Treceți la conținutul principal

Who killed the electric car?

Am vazut documentarul aseara ... si concluzia mea este ... aspectul. Damn they are fucking ugly. Serios acum ... cine naiba vrea sa conduca o masina care seamana cu o chestie futurista din aii 50? Maybe i dont want to make a statement.. poate vreau o masina normala dar care sa fie electrica.

Eeh.. oricum in esenta cei care au omorat cu adevarat masina electrica sunt americanii ignoranti care inca prefera masini mari cu motoare mari si care nu pot sa faca stanga dreapta dar in schimb pot sa mearga moderat de repede drept... Din punctul asta de vedere europenii sunt net superiori ...

Alta buba este autonomia ... 60 mile pe recharge ... c`mon vrei sa atragi cumparatorul .. dezvolta un sistem de incarcare rapida ( ceva totusi cu mult sub 8-10 ore ) si pune`le la dispozitie multe locuri de incarcat. Nu sunt ignorant la problemele globale ... dar totusi o masina electrica in stadiul in care se gasea ... nu era o optiune viabila din urmatoarele motive:

  • arata foarte urat ( asta e factorul decisiv in 70% din cazuri cand e sa`ti iei o masina )
  • autonomie mica ( 60 mile )
  • lipsa unor " benzinarii " cu fast recharge
  • nu prea creste epenisul ca un Hummer ... pentru ca e mica si si pare fragila
  • ignoranta e asa de mare incat a conduce un EV nu reprezinta un statement pozitiv
  • inca nu exista o constientizare a sacrificilor pe care trebuie sa le faci pentru a asigura viitoarelor generatii un loc in care sa traiasca
  • cu riscul de a ma repeta ... e hidoasa

Ca avantaje? trecand peste cele evidente .... o sa zic : acceleratie. O masina electrica nu isi distribuie puterea progresiv in 6 trepte sa zicem asa ... ci o face instant la apasare .

In rest se vorbeste despre o conspiratia producatorilor de masini alaturi de magnatii petrolului .. bla bla bla .. sa fim seriosi ... e normal ... chiar in documentar se zicea ca se estimeaza ca ar mai fi cateva trilioane de dolari de exploatat din resursele de petrol pe urmatorii 10-15 ani or so. Reprezinta foarte multe zerouri ... delicioase.

Dar oricum .... in esenta a fost un documentar interesant ( pe care pot spune ca il recomand alaturi de Supersize Me de care in momentul de fata nu`mi aduc aminte daca am zis ceva sau nu pe blog ) ... cu lucruri cunoscute ... un fel de teasing pentru An Inconvenient Truth pe care il astept cu mult interes.

Comentarii

  1. www.teslamotors.com ~ 100% electrica, 250 mile autonomie, 0-60mph in 4 secunde, 90000 lire.

    RăspundețiȘtergere
  2. cute :D dar 90k lire ... cam scumpa .. dar macar arata cat de cat oke :)

    plus ca am senzatia ca nu e foarte bine sa faci asocierea asta " masina electrica buna = foarte scumpa "

    RăspundețiȘtergere
  3. uite o masina nonpoluanta
    http://www.carblog.ro/index.php/2006/09/26/peugeot-207-epure/

    RăspundețiȘtergere
  4. peugeot-207-epure/
    asta e finalul la link care vad ca nu se vede la comentarii

    RăspundețiȘtergere
  5. si mie imi plac cum arata si se comporta astea hibride ... dar adevarul e ca sunt diferente notabile fata de una electrica. O masina electrica care ... a murit :D

    RăspundețiȘtergere
  6. arata ok si gandeste-te ca abia au lansat-o iar costurile de productie sunt mari. daca ar avea o fabrica la dispozitie si posibilitatea sa scoata tesle pe banda rulanta, fii sigur ca ar avea un pret mult mai mic.

    momentan, o tesla costa cat un porsche 911 full option. unde mai pui ca intr-un drag race cu un 911, tesla castiga.

    RăspundețiȘtergere
  7. Exista un mod de Mini Cooper de la PLM FlightLink pentru vreo U$380k care are cate un motor pe fiecare roata de cam 160 hp fiecare. Si probabil or sa mai modifice si alte masini.

    Asa ca exista sperante si pentru estetica in hibriduri.

    RăspundețiȘtergere
  8. Gresesti.

    Lexus RX400h. Limuzina de lux a anului in Statele Unite 3 ani la rand (modelul RX300 pe benzina) a scos si varianta hibrida.

    Arata la fel (chiar mai bine:-)
    Consuma mult mai putin
    Are 3 motoare: 2 electrice si unul pe benzina
    Pana la viteza de 50 km/h merge *doar* cu motorul electric, deci consum... minim!

