Review Diablo 3

Tocmai ce am terminat jocul si m-am gandit sa scriu un review pentru cei ce au jucat Diablo 2 inainte (nu e pentru first timers cu seria Diablo). Nu e de bine. Sau ma rog e cu niste habe mari dar cu un gameplay mistocut ce te poate prinde. Mi-a luat cam 14 ore de joc sa termin jocul pe normal (pe la lvl 31-32). Nu am simtit ca m-am chinut pentru ca am avut prieteni ce erau pe nightmare si au pompat pe ici pe colo niste item-uri care m-au ajutat enorm.

Cum ziceam si dupa testul beta ... Diablo 3 ma dezamageste. Povestea parca e scrisa pentru copilasii de 15 ani dar cred ca si lor li s-ar parea penibila. Imi dau seama ca am crescut si au trecut 12 ani de cand jucam Diablo 2, dar totusi cum tu ca Blizzard incropesti o poveste atat de jenanta? Si nu doar povestea e jenanta. Au reciclat atat de multe chestii din Diablo 2 incat aproape ca ti se face rau. La un moment dat eram in Actul 3 si mi se parea ca joc Actul 4 din Diablo 2. Acelasi aranjament al nivelului. Wtf?

In acelasi timp am prieteni ce nu s-au grabit ca mine si mi-au zis ca jocul este greu. Si chiar este greu daca nu te boost-eaza cineva cu niste item-uri. Omori prea greu si mori prea usor. Devine frustrant. Cheia e sa folosesti auction house-ul. De fapt asta cred ca asta intentioneaza cei de la Blizzard. In loc sa alegi sa te chinui (daca nu te poate ajuta nimeni) nu mai bine scoti niste banuti din buzunar pentru niste item-uri mai bune? Sux big time. Se poate cumpara si cu gold din joc dar daca nu omori repede e cam greu sa strangi sume impresionante de gold.

Totusi are si parti bune. Game play-ul este addictive si destul de fun cand incepi sa roflstomp-uiesti mobii. Atunci chiar incepi sa te bucuri de joc. E misto de jucat impreuna cu niste prieteni. Parerea mea e ca nu merita incerci sa dovedesti jocul singur. Eu am facut-o si nu mi s-a parut o experienta inedita. Preferam sa joc cu prietenii dar au existat probleme de sincronizare - ei fiind prea high lvl pentru mine.

Ah si mi-am adus aminte de alta buba - pe cat de misto e sistemul gandit sa te joci cu prietenii pe atat de mult esueaza cand vine vorba de chat. Este atat de peste mana sa vorbesti cu ei incat preferi sa deschizi un skype.

Grafica e ... meh. La cat de hype-uit sunt cu Guild Wars 2 nu pot sa zic ca e wow. Merge. Cam cartoonish dar e ok. In niciun caz revolutionara. Muzica e decenta. Sistemul de control al personajului e bun. Varietatea skill-urilor este satisfacatoare - stiu ca lumea se plange ca nu iti mai pui tu niciun skill si totul se aloca automat. Este ok. Desi in D2 puteai sa iti pui tot ce doreai, cam tot la aceleasi 2-3 build-uri pentru fiecare clasa ajungeai - pentru ca erau cele mai competitive. Acum ai de whatever ori mai multe combinatii posibile care toate sunt viabile in felul lor. Un mare plus pentru asta.

O sa il mai joc si pe urmatoarele dificultati? Da. Nightmare-ul pare sa fie destul de provocator incat sa dea o noua savoare jocului. M-ar ajuta mai mult daca mi-ar fi picat niste obiecte unice/set pe normal ca sa ma stimuleze. Dar nimic. Pacat. Era misto daca Blizzard bagau o gramada de unice low level ca se te stimuleze sa treci cu vederea peste lipsurile majore ale jocului. Sau poate nu am fost eu norocos ... cine stie.

Stiu ca am deranjat fanii jocului cu acest review dar eu va zic ca inainte sa imi dati in cap sa va ganditi ca in Diablo 2 am avut un necroman de nivel 94 si o vrajitoare de 85 pe hardcore. Am jucat mult. Stiu despre ce vorbesc.

