Treceți la conținutul principal

Who killed the electric car?

Am vazut documentarul aseara ... si concluzia mea este ... aspectul. Damn they are fucking ugly. Serios acum ... cine naiba vrea sa conduca o masina care seamana cu o chestie futurista din aii 50? Maybe i dont want to make a statement.. poate vreau o masina normala dar care sa fie electrica.

Eeh.. oricum in esenta cei care au omorat cu adevarat masina electrica sunt americanii ignoranti care inca prefera masini mari cu motoare mari si care nu pot sa faca stanga dreapta dar in schimb pot sa mearga moderat de repede drept... Din punctul asta de vedere europenii sunt net superiori ...

Alta buba este autonomia ... 60 mile pe recharge ... c`mon vrei sa atragi cumparatorul .. dezvolta un sistem de incarcare rapida ( ceva totusi cu mult sub 8-10 ore ) si pune`le la dispozitie multe locuri de incarcat. Nu sunt ignorant la problemele globale ... dar totusi o masina electrica in stadiul in care se gasea ... nu era o optiune viabila din urmatoarele motive:

  • arata foarte urat ( asta e factorul decisiv in 70% din cazuri cand e sa`ti iei o masina )
  • autonomie mica ( 60 mile )
  • lipsa unor " benzinarii " cu fast recharge
  • nu prea creste epenisul ca un Hummer ... pentru ca e mica si si pare fragila
  • ignoranta e asa de mare incat a conduce un EV nu reprezinta un statement pozitiv
  • inca nu exista o constientizare a sacrificilor pe care trebuie sa le faci pentru a asigura viitoarelor generatii un loc in care sa traiasca
  • cu riscul de a ma repeta ... e hidoasa

Ca avantaje? trecand peste cele evidente .... o sa zic : acceleratie. O masina electrica nu isi distribuie puterea progresiv in 6 trepte sa zicem asa ... ci o face instant la apasare .

In rest se vorbeste despre o conspiratia producatorilor de masini alaturi de magnatii petrolului .. bla bla bla .. sa fim seriosi ... e normal ... chiar in documentar se zicea ca se estimeaza ca ar mai fi cateva trilioane de dolari de exploatat din resursele de petrol pe urmatorii 10-15 ani or so. Reprezinta foarte multe zerouri ... delicioase.

Dar oricum .... in esenta a fost un documentar interesant ( pe care pot spune ca il recomand alaturi de Supersize Me de care in momentul de fata nu`mi aduc aminte daca am zis ceva sau nu pe blog ) ... cu lucruri cunoscute ... un fel de teasing pentru An Inconvenient Truth pe care il astept cu mult interes.

Comentarii

  1. www.teslamotors.com ~ 100% electrica, 250 mile autonomie, 0-60mph in 4 secunde, 90000 lire.

    RăspundețiȘtergere
  2. cute :D dar 90k lire ... cam scumpa .. dar macar arata cat de cat oke :)

    plus ca am senzatia ca nu e foarte bine sa faci asocierea asta " masina electrica buna = foarte scumpa "

    RăspundețiȘtergere
  3. uite o masina nonpoluanta
    http://www.carblog.ro/index.php/2006/09/26/peugeot-207-epure/

    RăspundețiȘtergere
  4. peugeot-207-epure/
    asta e finalul la link care vad ca nu se vede la comentarii

    RăspundețiȘtergere
  5. si mie imi plac cum arata si se comporta astea hibride ... dar adevarul e ca sunt diferente notabile fata de una electrica. O masina electrica care ... a murit :D

    RăspundețiȘtergere
  6. arata ok si gandeste-te ca abia au lansat-o iar costurile de productie sunt mari. daca ar avea o fabrica la dispozitie si posibilitatea sa scoata tesle pe banda rulanta, fii sigur ca ar avea un pret mult mai mic.

    momentan, o tesla costa cat un porsche 911 full option. unde mai pui ca intr-un drag race cu un 911, tesla castiga.

