Treceți la conținutul principal

O campanie pe care aș vrea să o văd: la 20 de pet-uri goale primești unul gratis


Cam așa arăta Dâmbovița azi pe la 9:30 după ce în ultima săptămână s-a lucrat intens la curățarea ei și a casetei de sub Piața Unirii. Ar fi ușor să dau vina pe gigeii ăia care au curățat, dar i-am văzut zi și noapte cum s-au chinuit. Au curățat și ei cât au putut, dar ușor să mai pierzi câteva zeci de kilograme de pet-uri când ai de curățat tone de căcaturi pe care le-au aruncat bucureștenii de-a lungul anului. În topul celor mai ciudate lucruri văzute anul ăsta sunt un scaun de birou și o canapea mai mică - asta așa să vă faceți o idee ce au trebui să scoată gigeii ăia.

Dar să ne întoarcem la imaginea de mai sus unde 90% din masa plutitoare era compusă din pet-uri de 2-2.5 litri. Pet-uri care sunt apreciate, în general, de niște gigei cu mustață și tricouri polo - dacă e să ne luăm după reclame. Gigei pe care nu îi poți atinge cu povești frumoase despre reciclare și binele planetei. Poate cu niște amenzi usturătoare, dar e un chin logistic să faci asta.

În schimb, poți să îi atingi cu niște oferte care să vorbească pe limba lor. Adu în magazin X pet-uri goale și pleci acasă cu unul plin. X-ul ăla rămâne de stabilit cât să fie avantajos și pentru brand, dar eu aș zice că 20 e plauzibil.  Nu e o idee originală, Omul cu Șobolani cânta secolul trecut despre un bețiv care dorea să dea 2 sticle goale pe una plină, semn că un astfel de schimb ar mulțumi și cel mai însetat gigel.

Acum nu știu dacă vreun marketing manager de la un producător de bere mă citește, dar în caz că e cu noroc poate n-ar strica să ceară unui subordonat să piardă o oră două cu niște calcule despre cât de fezabilă este ideea asta de campanie. Cu concept-ul poate să vină agenția, dar mecanismul să fie ăsta.

N-ar fi rău pentru brand. Are cam tot ce trebuie, un mecanism de loializare pentru consumatori, un strop de CSR, niște potențial mișto de PR și o doză serioasă de eco-friendliness. Știu câțiva KOLs care s-ar băga pro bono pentru așa ceva, iar brand-ul poate să dea ca mare premiu pet-ul de aur. Cam culeanu, nu?

Comentarii

  1. Mi se pare amuzant că suntem "aproape" vecini :)
    Până la campanii de genul ăsta, aș vrea să vină mai repede și la noi sucurile la sticlă de sticlă, să mergi ca la apă minerală la Mecet să cumperi apă. Gust mai bun și reciclare mai ușoară.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu cred că o să prindă nici măcar la hipsteri. E prea mare efortul vs a cumpăra o sticlă de plastic.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Populare în ultima săptămână

Cam așa funcționează social media justice

Dă play video-ului. Uită-te cele 5 minute. Bagă la cap ce vrei să bagi la cap și gândește-te câte revoluții de canapea am avut în ultimul an. Reclama asta era până într-un punct o reproducere fidelă a modului în care funcționează falsa asta agitație pe social media pentru diferite cauze.

Nervi. Cuvinte. Agitație. Totul preț de câteva zile până când vine următoarea criză. Nici n-ai timp să te apuci să schimbi ceva pentru că automat algoritmul îți împinge sub nas următorul lucru pe care să te enervezi fără vreo finalitate. Și tot așa ajungi apoi la sfârșit de an să faci doar un bilanț de like-uri, nu și de lucruri schimbate.

Și atunci de ce tot acest efort?

Mai ales când poți să o arzi pe burghezie și să faci lucrurile să se întâmple în jurul tău, nu pe Internet.

A întors-o la Tineretului - hack în jocul Metrorex 2018

Dacă e un lucru care aproape mi-a făcut capul să explodeze în 2018, atunci cu siguranță e vorba de momentul în care am aflat de hack-ul Unirii-Tineretului pentru atunci când serverele Metrorex dau p-afară. Pentru atunci când tot felul de amatori se opresc pe scara rulantă să facă poze pentru social media la aglomerația deja cotidiană.

Ei bine, atunci când tu strângi like-uri pe Facebook, veteranii fac uz de hack-ul ăsta și îți râd în nas când nici în al 4-lea metrou spre Pipera n-ai fost în stare să urci. Și tot ce trebuia să faci era atât de simplu: să iei metroul o stație invers, spre Tineretului, ca apoi să te urci în metroul spre Pipera de acolo fără îmbulzeală și nervi. Bum!! Mindfuck total.

Hai că vă las câteva clipe să vă reveniți de la aceasta incursiune în afara cubului...

#10yearchallenge, păi nu?

Între pozele astea sunt 10 ani diferență și cel puțin o mână de gel în minus. E posibil să fie și vreo 2-3 kilograme în minus în a doua, dar astea sunt doar speculații.

Uitându-mă la ce au pus ceilalți oameni pe hashtag nu îmi dau seama dacă e de bine sau de rău că diferențele sunt atât de mici. E ca și cum n-am înțeles nimic din ăștia 10 ani.