Treceți la conținutul principal

Tendinte digitale pentru 2015 - #futureofmedia14

Ieri s-a discutat mult despre viitorul digitalului in 2015. S-a vorbit mult si despre ce vraji a mai facut media prin 2014. S-a trambitat moartea clasicului de orice: comunicare clasica, media clasica, marketing clasic si alte modele de gen. S-a imbratisat schimbarea, revolutia, real time-ul si interconectivitatea. Toate acestea s-au intamplat in cadrul conferintei Future of Media 14 - ultima conferinta de gen a anului.

Mai jos voi reda cateva idei vehiculate si informatii fluturate la aceasta tedtalk-ish conferinta. Cu scuzele de rigoare pentru cine stie ce platitudini voi enumera, dar vreau sa se inteleaga ca nu toti ne-am nascut specialisti - unii poate chiar nu stiu lucrurile pe care le scriu mai jos. Voi incerca sa le tin in ~160 de caractere...


  • ProTv-ul a reusit sa transfere costurile de productie ale emisiunilor in curtea A1. Cu echipa si vedetele plecate, sigla  Pro si-a pastrat pozitia de lider detasat. A1 a aflat ca nu e atat de usor sa bati brand-ul creat in tot acesti ani. 
  • Cuvantul de ordine pentru TV 2015 este reality show-uri. PRO pregateste 3.
  • TVR-ul o sa aiba un 2015 foarte greu. Alegerile prezidentiale doar au amanat caderea ponositului gigant. 
  • 6.5 milioane de reclame au fost difuzate anul acesta la televiziunile romanesti. (un calcul simplu pentru 40 de posturi rezulta o medie de 18.5 reclame/ora)
  • Alegerile au aratat ca online-ul nu mai este un loc unde jurnalistii se retrag pentru libertatea de a scrie pe bloguri ce doresc. Online-ul este important si nu mai poate sa fie ignorat de politicieni.
  • Multe televiziuni s-au jucat in '14 cu product placement-ului, putine au inteles ca acesta trebuie sa fie subtil. E cam din categoria "Poti sa faci logo-ul mai mare?".
  • Top 4 ziare quality au impreuna un tiraj de 55 000 de exemplare. Click are peste 100 000.
  • Click bait-ul e o reactie fireasca a modului în care oamenii au ales sa lase Facebook/Google sa le filtreze contentul. 
  • 33 milioane de vizite pe site-uri vin de pe Facebook  (informatia e luata dintr-un tweet. Presupun ca e vorba de site-urile audiate BRAT)
  • Distribuirea veniturilor in .ro : Google 65%, Facebook 15% si jucatorii locali 20%.
  • Jurnalismul adevarat si de calitate se refugiaza pe net... asta pana cand vor sa isi ia un telefon mai bun, o masina sau sa isi cumpere o casa..
  • 2015 va marca trecerea de la SEO la OAO - optimizarea audientei online.
  • TV-ul is va pastra pozitia de lider cat timp raportul de playeri importanti din TV vs online e de 1 la 100. E mult mai usor sa vobesti cu o entitate fata de o suta..
  • Mai mult de 50% din trafic este generat de un dispozitiv mobil. Mie mi se pare cam mult - blogul asta are undeva pe la 25%.
  • 70% din clipurile de pe net au mai putin de 500 de views. 
  • 7000 de oameni au platit 2 euro pentru a o vedea pe Delia dezbracandu-se pentru Ciao. Mda. nici nu este ironic cum in prezentarea dinainte se vorbea de content quality :)
  • Vodafone spune ca petrecem zilnic cam 3 ore pe telefon. 
  • Consumul de date pe mobil va creste de 7 ori in urmatorii 3 ani.
  • 95% din utilizatorii smarthpone-uri spun ca observa reclamele de pe mobil. Avantaj intrusivitate :)
  • The next big thing on mobile after video will be health and wellness.
  • Social media nu greseste. Daca nu ofera feedback, inseamna ca actiunea/initiativa ta nu a ajuns la ei. 
  • Digitalul s-a transformat intr-o batalie de diagonale - nu mai exista desktop/tableta/telefon..
  • Don't market to customers, market to situations.
  • Cei de la WhatsApp zic ca 2015 este despre mesajele schimbate intre prieteni. Cat de convenabil pentru ei...
  • Cea mai trista previziune de la #futureofmedia14 este ca in curand brandurile vor folosi emoji...
  • Mihai Gongu, GMP : Brandurile vor muta bugete catre vloggeri.  (Traim intr-o perioada in care e nasol sa fii blogger urat)
  • Lumea se asteapta ca Instagram sa mearga mai bine in 2015 ca Twitter-ul. 
  • Telefonul petrecere doar 20% din timp intr-o retea securizata (aka acasa). In rest il conectezi pe la tot felul de wifi-uri care pot sa fie sniff-uite/infectate.
  • Blogosfera romaneasca e cea mai dezvoltata din regiunie. (Nu cred ca e vreo surpriza pentru cineva asta)
  • Adnotarile de pe YouTube au 1% CTR.
Cam astea sunt snippet-urile de informatii de la Future of Media. 

