Treceți la conținutul principal

aventura de-o noapte cu social media

Titlul poate sa fie nitel inselator dar asa mi-am imaginat eu relatia asta love-hate pe care o am cu social media. Am si scris in cv ca sunt familiarizat cu acest fenomen asa ca acum trebuie sa stropesc cu competenta micile semintele sadite  de credibilitate. Mica paranteza - btw mi s-a spus ca familiarizat nu e suficient de puternic si trebuia sa folosesc in cv cuvantul expert ...*rolleyes* marele expert slash guru la 24 de ani.

Social media pare sa fie un fel de Usain Bolt al internetului. Toata lumea vorbeste despre asta si te prinde si pe tine ... dar durata implicarii este atat de mica (gen de record mondial) incat in 5 minute ajungi sa intrebi "husain who?"

Sa luam niste exemple - twitter+facebook= trendy love. Am in jur de 2100 de oameni (708 fb + 1405 tw) care ma urmaresc pe twitter+facebook aka acelasi content. Cu toate acestea scot undeva pe la 4.76 % CTR (asta zice bit.ly) pe linkurile pe care le dau in acest mediu albastru prietenesc. Penibil. Si asta de la oameni care au ales ei sa ma urmareasca pe mine - teoretic involvementul fiind nitel mai mare.


Acum fie bit.ly da niste rateuri la contorizarea clickurilor ... fie poate sunt eu atat de neinteresant. Hai sa luam si pe alti oameni care folosesc bit.ly + facebook + twitter ca exemple.

Bobby Voicu - internet extraordinaire (audienta: 1973 fb + 4717 tw = 6690). Media de clickuri pe vreo 4-5 linkuri alese random ce apareau si pe twitter si pe facebook ... 151. Fiind popular bobby se bucura si de ceva retweeturi (RT) si daca as fi bulangiu i-as adauga si audienta celor ce ii dau RT la a sa. Dar lenea e mare asa ca sunt darnic. CTR 2.25%

Cristian Manafu - internet extraordinaire (audienta: 1668 fb + 3628 tw = 5296 ). Cristi are un singur link pe bit.ly pe facebook si twitter. Daca e sa il folosim pe acela ar iesi un CTR cam de 6.17% dar nu ar fi corect pentru ca ignoram cele 28 de RT-uri. Sa nu ii fac o nedreptate nici lui bobby nici lui voi aduna audienta doar de la 6 RT-uri. Audienta ce inseamna inca 5193 doar pe twitter. Astfel CTR-ul sufera o injumatatire ~ 3.11%.

Cristina Chipurici (Pyuric) - internet extraordinaire si reprezentata sexului frumos. Audienta (1686 fb + 2812 tw= 4498 ). Si ea se bucura de multe RT-uri asa ca trebuie sa ii mai adun la audienta inca 3 RT-uri ~ 3454 oameni. CTR-ul  e pe undeva pe la 3.59%

Scopul nu era sa ma laud ca am cel mai mare CTR (surpriza si pentru mine) ci doar sa arat cat de penibil arata rezultatul social media-ului daca e sa il cuantificam in numar de click-uri. Este cu mult mai penibil daca stau si ma gandesc ca audienta este una interesata de contentul furnizat de cele trei personaje.

Deci care e treaba cu social media? Toata lumea e acolo daca e sa ne luam dupa numarul de conturi .... dar cam 5% o si folosesc. Wow adica UGC-ul e atat de plictisitor incat nici userii nu au chef de el? Suna bine de tot viitorul acesta al internetului.

Concluzia o trageti si singuri. ePENIS fail!

Comentarii

  1. Ia uite si aici: Social Media Guru - http://bit.ly/1HyKZC

    Si, observi ca am dat link de la 'bitly', sa-mi mai cresc si eu CTR-u. ;))

    RăspundețiȘtergere
  2. clasicul , dar de data asta adevaratul, unicul :get a life

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Populare în ultima săptămână

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

Opinie nepopulară legată de mersul la vot

Problema asta cu îndemnurile de a ieși la vot stă în faptul că se fac între ăia care oricum ies la vot.

- Ieși la vot pentru că zeci de motive pertinente! - Da! Ce bine ai zis-o, ia-ți like-ul bine meritat. Ne vedem la vot.  - Ce mișto, uite câte like-uri am și oameni care zic că vin la vot. Sigur de data asta o să fie altfel. 
Doar că nu e. 
Se va ieși la vot ca și până acum. 
Până la ora zece deja au votat jumătate dintre morții satelor românești și aproape toți ăia care încă sunt în viață. La ora 13 avem deja primele sondaje care prevestesc nepăsarea ăstora de pe comercial. 
Dar cum se poate așa? Doar am dat cu toții like și share. 
Nu chiar.  Prințesa de pe Instagram n-a promis nimic de gen, nici măcar într-un story. Dani Mocanu era prea preocupat să mai cumpere 2-3 uniforme de mascați pentru următorul său hitJumătate din ăia de 18-19 ani n-au timp pentru că trebuie să facă un videouri în care să numere greșelile noii piese 5Gang. Studenții sunt prea mahmuri după o seară de pomină în …

E 2019 și încă se mai poartă tag-urile pe garduri și pereți

Dacă este un lucru pe care nu îl înțeleg în lumea asta oricât de mult m-aș strădui, atunci e rostul tag-urilor date pe toți pereții posibili. Înțeleg arta urbană, apreciez un stencil bun și râd ocazional la mesajele înțepătoare-filozofice pe care le văd pe garduri, dar n-aș ști ce să îți spun ce a dorit autorul unui tag.

Acum 15-20 de ani înțelegeam că e vorba de impresionat alți puștani sau în cazuri mai fericire o domnișoară, dar în 2019 nu văd cum ar putea să se întâmple asta. Ca să impresionezi, cineva ar trebui să se uite la mâzgălitura ta, lucru improbabil având în vedere că toată lumea e cu nasul în telefon.

Știu că la început era un mod da a îți semna creația artistică, dar 99% din tag-urile din București n-au nimic artistic în jur și sunt doar lângă alte tag-uri la fel de vomitive ca și ele. Ipoteza tag-urilor vechi pică rapid pentru că orice perete proaspăt vopsit atrage imediat o serie de semnături de doctori în graffiti.

Ar putea să mă lumineze și pe mine cineva care se p…