Treceți la conținutul principal

aventura de-o noapte cu social media

Titlul poate sa fie nitel inselator dar asa mi-am imaginat eu relatia asta love-hate pe care o am cu social media. Am si scris in cv ca sunt familiarizat cu acest fenomen asa ca acum trebuie sa stropesc cu competenta micile semintele sadite  de credibilitate. Mica paranteza - btw mi s-a spus ca familiarizat nu e suficient de puternic si trebuia sa folosesc in cv cuvantul expert ...*rolleyes* marele expert slash guru la 24 de ani.

Social media pare sa fie un fel de Usain Bolt al internetului. Toata lumea vorbeste despre asta si te prinde si pe tine ... dar durata implicarii este atat de mica (gen de record mondial) incat in 5 minute ajungi sa intrebi "husain who?"

Sa luam niste exemple - twitter+facebook= trendy love. Am in jur de 2100 de oameni (708 fb + 1405 tw) care ma urmaresc pe twitter+facebook aka acelasi content. Cu toate acestea scot undeva pe la 4.76 % CTR (asta zice bit.ly) pe linkurile pe care le dau in acest mediu albastru prietenesc. Penibil. Si asta de la oameni care au ales ei sa ma urmareasca pe mine - teoretic involvementul fiind nitel mai mare.


Acum fie bit.ly da niste rateuri la contorizarea clickurilor ... fie poate sunt eu atat de neinteresant. Hai sa luam si pe alti oameni care folosesc bit.ly + facebook + twitter ca exemple.

Bobby Voicu - internet extraordinaire (audienta: 1973 fb + 4717 tw = 6690). Media de clickuri pe vreo 4-5 linkuri alese random ce apareau si pe twitter si pe facebook ... 151. Fiind popular bobby se bucura si de ceva retweeturi (RT) si daca as fi bulangiu i-as adauga si audienta celor ce ii dau RT la a sa. Dar lenea e mare asa ca sunt darnic. CTR 2.25%

Cristian Manafu - internet extraordinaire (audienta: 1668 fb + 3628 tw = 5296 ). Cristi are un singur link pe bit.ly pe facebook si twitter. Daca e sa il folosim pe acela ar iesi un CTR cam de 6.17% dar nu ar fi corect pentru ca ignoram cele 28 de RT-uri. Sa nu ii fac o nedreptate nici lui bobby nici lui voi aduna audienta doar de la 6 RT-uri. Audienta ce inseamna inca 5193 doar pe twitter. Astfel CTR-ul sufera o injumatatire ~ 3.11%.

Cristina Chipurici (Pyuric) - internet extraordinaire si reprezentata sexului frumos. Audienta (1686 fb + 2812 tw= 4498 ). Si ea se bucura de multe RT-uri asa ca trebuie sa ii mai adun la audienta inca 3 RT-uri ~ 3454 oameni. CTR-ul  e pe undeva pe la 3.59%

Scopul nu era sa ma laud ca am cel mai mare CTR (surpriza si pentru mine) ci doar sa arat cat de penibil arata rezultatul social media-ului daca e sa il cuantificam in numar de click-uri. Este cu mult mai penibil daca stau si ma gandesc ca audienta este una interesata de contentul furnizat de cele trei personaje.

Deci care e treaba cu social media? Toata lumea e acolo daca e sa ne luam dupa numarul de conturi .... dar cam 5% o si folosesc. Wow adica UGC-ul e atat de plictisitor incat nici userii nu au chef de el? Suna bine de tot viitorul acesta al internetului.

Concluzia o trageti si singuri. ePENIS fail!

Comentarii

  1. Ia uite si aici: Social Media Guru - http://bit.ly/1HyKZC

    Si, observi ca am dat link de la 'bitly', sa-mi mai cresc si eu CTR-u. ;))

    RăspundețiȘtergere
  2. clasicul , dar de data asta adevaratul, unicul :get a life

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Fântâna de mici pentru că în viață e bine să te mai și distrezi

Inițial nu doream să scriu despre asta, dar am văzut la Radu două comentarii care sunt cumva chintesența tradiționalismului românesc referitor la cum ar trebui să fie o nuntă. Ai acolo frumos o listă pe care trebuie să o bifezi ca să fie bine, iar dacă te abați cât de puțin de la lista respectivă riști să ai pe cineva care automat o să comenteze ceva.

La nunta noastră am vrut să ne abatem de la niște ritualuri în care nu ne regăseam - unul dintre ele fiind numărul exagerat de feluri de mâncare care te încătușează pe scaun cu orele, iar altul fiind lipsa asta de personalizare a unui eveniment major din viață. Dacă pe primul l-am rezolvat ușor cu un bufet suedez cu de toate pentru toți, al doilea a fost puțin mai dificil de implementat.

Dificil, dar nu imposibil.

Daria și-a pus amprenta prin desenarea meniurilor, table mat-urilor, mărturiilor și a numerelor de pe mese, iar eu prin asamblarea și executarea a 8-ei minuni a lumii: fântâna de mici. Deja simt așa niște sprâncene ridicate un…

Strongbow - de ceva vreme lansata si la noi in 3 sortimente

Lansarea efectiva a fost acum vreo 3-4 saptamani, dar am evitat sa scriu despre asta inainte sa o localizez offline intr-un supermarket. Oho si cat de greu a fost sa fac asta. Am vanat in Carrefour-ul si Mega Image-ul de la Piata Unirii de parca viata mea depindea de asta.

Cred ca m-ati vazut p-acolo. Cu ochii mijiti, eram cel nehotarat la raionul de beri de import. Ocazional faceam 13-14 si pe la cele cu arome si chiar pe la sucuri - de unde sa stiu unde naiba ar pune ei cidrul (mai are rost sa zic si de mere?).

Gata cu panica! intr-un tarziu au bagat si la mine in cartier cidru Strongbow.


Ce as putea sa zic despre Strongbow? Este un hard cider (4.5% alcool) si la noi in tara vine in trei variante: gold apple, red berries si elderflower. Gold e cel clasic de care probabil ai mai baut prin irish pub-uri, cel de soc nu este pentru toata lumea datorita aromei puternice, iar cel de fructe de padure pare o varianta mai domolita a unui Framboise.

Dupa ce am testat intensiv toate variantele…

Garmin Fenix 5 Plus de acum 4 zile și în România

Acum câteva zile mă cheamă cei de la Garmin la un eveniment de lansare. Le zic din start că deși sunt fan, mai bine nu vin pentru că mă apucă salivarea pe acolo la vreun ceas de 500 de euro pe care nu o să îl cumpăr doar pentru plimbatul câinelui p-afară. Mi-au zis că e ok, pot să vin pentru că ăsta nou e în jur de 700 de euro. Aaaah. Păi de ce n-ai spus așa băiatule.

Ajuns acolo, primul lucru care m-a impresionat a fost că 8 din 10 invitați aveau un model Garmin la mână. Brusc m-am simțit ca într-un cult, iar eu eram cel mai sărac de acolo cu Vivofit-ul meu de doar 100 de euro. M-am îmbărbătat rapid și m-am uitat pe la noile modele.

N-arată rău, iar cel galben chiar pot spune că mi-a făcut cu ochiul.

Noile Garmin Fenix 5 Plus au ca noutăți un mod de plată contactless, stocare de muzică direct în ceas și un program de aclimatizare la mari înălțimi. Asta pe lângă toate celelalte dotări de pe variantele precedente: notificări de pe telefon, GPS, hărți, busolă, altimetru, accelerometru,…