Treceți la conținutul principal

Epopeea resigilatelor Emag

A fost sau n-a fost? pare sa fie intrebarea care e pe buzele tuturor. Unii sustin ca este doar o alta lovitura mizera de marketing ca cea din 2010, altii zic ca emag a dat cadere pe bune. On a side note - ma bucur ca am reusit sa folosesc expresia a dat cadere intr-un cotext ce pare adecvat!

Bonus, s-au mai trezit cativa care sa zica ca de fapt emag nu a avut pierderi niciodata de 1 157 200 ron. E doar o cifra scoasa din burta. Pai cate resigilate sa aiba nene? N-aveau cum sa aiba mai multe de 10 bucati per produs. Rezonabila teoria asta a conspiratiei daca faci abstractie de faptul ca au vandut intr-o zi mai speciala (pana la ora 18:00 de Black Friday) 430 000 de produse. Daca 0.1% din alea se intoarceau inapoi, tot reprezinta 430 de produse bagate la resigilate.

Ipoteza unei strategii de marketing pare sa pice si ea. Nimeni nu cred ca vrea sa arunce 200 000 de euro pentru posibilitatea de face niste buzz pe internete dupa Black Friday. Nu pare o decizie logica luata de un specialist de marketing. In plus, de 200 000 de euro iti luai mega expunere pe TV, outdoor sau online. Cristi a si calculat cat inseamna asta: o luna pe tot tv-ul din top 5, 3 luni de outdoor, 10 luni de radio si 40 de milioane de afisari online.

Afisari fara rebate. 

Dar nu despre asta vroiam sa vorbesc!

Ce m-a stresat cel mai mult zilele astea este informatia gresita care s-a strecurat in toate discutiile astea virulete. Falsul adevar de la care toti au pornit sa scrie pe blog-uri, Facebook si alte cele: 1 157 200 de lei sunt mai mult sau mai putin 200 000 de euro. Nu! Gresit. Sunt putin mai mult de 260 000 de euro.

Nu cred ca am vazut vreun om care sa foloseasca conversia corecta. Nu stiu cine a facut pacatul conversia originala, dar este interesant sa vezi cum o informatie gresita se perinda pe internet. Cum fiecare insemnare si fiecare comentariu de pe Facebook au dus mai departe o informatie care putea sa fie verificata cu usurinta de toata lumea. Iti cam da putin de gandit asta :)

Comentarii

  1. Cre` ca a fost PR crap doar pentru ca BF a avut un succes fantastic, si s-a intamplat intr-o perioada in care majoritatea concurentilor s-au alintat cu termeni si conditii cand au gresit preturile, practic cu chestia asta au castigat internetu`, nicio campanie publicitara nu le-ar fi asigurat imaginea asta de cavaler alb-stralucitor al retail-ului, e un milion si ceva din vanzari de peste 145 de milioane in 24 de ore.

    RăspundețiȘtergere
  2. E un sfert de milion de euro pe care nimeni nu o sa-l arunce pe imaginea "au gresit si au platit". Ce-o sa faci acum? O sa astepti urmatoarea greseala ca sa cumperi de la emag? Nu. Aveai probleme pana acum ca plateai si nu iti livrau produsul? Nu. Atunci ce au castigat? Pragmatic vorbind.

    RăspundețiȘtergere
  3. Si-au consolidat pozitia de cei mai buni dintre cei mai buni si acum sunt si cei mai drepti.
    Practic, spre deosebire de cel.ro si pcgarage, cand vezi un pret suspect de mic la emag, o sa iei ca o sa-ti primesti produsu`, pentru ca ei isi asuma greselile :)
    Pe langa asta, e o greseala de un sfert de milion...e enrom, intamplarea face sa lucrez intr-un loc de genu`, chestile astea nu au absolut nicio sansa se intample, si sa se intample atat dramatic, practic o sectiune intreaga a primit reducere intre 70 si 99,99%, e mult prea suspect, si daca se intampla, il lasi asa cateva minute/ore...meh, bate la ochi

    RăspundețiȘtergere
  4. E mai plauzibil daca te gandesti ca au fost la 1 sau 2 lei. Si oricum damage-ul cred ca s-a facut instantaneu. Pana apuci tu sa te conectezi remote nu mai ai niciun produs pe stoc.

    RăspundețiȘtergere
  5. Acu` am trecut si eu printr-un supersale de genu`, e cineva de garda pana tarziu in noapte, astea nu se pun in productie decat daca e cineva de fata in caz ca bubuie portalu`.
    La nivelul asta nu merge sa faci bube de genu` asta...sunt mult prea multi ochi care verifica si se uita si cauta bug-uri, se poate intampla sa calculeze scriptu` procentu` gresit, dar de la 10 la 100% e mult.

    RăspundețiȘtergere
  6. Inteleg ce spui, dar atunci de-al de cel cum au stalcit-o? Ca nici ei nu sunt buticul din coltul online-ului.

    RăspundețiȘtergere
  7. de-al de cel n-a gresit o sectiune intreaga, ei au uitat virgule aiurea, e cate-un produs busit, pe langa asta cel.ro nu radiaza de profesionalism. Si par a aplica metoda romaneasca de-a face bani, platim putin lume putina, se mai intampla...


