Treceți la conținutul principal

Tendinte digitale pentru 2015 - #futureofmedia14

Ieri s-a discutat mult despre viitorul digitalului in 2015. S-a vorbit mult si despre ce vraji a mai facut media prin 2014. S-a trambitat moartea clasicului de orice: comunicare clasica, media clasica, marketing clasic si alte modele de gen. S-a imbratisat schimbarea, revolutia, real time-ul si interconectivitatea. Toate acestea s-au intamplat in cadrul conferintei Future of Media 14 - ultima conferinta de gen a anului.

Mai jos voi reda cateva idei vehiculate si informatii fluturate la aceasta tedtalk-ish conferinta. Cu scuzele de rigoare pentru cine stie ce platitudini voi enumera, dar vreau sa se inteleaga ca nu toti ne-am nascut specialisti - unii poate chiar nu stiu lucrurile pe care le scriu mai jos. Voi incerca sa le tin in ~160 de caractere...


  • ProTv-ul a reusit sa transfere costurile de productie ale emisiunilor in curtea A1. Cu echipa si vedetele plecate, sigla  Pro si-a pastrat pozitia de lider detasat. A1 a aflat ca nu e atat de usor sa bati brand-ul creat in tot acesti ani. 
  • Cuvantul de ordine pentru TV 2015 este reality show-uri. PRO pregateste 3.
  • TVR-ul o sa aiba un 2015 foarte greu. Alegerile prezidentiale doar au amanat caderea ponositului gigant. 
  • 6.5 milioane de reclame au fost difuzate anul acesta la televiziunile romanesti. (un calcul simplu pentru 40 de posturi rezulta o medie de 18.5 reclame/ora)
  • Alegerile au aratat ca online-ul nu mai este un loc unde jurnalistii se retrag pentru libertatea de a scrie pe bloguri ce doresc. Online-ul este important si nu mai poate sa fie ignorat de politicieni.
  • Multe televiziuni s-au jucat in '14 cu product placement-ului, putine au inteles ca acesta trebuie sa fie subtil. E cam din categoria "Poti sa faci logo-ul mai mare?".
  • Top 4 ziare quality au impreuna un tiraj de 55 000 de exemplare. Click are peste 100 000.
  • Click bait-ul e o reactie fireasca a modului în care oamenii au ales sa lase Facebook/Google sa le filtreze contentul. 
  • 33 milioane de vizite pe site-uri vin de pe Facebook  (informatia e luata dintr-un tweet. Presupun ca e vorba de site-urile audiate BRAT)
  • Distribuirea veniturilor in .ro : Google 65%, Facebook 15% si jucatorii locali 20%.
  • Jurnalismul adevarat si de calitate se refugiaza pe net... asta pana cand vor sa isi ia un telefon mai bun, o masina sau sa isi cumpere o casa..
  • 2015 va marca trecerea de la SEO la OAO - optimizarea audientei online.
  • TV-ul is va pastra pozitia de lider cat timp raportul de playeri importanti din TV vs online e de 1 la 100. E mult mai usor sa vobesti cu o entitate fata de o suta..
  • Mai mult de 50% din trafic este generat de un dispozitiv mobil. Mie mi se pare cam mult - blogul asta are undeva pe la 25%.
  • 70% din clipurile de pe net au mai putin de 500 de views. 
  • 7000 de oameni au platit 2 euro pentru a o vedea pe Delia dezbracandu-se pentru Ciao. Mda. nici nu este ironic cum in prezentarea dinainte se vorbea de content quality :)
  • Vodafone spune ca petrecem zilnic cam 3 ore pe telefon. 
  • Consumul de date pe mobil va creste de 7 ori in urmatorii 3 ani.
  • 95% din utilizatorii smarthpone-uri spun ca observa reclamele de pe mobil. Avantaj intrusivitate :)
  • The next big thing on mobile after video will be health and wellness.
  • Social media nu greseste. Daca nu ofera feedback, inseamna ca actiunea/initiativa ta nu a ajuns la ei. 
  • Digitalul s-a transformat intr-o batalie de diagonale - nu mai exista desktop/tableta/telefon..
  • Don't market to customers, market to situations.
  • Cei de la WhatsApp zic ca 2015 este despre mesajele schimbate intre prieteni. Cat de convenabil pentru ei...
  • Cea mai trista previziune de la #futureofmedia14 este ca in curand brandurile vor folosi emoji...
  • Mihai Gongu, GMP : Brandurile vor muta bugete catre vloggeri.  (Traim intr-o perioada in care e nasol sa fii blogger urat)
  • Lumea se asteapta ca Instagram sa mearga mai bine in 2015 ca Twitter-ul. 
  • Telefonul petrecere doar 20% din timp intr-o retea securizata (aka acasa). In rest il conectezi pe la tot felul de wifi-uri care pot sa fie sniff-uite/infectate.
  • Blogosfera romaneasca e cea mai dezvoltata din regiunie. (Nu cred ca e vreo surpriza pentru cineva asta)
  • Adnotarile de pe YouTube au 1% CTR.
Cam astea sunt snippet-urile de informatii de la Future of Media. 

