Treceți la conținutul principal

irelevanta bloggerului ca istoriograf

Internetul s-ar putea sa fie cel mai dinamic mediu de informare si bloggerii/twitteristii sa fie varful de lance. E cu “poate”, asa ca nu va ambalati prea tare. Din pacate, toata aceasta hiperactivitate vine cu un pret: semi-irelevanta in scrierea istoriei. Bloggerii sunt focusati pe daruri si mister (Yesterday is history. Tomorrow’s a mystery. But today is a gift) si scapa din vedere importanta istoriei.

Ce vreau sa spun cu asta? Internetul este focusat pe “acum” si nu pe “atunci”. Daca te uiti in arhiva de acum 2-3 ani a unui blog o sa vezi ca procentajul de linkuri moarte si site-uri sterse/reprofilate este incredibil de mare. In acest mediu tot timpul schimbator, cum pot sa fii relevant?

Partea cea mai amuzanta e ca nici vizitatorii nu sunt mai brezi. La insemnari de acum 3-4 ani, in care vorbeam de ceva specific perioadei in care au fost scrise, se mai gaseste cate un aiurit sa ma intrebe cand se va intampla respectivul eveniment (attention spam fail).

Pentru cititori, Internetul e ceva atat de nou (sa fim seriosi, sunt putini oameni care folosesc Internetul de peste 10 ani), incat nu realizeaza importanta corelatiei intre data la care a fost scris si subiectul insemnarii.

Diamonds are forever - site-uri, bloguri, linkuri, poze, videouri etc ... nu.

Comentarii

  1. Gândeşte-te la internet ca la un frate mai mare al creierului uman. Din miliardele de informaţii pe care creierul nostru le procesează zilnic (numerele de la maşinile văzute într-o jumătate de oră de plimbat pe străzi, melodia care cânta la radio la 10:23 etc) cu câte rămânem la sfârşitul zilei?
    În plus, chiar şi tu autorul posturilor de acum 3-4 ani mai ai idee despre ce ai dezbătut atunci, de exemplu? Blogerul trăieşte în prezent şi se raportează la prezentul continuu care-l înconjoară (+- 1 zi/săptămână/lună/an) dar peste ani va fi o parte a istoriei.
    Ce, crezi că scribi îşi conştientizau importanţa?

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Și tu câtă fericire ai pierdut când ți-ai mărit numărul de followers de 25 ori pe Instagram?

Cred că toți cei care se vor uita la video-ul ăsta se vor împărți imediat în două categorii. Prima a celor care vor trade rapid concluzia că social media și faima nu aduc fericirea, a doua a celor care vor spune că e de fapt o maturizare oarecum de așteptat la vârsta respectivă. Cred că este evident după titlu în ce categorie fac parte.

Dacă e să mă iau după Internet, fata respectivă este ceva produs al industriei de fabricat vedete din nimic. Tot ce este posibil pentru că până azi n-am auzit de ea și e improbabil să mă apuc acum să îi urmăresc cariera muzicală. Cu toate astea, ideea video-ului de mai sus mi se pare foarte tare și Vanity Fair iar a dovedit că știe extrem de bine cu ce se mănâncă socialul ăsta pe pâine.

Și ca să mă întorc la acest video, spuneți-mi voi că nu este undeva în top 5 cele mai triste pe care le-ați văzut în istoria recentă. Cum într-un an de zile zâmbetul și optimismul sunt înlocuite de stres și singurătate.

Hashtag atât de trist.

Să dăm cu sad reaction și …

eMAG: Formare preț în Black Friday

Dezavantajul de a scrie ultimul despre un eveniment e că tot ce era de spus deja a fost spus. Cam așa m-am trezit eu azi când am vrut să pune blog câteva gânduri despre întâlnirea anuală cu cei de la eMAG. Pe Cetin l-a interesat mai mult situația afilierii, pe Răzvan despre market place, Radu planurile lor de viitor, Marius despre Black Friday, iar Alex a pus pe blog într-un mod exemplar tot ce s-a vorbit joia trecută. Eu ce aș pune pe blog în plus?

M-am gândit să zic vreo două lucruri despre prețuri și reduceri. Fie că e vorba de Black Friday sau cine știe ce promoție din cursul anului, oamenii au în general părerea că prețurile nu sunt la nivelul corect. Sunt prea mari, acum două luni era mai ieftin sau alte probleme de gen.

Problema cred că este mai mult de percepție. Mulți au impresia că atunci când vine BF trebuie ca totul să fie la niște prețuri ridicol de mici. Minim jumătate. Recomandabil la un sfert față de cât e în restul timpului. Ideal ar fi ca magazinul sa se roage de ti…

Burgeri de Centenar la McDonald's

Centenarul ăsta a băgat toate brand-urile în priză și fiecare se gândește ce twist românesc ar putea să ofere și ei la rândul lor. Nu zic că pentru 99% din populație această aniversare nu prea contează pentru că poate mă înșel și n-am chef de scandal în weekend, dar în esență nu e nimic rău în acest efort colectiv de a zice ceva de România.

Asta se întâmplă și cu McDonald's care, ca în fiecare toamnă, pune pe tăvile doritorilor produse în ediții limitate. De data asta e vorba de 3 burgerași de inspirație românească cu ingrediente locale. Burgeri pe care am apucat să îi testez în avanpremieră joia asta. Cei 3 burgeri n-au vreo denumire anume așa că s-ar putea să fie dificil de găsit prin meniu, dar astea sunt ingredientele lor:

Burgerul cu carne de porc conține o chiflă pufoasă presărată cu mălai la care se adaugă un sos de muștar, ceapă prăjită, castraveți murați, praz, un mix de varză albă și sfeclă roșie.Burgerul de pui conține carne de pui de la Transavia într-o crustă cu ierbu…