Treceți la conținutul principal

irelevanta bloggerului ca istoriograf

Internetul s-ar putea sa fie cel mai dinamic mediu de informare si bloggerii/twitteristii sa fie varful de lance. E cu “poate”, asa ca nu va ambalati prea tare. Din pacate, toata aceasta hiperactivitate vine cu un pret: semi-irelevanta in scrierea istoriei. Bloggerii sunt focusati pe daruri si mister (Yesterday is history. Tomorrow’s a mystery. But today is a gift) si scapa din vedere importanta istoriei.

Ce vreau sa spun cu asta? Internetul este focusat pe “acum” si nu pe “atunci”. Daca te uiti in arhiva de acum 2-3 ani a unui blog o sa vezi ca procentajul de linkuri moarte si site-uri sterse/reprofilate este incredibil de mare. In acest mediu tot timpul schimbator, cum pot sa fii relevant?

Partea cea mai amuzanta e ca nici vizitatorii nu sunt mai brezi. La insemnari de acum 3-4 ani, in care vorbeam de ceva specific perioadei in care au fost scrise, se mai gaseste cate un aiurit sa ma intrebe cand se va intampla respectivul eveniment (attention spam fail).

Pentru cititori, Internetul e ceva atat de nou (sa fim seriosi, sunt putini oameni care folosesc Internetul de peste 10 ani), incat nu realizeaza importanta corelatiei intre data la care a fost scris si subiectul insemnarii.

Diamonds are forever - site-uri, bloguri, linkuri, poze, videouri etc ... nu.

Comentarii

  1. Gândeşte-te la internet ca la un frate mai mare al creierului uman. Din miliardele de informaţii pe care creierul nostru le procesează zilnic (numerele de la maşinile văzute într-o jumătate de oră de plimbat pe străzi, melodia care cânta la radio la 10:23 etc) cu câte rămânem la sfârşitul zilei?
    În plus, chiar şi tu autorul posturilor de acum 3-4 ani mai ai idee despre ce ai dezbătut atunci, de exemplu? Blogerul trăieşte în prezent şi se raportează la prezentul continuu care-l înconjoară (+- 1 zi/săptămână/lună/an) dar peste ani va fi o parte a istoriei.
    Ce, crezi că scribi îşi conştientizau importanţa?

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Populare în ultima săptămână

Cele 10 lucruri care îți vor distruge restaurantul

Pe la începutul anului s-a deschis pe lângă mine un loc care avea potențial să devină destinația favorită de ieșit la bere pe vreme rea sau friguroasă. Începuseră bine și cred că nu era săptămână în care să merg pe acolo de cel puțin două ori.

Lucrurile au mers așa o perioadă și păreau că vor rezista primului an în probabil cea mai saturată zona de going out a Bucureștiului. Asta până când n-a mai mers. Nu s-au curățat, dar am fost acum vreo două zile p-acolo și cam bătea vântul. Aveau doar două mese ocupate din 25 cât cred că are pe două etaje. 
Și probabil că patronul nu înțelege cum a ajuns în situația asta în nici măcar jumătate de an de la lansare așa că m-am gândit să îl ajut cu niște răspunsuri. Nu exact despre pub-ul lui restaurant, dar prin listă probabil că va regăsi câteva greșeli pe care le-a făcut și el.

1. Muzica care este mult prea tare. Ăsta e un blestem al nostru ca specie pentru că nu reușim să înțelegem că omul nu prea are chef de țipat peste masă atunci când mănân…

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

În marketing există prezumția de nevinovăție?

Adică dacă eu am impresia că tu ai făcut ceva ilegal pentru a îți promova afacerea, dar este destul de improbabil ca cineva să poată demonstra asta, pot să te consider din prima vinovat sau chiar trebuie dovezi palpabile? Vorba aia, nu se apucă nimeni să îți facă campanie de awareness pentru că te urăște.

Asta e dilema mea de azi și am un exemplu concret cunoscut bucureștenilor.

Pe de-o parte Capitala s-a umplut în ultimele două luni de graffiti-uri cu "I ❤️ Buchetino", pe de alta florăria de luxBuchetino zice că nu are nicio legătură sau că ești cont fals vechi de 10 ani dacă le zici ceva de presupusul vandalism.

Chit că are sediul la nici 350 de metri de graffiti-ul de pe Biblioteca Națională a României și că e singurul brand cu numele asta din țară. Chit că formularea asta a mai folosit-o anul trecut magazinul din Londra sau tatăl antreprenoarei acum vreo două zile. N-au fost ei.

Și chiar dacă există o urmă de îndoială, n-ai cum să fii sigur fără dovezi.

Acum între noi f…