Treceți la conținutul principal

Am descoperit secretul unui cappuccino bun

Am descoperit secretul unui cappuccino bun

Acum doi ani am luat unul dintre cele mai ieftine espressoare de Black Friday-ul eMAG. Țin minte că prețurile începeau undeva de la 250 de lei și ajungeau până pe la 1200 de lei în oferta anului respectiv. Cele mai ieftine erau cele cu capsule, dar eu am vrut în mod special să fie manual. Am dat vreo  300 de lei la ofertă și vreme de un an și ceva m-am chinuit cu el să fac cafea la fel de bună ca la hipsteri.

Nu mi-a ieșit, deși urmam cu sfințenie rețeta unui espresso ca la carte: 7 grame de cafea la o presiune de 15 bari timp de 25 de secunde. Ceva lipsea espressoului/cappuccinoului făcut. Era bun la gust, dar nu avea crema cum trebuie și îi lipsea și aroma aia puternică pe care o cunoșteam de la cafenelele hipsterești. Multă vreme am dat vina pe espressor - ce să te aștepți la unul de 300 de lei când în cafenele sunt de 2000+?

De fapt problema era o multitudine de factori dintre care doi erau vitali: cafeaua și laptele nu erau ceea ce trebuiau să fie. Laptele pentru că am fost o fetiță și foloseam unul cu puțină grăsime (1.5%), iar cafeaua pentru că nu era proaspăt măcinată.

Dacă despre lapte nu am prea multe lucruri de zis pentru că e ușor de înlocuit cu unul mai gras (folosesc 3.5% acum), despre cafea se pot scrie pagini întregi despre origini și modul în care este prăjită. Nu o să exagerez și o să fiu concis: boabe proaspăt măcinate (ultimele 7 zile maxim) și râșnirea lor înainte de fiecare cafea.

Este altceva. Brusc nu mă mai simt limitat de espressorul ieftin ci de tehnică. Vorbeam cu Radu, care aș putea spune că mi-a fost un fel de mentor al cafelei în ăștia doi ani, despre cum provocarea actuală e să facem latte art. Următorul nivel în materie de exhibiționism pe bază de cofeină.

Investiția pentru a ajunge la un nivel la care pot spune cu mândrie că pot rivaliza cu unele dintre cele mai hipsterești cafenele s-a ridicat undeva la 200 de lei. Am luat o râșniță manuală cu pedigree japonez și o latieră micuță. Atât. Cafeaua boabe proaspăt prăjită și laptele mai gras nu am cum să le pun în aceeași oală că sunt consumabile - aici vă descurcați fiecare cum poate.

M-am lungit eu, dar tot acest articol se putea rezuma într-o singură frază: espressorul tău e mai mult decât capabil să facă un espresso sau cappuccino bun, trebuie doar să ai cafea proaspăt măcinată și laptele care trebuie.

Sper că ajută pe cineva asta.

Comentarii

Postări Populare

Al Doilea Război Mondial și al său vlog săptămânal

Indy Neidell acum 4 ani a venit cu o idee genială pentru bărbați care au citit Sven Hassel în copilărie pasionații de istorie: un documentar cronologic pe YouTube pornit la comemorarea începutului Primului Război Mondial care săptămânal prezenta ce se întâmpla acum 100 de ani pe front. Practic e ca și cum ai urmări un mini jurnal de știri din timpul războiului.

4 ani mai târziu canalul are mai bine de 600 de video-uri care împreună au acumulat undeva pe la 145 de milioane de vizualizări, urmând ca acum în noiembrie să pregătească ultimul video odată cu terminarea războiului.  Primul video al proiectului a început puternic cu vreo 2.4 milioane de entuziaști, dar pe parcurs audiența s-a stabilizat pe la 140 000 de spectatori per episod.

Era de așteptat. Între cele două războaie, primul nu cred că este preferatul multora și scriind asta îmi dau seama cât de ușor poate să fie scos din context. Cu toate astea, cred că eram mai mulți care abia așteptam seria cu al Doilea Război Mondial să …

.calif se lansează la punct fix

Cele mai bune idei sunt în general extrem de simple și premizele de la care pleacă sunt pe înțelesul tuturor. Cam așa stă treaba și când vrei să faci o campanie mișto. Te gândești la niște insight-uri simple și încerci să construiești ceva mișto pe prima idee care îți trece prin cap. Idee care de mai multe ori decât e statistic acceptabil e și cea mai bună. Greul începe abia când vrei să convingi clientul de justețea cauzei tale.

Trecând peste produsele pe care le savurez ocazional cu plăcere, lucru care îmi place cel mai mult la Calif e că sunt fani ai ideilor astea simple. Îmi imaginez că discuția despre activarea de la Biz Seaside Camp a mers cam așa.
- Trebuie să facem ceva la camp că între timp ne-am rebranduit în .calif
- Punct. Punct și de la capăt. Punct fix. Hmmm.
- Ce mai e la punct fix? Săritura cu parașuta.
- Gata! Asta e.
- Luăm niște parașutiști să sară la punct fix.
.calif gen
- Haaahhahah. Haide să facem asta.  Și au făcut-o ieri.

Anul trecut livrau dill-uri și kebun…

Noroc cu datingul online pentru că altfel vedeam cupluri doar la zoo

Știu că nu s-a uitat nimeni aseară la #GospodarFărăPereche, dar aveți noroc cu mine că pot să vă fac un rezumat la ce se mai întâmplă în afara bulei. Ieri a fost prima emisiune unde gospodarii noștri single au dat pentru a nu știu câta oară cu realitatea crudă din zona de dating la țără. 

Oamenii noștri înainte de toate par să fie destul de muncitori. Unii cu mai mult noroc decât alții, dar în esență fiecare avea o curte îngrijită și o burtică de bere. Deci cumva înstăriți pentru că n-ai cum să fii sărac mort și să ai burtă de bere. Să faci burtă de bere este o investiție destul de mare de timp și bani.

Unii erau cu studii superioare, alții aveau ceva înclinații artistice, cert e că toți se curățau destul de bine într-un costum mai de Doamne-ajută sau măcar un trening din ăla mai bun. Personalități variate la fel de mult ca simțul umorului și al ridicolului pe care te aștepți să îl aibă o persoană care participă la o astfel de emisiune. Pe scurt, nici chiar Brad Pitts, dar nici Harve…