Treceți la conținutul principal

AdBlock-ul nu trebuie sa fie solutia!

Totul a inceput de la textul de mai jos pe care Facebook nu m-a lasat sa il postez pe profilul personal. Ha! Jokes on you! Inca mai am blog.

Ghiceste publicatia quality: Overlay pe tot ecranul care ascunde un pop up de abonare pe email. Inchizi totul si esti intampinat de o reclama video ce porneste singura cu tot cu sunet. Inca 3-4 click-uri sa inchizi toate prostiile si apoi vrei sa te pui pe citit articolul. 
Scrolezi 2 ecrane ca sa vezi titlul, poza de inceput si apoi recomandari de articole asemanatoare - because fuck logic. In al 3-lea ecran gasesti in sfarsit textul cautat: vreo 10 ecrane de text aproape neformatat pe care nu poti sa il citesti  cu usurinta. 
Bonus: prima jumatate din articol este toata bold-uita fara un motiv anume. 

Ar mai trebui sa mai adaug ca dupa ce termin de citit articolul, sunt invitat sa: castig un premiu, sa citesc 3 articole de pe alte 3 site-uri, sa intru in comunitatea site-ului respectiv, sa dau like si share, sa mai citesc alte articole de pe site (!Atentie: difera de recomandarile de la inceput!), sa cumpar niste produse, sa ma abonez prin RSS si/sau email, sa mai intru odata in comunitatea de pe Facebook a site-ului, sa vad niste reclame si la final sa citesc vreo 15 articole din reteaua din care face parte site-ul.

Cine naiba are timp sa faca asta?

Eh. Problema cea mai mare isi face simtita prezenta in momentul in care te plangi de lucrurile astea. Solutia tuturor este sa folosesti AdBlock! Un cuvant care ar trebui sa starneasca cosmaruri oamenilor de marketing online sau celor care traiesc din reclame, dar pe care il auzi chiar din gura lor ca posibila solutie pentru acest amalgam reclame.

Im pare rau, dar eu sunt singurul care vede ironia acestui sfat?

Si ca sa nu fiu cel far' de pacat care arunca primul piatra, trebuie sa recunosc ca fix aceasta basculanta de reclame ma face sa evit in a da click constient pe orice link al unui ziar online romanesc. Si aici nu glumesc si nici nu o fac din ambitie. Pur si simplu ma enervez cand trebuie sa scormonesc dupa content - motiv pentru care prefer sa imi caut informatia din articolul respectiv pe un site din afara.

Se mai intampla sa fiu pacalit cu stiri locale, dar dupa primele secunde pe site imi zic ca este mai bine sa mor in bezna decat sa ma enervez. Lucru care ma face sa ma intreb urmatorul lucru: daca aia care iti vad reclamele nu vor sa iti mai intre pe site, iar alora care iti intra nu poti sa le vinzi nimic ca deh AdBlock ... tu din ce o sa o traiesti?

Nu ma acuzati ca trambitez moartea presei online! Intreb si eu ca pur consumator de content.

Comentarii

  1. Si eu folosesc adblock si schimb canalul la tv cand sunt reclame. Sunt un om oribil :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Si presupun ca te-ai obisnuit sa consumi lucruri fara sa platesti :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Discutie prea lunga. Apreciez insa articolul. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Alternativa e ca publicatia quality sa treaca pe un model bazat pe subscription in loc de unul bazat pe ad revenue.


    Pana nu are loc o revolutie in advertising-ul online, AdBlock-ul si utilizatorii lui nu vor disparea.

    RăspundețiȘtergere
  5. Pune un roman sa plateasca pentru content si abia atunci o sa vezi drama si blesteme :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Din cate stiu, GSP are content pentru care trebuie sa platesti. Se numeste Gazeta Digitala sau ceva similar. Desigur, functioneaza in paralel cu varianta gratis si plina de ad-uri. Totusi, au chestia asta de cel putin un an si inca nu i-au taiat picioarele.

    RăspundețiȘtergere
  7. test http://www.loto49.ro

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

O reclamă mișto cu care să începi ziua de luni

Internetul tinde să nu fie echilibrat în modul în care alege să își premieze favoriții. Un clip teribilist este scăldat în milioane de views, iar o bijuterie precum video-ul de mai sus se chinuie de 10 33 zile să strângă prima sută de mii de vizualizări juma de milion de afișări. Poate pentru că e reclamă, dar să fim serioși - mi-aș dori ca toate reclamele să fie ca ea.

Pe lângă cel mai mișto lucru din tot video-ul, gigelul care a filmat și regizat este tata' lor, suferă și el de molima asta care s-a abătut asupra YouTube-ului de ceva vreme: să punem un thumbnail cât mai incitat că așa oamenii vor da click.  N-au dat, surprinzător.

Oricum, am aberat mai mult decât trebuia pe tema asta pentru că de fapt tot ce doream să zic e să dați play, muzica mai tare și 6 minute să nu vă uitați la notificările de pe telefon. E o rețetă sigură pentru a însenina ziua.

[Later Edit] Ca să explic ce e cu tăieturile astea, video-ul inițial pe care l-am pus nu era originalul. Am remediat acum și i-a…

Ieri mi-am dat seama că folosesc greșit Netflix

Am primit ieri pe adresa redacției infograficul de mai sus și am fost surprins să descopăr că n-am văzut nici măcar un episod din serialele care au fost cele mai devorate și savurate de români. Ce naiba e în neregulă cu mine?

Eu dacă aș face un top ochiometric prin ce am în viewing history, acesta ar arăta cam așa pe zona de seriale:
The Good PlaceGlowStar Trek DiscoveryThe Good WitchThe Seven Deadly SinsAscensionCastleveniaArcherShadowhunters: The Mortal Instruments13 Reasons Why
După cum se vede, n-are nicio legătură cu ce apare în imaginea de mai sus. Un ochi mai ager probabil va observa că în lista mea apare 13 Reasons Why, dar în apărarea mea pot spune că eu personal nu m-am uitat la el și cineva din casă ar trebui să învețe mai bine magia asta cu profile diferite...
Topul meu îl recomand cu mâna pe inimă pentru că știu ce bijuterii am prin el, deși între noi fie vorba ar trebui să îmi fie rușine maximă pentru copia adolescentină după Underworld numită Shadowhunters. Asta e. În v…

M-am mai liniștit, apocalipsa nu vine în 2018 cu GDPR

Aseară am fost la prima conferință din viața mea la care eram total pe lângă subiect. Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR) este o lege aprobată la nivel european care din 25 mai 2018 redefinește ce sunt și cum poți să te folosești de datele cu caracter personal. Nume, adresă de email sau IP-uri, toate sunt considerate date personale și ceea ce faci cu ele trebuie explicat utilizatorilor.

Inițial mă panicasem că va reprezenta o bătaie de cap prea mare pentru un blog scris când îmi mai aduc aminte, dar întâlnirea de aseară m-a liniștit. Sunt lucruri de bun simt care au ca scop oferirea unei mai mari transparente.

Pe scurt treaba stă cam așa. Fiecare site va trebui să aibă 3 pagini distincte unde trebuie să explice exact ce fac cu toate datele pe care le colectează de la utilizatori: termeni și condiții, politica de confidențialitate și politica de utilizare a cookie-urilor. Nu este necesar să se intre în prea multe detalii, dar o imagine de ansamblu trebuie să existe. …