Treceți la conținutul principal

Who killed the electric car?

Am vazut documentarul aseara ... si concluzia mea este ... aspectul. Damn they are fucking ugly. Serios acum ... cine naiba vrea sa conduca o masina care seamana cu o chestie futurista din aii 50? Maybe i dont want to make a statement.. poate vreau o masina normala dar care sa fie electrica.

Eeh.. oricum in esenta cei care au omorat cu adevarat masina electrica sunt americanii ignoranti care inca prefera masini mari cu motoare mari si care nu pot sa faca stanga dreapta dar in schimb pot sa mearga moderat de repede drept... Din punctul asta de vedere europenii sunt net superiori ...

Alta buba este autonomia ... 60 mile pe recharge ... c`mon vrei sa atragi cumparatorul .. dezvolta un sistem de incarcare rapida ( ceva totusi cu mult sub 8-10 ore ) si pune`le la dispozitie multe locuri de incarcat. Nu sunt ignorant la problemele globale ... dar totusi o masina electrica in stadiul in care se gasea ... nu era o optiune viabila din urmatoarele motive:

  • arata foarte urat ( asta e factorul decisiv in 70% din cazuri cand e sa`ti iei o masina )
  • autonomie mica ( 60 mile )
  • lipsa unor " benzinarii " cu fast recharge
  • nu prea creste epenisul ca un Hummer ... pentru ca e mica si si pare fragila
  • ignoranta e asa de mare incat a conduce un EV nu reprezinta un statement pozitiv
  • inca nu exista o constientizare a sacrificilor pe care trebuie sa le faci pentru a asigura viitoarelor generatii un loc in care sa traiasca
  • cu riscul de a ma repeta ... e hidoasa

Ca avantaje? trecand peste cele evidente .... o sa zic : acceleratie. O masina electrica nu isi distribuie puterea progresiv in 6 trepte sa zicem asa ... ci o face instant la apasare .

In rest se vorbeste despre o conspiratia producatorilor de masini alaturi de magnatii petrolului .. bla bla bla .. sa fim seriosi ... e normal ... chiar in documentar se zicea ca se estimeaza ca ar mai fi cateva trilioane de dolari de exploatat din resursele de petrol pe urmatorii 10-15 ani or so. Reprezinta foarte multe zerouri ... delicioase.

Dar oricum .... in esenta a fost un documentar interesant ( pe care pot spune ca il recomand alaturi de Supersize Me de care in momentul de fata nu`mi aduc aminte daca am zis ceva sau nu pe blog ) ... cu lucruri cunoscute ... un fel de teasing pentru An Inconvenient Truth pe care il astept cu mult interes.

Comentarii

  1. www.teslamotors.com ~ 100% electrica, 250 mile autonomie, 0-60mph in 4 secunde, 90000 lire.

    RăspundețiȘtergere
  2. cute :D dar 90k lire ... cam scumpa .. dar macar arata cat de cat oke :)

    plus ca am senzatia ca nu e foarte bine sa faci asocierea asta " masina electrica buna = foarte scumpa "

    RăspundețiȘtergere
  3. uite o masina nonpoluanta
    http://www.carblog.ro/index.php/2006/09/26/peugeot-207-epure/

    RăspundețiȘtergere
  4. peugeot-207-epure/
    asta e finalul la link care vad ca nu se vede la comentarii

    RăspundețiȘtergere
  5. si mie imi plac cum arata si se comporta astea hibride ... dar adevarul e ca sunt diferente notabile fata de una electrica. O masina electrica care ... a murit :D

    RăspundețiȘtergere
  6. arata ok si gandeste-te ca abia au lansat-o iar costurile de productie sunt mari. daca ar avea o fabrica la dispozitie si posibilitatea sa scoata tesle pe banda rulanta, fii sigur ca ar avea un pret mult mai mic.

    momentan, o tesla costa cat un porsche 911 full option. unde mai pui ca intr-un drag race cu un 911, tesla castiga.

    RăspundețiȘtergere
  7. Exista un mod de Mini Cooper de la PLM FlightLink pentru vreo U$380k care are cate un motor pe fiecare roata de cam 160 hp fiecare. Si probabil or sa mai modifice si alte masini.

    Asa ca exista sperante si pentru estetica in hibriduri.

    RăspundețiȘtergere
  8. Gresesti.

    Lexus RX400h. Limuzina de lux a anului in Statele Unite 3 ani la rand (modelul RX300 pe benzina) a scos si varianta hibrida.

    Arata la fel (chiar mai bine:-)
    Consuma mult mai putin
    Are 3 motoare: 2 electrice si unul pe benzina
    Pana la viteza de 50 km/h merge *doar* cu motorul electric, deci consum... minim!

