Treceți la conținutul principal

Se cauta exploratori urbani

Titlul suna pompos, chiar putin nobil, dar nu e mare vrajeala sa te apuci sa bati orasul la picior in cautarea unor locuri mai putin cunoscute. Implica doar putina curiozitate nativa si vointa - vointa de a te rupe de cordonul ombilical al Centrului Vechi.

Acum vreo doua zile am fost intr-o astfel de expeditie condusa de Alex Galmeanu, expeditie ce m-a purtat pe cea mai ingusta strada in trepte a Capitalei, castelul Tepes din Bucuresti, camera neschimbata a lui Nea Marin Miliardar si in seiful fostului sediu al Bancii Elvetiene.

Cateva scene din filmul Nea Marin miliardar au fost filmate in cea mai costisitoare camera a hotelului Intercontinental, Imperial Suite (240 mp). (via metropotam)
E un traseu pe care oricine poate sa il faca cu usurinta (nu sunt sigur de etajul 19 din Inter), dar pe care putini l-ar face fara un ghid. Sau cineva care sa ii impinga de la spate - ca asa functioneaza procrastinarea.

Probabil ca la lucru acesta s-au gandit si cei de la Heineken cand au propus aplicatia #openyourcity - o aplicatie care vrea sa fie un ghid catre locurile mai putin cunoscute ale oraselor.

Ideea nu este noua, dar nici incapatanarea oamenilor de a cutreiera pe jos orasul nu este un trend recent. Tin minte ca acum 9 ani am fost la ceva asemanator axat pe graffiti-uri - un concept destul de strain prin perioada respectiva. 

A fost o experienta inedita pe care acum cu drag as repeta-o pentru ca desi a trecut aproape un deceniu, explorarea si cronologia urbana a ramas (pentru mine cel putin) cam in acelasi stadiu incipient.

Dar lucrurile se vor schimba. Veti vedea. #minciuniadevarate

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Deschidere: Shoteria Stația Fantastică

Generația nouă de petrecăreți din Centrul Vechi a dat naștere unui concept interesant: fast bar-ul. Locul unde ajungi să bei ceva cu niște prieteni înainte de poposi într-un club. Așa de încălzit puțin și de intrat în spiritul de petrecere. E locul unde n-ai scaune să te parchezi la povești sau să zăbovești cu orele. Totul e pe repede înainte.

E suficient să ajungi o seară în Shoteria 1 - Stația de primă alcoolizare - să simți pe pielea ta cât de bine a prins. Grupuri și grupuri de oameni care vin să dea un shot - două înainte de a se duce regulamentar la 23:00 în club. Ajută și faptul că au varietate de shot-uri pentru toate gusturile, așa că nu mare e mirarea să vezi grupuri de fete cot la cot shot la shot cu grupuri de băieți.

Lucrurile au mers atât de bine în ăștia 2 ani de Shoteria 1 încât vineri au mai deschis un loc. De data asta s-au concentrat pe long drinks sau shotail-uri cum le zic ei. Un loc puțin mai măricel ca primul, dar sub același concept-umbrelă. Un loc unde să pet…

Monitoarele de gaming, 9 ani mai târziu

Săptămâna trecută am dat o fugă să văd cele mai noi monitoare de gaming de la Samsung și mi-am adus aminte de o întâmplare la un lan party de acum 9 ani. Ne-am strâns noi în sufrageria unui prieten și ne-am chinuit regulamentar să facem rețeaua să meargă. Pe vremea aia așa stăteau lucrurile, te strângeai, băgai niște bere și vreo 5 ore te chinuiai să vă vadă rețeaua pe toți.

Octavian Fulger de la WASD primise un monitor de gaming în teste și l-a adus la micul nostru lan party. Ca să înțelegeți ce însemna atunci un monitor de gaming, noi majoritatea încă eram pe monitoare cu tub. Era science fiction ideea de monitor led de gaming.

Ăsta mai avea în plus și comenzile pe touch. Incredibil. Nici nu apăruse prima generație de Iphone, touch-ul era la nivelul fantezist de tehnologie. Eh. Pleacă Fulger să ia niște ceva și ne lasă pe noi, maimuțele, cu monitorul cu touch.

Nu exagerez, cred că 30-40 de minute ne-am chinuit să îl pornim. Ceva nu se lega. Încercam să îl atingem în toate felurile …

Social Media Summit București 2017

S-au vorbit multe ieri la Social Media Summit, dar un lucru m-a bucurat enorm: Este oficial! Facebook Apps au murit și au fost declarate moarte în cadrul unei conferințe. Poate părea amuzant pentru unii, alții știau asta de 2-3 ani, dar e bine că în sfârșit putem închide capitolul ăsta rușinos din social media.

În rest, blogging-ul a fost declarat market standard și a ajuns într-o zonă de normalitate similară socialului (dpdv al canalelor de comunicare). Nu mai e nimic special să fii blogger, la fel cum toată lumea se așteaptă ca un brand să fie social. Viitorul stă sub semnul videoului și a creatorilor de conținut video. Vloggerii sunt factorul exotic de anul trecut pentru oamenii din comunicare.

Partea a doua a zilei a venit cu o inițiativă interesantă: introducerea în clasificarea ocupațiilor din România a job-urilor astea apărute în ultimii ani: ux designer, socia media manager, front end etc.

Insight-ul este unul destul de amuzant, mai toată lumea care lucrează pe un job din ace…