Treceți la conținutul principal

Who killed the electric car?

Am vazut documentarul aseara ... si concluzia mea este ... aspectul. Damn they are fucking ugly. Serios acum ... cine naiba vrea sa conduca o masina care seamana cu o chestie futurista din aii 50? Maybe i dont want to make a statement.. poate vreau o masina normala dar care sa fie electrica.

Eeh.. oricum in esenta cei care au omorat cu adevarat masina electrica sunt americanii ignoranti care inca prefera masini mari cu motoare mari si care nu pot sa faca stanga dreapta dar in schimb pot sa mearga moderat de repede drept... Din punctul asta de vedere europenii sunt net superiori ...

Alta buba este autonomia ... 60 mile pe recharge ... c`mon vrei sa atragi cumparatorul .. dezvolta un sistem de incarcare rapida ( ceva totusi cu mult sub 8-10 ore ) si pune`le la dispozitie multe locuri de incarcat. Nu sunt ignorant la problemele globale ... dar totusi o masina electrica in stadiul in care se gasea ... nu era o optiune viabila din urmatoarele motive:

  • arata foarte urat ( asta e factorul decisiv in 70% din cazuri cand e sa`ti iei o masina )
  • autonomie mica ( 60 mile )
  • lipsa unor " benzinarii " cu fast recharge
  • nu prea creste epenisul ca un Hummer ... pentru ca e mica si si pare fragila
  • ignoranta e asa de mare incat a conduce un EV nu reprezinta un statement pozitiv
  • inca nu exista o constientizare a sacrificilor pe care trebuie sa le faci pentru a asigura viitoarelor generatii un loc in care sa traiasca
  • cu riscul de a ma repeta ... e hidoasa

Ca avantaje? trecand peste cele evidente .... o sa zic : acceleratie. O masina electrica nu isi distribuie puterea progresiv in 6 trepte sa zicem asa ... ci o face instant la apasare .

In rest se vorbeste despre o conspiratia producatorilor de masini alaturi de magnatii petrolului .. bla bla bla .. sa fim seriosi ... e normal ... chiar in documentar se zicea ca se estimeaza ca ar mai fi cateva trilioane de dolari de exploatat din resursele de petrol pe urmatorii 10-15 ani or so. Reprezinta foarte multe zerouri ... delicioase.

Dar oricum .... in esenta a fost un documentar interesant ( pe care pot spune ca il recomand alaturi de Supersize Me de care in momentul de fata nu`mi aduc aminte daca am zis ceva sau nu pe blog ) ... cu lucruri cunoscute ... un fel de teasing pentru An Inconvenient Truth pe care il astept cu mult interes.

Comentarii

  1. www.teslamotors.com ~ 100% electrica, 250 mile autonomie, 0-60mph in 4 secunde, 90000 lire.

    RăspundețiȘtergere
  2. cute :D dar 90k lire ... cam scumpa .. dar macar arata cat de cat oke :)

    plus ca am senzatia ca nu e foarte bine sa faci asocierea asta " masina electrica buna = foarte scumpa "

    RăspundețiȘtergere
  3. uite o masina nonpoluanta
    http://www.carblog.ro/index.php/2006/09/26/peugeot-207-epure/

    RăspundețiȘtergere
  4. peugeot-207-epure/
    asta e finalul la link care vad ca nu se vede la comentarii

    RăspundețiȘtergere
  5. si mie imi plac cum arata si se comporta astea hibride ... dar adevarul e ca sunt diferente notabile fata de una electrica. O masina electrica care ... a murit :D

    RăspundețiȘtergere
  6. arata ok si gandeste-te ca abia au lansat-o iar costurile de productie sunt mari. daca ar avea o fabrica la dispozitie si posibilitatea sa scoata tesle pe banda rulanta, fii sigur ca ar avea un pret mult mai mic.

    momentan, o tesla costa cat un porsche 911 full option. unde mai pui ca intr-un drag race cu un 911, tesla castiga.

    RăspundețiȘtergere
  7. Exista un mod de Mini Cooper de la PLM FlightLink pentru vreo U$380k care are cate un motor pe fiecare roata de cam 160 hp fiecare. Si probabil or sa mai modifice si alte masini.

    Asa ca exista sperante si pentru estetica in hibriduri.

    RăspundețiȘtergere
  8. Gresesti.

    Lexus RX400h. Limuzina de lux a anului in Statele Unite 3 ani la rand (modelul RX300 pe benzina) a scos si varianta hibrida.

    Arata la fel (chiar mai bine:-)
    Consuma mult mai putin
    Are 3 motoare: 2 electrice si unul pe benzina
    Pana la viteza de 50 km/h merge *doar* cu motorul electric, deci consum... minim!

    Performantele sunt cam aceleasi cu RX330 cu motor pe benzina.

