Treceți la conținutul principal

Epopeea resigilatelor Emag

A fost sau n-a fost? pare sa fie intrebarea care e pe buzele tuturor. Unii sustin ca este doar o alta lovitura mizera de marketing ca cea din 2010, altii zic ca emag a dat cadere pe bune. On a side note - ma bucur ca am reusit sa folosesc expresia a dat cadere intr-un cotext ce pare adecvat!

Bonus, s-au mai trezit cativa care sa zica ca de fapt emag nu a avut pierderi niciodata de 1 157 200 ron. E doar o cifra scoasa din burta. Pai cate resigilate sa aiba nene? N-aveau cum sa aiba mai multe de 10 bucati per produs. Rezonabila teoria asta a conspiratiei daca faci abstractie de faptul ca au vandut intr-o zi mai speciala (pana la ora 18:00 de Black Friday) 430 000 de produse. Daca 0.1% din alea se intoarceau inapoi, tot reprezinta 430 de produse bagate la resigilate.

Ipoteza unei strategii de marketing pare sa pice si ea. Nimeni nu cred ca vrea sa arunce 200 000 de euro pentru posibilitatea de face niste buzz pe internete dupa Black Friday. Nu pare o decizie logica luata de un specialist de marketing. In plus, de 200 000 de euro iti luai mega expunere pe TV, outdoor sau online. Cristi a si calculat cat inseamna asta: o luna pe tot tv-ul din top 5, 3 luni de outdoor, 10 luni de radio si 40 de milioane de afisari online.

Afisari fara rebate. 

Dar nu despre asta vroiam sa vorbesc!

Ce m-a stresat cel mai mult zilele astea este informatia gresita care s-a strecurat in toate discutiile astea virulete. Falsul adevar de la care toti au pornit sa scrie pe blog-uri, Facebook si alte cele: 1 157 200 de lei sunt mai mult sau mai putin 200 000 de euro. Nu! Gresit. Sunt putin mai mult de 260 000 de euro.

Nu cred ca am vazut vreun om care sa foloseasca conversia corecta. Nu stiu cine a facut pacatul conversia originala, dar este interesant sa vezi cum o informatie gresita se perinda pe internet. Cum fiecare insemnare si fiecare comentariu de pe Facebook au dus mai departe o informatie care putea sa fie verificata cu usurinta de toata lumea. Iti cam da putin de gandit asta :)

Comentarii

  1. Cre` ca a fost PR crap doar pentru ca BF a avut un succes fantastic, si s-a intamplat intr-o perioada in care majoritatea concurentilor s-au alintat cu termeni si conditii cand au gresit preturile, practic cu chestia asta au castigat internetu`, nicio campanie publicitara nu le-ar fi asigurat imaginea asta de cavaler alb-stralucitor al retail-ului, e un milion si ceva din vanzari de peste 145 de milioane in 24 de ore.

    RăspundețiȘtergere
  2. E un sfert de milion de euro pe care nimeni nu o sa-l arunce pe imaginea "au gresit si au platit". Ce-o sa faci acum? O sa astepti urmatoarea greseala ca sa cumperi de la emag? Nu. Aveai probleme pana acum ca plateai si nu iti livrau produsul? Nu. Atunci ce au castigat? Pragmatic vorbind.

    RăspundețiȘtergere
  3. Si-au consolidat pozitia de cei mai buni dintre cei mai buni si acum sunt si cei mai drepti.
    Practic, spre deosebire de cel.ro si pcgarage, cand vezi un pret suspect de mic la emag, o sa iei ca o sa-ti primesti produsu`, pentru ca ei isi asuma greselile :)
    Pe langa asta, e o greseala de un sfert de milion...e enrom, intamplarea face sa lucrez intr-un loc de genu`, chestile astea nu au absolut nicio sansa se intample, si sa se intample atat dramatic, practic o sectiune intreaga a primit reducere intre 70 si 99,99%, e mult prea suspect, si daca se intampla, il lasi asa cateva minute/ore...meh, bate la ochi

    RăspundețiȘtergere
  4. E mai plauzibil daca te gandesti ca au fost la 1 sau 2 lei. Si oricum damage-ul cred ca s-a facut instantaneu. Pana apuci tu sa te conectezi remote nu mai ai niciun produs pe stoc.

    RăspundețiȘtergere
  5. Acu` am trecut si eu printr-un supersale de genu`, e cineva de garda pana tarziu in noapte, astea nu se pun in productie decat daca e cineva de fata in caz ca bubuie portalu`.
    La nivelul asta nu merge sa faci bube de genu` asta...sunt mult prea multi ochi care verifica si se uita si cauta bug-uri, se poate intampla sa calculeze scriptu` procentu` gresit, dar de la 10 la 100% e mult.