    Performantele sunt cam aceleasi cu RX330 cu motor pe benzina.

    Nu stiu de unde pana unde faza cu "arata hidos"...

    RăspundețiȘtergere
  9. inteleg de hibrizi ... dar asta era o masina care mergea exclusiv doar pe electricitate ... de asta i se si spune masina electrica :)

    am mai spus ca imi plac astea hibride.

    dar masina electrica .... si in special cea mai populara care a fost ( gm ev 1 ) era hidoasa.

    documentarul vorbea in general de masina asta

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu s-a lansat de curand un Smart all-electric? Nu mai stiu in ce tara.

    Si stai linistit ca petrolul nu e folosit ca materie prima doar in industria de carburanti :) (desi 85% e un procent foarte mare)

    RăspundețiȘtergere
  11. Chiar nu contează cum arăta caroseria maşinii. Importantă e platforma tehnică. De design pui un italian să se ocupe dacă chiar vrei să o bagi în producţie. GM nu a vrut.

    RăspundețiȘtergere
  12. Ai inteles gresit acel documentar. Exista si chiar se spune in documentar, ca se pot fabrica baterii care sa aibe o autonomie de 500Km/incarcare, se stie de ele si s-au fabricat, doar ca totul se rezuma strict la bani.. si la interesele marilor companii.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Al Doilea Război Mondial și al său vlog săptămânal

Indy Neidell acum 4 ani a venit cu o idee genială pentru bărbați care au citit Sven Hassel în copilărie pasionații de istorie: un documentar cronologic pe YouTube pornit la comemorarea începutului Primului Război Mondial care săptămânal prezenta ce se întâmpla acum 100 de ani pe front. Practic e ca și cum ai urmări un mini jurnal de știri din timpul războiului.

4 ani mai târziu canalul are mai bine de 600 de video-uri care împreună au acumulat undeva pe la 145 de milioane de vizualizări, urmând ca acum în noiembrie să pregătească ultimul video odată cu terminarea războiului.  Primul video al proiectului a început puternic cu vreo 2.4 milioane de entuziaști, dar pe parcurs audiența s-a stabilizat pe la 140 000 de spectatori per episod.

Era de așteptat. Între cele două războaie, primul nu cred că este preferatul multora și scriind asta îmi dau seama cât de ușor poate să fie scos din context. Cu toate astea, cred că eram mai mulți care abia așteptam seria cu al Doilea Război Mondial să …

.calif se lansează la punct fix

Cele mai bune idei sunt în general extrem de simple și premizele de la care pleacă sunt pe înțelesul tuturor. Cam așa stă treaba și când vrei să faci o campanie mișto. Te gândești la niște insight-uri simple și încerci să construiești ceva mișto pe prima idee care îți trece prin cap. Idee care de mai multe ori decât e statistic acceptabil e și cea mai bună. Greul începe abia când vrei să convingi clientul de justețea cauzei tale.

Trecând peste produsele pe care le savurez ocazional cu plăcere, lucru care îmi place cel mai mult la Calif e că sunt fani ai ideilor astea simple. Îmi imaginez că discuția despre activarea de la Biz Seaside Camp a mers cam așa.
- Trebuie să facem ceva la camp că între timp ne-am rebranduit în .calif
- Punct. Punct și de la capăt. Punct fix. Hmmm.
- Ce mai e la punct fix? Săritura cu parașuta.
- Gata! Asta e.
- Luăm niște parașutiști să sară la punct fix.
.calif gen
- Haaahhahah. Haide să facem asta.  Și au făcut-o ieri.

Anul trecut livrau dill-uri și kebun…

Noroc cu datingul online pentru că altfel vedeam cupluri doar la zoo

Știu că nu s-a uitat nimeni aseară la #GospodarFărăPereche, dar aveți noroc cu mine că pot să vă fac un rezumat la ce se mai întâmplă în afara bulei. Ieri a fost prima emisiune unde gospodarii noștri single au dat pentru a nu știu câta oară cu realitatea crudă din zona de dating la țără. 

Oamenii noștri înainte de toate par să fie destul de muncitori. Unii cu mai mult noroc decât alții, dar în esență fiecare avea o curte îngrijită și o burtică de bere. Deci cumva înstăriți pentru că n-ai cum să fii sărac mort și să ai burtă de bere. Să faci burtă de bere este o investiție destul de mare de timp și bani.

Unii erau cu studii superioare, alții aveau ceva înclinații artistice, cert e că toți se curățau destul de bine într-un costum mai de Doamne-ajută sau măcar un trening din ăla mai bun. Personalități variate la fel de mult ca simțul umorului și al ridicolului pe care te aștepți să îl aibă o persoană care participă la o astfel de emisiune. Pe scurt, nici chiar Brad Pitts, dar nici Harve…