Treceți la conținutul principal

AdBlock-ul nu trebuie sa fie solutia!

Totul a inceput de la textul de mai jos pe care Facebook nu m-a lasat sa il postez pe profilul personal. Ha! Jokes on you! Inca mai am blog.

Ghiceste publicatia quality: Overlay pe tot ecranul care ascunde un pop up de abonare pe email. Inchizi totul si esti intampinat de o reclama video ce porneste singura cu tot cu sunet. Inca 3-4 click-uri sa inchizi toate prostiile si apoi vrei sa te pui pe citit articolul. 
Scrolezi 2 ecrane ca sa vezi titlul, poza de inceput si apoi recomandari de articole asemanatoare - because fuck logic. In al 3-lea ecran gasesti in sfarsit textul cautat: vreo 10 ecrane de text aproape neformatat pe care nu poti sa il citesti  cu usurinta. 
Bonus: prima jumatate din articol este toata bold-uita fara un motiv anume. 

Ar mai trebui sa mai adaug ca dupa ce termin de citit articolul, sunt invitat sa: castig un premiu, sa citesc 3 articole de pe alte 3 site-uri, sa intru in comunitatea site-ului respectiv, sa dau like si share, sa mai citesc alte articole de pe site (!Atentie: difera de recomandarile de la inceput!), sa cumpar niste produse, sa ma abonez prin RSS si/sau email, sa mai intru odata in comunitatea de pe Facebook a site-ului, sa vad niste reclame si la final sa citesc vreo 15 articole din reteaua din care face parte site-ul.

Cine naiba are timp sa faca asta?

Eh. Problema cea mai mare isi face simtita prezenta in momentul in care te plangi de lucrurile astea. Solutia tuturor este sa folosesti AdBlock! Un cuvant care ar trebui sa starneasca cosmaruri oamenilor de marketing online sau celor care traiesc din reclame, dar pe care il auzi chiar din gura lor ca posibila solutie pentru acest amalgam reclame.

Im pare rau, dar eu sunt singurul care vede ironia acestui sfat?

Si ca sa nu fiu cel far' de pacat care arunca primul piatra, trebuie sa recunosc ca fix aceasta basculanta de reclame ma face sa evit in a da click constient pe orice link al unui ziar online romanesc. Si aici nu glumesc si nici nu o fac din ambitie. Pur si simplu ma enervez cand trebuie sa scormonesc dupa content - motiv pentru care prefer sa imi caut informatia din articolul respectiv pe un site din afara.

Se mai intampla sa fiu pacalit cu stiri locale, dar dupa primele secunde pe site imi zic ca este mai bine sa mor in bezna decat sa ma enervez. Lucru care ma face sa ma intreb urmatorul lucru: daca aia care iti vad reclamele nu vor sa iti mai intre pe site, iar alora care iti intra nu poti sa le vinzi nimic ca deh AdBlock ... tu din ce o sa o traiesti?

Nu ma acuzati ca trambitez moartea presei online! Intreb si eu ca pur consumator de content.

Comentarii

  1. Si eu folosesc adblock si schimb canalul la tv cand sunt reclame. Sunt un om oribil :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Si presupun ca te-ai obisnuit sa consumi lucruri fara sa platesti :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Discutie prea lunga. Apreciez insa articolul. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Alternativa e ca publicatia quality sa treaca pe un model bazat pe subscription in loc de unul bazat pe ad revenue.


    Pana nu are loc o revolutie in advertising-ul online, AdBlock-ul si utilizatorii lui nu vor disparea.

    RăspundețiȘtergere
  5. Pune un roman sa plateasca pentru content si abia atunci o sa vezi drama si blesteme :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Din cate stiu, GSP are content pentru care trebuie sa platesti. Se numeste Gazeta Digitala sau ceva similar. Desigur, functioneaza in paralel cu varianta gratis si plina de ad-uri. Totusi, au chestia asta de cel putin un an si inca nu i-au taiat picioarele.

    RăspundețiȘtergere
  7. test http://www.loto49.ro

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Ce faci când hipsterul pe care l-ai crescut te mușcă de mână?

Încă nu mi-am acceptat condiția de hipster pentru că eu nu mănânc mici ironic la bomba din cartier, dar trebuie să recunosc că mă bucur când văd din când în când hipsteri revoltați pe prea mult hipsterism. Ca în conversația de mai sus pe Facebook unde o persoană s-a plâns de politica celor de la cafeneaua/coffee shop-ul Bloom de a interzice clienților utilizarea laptopurilor în timpul weekendului.

La nivelul ăsta de hipsterism s-a ajuns: laptop = muncă, muncești prea mult așa că în weekend e bine să lași munca deoparte și pentru că sunt cool and everything else îți vor impune asta. În plus, să nu uităm ca de fapt este un lucru pe care îl fac pentru a completa experiența de a savura cafeaua.

Povestea celor de la Bloom sună bine, doar că este vorba de experiența lor de a bea o cafea. Nu experiența mea sau a celorlalți. Oricum nici nu contează. Este prăvălia lor și pot să facă aproape tot ce își doresc într-o marjă destul de largă. La fel cum persoana de mai sus este liberă să nu mai ca…

Era un om simplu, nu știa să îți desființeze achiziția Vector Watch în 5 minute....

Îmi imaginez că asta o să fie scris pe piatra mea de mormânt și n-am cum să schimb acest fapt. Am ajuns la concluzia asta în weekend în timp ce mă îndopam cu fasole bătută mânjită cu niște ardei copt și ceapă. Ăla a fost momentul când am realizat că orice aș face, nu voi face parte din elita țării ăsteia - vecina de la masa alăturată m-a convins de acest lucru.

Eu, om simplu, am venit la terasă să bag bere ieftină la halbă și ceva în ghiozdan că era fomiță, ea a venit la date-ul ei să vorbească despre cât de nepregătiți sunt pe LinkedIn oamenii de HR ce o abordează, achiziția Vector Watch de către Fitbit pe bani puțini pentru că se știa că n-are viitor, atacurile cibernetice recente și, desigur, o analiză a posibilităților de extindere a campusurilor universitare Oxford și Cambridge. Toate astea în decurs de nicio oră și doar din gura ei.

Îmi este și rușine să zic despre ce vorbeam noi la masa noastră în acea zi toridă de duminică la o bere pe terasă.  N-ai cu cine. Și m-am simțit at…

Băi băiete, ce naiba s-a întâmplat cu manele de au ajuns în halul ăsta?

Mă uitam azi pe YouTube trending și am dat peste ultimul super hit Guță. Am dat click de curiozitate, că așa se zice întotdeauna pe internet, să vadă și ochiul meu ce mai e pe val în zona asta muzicală. Șoc și groază. Dezastru. INCREDIBIL!

Intro-ul este unul banal și nu te atrage la aruncat nici măcar cu monede în cântăreț. Guță este în mizerie și a ajuns să poarte Calvin Klein. Calvin-Fucking-Klein! Opulența a dispărut și cum petrece cu cafea la dozator și apă plată. Fata aia e mai înfofolită ca un prichindel înainte de Revoluție - nu tu decolteu generos sau animal print. Băi băiete!!! Ce dracu e asta?

Pentru mine, Maestrul este era cel dintâi profesor de șmecherie al țarii. O legendă ce acum 5 ani ne-a făcut tuturor o favoare și ne-a adus pe calea cea buna printr-o exercițiu de forță și artă ce, pentru mine cel puțin, a rămas în istorie ca cel mai mișto videoclip de manele al tuturor timpurilor. Îi dau embed mai jos că să vedeți despre ce e vorba, deși cred că toți știți la ce mă r…