1. nu isi merita banii . Momentan . Asteptam patchuri cu o diversitate mai mare de iteme la craft , ca momentan nici nu merita sa craftezi , cu aceeasi bani iti iei un item de la AH. Mai multe epice , si mai multe iteme rare . Deja la albastre le invatai pe de rost , dupa nume stiai ce stats ofera.In d2 pierdusem sirul la cate arme si armuri existau , asta e limitat grav. La sabii nu cred ca existau mai mult de 7 feluri de sabii 1 hand de exemplu.
    O parte din atmosfera aia lugubra din catedrala s-a dus naibii , ceea ce era un mare plus al seriei.Acele elemente ce faceau deliciul seriei , gen ia 3 iteme din trei colturi ale lumii si apoi combina-le , au disparut.
    Per total o buna parte din magia seriei a disparut.Consider ca e cel mai slab din seria Diablo si cel mai scump . O sa ma gandesc serios daca mai cumpar ceva de la Blizz in viitor pentru ca au demonstrat ca s=au conformat perfect trend-ului modern . Hype mare sa se vanda jocul si content putin . Ma asteptam sincer , pentru ca e ultimul din serie si daca tot am ingropat seria , de ce sa nu plecam cu plinul facut , corect? 3 milioane de copii a cate 60 euro ... cred ca a fost teapa anului.si sa nu imi zici ca a costat 150 milioane janghina asta ca s-o produci!

RăspundețiȘtergere
  2. De tinut ocupat o sa ma tina dar si eu speram la ceva mai mult de la Diablo 3

RăspundețiȘtergere
  3. buna.
    eu nu am jucat nici d2 si nu joc nici d3.
    la world of warcraft (pe care-l joc) ajungi la nivelul 85 apoi incepi dungeons normal, dugeons heroic, raids normal, raids heroic... deci te tine ocupat o vara intreaga, cand apare un nou patch cu alt raid si alte dungeons si iar o iei de la capat...
    Aici, cum adica "ai terminat jocul"? World of warcraft nu se termina niciodata (doar cand esti full de gear de heroics) pt ca oricum mai bine un update/patch/expansion si o iei de la zero

RăspundețiȘtergere
  4. Adica am terminat dificultatea "Normal"

RăspundețiȘtergere
  5. Pe mine unul m-ai convins. Mai degraba imi iau bicicleta. Credeam ca e ceva WOW, dar vad ca nu e neaparat ceva nemaivazut.

RăspundețiȘtergere
  6. bine am facut ca n am investit banii in el, desi parca tot ma mananca degetele sa l incerc. E in sange... :P.Macar au mai pastrat o parte din denumirile vechi de unice sau ceva pe acolo?

RăspundețiȘtergere
  7. cat am asteptat sa apara si aud numai vorbe rele despre joc, dar tot am sa-l incerc orice ar fi

RăspundețiȘtergere
  8. Tipul asta sumarizeaza foarte bine problema dificultatii in D3 http://www.youtube.com/watch?v=u8CBbeSAjVo

RăspundețiȘtergere
  9. Stai putin, m-ai socat vrei sa spui ca jocul diablo 3 il termi in 14 ore sau e vorba doar de versiunea pentru teste?

RăspundețiȘtergere
  10. @Turi - Da. Versiunea de test iti ia cam o ora daca te grabesti putin. Tot jocul pe dificultatea Normal mi-a luat 14 ore. Acum de exemplu sunt pe a 4a dificultate - Inferno dupa vreo 37 de ore. Dar o sa dureze. E foarte greu.

RăspundețiȘtergere
  11. Eu sunt la dificultate hell acuma, insa pot sa spun ca ma chinui cateva ore pe saptamana de la craciun in coace, insa dupa ce ajungi ceva mai departe, dupa ce treci de al doilea nivel de dificultate mori cam des si cam stresant...
    Chiar ai dreptate,nu-si face banii!

RăspundețiȘtergere