Treceți la conținutul principal

aventura de-o noapte cu social media

Titlul poate sa fie nitel inselator dar asa mi-am imaginat eu relatia asta love-hate pe care o am cu social media. Am si scris in cv ca sunt familiarizat cu acest fenomen asa ca acum trebuie sa stropesc cu competenta micile semintele sadite  de credibilitate. Mica paranteza - btw mi s-a spus ca familiarizat nu e suficient de puternic si trebuia sa folosesc in cv cuvantul expert ...*rolleyes* marele expert slash guru la 24 de ani.

Social media pare sa fie un fel de Usain Bolt al internetului. Toata lumea vorbeste despre asta si te prinde si pe tine ... dar durata implicarii este atat de mica (gen de record mondial) incat in 5 minute ajungi sa intrebi "husain who?"

Sa luam niste exemple - twitter+facebook= trendy love. Am in jur de 2100 de oameni (708 fb + 1405 tw) care ma urmaresc pe twitter+facebook aka acelasi content. Cu toate acestea scot undeva pe la 4.76 % CTR (asta zice bit.ly) pe linkurile pe care le dau in acest mediu albastru prietenesc. Penibil. Si asta de la oameni care au ales ei sa ma urmareasca pe mine - teoretic involvementul fiind nitel mai mare.


Acum fie bit.ly da niste rateuri la contorizarea clickurilor ... fie poate sunt eu atat de neinteresant. Hai sa luam si pe alti oameni care folosesc bit.ly + facebook + twitter ca exemple.

Bobby Voicu - internet extraordinaire (audienta: 1973 fb + 4717 tw = 6690). Media de clickuri pe vreo 4-5 linkuri alese random ce apareau si pe twitter si pe facebook ... 151. Fiind popular bobby se bucura si de ceva retweeturi (RT) si daca as fi bulangiu i-as adauga si audienta celor ce ii dau RT la a sa. Dar lenea e mare asa ca sunt darnic. CTR 2.25%

Cristian Manafu - internet extraordinaire (audienta: 1668 fb + 3628 tw = 5296 ). Cristi are un singur link pe bit.ly pe facebook si twitter. Daca e sa il folosim pe acela ar iesi un CTR cam de 6.17% dar nu ar fi corect pentru ca ignoram cele 28 de RT-uri. Sa nu ii fac o nedreptate nici lui bobby nici lui voi aduna audienta doar de la 6 RT-uri. Audienta ce inseamna inca 5193 doar pe twitter. Astfel CTR-ul sufera o injumatatire ~ 3.11%.

Cristina Chipurici (Pyuric) - internet extraordinaire si reprezentata sexului frumos. Audienta (1686 fb + 2812 tw= 4498 ). Si ea se bucura de multe RT-uri asa ca trebuie sa ii mai adun la audienta inca 3 RT-uri ~ 3454 oameni. CTR-ul  e pe undeva pe la 3.59%

Scopul nu era sa ma laud ca am cel mai mare CTR (surpriza si pentru mine) ci doar sa arat cat de penibil arata rezultatul social media-ului daca e sa il cuantificam in numar de click-uri. Este cu mult mai penibil daca stau si ma gandesc ca audienta este una interesata de contentul furnizat de cele trei personaje.

Deci care e treaba cu social media? Toata lumea e acolo daca e sa ne luam dupa numarul de conturi .... dar cam 5% o si folosesc. Wow adica UGC-ul e atat de plictisitor incat nici userii nu au chef de el? Suna bine de tot viitorul acesta al internetului.

Concluzia o trageti si singuri. ePENIS fail!

Comentarii

  1. Ia uite si aici: Social Media Guru - http://bit.ly/1HyKZC

    Si, observi ca am dat link de la 'bitly', sa-mi mai cresc si eu CTR-u. ;))

    RăspundețiȘtergere
  2. clasicul , dar de data asta adevaratul, unicul :get a life

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

10 lucruri pe care să le faci atunci când aplici la un job la care nu vrei să ajungi la interviu

Internetul e plin de oameni care te vor învăța ce trebuie să faci pentru a aplica pentru jobul visurilor tale, dar nimeni nu acoperă partea ailaltă. Partea aia când ai chef să te lamentezi puțin pe Internet că angajatorii sunt toți o apă și un pământ și mai bine te faci influencer de succes pentru că ai aplicat la zeci de job-uri și nici măcar unul nu te-a chemat la interviu.

E și asta o artă și din păcate este una destul de exclusivistă, dar stați fără griji că fac eu puțină lumină cu aceste sfaturi practice.

Pentru a maximiza șansele să fii ignorat, evită să parcurgi orice ghid de cum ar trebui să te prezinți pentru job-ul pe care ți-l dorești. De fapt aș sugera să trimiți CV-ul doar către job-ul care n-au nimic în comun cu parcursul tău profesional sau educațional de până acum. Cu cât mai diferite, cu atât mai bine. Arde-o cool cu angajatorul. Trântește-i un sunt leneș și foarte eficient, de asta nu trimit CV sau orice altceva. Hai să ne cunoaștem într-un email. Bagă-l în pitch. Tri…

Și ce faci cu ăla care trișează în jocuri?

Dacă te joci suficient de multe jocuri online este inevitabil să nu dai peste unul care trișează. Și trișează atât de evident încât te întrebi cum de nu îi este jenă să facă asta. Sau mai bine spus, te întrebi ce plăcere mai obține din jocul respectiv știind că toate headshot-urile și kill-urile pe care le face sunt de fapt făcute de un progrămel.

Niciodată nu i-am înțeles pe astfel de oameni și ori de câte ori m-am izbit de ei prin jocuri am ales să le ignor rezultatele și să nu ne le dau satisfacția să mă enerveze. M-ai omorât de 10 ori din partea cealaltă a hărții și faci mișto de mine, foarte bine. Îți spun că ești mai bun. Vorbe goale pentru că amândoi știm că progrămelul respectiv e mai bun și asta nu gâdilă trișorul la orgoliu.

Treaba asta merge în toate cazurile. Cât timp nu îi faci jocul, îi pierzi timpul de pomană. Nu reacționezi cum își dorește, nu obține niciun fel de plăcere, așa că renunță și iese de pe server pentru a căuta altă victimă. Doar așa poți să câștigi cu un

Notițe după Digitalium 2018

N-am mai fost de mult la o conferință doar cu vorbitori străini așa că vineri la Digitalium m-am pus pe luat notițe la ce se prezenta pe scenă. Accentul a fost mai mult pe pragmatism și rețete de succes decât pe emoție și inspirație. Din cauza asta și notițele sunt un mix de banalități amestecate cu sfaturi bune stropite cu niște cifre ce ar arăta bine într-o prezentare.

De fapt ăsta e și principalul motiv pentru care mai merg ocazional la astfel de conferințe: îmi face treaba mai ușoară în a convinge clienții că ceea ce zic e corect. Poate suna stupid, dar în industria asta de social media o poza a unui slide de la o conferință te poate ajuta enorm. Dar m-am scuzat destul așa că hai să trecem prin notițele luate.

Facebook:

Messenger is the new customers service. Majoritatea conținutului postat de brand-uri este extrem de plictisitor atât ca mesaj cât și ca realizare creativăConținutul realizat ar trebui să răspundă pozitiv la una din următoarele întrebări: Does it makes me smile? Does…