Treceți la conținutul principal

aventura de-o noapte cu social media

Titlul poate sa fie nitel inselator dar asa mi-am imaginat eu relatia asta love-hate pe care o am cu social media. Am si scris in cv ca sunt familiarizat cu acest fenomen asa ca acum trebuie sa stropesc cu competenta micile semintele sadite  de credibilitate. Mica paranteza - btw mi s-a spus ca familiarizat nu e suficient de puternic si trebuia sa folosesc in cv cuvantul expert ...*rolleyes* marele expert slash guru la 24 de ani.

Social media pare sa fie un fel de Usain Bolt al internetului. Toata lumea vorbeste despre asta si te prinde si pe tine ... dar durata implicarii este atat de mica (gen de record mondial) incat in 5 minute ajungi sa intrebi "husain who?"

Sa luam niste exemple - twitter+facebook= trendy love. Am in jur de 2100 de oameni (708 fb + 1405 tw) care ma urmaresc pe twitter+facebook aka acelasi content. Cu toate acestea scot undeva pe la 4.76 % CTR (asta zice bit.ly) pe linkurile pe care le dau in acest mediu albastru prietenesc. Penibil. Si asta de la oameni care au ales ei sa ma urmareasca pe mine - teoretic involvementul fiind nitel mai mare.


Acum fie bit.ly da niste rateuri la contorizarea clickurilor ... fie poate sunt eu atat de neinteresant. Hai sa luam si pe alti oameni care folosesc bit.ly + facebook + twitter ca exemple.

Bobby Voicu - internet extraordinaire (audienta: 1973 fb + 4717 tw = 6690). Media de clickuri pe vreo 4-5 linkuri alese random ce apareau si pe twitter si pe facebook ... 151. Fiind popular bobby se bucura si de ceva retweeturi (RT) si daca as fi bulangiu i-as adauga si audienta celor ce ii dau RT la a sa. Dar lenea e mare asa ca sunt darnic. CTR 2.25%

Cristian Manafu - internet extraordinaire (audienta: 1668 fb + 3628 tw = 5296 ). Cristi are un singur link pe bit.ly pe facebook si twitter. Daca e sa il folosim pe acela ar iesi un CTR cam de 6.17% dar nu ar fi corect pentru ca ignoram cele 28 de RT-uri. Sa nu ii fac o nedreptate nici lui bobby nici lui voi aduna audienta doar de la 6 RT-uri. Audienta ce inseamna inca 5193 doar pe twitter. Astfel CTR-ul sufera o injumatatire ~ 3.11%.

Cristina Chipurici (Pyuric) - internet extraordinaire si reprezentata sexului frumos. Audienta (1686 fb + 2812 tw= 4498 ). Si ea se bucura de multe RT-uri asa ca trebuie sa ii mai adun la audienta inca 3 RT-uri ~ 3454 oameni. CTR-ul  e pe undeva pe la 3.59%

Scopul nu era sa ma laud ca am cel mai mare CTR (surpriza si pentru mine) ci doar sa arat cat de penibil arata rezultatul social media-ului daca e sa il cuantificam in numar de click-uri. Este cu mult mai penibil daca stau si ma gandesc ca audienta este una interesata de contentul furnizat de cele trei personaje.

Deci care e treaba cu social media? Toata lumea e acolo daca e sa ne luam dupa numarul de conturi .... dar cam 5% o si folosesc. Wow adica UGC-ul e atat de plictisitor incat nici userii nu au chef de el? Suna bine de tot viitorul acesta al internetului.

Concluzia o trageti si singuri. ePENIS fail!

Comentarii

  1. Ia uite si aici: Social Media Guru - http://bit.ly/1HyKZC

    Si, observi ca am dat link de la 'bitly', sa-mi mai cresc si eu CTR-u. ;))

    RăspundețiȘtergere
  2. clasicul , dar de data asta adevaratul, unicul :get a life

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

În ultimul an am mers pe jos cam 2480 de km

Zilele astea s-a împlinit un an de când am început să port o brățară de fitness. E vorba de un Garmin Vivofit 2 pe care nu l-am dat niciodată jos în ultimele 365 de zile - doar de curiozitate de a vedea cât merg pe jos într-un an. Răspunsul a fost puțin dezamăgitor:

Cam 2480 de kilometri parcurși pe jos într-un an.

Zic dezamăgitor pentru că speram să trec de 2500 până când scriu însemnarea asta.

Aplicația a contorizat doar vreo 2430 pentru că vreo 5-6 zile extrem de active au reprezentat erori de sincronizare și tot ce am făcut în zilele respective s-a pierdut în neant. Estimez eu că e vorba de vreo 50 de kilometri maxim.

În rest, cam așa arată treaba ca în imaginea de mai jos. Trei milioane și ceva de pași, o medie de 6.8 kilometri parcurși zilnic pe jos și un record de aproape 18 km într-o zi călduroasă de mai.


Problema este că deși valorile par mari, cu siguranță peste media bucureșteană, realitatea e că denotă sedentarismul modern. Citeam acum ceva vreme un studiu similar făcut p…

S-a întâmplat nefăcuta: Chefi la cuțite e mai digerabil ca MasterChef

Nu credeam că o să zic asta vreodată, dar Chefii la cuțite s-au transformat încet, încet într-un fel de Top Gear culinar. Prietenia dintre ei a început să își spună cuvântul și întreg show-ul a devenit mult mai ușor de digerat chit că nu este produs la nivelul calitativ MC.

Între timp au renunțat și la jignirile gratuite, doar de dragul de a fi, așa că întreaga experiență este una care binedispune. Știu că elitismul culinar își face cruce în acest moment, dar nici Chefii și nici MasterChefii n-au emisiuni care să aibă legătură cu gătitul.

M-am uitat la 4 episoade și nici snopit în bătaie moldovenească n-aș putea să îmi aduc aminte de vreun preparat care m-a impresionat sau o tehnică pe care am deprins-o.

Emisiunile sunt pe zona pur de entertainment, iar Chefii fac asta mai bine printr-o carismă tip grup de prieteni. Chit că e pe glume de cartier, recunosc că m-am uitat și am râs de multe ori la emisiunea lor. E posibil ca ăsta să fie un prin semn de stockholm syndrome.

Cu toate asta …

Deschidere: Shoteria Stația Fantastică

Generația nouă de petrecăreți din Centrul Vechi a dat naștere unui concept interesant: fast bar-ul. Locul unde ajungi să bei ceva cu niște prieteni înainte de poposi într-un club. Așa de încălzit puțin și de intrat în spiritul de petrecere. E locul unde n-ai scaune să te parchezi la povești sau să zăbovești cu orele. Totul e pe repede înainte.

E suficient să ajungi o seară în Shoteria 1 - Stația de primă alcoolizare - să simți pe pielea ta cât de bine a prins. Grupuri și grupuri de oameni care vin să dea un shot - două înainte de a se duce regulamentar la 23:00 în club. Ajută și faptul că au varietate de shot-uri pentru toate gusturile, așa că nu mare e mirarea să vezi grupuri de fete cot la cot shot la shot cu grupuri de băieți.

Lucrurile au mers atât de bine în ăștia 2 ani de Shoteria 1 încât vineri au mai deschis un loc. De data asta s-au concentrat pe long drinks sau shotail-uri cum le zic ei. Un loc puțin mai măricel ca primul, dar sub același concept-umbrelă. Un loc unde să pet…