Treceți la conținutul principal

AdBlock-ul nu trebuie sa fie solutia!

Totul a inceput de la textul de mai jos pe care Facebook nu m-a lasat sa il postez pe profilul personal. Ha! Jokes on you! Inca mai am blog.

Ghiceste publicatia quality: Overlay pe tot ecranul care ascunde un pop up de abonare pe email. Inchizi totul si esti intampinat de o reclama video ce porneste singura cu tot cu sunet. Inca 3-4 click-uri sa inchizi toate prostiile si apoi vrei sa te pui pe citit articolul. 
Scrolezi 2 ecrane ca sa vezi titlul, poza de inceput si apoi recomandari de articole asemanatoare - because fuck logic. In al 3-lea ecran gasesti in sfarsit textul cautat: vreo 10 ecrane de text aproape neformatat pe care nu poti sa il citesti  cu usurinta. 
Bonus: prima jumatate din articol este toata bold-uita fara un motiv anume. 

Ar mai trebui sa mai adaug ca dupa ce termin de citit articolul, sunt invitat sa: castig un premiu, sa citesc 3 articole de pe alte 3 site-uri, sa intru in comunitatea site-ului respectiv, sa dau like si share, sa mai citesc alte articole de pe site (!Atentie: difera de recomandarile de la inceput!), sa cumpar niste produse, sa ma abonez prin RSS si/sau email, sa mai intru odata in comunitatea de pe Facebook a site-ului, sa vad niste reclame si la final sa citesc vreo 15 articole din reteaua din care face parte site-ul.

Cine naiba are timp sa faca asta?

Eh. Problema cea mai mare isi face simtita prezenta in momentul in care te plangi de lucrurile astea. Solutia tuturor este sa folosesti AdBlock! Un cuvant care ar trebui sa starneasca cosmaruri oamenilor de marketing online sau celor care traiesc din reclame, dar pe care il auzi chiar din gura lor ca posibila solutie pentru acest amalgam reclame.

Im pare rau, dar eu sunt singurul care vede ironia acestui sfat?

Si ca sa nu fiu cel far' de pacat care arunca primul piatra, trebuie sa recunosc ca fix aceasta basculanta de reclame ma face sa evit in a da click constient pe orice link al unui ziar online romanesc. Si aici nu glumesc si nici nu o fac din ambitie. Pur si simplu ma enervez cand trebuie sa scormonesc dupa content - motiv pentru care prefer sa imi caut informatia din articolul respectiv pe un site din afara.

Se mai intampla sa fiu pacalit cu stiri locale, dar dupa primele secunde pe site imi zic ca este mai bine sa mor in bezna decat sa ma enervez. Lucru care ma face sa ma intreb urmatorul lucru: daca aia care iti vad reclamele nu vor sa iti mai intre pe site, iar alora care iti intra nu poti sa le vinzi nimic ca deh AdBlock ... tu din ce o sa o traiesti?

Nu ma acuzati ca trambitez moartea presei online! Intreb si eu ca pur consumator de content.

Comentarii

  1. Si eu folosesc adblock si schimb canalul la tv cand sunt reclame. Sunt un om oribil :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Si presupun ca te-ai obisnuit sa consumi lucruri fara sa platesti :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Discutie prea lunga. Apreciez insa articolul. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Alternativa e ca publicatia quality sa treaca pe un model bazat pe subscription in loc de unul bazat pe ad revenue.


    Pana nu are loc o revolutie in advertising-ul online, AdBlock-ul si utilizatorii lui nu vor disparea.

    RăspundețiȘtergere
  5. Pune un roman sa plateasca pentru content si abia atunci o sa vezi drama si blesteme :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Din cate stiu, GSP are content pentru care trebuie sa platesti. Se numeste Gazeta Digitala sau ceva similar. Desigur, functioneaza in paralel cu varianta gratis si plina de ad-uri. Totusi, au chestia asta de cel putin un an si inca nu i-au taiat picioarele.

    RăspundețiȘtergere
  7. test http://www.loto49.ro

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Condimental de Calif vis a vis de Camera de Comerț

Când sfânta treime a rotisorului din Centrul Vechi s-a destrămat, atunci când Calif și Divan și-au luat tălpășița că erau în clădiri cu risc seismic, am trăit o adevărată dramă. Unde îmi voi rezolva eu poftele nocturne? Mai ales că și Dristorul de la Budapesta a făcut ceva pași spre Tineretului.

Cumva parcă toți s-au vorbit și m-au părăsit. Am mai încercat eu din când în când să îi mai vizitez pe la Iancului, Romană și Tineretului, dar de multe ori era peste mână. Trebuia să mă duc special pentru ei în zona aia, lucru care cam știrbea din pofta ad hoc a kebabului.

 Soarele a venit și pe strada mea. Acum vreo săptămână am văzut un Condimental de Calif la 2-3 minute de mine și n-am știut de unde să îl apuc că era închis și nu părea să fie operațional încă. Norocul mi-a surâs ca aseară să îl găsesc deschis și i-am trecut pragul cu emoția unul prichindel în prima zi de școală.


Am luat un Dill Kebab de vită, un Kebun și o limonadă. Un ce? Un Kebun - chestia din poza de mai sus: pui, humus…

Trigger words la Poșta Română

Pentru că tot m-am întors de 10 minute de la un oficiu poștal unde în teorie trebuia să ridic niște tricouri venite de pe threadless.com, lucru care nu s-a întâmplat dintr-un motiv care îmi e străin, am zis să fac un scurt ghid despre ce cuvinte ar trebui evitate atunci când vorbești la ghișeu.

Primul a fost curier. E posibil ca toată lumea să râdă de mine că nu știam acest trigger word de bază, dar în simplitatea mea, numesc curieri toți cei care vor să îmi livreze ceva. Eu o țineam pe a mea că m-a sunat curierul Poștei Române să îmi livreze ceva vineri, ea tot îmi spunea că Poșta Română nu are curieri și poate altcineva a încercat să îmi livreze ceva.

Ba că e agentul poștal, ba că e nu mai știu ce poștal, dar cu siguranță nu e curier. Bine. Fie ca voi. Am continuat să îi zic reprezentantul Poștei, dar nici așa n-am avut succes. Dacă nu știu titulatura lui exactă, n-au cum să își dea seama cine și ce a vrut să îmi livreze. Mai că îmi venea să zic ca Despot Tricouri în...

Al doilea c…

Strongbow - de ceva vreme lansata si la noi in 3 sortimente

Lansarea efectiva a fost acum vreo 3-4 saptamani, dar am evitat sa scriu despre asta inainte sa o localizez offline intr-un supermarket. Oho si cat de greu a fost sa fac asta. Am vanat in Carrefour-ul si Mega Image-ul de la Piata Unirii de parca viata mea depindea de asta.

Cred ca m-ati vazut p-acolo. Cu ochii mijiti, eram cel nehotarat la raionul de beri de import. Ocazional faceam 13-14 si pe la cele cu arome si chiar pe la sucuri - de unde sa stiu unde naiba ar pune ei cidrul (mai are rost sa zic si de mere?).

Gata cu panica! intr-un tarziu au bagat si la mine in cartier cidru Strongbow.


Ce as putea sa zic despre Strongbow? Este un hard cider (4.5% alcool) si la noi in tara vine in trei variante: gold apple, red berries si elderflower. Gold e cel clasic de care probabil ai mai baut prin irish pub-uri, cel de soc nu este pentru toata lumea datorita aromei puternice, iar cel de fructe de padure pare o varianta mai domolita a unui Framboise.

Dupa ce am testat intensiv toate variantele…