Treceți la conținutul principal

O campanie pe care aș vrea să o văd: la 20 de pet-uri goale primești unul gratis


Cam așa arăta Dâmbovița azi pe la 9:30 după ce în ultima săptămână s-a lucrat intens la curățarea ei și a casetei de sub Piața Unirii. Ar fi ușor să dau vina pe gigeii ăia care au curățat, dar i-am văzut zi și noapte cum s-au chinuit. Au curățat și ei cât au putut, dar ușor să mai pierzi câteva zeci de kilograme de pet-uri când ai de curățat tone de căcaturi pe care le-au aruncat bucureștenii de-a lungul anului. În topul celor mai ciudate lucruri văzute anul ăsta sunt un scaun de birou și o canapea mai mică - asta așa să vă faceți o idee ce au trebui să scoată gigeii ăia.

Dar să ne întoarcem la imaginea de mai sus unde 90% din masa plutitoare era compusă din pet-uri de 2-2.5 litri. Pet-uri care sunt apreciate, în general, de niște gigei cu mustață și tricouri polo - dacă e să ne luăm după reclame. Gigei pe care nu îi poți atinge cu povești frumoase despre reciclare și binele planetei. Poate cu niște amenzi usturătoare, dar e un chin logistic să faci asta.

În schimb, poți să îi atingi cu niște oferte care să vorbească pe limba lor. Adu în magazin X pet-uri goale și pleci acasă cu unul plin. X-ul ăla rămâne de stabilit cât să fie avantajos și pentru brand, dar eu aș zice că 20 e plauzibil.  Nu e o idee originală, Omul cu Șobolani cânta secolul trecut despre un bețiv care dorea să dea 2 sticle goale pe una plină, semn că un astfel de schimb ar mulțumi și cel mai însetat gigel.

Acum nu știu dacă vreun marketing manager de la un producător de bere mă citește, dar în caz că e cu noroc poate n-ar strica să ceară unui subordonat să piardă o oră două cu niște calcule despre cât de fezabilă este ideea asta de campanie. Cu concept-ul poate să vină agenția, dar mecanismul să fie ăsta.

N-ar fi rău pentru brand. Are cam tot ce trebuie, un mecanism de loializare pentru consumatori, un strop de CSR, niște potențial mișto de PR și o doză serioasă de eco-friendliness. Știu câțiva KOLs care s-ar băga pro bono pentru așa ceva, iar brand-ul poate să dea ca mare premiu pet-ul de aur. Cam culeanu, nu?

Comentarii

  1. Mi se pare amuzant că suntem "aproape" vecini :)
    Până la campanii de genul ăsta, aș vrea să vină mai repede și la noi sucurile la sticlă de sticlă, să mergi ca la apă minerală la Mecet să cumperi apă. Gust mai bun și reciclare mai ușoară.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu cred că o să prindă nici măcar la hipsteri. E prea mare efortul vs a cumpăra o sticlă de plastic.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Populare în ultima săptămână

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

De unde îmi iau bere mai specială pentru acasă

Dacă ești și tu ca mine, câteodată vrei doar să ajungi acasă și să bei o bere mai specială. Ceva ce nu se găsește cu ușurință prin supermarket-uri. E bună și aia, dar de obicei marile lanțuri de supermarket-uri nu prea își schimbă portofoliu de beri locale/de import suficient de des încât să te surprindă ceva la raft.

Dacă ești din București ai mai multe opțiuni de locuri unde poți merge să cumperi bere artizanală, iar dacă nu ești o poți face online unde mai plătești ~20 de lei costul de livrare.

Cea mai variată ofertă cred că o găsești la The Beer Institute, un start-up al unor prieteni ce deja și-au deschis a doua locație în Agora Floreasca. Cred că le merge bine având în vedere că s-au extins la câteva luni după ce au deschis primul magazin în incinta Carrefour-ului de lângă Cambridge School of Bucharest de la Romană. Sunt foarte activi pe pagina de Facebook și nu cred că trece vreo săptămână fără să facă vreun eveniment pentru pasionații de bere artizanală.

Dacă ai poftă de ceva …

Perfektum Double Black IPA

Acum 3 ani scriam pe blog despre o mică fabrică de bere din cartierul Berceni care tocmai lansase unele dintre cele mai urâte etichete de bere artizanală. Atunci zicem că băieții ăștia de la ArtBrew sunt de urmărit pentru că sunt printre singurii care fac o bere decentă. Pe cât de mult i-am lăudat în postarea respectivă, pe atât de mult n-am mai auzit nimic de ei în tot acest timp.

Asta până acum vreo câteva zile când am dat total întâmplător de noua lor Black IPA.

Nume: Perfektum Double Black IPA
Stil: Black IPA
Alcool: 8.2%
Origine: Romania
Producător: ArtBrew
Preț: 21 de lei în Craft și Draft

Aia veche mi-a plăcut pentru că aducea destul de mult cu ceva ce am făcut într-o vară acasă: o bere cu o culoare frumoasă care stârnea reacții puternice chiar și în cei care nu prea le aveau cu berea.
Parcă așa sună mai frumos decât adevărul: o bere care te făcea să te strâmbi din nas încă de la prima gură. Dar unii sunt masochiști ca mine și apreciază gustul acesta puternic de caramel.

Double Blac…