    RăspundețiȘtergere
  6. Inteleg ce spui, dar atunci de-al de cel cum au stalcit-o? Ca nici ei nu sunt buticul din coltul online-ului.

    RăspundețiȘtergere
  7. de-al de cel n-a gresit o sectiune intreaga, ei au uitat virgule aiurea, e cate-un produs busit, pe langa asta cel.ro nu radiaza de profesionalism. Si par a aplica metoda romaneasca de-a face bani, platim putin lume putina, se mai intampla...


    Emag n-a lasat niciodata impresia ca nu stie ce face cel, pcgarage si restu` au avut scapari foarte des, de la produse cu stocuri aiurea la preturi gresite si neasumate

    RăspundețiȘtergere
  8. Ok. Nu este o ipoteza in care sa cred, dar ti-o respect. Daca e sa vorbesc din perspectiva mea, eu nu aruncam 260 000 de euro. Cu 50k cred ca imi faceam treaba de buzz. De asta ma gandesc sansele se duc in directia erorii.

    RăspundețiȘtergere
  9. Pana sa vad cum se intampla chestile astea, ma gandesc ce se intampla unde lucrez eu sunt un fel de best practices, nu vad de ce la ei s-ar intampla altfel, as fi zis, "da, uite ce oameni buni, au gresit si-si asuma buba", dar dupa cate failsafe-uri si cati ochi se uita-n cod, si in sandbox si pe live...si ...sunt mult mai sceptic :)

    RăspundețiȘtergere
  10. De cel de pui zic eu: e bun, peste ce au in meniu acum in mod cert. E posibil sa fiu subiectiv, pentru ca nu suport castravetii murati, iar cel de vita avea castraveti si nu l-am incercat :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Cred ca esti primul tip pe care il aud vreodata ca are o problema cu castravetii murati. Sunt viata. Sunt ambrozia unei dimineti cu mahmureala!

    RăspundețiȘtergere
  12. Daca mai zic si ca-s moldovean si nu mananc mamaliga deja o sa fiu zeul hipsterilor pe nise alimentare!

    RăspundețiȘtergere
  13. Lansezi un nou trend. Castraveto-mamaligan free!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Populare în ultima săptămână

Cam așa funcționează social media justice

Dă play video-ului. Uită-te cele 5 minute. Bagă la cap ce vrei să bagi la cap și gândește-te câte revoluții de canapea am avut în ultimul an. Reclama asta era până într-un punct o reproducere fidelă a modului în care funcționează falsa asta agitație pe social media pentru diferite cauze.

Nervi. Cuvinte. Agitație. Totul preț de câteva zile până când vine următoarea criză. Nici n-ai timp să te apuci să schimbi ceva pentru că automat algoritmul îți împinge sub nas următorul lucru pe care să te enervezi fără vreo finalitate. Și tot așa ajungi apoi la sfârșit de an să faci doar un bilanț de like-uri, nu și de lucruri schimbate.

Și atunci de ce tot acest efort?

Mai ales când poți să o arzi pe burghezie și să faci lucrurile să se întâmple în jurul tău, nu pe Internet.

A întors-o la Tineretului - hack în jocul Metrorex 2018

Dacă e un lucru care aproape mi-a făcut capul să explodeze în 2018, atunci cu siguranță e vorba de momentul în care am aflat de hack-ul Unirii-Tineretului pentru atunci când serverele Metrorex dau p-afară. Pentru atunci când tot felul de amatori se opresc pe scara rulantă să facă poze pentru social media la aglomerația deja cotidiană.

Ei bine, atunci când tu strângi like-uri pe Facebook, veteranii fac uz de hack-ul ăsta și îți râd în nas când nici în al 4-lea metrou spre Pipera n-ai fost în stare să urci. Și tot ce trebuia să faci era atât de simplu: să iei metroul o stație invers, spre Tineretului, ca apoi să te urci în metroul spre Pipera de acolo fără îmbulzeală și nervi. Bum!! Mindfuck total.

Hai că vă las câteva clipe să vă reveniți de la aceasta incursiune în afara cubului...

#10yearchallenge, păi nu?

Între pozele astea sunt 10 ani diferență și cel puțin o mână de gel în minus. E posibil să fie și vreo 2-3 kilograme în minus în a doua, dar astea sunt doar speculații.

Uitându-mă la ce au pus ceilalți oameni pe hashtag nu îmi dau seama dacă e de bine sau de rău că diferențele sunt atât de mici. E ca și cum n-am înțeles nimic din ăștia 10 ani.