Imi dau seama ca sarit prezentari intregi, dar nu puteam sa disec informatia prezentata in franturi de ~160 de caractere. Nu le-as fi facut dreptate. Vor ramane pentru eternitate tag-uite in categoria "trebuia sa fii acolo". 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Mirajul legumelor și fructelor de la țăran

Dacă te-ai uita în gura Internetului, ai putea să te juri că nu există legumă mai bună ca cea de la țăran. Că ăla o crește cum se făcea odinioară - cu mâinile și multă trudă - și cel mai probabil bio pentru că nivelul de tehnologizare se știe că e la nivelul Marii Uniri. Ajută și că o mână de hipsteri s-au apucat de agricultură și acum vând roșii cu povești demne de Oscaruri.

Problema e că realitatea stă puțin diferit. E mai scump la țărani și legumele nu prea sunt demne de pozat pe Instagram. Și nici n-au tot timpul quinoa. Și parcă au și program scurt și nu îi găsești la 10 seara. Și parcă îți aduci aminte că ai găsit niște viermi în cireșele alea luate anul trecut. Și parcă nici nu ai chef de conversație și tocmeală. Și multe alte scuze.

Gustul diferit nu îl contest, deși dacă e să fiu sincer diferență e doar între legumele românești vs cele străine, iar aia e lesne de explicat prin climă, sol și soiuri diferite. Nu sunt absurd și înțeleg că e vorba de produse diferite, mai ales i…

Cifrele primelor 3 săptămâni cu un cățel

Pentru că tot mă luase puțin la mișto Vali că mi-am luat câine pentru like-uri și engagement pe rețelele sociale, m-am gândit să aștern pe blog niște numere referitoare la ce înseamnă să îți iei un câine.

Poate ajută pe careva, poate nu - este un exercițiu interesant.

Costul inițial: cumpărat câine și niște basic stuff pe care să le aibă prin casă (mâncare pentru aproximativ 2 luni, pătură, țarc, castroane și pad-uri pe care să își facă nevoile): 3588 RON. O bună parte din costul ăsta reprezintă costul de achiziție în sine care poate să varieze în funcție de unde iei câine. Ca idee - diferența de preț între o canisă din Timișoara și una din București este de 1835 RON.

Costul cu entertainment pentru câine - jucărele, lesă și zgardă: 323 RON. Eu aici am avut noroc cu un prieten care mi-a dat o mulțime de prostioare care le-au rămas mici câinilor lui. În funcție de unde iei jucăriile respective, prețul poate să crească vertiginos. Când vine vorba de lesă și zgardă vă recomand să fiți zg…

30 de zile la bordul unui portcontainer într-un time lapse 4k de 10 minute

În mod normal genul ăsta de video îl iei, îi dai share pe rețeaua preferată de antisocializare și apoi uiți de el. Eu mi-am zis că este păcat să se întâmple asta pentru că e unul dintre cele mai spectaculoase time lapse-uri pe care țin minte să le fi văzut. Cuvântul cheie fiind văzut.

#atât