Treceți la conținutul principal

AdBlock-ul nu trebuie sa fie solutia!

Totul a inceput de la textul de mai jos pe care Facebook nu m-a lasat sa il postez pe profilul personal. Ha! Jokes on you! Inca mai am blog.

Ghiceste publicatia quality: Overlay pe tot ecranul care ascunde un pop up de abonare pe email. Inchizi totul si esti intampinat de o reclama video ce porneste singura cu tot cu sunet. Inca 3-4 click-uri sa inchizi toate prostiile si apoi vrei sa te pui pe citit articolul. 
Scrolezi 2 ecrane ca sa vezi titlul, poza de inceput si apoi recomandari de articole asemanatoare - because fuck logic. In al 3-lea ecran gasesti in sfarsit textul cautat: vreo 10 ecrane de text aproape neformatat pe care nu poti sa il citesti  cu usurinta. 
Bonus: prima jumatate din articol este toata bold-uita fara un motiv anume. 

Ar mai trebui sa mai adaug ca dupa ce termin de citit articolul, sunt invitat sa: castig un premiu, sa citesc 3 articole de pe alte 3 site-uri, sa intru in comunitatea site-ului respectiv, sa dau like si share, sa mai citesc alte articole de pe site (!Atentie: difera de recomandarile de la inceput!), sa cumpar niste produse, sa ma abonez prin RSS si/sau email, sa mai intru odata in comunitatea de pe Facebook a site-ului, sa vad niste reclame si la final sa citesc vreo 15 articole din reteaua din care face parte site-ul.

Cine naiba are timp sa faca asta?

Eh. Problema cea mai mare isi face simtita prezenta in momentul in care te plangi de lucrurile astea. Solutia tuturor este sa folosesti AdBlock! Un cuvant care ar trebui sa starneasca cosmaruri oamenilor de marketing online sau celor care traiesc din reclame, dar pe care il auzi chiar din gura lor ca posibila solutie pentru acest amalgam reclame.

Im pare rau, dar eu sunt singurul care vede ironia acestui sfat?

Si ca sa nu fiu cel far' de pacat care arunca primul piatra, trebuie sa recunosc ca fix aceasta basculanta de reclame ma face sa evit in a da click constient pe orice link al unui ziar online romanesc. Si aici nu glumesc si nici nu o fac din ambitie. Pur si simplu ma enervez cand trebuie sa scormonesc dupa content - motiv pentru care prefer sa imi caut informatia din articolul respectiv pe un site din afara.

Se mai intampla sa fiu pacalit cu stiri locale, dar dupa primele secunde pe site imi zic ca este mai bine sa mor in bezna decat sa ma enervez. Lucru care ma face sa ma intreb urmatorul lucru: daca aia care iti vad reclamele nu vor sa iti mai intre pe site, iar alora care iti intra nu poti sa le vinzi nimic ca deh AdBlock ... tu din ce o sa o traiesti?

Nu ma acuzati ca trambitez moartea presei online! Intreb si eu ca pur consumator de content.

Comentarii

  1. Si eu folosesc adblock si schimb canalul la tv cand sunt reclame. Sunt un om oribil :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Si presupun ca te-ai obisnuit sa consumi lucruri fara sa platesti :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Discutie prea lunga. Apreciez insa articolul. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Alternativa e ca publicatia quality sa treaca pe un model bazat pe subscription in loc de unul bazat pe ad revenue.


    Pana nu are loc o revolutie in advertising-ul online, AdBlock-ul si utilizatorii lui nu vor disparea.

    RăspundețiȘtergere
  5. Pune un roman sa plateasca pentru content si abia atunci o sa vezi drama si blesteme :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Din cate stiu, GSP are content pentru care trebuie sa platesti. Se numeste Gazeta Digitala sau ceva similar. Desigur, functioneaza in paralel cu varianta gratis si plina de ad-uri. Totusi, au chestia asta de cel putin un an si inca nu i-au taiat picioarele.

    RăspundețiȘtergere
  7. test http://www.loto49.ro

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Populare pe blog în ultima săptămână

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

In 8 luni de rulat tigari am economisit ...

Acum aproape 8 luni (fara 2-3 zile) m-am apucat sa imi rulez singur tigarile din motive financiare si de gust. Astazi am avut curiozitatea sa imi numar cutiile de filtre goale pe care le-am pastrat fix pentru postul asta. 16 cutii a cate 200 de filtre fiecare adica cam 3200 de tigari in 8 luni. Echivalentula a 160 de pachete de tigari. Wow. Mi se pare foarte mult. Dar tot raul spre bine. Lasati-ma sa va demonstrez.

Inainte fumam un pachet de tigari pe zi. M-am apucat acum de rulat tigari acum ~240 de zile si am fumat echivalentul a 160 de pachete de tigari. Drept urmare am fumat cu 80 de pachete mai putin decat inainte. Putin mai sanatos pentru ca tabachera mea scoate tigari subtiri si inainte eram cu Kent lung.

Notițe după Digitalium 2019

După ce anul trecut scriam că parcă s-au concentrat prea mult pe fentat algoritmul platformei, anul ăsta a fost totul atât de generic încât mă gândeam cu regret că n-ar strica niște growth hacking presărat peste prezentări.

În realitate problema e la mine pentru că Digitalium nu este gândită ca o conferință pentru cei care lucrează prin agenții de digital/pr/social media. Asta e lesne de înțeles când arunci un ochi prin sală și nu recunoști pe nimeni de la nicio altă agenție.

Așa că însemnarea asta nu are o direcție bine definită cui se adresează asa că rog să mi se scuze nevoie de a da mental copy paste într-o postare. Experții îmi vor critica notițele pentru că sunt prea banale, iar cei o țâră curioși nu vor înțelege mare lucru pentru că n-a fost un tutorial de digital.

Dar pentru că am promis cuiva că voi publica notițele, mă văd "forțat" să înșir câteva idei dezbătute luni la #Digitalium2019.

În contextul Instagram Ads, s-a vorbit despre cum reclamele trebuie să își dep…