Treceți la conținutul principal

aventura de-o noapte cu social media

Titlul poate sa fie nitel inselator dar asa mi-am imaginat eu relatia asta love-hate pe care o am cu social media. Am si scris in cv ca sunt familiarizat cu acest fenomen asa ca acum trebuie sa stropesc cu competenta micile semintele sadite  de credibilitate. Mica paranteza - btw mi s-a spus ca familiarizat nu e suficient de puternic si trebuia sa folosesc in cv cuvantul expert ...*rolleyes* marele expert slash guru la 24 de ani.

Social media pare sa fie un fel de Usain Bolt al internetului. Toata lumea vorbeste despre asta si te prinde si pe tine ... dar durata implicarii este atat de mica (gen de record mondial) incat in 5 minute ajungi sa intrebi "husain who?"

Sa luam niste exemple - twitter+facebook= trendy love. Am in jur de 2100 de oameni (708 fb + 1405 tw) care ma urmaresc pe twitter+facebook aka acelasi content. Cu toate acestea scot undeva pe la 4.76 % CTR (asta zice bit.ly) pe linkurile pe care le dau in acest mediu albastru prietenesc. Penibil. Si asta de la oameni care au ales ei sa ma urmareasca pe mine - teoretic involvementul fiind nitel mai mare.


Acum fie bit.ly da niste rateuri la contorizarea clickurilor ... fie poate sunt eu atat de neinteresant. Hai sa luam si pe alti oameni care folosesc bit.ly + facebook + twitter ca exemple.

Bobby Voicu - internet extraordinaire (audienta: 1973 fb + 4717 tw = 6690). Media de clickuri pe vreo 4-5 linkuri alese random ce apareau si pe twitter si pe facebook ... 151. Fiind popular bobby se bucura si de ceva retweeturi (RT) si daca as fi bulangiu i-as adauga si audienta celor ce ii dau RT la a sa. Dar lenea e mare asa ca sunt darnic. CTR 2.25%

Cristian Manafu - internet extraordinaire (audienta: 1668 fb + 3628 tw = 5296 ). Cristi are un singur link pe bit.ly pe facebook si twitter. Daca e sa il folosim pe acela ar iesi un CTR cam de 6.17% dar nu ar fi corect pentru ca ignoram cele 28 de RT-uri. Sa nu ii fac o nedreptate nici lui bobby nici lui voi aduna audienta doar de la 6 RT-uri. Audienta ce inseamna inca 5193 doar pe twitter. Astfel CTR-ul sufera o injumatatire ~ 3.11%.

Cristina Chipurici (Pyuric) - internet extraordinaire si reprezentata sexului frumos. Audienta (1686 fb + 2812 tw= 4498 ). Si ea se bucura de multe RT-uri asa ca trebuie sa ii mai adun la audienta inca 3 RT-uri ~ 3454 oameni. CTR-ul  e pe undeva pe la 3.59%

Scopul nu era sa ma laud ca am cel mai mare CTR (surpriza si pentru mine) ci doar sa arat cat de penibil arata rezultatul social media-ului daca e sa il cuantificam in numar de click-uri. Este cu mult mai penibil daca stau si ma gandesc ca audienta este una interesata de contentul furnizat de cele trei personaje.

Deci care e treaba cu social media? Toata lumea e acolo daca e sa ne luam dupa numarul de conturi .... dar cam 5% o si folosesc. Wow adica UGC-ul e atat de plictisitor incat nici userii nu au chef de el? Suna bine de tot viitorul acesta al internetului.

Concluzia o trageti si singuri. ePENIS fail!

Comentarii

  1. Ia uite si aici: Social Media Guru - http://bit.ly/1HyKZC

    Si, observi ca am dat link de la 'bitly', sa-mi mai cresc si eu CTR-u. ;))

    RăspundețiȘtergere
  2. clasicul , dar de data asta adevaratul, unicul :get a life

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Era un bar mișto, dar problema era că mai venea și patronul...

Știți barul ăla făcut de patron în momentul în care a ajuns la 40 de ani și i-a dat cu virgulă bucket listul? Nu? Hai să vă zic cum stă treaba. Toată viața a visat să își deschidă un bar, dar n-a avut timp/bani/motivare. Asta până de curând când s-a dus ca berbecul.

L-a deschis. E mic, simpatic, are un specific bine delimitat, a mers chiar bine la început, dar acum începe să scârțâie. Și ăsta nu înțelege de ce. De ce în fiecare lună vin din ce în ce mai puțini clienți și încasează tot mai pe negativ.

Păi problema majoră e că patronul și-a dorit bar, dar nu și clienți. Am fost în vreo câteva locuri din astea unde noi îl deranjam pe patron. Omul era cu paharul de vin în față, cu gașca de prieteni și cu muzica la maxim. Erau pe distracție și trebuia să o mai pună pe pauză să ne aducă meniurile, să dea muzica mai încet, să ne aducă băutura și la final să ne ia banii.

Omul nu avea chef de noi, chiar dacă eram singurii plătitori de consumație din bar. N-ai cum să ceri prietenilor bani pe c…

Ieri le-am arătat Bucureștiul celor 5 noi beri aduse în România de URBB

De două zile timeline-ul meu s-a umplut de bloggeri care primiseră pachetul din imagine. Poze din toate unghiurile, selfie-uri, nebunie. Eu cred că am primit ultimul lădița care avea frumos atașat următorul mesaj: "Descoperă Europa cu berea care ți se potrivește! #beertrip", așa că presiunea a fost maximă.

Eu ce fel de poză pot să pun ce deja n-a fost făcută de ceilalți? Pe drumul spre casă, ajutat și de constituția specifică de blogger ce trebuia să care 6 kilograme, mi-am zis să fiu o gazdă primitoare și să le arăt celor 5 beri noi o fărâmă de București.

Și pentru că tot zic de ele, dar nu le-am numit, acestea sunt: Grimbergen Ambreé, Kronenbourg 1664 Blanc, Angelo Poretti 4 Luppoli Original, Angelo Poretti 5 Luppoli Bock Chiara și Angelo Poretti 6 Luppoli Bock Rossa.

Alături de ele au fost două mutat aici de ceva vreme: Guinness și Weihenstephaner Hefe Weissbier.

Rezultatul este mai jos.














Problema unui food truck făcut din pasiune e că nu se ia niciodată în serios

Sâmbătă am fost la aniversarea celor de la Ground Zero la Verde Stop - un loc ce a văzut de-a lungul timpului câteva street food festivals. Am ajuns regulamentar la 2, mi-am luat o bere și m-am tolănit regulamentar pe iarbă. Deja de la a 2-a bere au început șoriceii să danseze prin stomac așa că am făcut un tur al food truck-urilor prezente.

La BurgerVan timpul de așteptare era de peste 45 de minute, la Pește Pâine nici nu deschiseseră la aproape 3 ore de când începuse evenimentul, iar la Dianei 4 norocul a făcut să aibă gulașul făcut dinainte așa că puteai să mănânci pe loc. Nu zic că m-am resemnat, că au un gulaș bun, dar speram să bag niște cartofi prăjiți de la Pește Pâine.

Au deschis și ei jumătate de oră mai târziu și imediat s-a făcut o coadă care s-a împrăștiat repede. N-am înțeles de ce, dar mi-am zis că ăsta e momentul să merg să iau niște cartofi. Țeapă. Urmau să îi facă în 30 de minute după spusele lor. Mmda. Bine.


Am mai zăbovit ceva timp la niște vorbe și bere, dar am z…