Treceți la conținutul principal

Publicitatea negativa e tot publicitate...

Recent - am share-uit un jeg de status de la o televiziune (realitatea) si mi s-a atras atentia ca am picat in capcana click bait-ului. Ca le-am facut trafic. Ca le-am facut jocul. Chiar daca am facut misto de ei, se poate considera ca pana la urma si publicitatea negativa e tot publicitate. Fuck that. 

Asta e momentul in care pun piciorul in prag. Nu. Publicitatea negativa e publicitatea negativa. Am aplicat filozofia asta cu "ignora si totul o sa fie bine in bula in care traiesti", dar nu se poate. Nu poti sa iti bagi capul in nisip si sa te astepti ca lumea o sa fie total schimbata cand il scoti. Nu. Suficient. De acum schimbam placa. 

Intreaba-ma de cate ori am intrat intr-un Profi  - inainte si dupa reclama cu mortul! Niciodata. Si asta e cauza a reclamei de cacat pe care au avut-o. Si nu este singurul brand de care ma feresc ca urmare a unei comunicari neinspirate, dar asumate. O scuza aruncata acolo putea sa salveze multe. 

Unde vreau sa ajung cu postul asta? Hai sa nu ne mai bagam capul in nisip cand vedem jeguri, click bait-uri, fuga stupida dupa senzational, reclame dubioase sau lucruri care contrazic intreaga noastra persoana. Eu de acum inainte vreau sa le arat cu degetul. Vreau sa rad de ei ca brand, dar mai important... de ei ca oameni. 

Te consideri jurnalist la Realitatea cu un headline precum I s-a desfacut fermoarul in direct. Ce s-a vazut? Frateeeee - HA! Voi rade de tine. Surpriza! Nu esti. Nu ai cum sa fii la ce articole sunt presarate pe site. Unele trebuie sa fie si ale tale. Asuma-ti vina. Macar ai luat bani pe jegul pe care l-ai livrat. 

Ai o reclama fabulos de jignitoare la orice fiinta umana cu un dram de bun simt? Felicitari! Ma voi uita la ea. Probabil de mai multe ori ca iti si permiti sa mi-o pagi pe gat in exces, dar nu iti voi cumpara produsul niciodata. NICIODATA! Am scris cu caps pe internet, so it must be true. 

Product placement-ul la emisiunea la care ma uit e facut cat sa deranjeze si un orb? Excelent! Care este competitia ta ca o voi cumpara cu placere! Nu vreau sa iti stric ppt-urile, dar nu sunt cretin. Nu trebuie sa imi arati produsul iar si iar in prim plan ca sa ma conving sa il cumpar. Am inteles. E bun. Hai sa nu exageram...

Nici nu vreau sa mai continui cu exemple. Cei care au inteles, au inteles. Bucurati-va la mega succes in ppt-uri, dar la cifre de afaceri mici in exceluri. Poate asa invatati ca unele limite nu trebuie depasite. 

Sunt ferm convins ca puteti sa traiti fara imputul meu financiar, problema cu adevara incepe sa se simta in momentul in care mai multi oameni incep sa gandeasca ca mine.  Ranchiuna asta poate a fie un lucru bun pe termen lung. Macar sa ii vezi cum se chinuie sa isi dea sama ce au gresit :)

Si ca sa concluzionez in forta intr-un ad homitem clasic prin care incerc sa demonstrez ca am dreptate... Spune-mi 3 baieti/barbati cu numele Iuda! Hai sa dau una mai usoara. Iti aduci aminte cand ai vazut in real life o mustacioara a la Hitler? Spune-mi un sandwich bun facut de un jurat Hells Kitchen... of. Asta chiar a fost low :)

Comentarii

Populare în ultima săptămână

Internetul e un loc plin de pericole pentru minori, iar mulți adulți nu știu asta

Știai că pe YouTube există o comunitate bogată de pedofili care salivează  la video-urile uploadate de fetițele de 8 ani?

Sau că Facebook-ul duhnește de tot felul de prădători sexual care o ard incognito pe tot felul de grupuri de școlari-liceeni? 
Deși nici n-are bine buletin de câteva zile, fii-tul e deja versat în arta sextingului pe Snapchat? Hashtag send nudes. 
Că pe Twitch e la ordinea zilei să plătești pentru a vedea mai multă piele de la streamerițe mai mult sau mai puțin minore? 
Ori că influencerul favorit a lui ăla mic tocmai l-a convins să îți fure cardul de credit pentru a cumpăra curency pe un site de skin-uri de Counter Strike?

Că are un coleg meschin de clasă care îi face meme-uri și îl dă pe grupul de WhatsApp unde toată lumea îl ia la mișto?

Și că frecvent e victima cyber bulling-ului atunci când se joacă jocuri online?

Sau că statistic vorbind, din cei 1000 de prieteni pe care îi ai pe Facebook, cel puțin 10 au făcut zoom pe poza pe care ai uplodat-o de la mare și …

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

Ricoh ia nota zece pentru marketing emotional

Surprinzător, cu acest teaser ce are puțin peste 5000 de vizualizări.

De fapt nici nu pot să spun că este un teaser. E mai mult un manifest pentru Ricoh GR III, upgrade-ul unei săpuniere excelente pentru fotografia de stradă. Cameră ce brusc a urcat foarte sus pe whishlist-ul meu de anul acesta.

Slow clap.

Bravo.