    Performantele sunt cam aceleasi cu RX330 cu motor pe benzina.

    Nu stiu de unde pana unde faza cu "arata hidos"...

    RăspundețiȘtergere
  9. inteleg de hibrizi ... dar asta era o masina care mergea exclusiv doar pe electricitate ... de asta i se si spune masina electrica :)

    am mai spus ca imi plac astea hibride.

    dar masina electrica .... si in special cea mai populara care a fost ( gm ev 1 ) era hidoasa.

    documentarul vorbea in general de masina asta

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu s-a lansat de curand un Smart all-electric? Nu mai stiu in ce tara.

    Si stai linistit ca petrolul nu e folosit ca materie prima doar in industria de carburanti :) (desi 85% e un procent foarte mare)

    RăspundețiȘtergere
  11. Chiar nu contează cum arăta caroseria maşinii. Importantă e platforma tehnică. De design pui un italian să se ocupe dacă chiar vrei să o bagi în producţie. GM nu a vrut.

    RăspundețiȘtergere
  12. Ai inteles gresit acel documentar. Exista si chiar se spune in documentar, ca se pot fabrica baterii care sa aibe o autonomie de 500Km/incarcare, se stie de ele si s-au fabricat, doar ca totul se rezuma strict la bani.. si la interesele marilor companii.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

O reclamă mișto cu care să începi ziua de luni

Internetul tinde să nu fie echilibrat în modul în care alege să își premieze favoriții. Un clip teribilist este scăldat în milioane de views, iar o bijuterie precum video-ul de mai sus se chinuie de 10 33 zile să strângă prima sută de mii de vizualizări juma de milion de afișări. Poate pentru că e reclamă, dar să fim serioși - mi-aș dori ca toate reclamele să fie ca ea.

Pe lângă cel mai mișto lucru din tot video-ul, gigelul care a filmat și regizat este tata' lor, suferă și el de molima asta care s-a abătut asupra YouTube-ului de ceva vreme: să punem un thumbnail cât mai incitat că așa oamenii vor da click.  N-au dat, surprinzător.

Oricum, am aberat mai mult decât trebuia pe tema asta pentru că de fapt tot ce doream să zic e să dați play, muzica mai tare și 6 minute să nu vă uitați la notificările de pe telefon. E o rețetă sigură pentru a însenina ziua.

[Later Edit] Ca să explic ce e cu tăieturile astea, video-ul inițial pe care l-am pus nu era originalul. Am remediat acum și i-a…

Ieri mi-am dat seama că folosesc greșit Netflix

Am primit ieri pe adresa redacției infograficul de mai sus și am fost surprins să descopăr că n-am văzut nici măcar un episod din serialele care au fost cele mai devorate și savurate de români. Ce naiba e în neregulă cu mine?

Eu dacă aș face un top ochiometric prin ce am în viewing history, acesta ar arăta cam așa pe zona de seriale:
The Good PlaceGlowStar Trek DiscoveryThe Good WitchThe Seven Deadly SinsAscensionCastleveniaArcherShadowhunters: The Mortal Instruments13 Reasons Why
După cum se vede, n-are nicio legătură cu ce apare în imaginea de mai sus. Un ochi mai ager probabil va observa că în lista mea apare 13 Reasons Why, dar în apărarea mea pot spune că eu personal nu m-am uitat la el și cineva din casă ar trebui să învețe mai bine magia asta cu profile diferite...
Topul meu îl recomand cu mâna pe inimă pentru că știu ce bijuterii am prin el, deși între noi fie vorba ar trebui să îmi fie rușine maximă pentru copia adolescentină după Underworld numită Shadowhunters. Asta e. În v…

M-am mai liniștit, apocalipsa nu vine în 2018 cu GDPR

Aseară am fost la prima conferință din viața mea la care eram total pe lângă subiect. Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR) este o lege aprobată la nivel european care din 25 mai 2018 redefinește ce sunt și cum poți să te folosești de datele cu caracter personal. Nume, adresă de email sau IP-uri, toate sunt considerate date personale și ceea ce faci cu ele trebuie explicat utilizatorilor.

Inițial mă panicasem că va reprezenta o bătaie de cap prea mare pentru un blog scris când îmi mai aduc aminte, dar întâlnirea de aseară m-a liniștit. Sunt lucruri de bun simt care au ca scop oferirea unei mai mari transparente.

Pe scurt treaba stă cam așa. Fiecare site va trebui să aibă 3 pagini distincte unde trebuie să explice exact ce fac cu toate datele pe care le colectează de la utilizatori: termeni și condiții, politica de confidențialitate și politica de utilizare a cookie-urilor. Nu este necesar să se intre în prea multe detalii, dar o imagine de ansamblu trebuie să existe. …