Imi dau seama ca sarit prezentari intregi, dar nu puteam sa disec informatia prezentata in franturi de ~160 de caractere. Nu le-as fi facut dreptate. Vor ramane pentru eternitate tag-uite in categoria "trebuia sa fii acolo". 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

15 minute de palme transpirate: cum s-a aterizat ieri pe aeroportul din Düsseldorf

Zborul a devenit atât de tehnologizat că atunci când spui pilot te gândești la un gigel ce face integrame pe toată durata zborului. Păi nu mai e ca acum 40-50 de ani când să fii pilot însemna ceva. Acum te urci în avion, apeși câteva butoane și calculatorul face totul. Apoi te trântește la pământ un video ca cel de mai sus unde te uiți ca vițelul la poartă.

Filmul e de ieri din timpul furtunii Friederike, cea mai puternică din ultimii 11 ani, care s-a făcut remarcată prin vânturi de până la 140km/h - asta dacă n-am greșit eu conversia din noduri în km/h.

Mă gândeam că la astfel de vânturi se închide aeroportul, dar s-ar părea că băieții ăștia experți în rebusuri și integrame se pricep și la a pune avionul pe pistă în siguranță. Aici a mai contat și scula cu care lucrau că unora le-au trebuit câte 3 încercări, dar majoritatea și-au adus pasagerii în siguranță în aeroportul în care trebuiau să ajungă.

Câteva highlight-uri din filmuleț:

13:40 - băi băiete, cred că au dus avionul direct …

O campanie pe care aș vrea să o văd: la 20 de pet-uri goale primești unul gratis

Cam așa arăta Dâmbovița azi pe la 9:30 după ce în ultima săptămână s-a lucrat intens la curățarea ei și a casetei de sub Piața Unirii. Ar fi ușor să dau vina pe gigeii ăia care au curățat, dar i-am văzut zi și noapte cum s-au chinuit. Au curățat și ei cât au putut, dar ușor să mai pierzi câteva zeci de kilograme de pet-uri când ai de curățat tone de căcaturi pe care le-au aruncat bucureștenii de-a lungul anului. În topul celor mai ciudate lucruri văzute anul ăsta sunt un scaun de birou și o canapea mai mică - asta așa să vă faceți o idee ce au trebui să scoată gigeii ăia.

Dar să ne întoarcem la imaginea de mai sus unde 90% din masa plutitoare era compusă din pet-uri de 2-2.5 litri. Pet-uri care sunt apreciate, în general, de niște gigei cu mustață și tricouri polo - dacă e să ne luăm după reclame. Gigei pe care nu îi poți atinge cu povești frumoase despre reciclare și binele planetei. Poate cu niște amenzi usturătoare, dar e un chin logistic să faci asta.

În schimb, poți să îi atingi…

HBO Go, Netflix și Amazon Prime Video la început de 2017

Cumva am început să consum mai multe seriale la final de an. A ajutat și concediul avut de sărbători, dar cumva am început să prefer din ce în ce mai mult serile liniștite acasă în fața unui serial foarte bun sau măcar mediocru. În ultimile luni am tot testat platforme de video on demand și mă gândeam să aștern câteva idei pentru cei care sunt în căutare unui mod legal de a savura seriale și filme.

Amazon Prime Video e cea mai recentă platformă testată și a fost o dezamăgire cruntă. Poate n-am făcut eu ce trebuie, mi-am activat prime-ul din contul de amazon.com și co.uk, dar am acces doar la 18 seriale. E drept că două dintre ele sunt The Grand Tour (care și-a mai revenit nițel prin episodul al 4-lea) și The Man In The High Castle, dar asta nu mă va face să îmi prelungesc abonamentul. Puțin e prea puțin.

Bonus - nici nu-mi merge să pun îl pe Chromecast direct de pe telefon. Trebuie prin Chrome-ul de pe desktop printr-o extensie. E cam multă bătaie de cap pentru soluția click to play p…