    Nu stiu de unde pana unde faza cu "arata hidos"...

    RăspundețiȘtergere
  9. inteleg de hibrizi ... dar asta era o masina care mergea exclusiv doar pe electricitate ... de asta i se si spune masina electrica :)

    am mai spus ca imi plac astea hibride.

    dar masina electrica .... si in special cea mai populara care a fost ( gm ev 1 ) era hidoasa.

    documentarul vorbea in general de masina asta

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu s-a lansat de curand un Smart all-electric? Nu mai stiu in ce tara.

    Si stai linistit ca petrolul nu e folosit ca materie prima doar in industria de carburanti :) (desi 85% e un procent foarte mare)

    RăspundețiȘtergere
  11. Chiar nu contează cum arăta caroseria maşinii. Importantă e platforma tehnică. De design pui un italian să se ocupe dacă chiar vrei să o bagi în producţie. GM nu a vrut.

    RăspundețiȘtergere
  12. Ai inteles gresit acel documentar. Exista si chiar se spune in documentar, ca se pot fabrica baterii care sa aibe o autonomie de 500Km/incarcare, se stie de ele si s-au fabricat, doar ca totul se rezuma strict la bani.. si la interesele marilor companii.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Quick Fashion Question: ce te-ar deranja mai mult între un burger storcit și un tânăr bătut?

Mă uitam la reclama asa și mă gândeam cât de ușor au punctat fix unde trebuie natura umană. Cât de ușor e să ignori o agresiune atunci când nu e te privește direct. Bystander Efect în toată frumusețea lui.

Am stat să mă gândesc puțin dacă pe vremea mea se întâmpla ceva de genul și nu țin minte să fi fost vreodată în căruța celor agresați. Mă gândesc că la cât de ușor vede Internetul lucrurile în alb și negru, probabil am fost în cealaltă tabără - a celor care agresau. Acum dacă ar trebui să mă apar aș spune că e o diferența între glumițe adolescentine și violență/răutate. De astea din urmă n-am dat dovadă așa că pot să dorm liniștit noaptea.

Revenind la reclamă, e fix ce trebuie. Un insight perfect adevărat oriunde în lumea asta, un concept destul de simplu cât să fie înțeles de toată lumea și o execuție fără prea mult tam tam. Îmi place și mi-ar plăcea să văd ceva asemănător și pe la ONG-urile noastre care o dau într-o lacrimogenă care nu prea prinde decât pe la oamenii din publicit…

Heineken Blade - un fel de R2D2 al dozatoarelor de bere

Vineri când toată lumea rupea ușa pentru a fugi la mare, eu eram la Galateca să aflu mai multe despre cum Heineken vrea aducă berea draught în cât mai multe locuri ce în mod tradițional nu o serveau din considerente de volum/spațiu.

Ca să fiu sincer mi-a luat ceva să îmi dau seama care sunt locurile astea de care vorbeau ei. În afară de ceainării și coffee shop-uri, nu mi-am amintit pe moment de niciun loc în care am fost și nu servea bere la draught. Apoi m-a pălit - o mulțime de restaurante, locații nonconformiste și cinematografe stau destul de prost la capitolul ăsta.



Roboțelul cu care s-au gândit să cucerească această lume fără bere la halbă este celdin imagine și se numește Heineken Blade.Arată mai mult a espressor decât aduce a dozator de bere, iar din acest motiv este și destul de portabil încât să meargă pus cam pe unde e nevoie.

Are aproape 26 de kilograme cu tot cu "butoiul" de 8 litri și poate să răcească 30-32 de draught-uri de 0.25 la 2 grade. Odată înțepat bu…

Dis de dimineață vezi o variantă mai bună de oameni

De vreo două săptămâni de când am început să ies cu bestia p-afară am tot remarcat lucrul ăsta. Oamenii sunt mai buni de dimineață. Mult mai buni. Indiferent de statut social sau ce au de făcut, sunt mult mai prietenoși, dau binețe și chiar intră în mici conversații cu tine ca necunoscut.

Nu zic că nu ajută și cățelul pentru a sparge gheața, dar am văzut mai multe zâmbete diminețile astea decât am văzut în doi ani jumătate de mers cu metroul pe linia Pipera. E ceva în aer când nici nu s-a crăpat de ziuă de relaxează lumea.

N-am văzut pe nimeni să se grăbească sau să pară împovărat de gânduri, iar asta cred că se datorează în mod special lipsei de aglomerație. Bulevardele sunt larg deschise, pe străduțe se circulă fără probleme și chiar mijloacele de transport sunt primitoare și aerisite. Chiar e ceva în aer ce se simte și care parcă spune tuturor: e un nou început.

Studii despre efectul aglomerației și agitația unei metropole probabil că s-au făcut, dar n-am nevoie de ele să îmi întă…