    RăspundețiȘtergere
  7. Exista un mod de Mini Cooper de la PLM FlightLink pentru vreo U$380k care are cate un motor pe fiecare roata de cam 160 hp fiecare. Si probabil or sa mai modifice si alte masini.

    Asa ca exista sperante si pentru estetica in hibriduri.

    RăspundețiȘtergere
  8. Gresesti.

    Lexus RX400h. Limuzina de lux a anului in Statele Unite 3 ani la rand (modelul RX300 pe benzina) a scos si varianta hibrida.

    Arata la fel (chiar mai bine:-)
    Consuma mult mai putin
    Are 3 motoare: 2 electrice si unul pe benzina
    Pana la viteza de 50 km/h merge *doar* cu motorul electric, deci consum... minim!

    Performantele sunt cam aceleasi cu RX330 cu motor pe benzina.

    Nu stiu de unde pana unde faza cu "arata hidos"...

    RăspundețiȘtergere
  9. inteleg de hibrizi ... dar asta era o masina care mergea exclusiv doar pe electricitate ... de asta i se si spune masina electrica :)

    am mai spus ca imi plac astea hibride.

    dar masina electrica .... si in special cea mai populara care a fost ( gm ev 1 ) era hidoasa.

    documentarul vorbea in general de masina asta

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu s-a lansat de curand un Smart all-electric? Nu mai stiu in ce tara.

    Si stai linistit ca petrolul nu e folosit ca materie prima doar in industria de carburanti :) (desi 85% e un procent foarte mare)

    RăspundețiȘtergere
  11. Chiar nu contează cum arăta caroseria maşinii. Importantă e platforma tehnică. De design pui un italian să se ocupe dacă chiar vrei să o bagi în producţie. GM nu a vrut.

    RăspundețiȘtergere
  12. Ai inteles gresit acel documentar. Exista si chiar se spune in documentar, ca se pot fabrica baterii care sa aibe o autonomie de 500Km/incarcare, se stie de ele si s-au fabricat, doar ca totul se rezuma strict la bani.. si la interesele marilor companii.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Populare pe blog în ultima săptămână

Schimbare

Precum anotimpul rece care surprinde în fiecare an autoritățile, așa ne surprind și pe noi de aproape fiecare dată rezultatele alegerilor. Și motivele sunt variate, dar nu m-aș feri să fiu primul care arată cu degetul spre social media.
Spre bulă!
Nici măcar nu e vreo manipulare voită, dar cu toate astea se întâmplă nevoia asta continuă a acționarilor de a crește de la semestru la semestru. Iar ecuația e simplă pentru rețele sociale: timp și internet points primesc lucrurile care îți plac așa că e oarecum logic să îți arătăm cu precădere lucrurile astea. Iar altceva nici nu știm ce să îți arătăm! între noi fie vorba.
Cum s-ar zice în Vaslui, e de fapt vina ta ca victimă.
Dar acum între noi fie vorba, e suficient să te uiți puțin prin jur pentru a realiza că majoritatea oamenilor n-ar primi like-ul tău pe Internet.
Dacă îți taie calea pe stradă și nu semnalizează, cu cine crezi că va vota?
Sau ăla care apasă cu sete butonul de închidere a ușilor imediat ce urcă în lift, ăla crezi că iese…

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

In 8 luni de rulat tigari am economisit ...

Acum aproape 8 luni (fara 2-3 zile) m-am apucat sa imi rulez singur tigarile din motive financiare si de gust. Astazi am avut curiozitatea sa imi numar cutiile de filtre goale pe care le-am pastrat fix pentru postul asta. 16 cutii a cate 200 de filtre fiecare adica cam 3200 de tigari in 8 luni. Echivalentula a 160 de pachete de tigari. Wow. Mi se pare foarte mult. Dar tot raul spre bine. Lasati-ma sa va demonstrez.

Inainte fumam un pachet de tigari pe zi. M-am apucat acum de rulat tigari acum ~240 de zile si am fumat echivalentul a 160 de pachete de tigari. Drept urmare am fumat cu 80 de pachete mai putin decat inainte. Putin mai sanatos pentru ca tabachera mea scoate tigari subtiri si inainte eram cu Kent lung.