    Emag n-a lasat niciodata impresia ca nu stie ce face cel, pcgarage si restu` au avut scapari foarte des, de la produse cu stocuri aiurea la preturi gresite si neasumate

    RăspundețiȘtergere
  8. Ok. Nu este o ipoteza in care sa cred, dar ti-o respect. Daca e sa vorbesc din perspectiva mea, eu nu aruncam 260 000 de euro. Cu 50k cred ca imi faceam treaba de buzz. De asta ma gandesc sansele se duc in directia erorii.

    RăspundețiȘtergere
  9. Pana sa vad cum se intampla chestile astea, ma gandesc ce se intampla unde lucrez eu sunt un fel de best practices, nu vad de ce la ei s-ar intampla altfel, as fi zis, "da, uite ce oameni buni, au gresit si-si asuma buba", dar dupa cate failsafe-uri si cati ochi se uita-n cod, si in sandbox si pe live...si ...sunt mult mai sceptic :)

    RăspundețiȘtergere
  10. De cel de pui zic eu: e bun, peste ce au in meniu acum in mod cert. E posibil sa fiu subiectiv, pentru ca nu suport castravetii murati, iar cel de vita avea castraveti si nu l-am incercat :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Cred ca esti primul tip pe care il aud vreodata ca are o problema cu castravetii murati. Sunt viata. Sunt ambrozia unei dimineti cu mahmureala!

    RăspundețiȘtergere
  12. Daca mai zic si ca-s moldovean si nu mananc mamaliga deja o sa fiu zeul hipsterilor pe nise alimentare!

    RăspundețiȘtergere
  13. Lansezi un nou trend. Castraveto-mamaligan free!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Al Doilea Război Mondial și al său vlog săptămânal

Indy Neidell acum 4 ani a venit cu o idee genială pentru bărbați care au citit Sven Hassel în copilărie pasionații de istorie: un documentar cronologic pe YouTube pornit la comemorarea începutului Primului Război Mondial care săptămânal prezenta ce se întâmpla acum 100 de ani pe front. Practic e ca și cum ai urmări un mini jurnal de știri din timpul războiului.

4 ani mai târziu canalul are mai bine de 600 de video-uri care împreună au acumulat undeva pe la 145 de milioane de vizualizări, urmând ca acum în noiembrie să pregătească ultimul video odată cu terminarea războiului.  Primul video al proiectului a început puternic cu vreo 2.4 milioane de entuziaști, dar pe parcurs audiența s-a stabilizat pe la 140 000 de spectatori per episod.

Era de așteptat. Între cele două războaie, primul nu cred că este preferatul multora și scriind asta îmi dau seama cât de ușor poate să fie scos din context. Cu toate astea, cred că eram mai mulți care abia așteptam seria cu al Doilea Război Mondial să …

.calif se lansează la punct fix

Cele mai bune idei sunt în general extrem de simple și premizele de la care pleacă sunt pe înțelesul tuturor. Cam așa stă treaba și când vrei să faci o campanie mișto. Te gândești la niște insight-uri simple și încerci să construiești ceva mișto pe prima idee care îți trece prin cap. Idee care de mai multe ori decât e statistic acceptabil e și cea mai bună. Greul începe abia când vrei să convingi clientul de justețea cauzei tale.

Trecând peste produsele pe care le savurez ocazional cu plăcere, lucru care îmi place cel mai mult la Calif e că sunt fani ai ideilor astea simple. Îmi imaginez că discuția despre activarea de la Biz Seaside Camp a mers cam așa.
- Trebuie să facem ceva la camp că între timp ne-am rebranduit în .calif
- Punct. Punct și de la capăt. Punct fix. Hmmm.
- Ce mai e la punct fix? Săritura cu parașuta.
- Gata! Asta e.
- Luăm niște parașutiști să sară la punct fix.
.calif gen
- Haaahhahah. Haide să facem asta.  Și au făcut-o ieri.

Anul trecut livrau dill-uri și kebun…

Strongbow - de ceva vreme lansata si la noi in 3 sortimente

Lansarea efectiva a fost acum vreo 3-4 saptamani, dar am evitat sa scriu despre asta inainte sa o localizez offline intr-un supermarket. Oho si cat de greu a fost sa fac asta. Am vanat in Carrefour-ul si Mega Image-ul de la Piata Unirii de parca viata mea depindea de asta.

Cred ca m-ati vazut p-acolo. Cu ochii mijiti, eram cel nehotarat la raionul de beri de import. Ocazional faceam 13-14 si pe la cele cu arome si chiar pe la sucuri - de unde sa stiu unde naiba ar pune ei cidrul (mai are rost sa zic si de mere?).

Gata cu panica! intr-un tarziu au bagat si la mine in cartier cidru Strongbow.


Ce as putea sa zic despre Strongbow? Este un hard cider (4.5% alcool) si la noi in tara vine in trei variante: gold apple, red berries si elderflower. Gold e cel clasic de care probabil ai mai baut prin irish pub-uri, cel de soc nu este pentru toata lumea datorita aromei puternice, iar cel de fructe de padure pare o varianta mai domolita a unui Framboise.

Dupa ce am testat intensiv toate variantele…