Treceți la conținutul principal

Trigger words la Poșta Română


Pentru că tot m-am întors de 10 minute de la un oficiu poștal unde în teorie trebuia să ridic niște tricouri venite de pe threadless.com, lucru care nu s-a întâmplat dintr-un motiv care îmi e străin, am zis să fac un scurt ghid despre ce cuvinte ar trebui evitate atunci când vorbești la ghișeu.

Primul a fost curier. E posibil ca toată lumea să râdă de mine că nu știam acest trigger word de bază, dar în simplitatea mea, numesc curieri toți cei care vor să îmi livreze ceva. Eu o țineam pe a mea că m-a sunat curierul Poștei Române să îmi livreze ceva vineri, ea tot îmi spunea că Poșta Română nu are curieri și poate altcineva a încercat să îmi livreze ceva.

Ba că e agentul poștal, ba că e nu mai știu ce poștal, dar cu siguranță nu e curier. Bine. Fie ca voi. Am continuat să îi zic reprezentantul Poștei, dar nici așa n-am avut succes. Dacă nu știu titulatura lui exactă, n-au cum să își dea seama cine și ce a vrut să îmi livreze. Mai că îmi venea să zic ca Despot Tricouri în...

Al doilea cuvânt care ne-a dat dialogul peste cap și ne-a parcat în autostrada confuziei a fost că eu mă tot refeream la ce urma să primesc drept colet. Altă greșeală de amator. Poșta nu livrează colete sau face asta prin curier ceva poștal ce n-am reținut cum se numește exact. Atunci doamnă ce poate să fie 2 kilograme de tricouri dacă nu colet?

Scrisoare voluminoasă a venit răspunsul sec. Bine. Agentul poștal trebuia să îmi livreze vineri o scrisoare voluminoasă și când nu m-a găsit acasă, mi-a zis la telefon că pot să o ridic de aici de luni încolo de la ora 17. Azi e joi așa că am venit când n-am primit avizul poștal. Povestea părea logică în capul meu.

Și așa am dat al 3-lea trigger word: tracking number. Aveți? Da, zic eu și mă apuc să îi citesc cârnatul de litere și cifre primite de la site-ul de unde am comandat scrisoarea voluminoasă. Greșit din nou. E prea lung. Oh. Mulțumesc. Ah. Păi doar asta am. Nu. Trebuie să aveți tracking number de Poșta Română. #evident

Ultimul lucru care a pus capac discuției noastre amicale de la 8 dimineața a fost cea mai idioată întrebare pusă vreodată la un ghișeu poștal. Întreb eu: Dar nu puteți să mă căutați după nume ca să vedeți unde e scrisoarea voluminoasă? Liniște totală și parcă am simțit cum toată lumea din micul oficiu poștal m-a fixat cu privirea. Mă așteptam să izbucnească toți într-un râs isteric. Auzi tu ce întreabă ăsta micu. Hhaahhahahahaahaah.

Am plecat cu coada între picioare. Și mâine e o zi. Poate vine și avizul ăsta fără de care nici nu poți să respiri într-un oficiu poștal. E drept că ne despart vreo 400 de metri care se știe că durează o mică eternitate atunci când faci livrări folosindu-te de mișcările plăcilor tectonice.

Ok. Mulțumesc. La revedere.

Comentarii

  1. Mr postman, look and see
    is there a letter in the bag for me?

    Trebuia sa incerci cu postalitist sau postlitician poate te ajutau si femeile cald cald rece cald...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sau clasicul joc Flori, fete și pachete :)

      Ștergere
  2. Cat timp a durat livrarea de pe threadless? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 15 zile din State până în țară, 2 săptămâni în țară cu tot cu luat împuternicire pentru ca Poșta să se ocupe de vamă, trimis, făcut vama, etc.

      Ștergere
    2. Cam mult timp de asteptare...macar a meritat?

      Ștergere
  3. Mai exista Posta Romana. Nu a terminat-o ala de la rapid ?

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

O reclamă mișto cu care să începi ziua de luni

Internetul tinde să nu fie echilibrat în modul în care alege să își premieze favoriții. Un clip teribilist este scăldat în milioane de views, iar o bijuterie precum video-ul de mai sus se chinuie de 10 33 zile să strângă prima sută de mii de vizualizări juma de milion de afișări. Poate pentru că e reclamă, dar să fim serioși - mi-aș dori ca toate reclamele să fie ca ea.

Pe lângă cel mai mișto lucru din tot video-ul, gigelul care a filmat și regizat este tata' lor, suferă și el de molima asta care s-a abătut asupra YouTube-ului de ceva vreme: să punem un thumbnail cât mai incitat că așa oamenii vor da click.  N-au dat, surprinzător.

Oricum, am aberat mai mult decât trebuia pe tema asta pentru că de fapt tot ce doream să zic e să dați play, muzica mai tare și 6 minute să nu vă uitați la notificările de pe telefon. E o rețetă sigură pentru a însenina ziua.

[Later Edit] Ca să explic ce e cu tăieturile astea, video-ul inițial pe care l-am pus nu era originalul. Am remediat acum și i-a…

Ieri mi-am dat seama că folosesc greșit Netflix

Am primit ieri pe adresa redacției infograficul de mai sus și am fost surprins să descopăr că n-am văzut nici măcar un episod din serialele care au fost cele mai devorate și savurate de români. Ce naiba e în neregulă cu mine?

Eu dacă aș face un top ochiometric prin ce am în viewing history, acesta ar arăta cam așa pe zona de seriale:
The Good PlaceGlowStar Trek DiscoveryThe Good WitchThe Seven Deadly SinsAscensionCastleveniaArcherShadowhunters: The Mortal Instruments13 Reasons Why
După cum se vede, n-are nicio legătură cu ce apare în imaginea de mai sus. Un ochi mai ager probabil va observa că în lista mea apare 13 Reasons Why, dar în apărarea mea pot spune că eu personal nu m-am uitat la el și cineva din casă ar trebui să învețe mai bine magia asta cu profile diferite...
Topul meu îl recomand cu mâna pe inimă pentru că știu ce bijuterii am prin el, deși între noi fie vorba ar trebui să îmi fie rușine maximă pentru copia adolescentină după Underworld numită Shadowhunters. Asta e. În v…

M-am mai liniștit, apocalipsa nu vine în 2018 cu GDPR

Aseară am fost la prima conferință din viața mea la care eram total pe lângă subiect. Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR) este o lege aprobată la nivel european care din 25 mai 2018 redefinește ce sunt și cum poți să te folosești de datele cu caracter personal. Nume, adresă de email sau IP-uri, toate sunt considerate date personale și ceea ce faci cu ele trebuie explicat utilizatorilor.

Inițial mă panicasem că va reprezenta o bătaie de cap prea mare pentru un blog scris când îmi mai aduc aminte, dar întâlnirea de aseară m-a liniștit. Sunt lucruri de bun simt care au ca scop oferirea unei mai mari transparente.

Pe scurt treaba stă cam așa. Fiecare site va trebui să aibă 3 pagini distincte unde trebuie să explice exact ce fac cu toate datele pe care le colectează de la utilizatori: termeni și condiții, politica de confidențialitate și politica de utilizare a cookie-urilor. Nu este necesar să se intre în prea multe detalii, dar o imagine de ansamblu trebuie să existe. …