Tendinte digitale pentru 2015 - #futureofmedia14
Ieri s-a discutat mult despre viitorul digitalului in 2015. S-a vorbit mult si despre ce vraji a mai facut media prin 2014. S-a trambitat moartea clasicului de orice: comunicare clasica, media clasica, marketing clasic si alte modele de gen. S-a imbratisat schimbarea, revolutia, real time-ul si interconectivitatea. Toate acestea s-au intamplat in cadrul conferintei Future of Media 14 - ultima conferinta de gen a anului.
Mai jos voi reda cateva idei vehiculate si informatii fluturate la aceasta tedtalk-ish conferinta. Cu scuzele de rigoare pentru cine stie ce platitudini voi enumera, dar vreau sa se inteleaga ca nu toti ne-am nascut specialisti - unii poate chiar nu stiu lucrurile pe care le scriu mai jos. Voi incerca sa le tin in ~160 de caractere...
Mai jos voi reda cateva idei vehiculate si informatii fluturate la aceasta tedtalk-ish conferinta. Cu scuzele de rigoare pentru cine stie ce platitudini voi enumera, dar vreau sa se inteleaga ca nu toti ne-am nascut specialisti - unii poate chiar nu stiu lucrurile pe care le scriu mai jos. Voi incerca sa le tin in ~160 de caractere...
- ProTv-ul a reusit sa transfere costurile de productie ale emisiunilor in curtea A1. Cu echipa si vedetele plecate, sigla Pro si-a pastrat pozitia de lider detasat. A1 a aflat ca nu e atat de usor sa bati brand-ul creat in tot acesti ani.
- Cuvantul de ordine pentru TV 2015 este reality show-uri. PRO pregateste 3.
- TVR-ul o sa aiba un 2015 foarte greu. Alegerile prezidentiale doar au amanat caderea ponositului gigant.
- 6.5 milioane de reclame au fost difuzate anul acesta la televiziunile romanesti. (un calcul simplu pentru 40 de posturi rezulta o medie de 18.5 reclame/ora)
- Alegerile au aratat ca online-ul nu mai este un loc unde jurnalistii se retrag pentru libertatea de a scrie pe bloguri ce doresc. Online-ul este important si nu mai poate sa fie ignorat de politicieni.
- Multe televiziuni s-au jucat in '14 cu product placement-ului, putine au inteles ca acesta trebuie sa fie subtil. E cam din categoria "Poti sa faci logo-ul mai mare?".
- Top 4 ziare quality au impreuna un tiraj de 55 000 de exemplare. Click are peste 100 000.
- Click bait-ul e o reactie fireasca a modului în care oamenii au ales sa lase Facebook/Google sa le filtreze contentul.
- 33 milioane de vizite pe site-uri vin de pe Facebook (informatia e luata dintr-un tweet. Presupun ca e vorba de site-urile audiate BRAT)
- Distribuirea veniturilor in .ro : Google 65%, Facebook 15% si jucatorii locali 20%.
- Jurnalismul adevarat si de calitate se refugiaza pe net... asta pana cand vor sa isi ia un telefon mai bun, o masina sau sa isi cumpere o casa..
- 2015 va marca trecerea de la SEO la OAO - optimizarea audientei online.
- TV-ul is va pastra pozitia de lider cat timp raportul de playeri importanti din TV vs online e de 1 la 100. E mult mai usor sa vobesti cu o entitate fata de o suta..
- Mai mult de 50% din trafic este generat de un dispozitiv mobil. Mie mi se pare cam mult - blogul asta are undeva pe la 25%.
- 70% din clipurile de pe net au mai putin de 500 de views.
- 7000 de oameni au platit 2 euro pentru a o vedea pe Delia dezbracandu-se pentru Ciao. Mda. nici nu este ironic cum in prezentarea dinainte se vorbea de content quality :)
- Vodafone spune ca petrecem zilnic cam 3 ore pe telefon.
- Consumul de date pe mobil va creste de 7 ori in urmatorii 3 ani.
- 95% din utilizatorii smarthpone-uri spun ca observa reclamele de pe mobil. Avantaj intrusivitate :)
- The next big thing on mobile after video will be health and wellness.
- Social media nu greseste. Daca nu ofera feedback, inseamna ca actiunea/initiativa ta nu a ajuns la ei.
- Digitalul s-a transformat intr-o batalie de diagonale - nu mai exista desktop/tableta/telefon..
- Don't market to customers, market to situations.
- Cei de la WhatsApp zic ca 2015 este despre mesajele schimbate intre prieteni. Cat de convenabil pentru ei...
- Cea mai trista previziune de la #futureofmedia14 este ca in curand brandurile vor folosi emoji...
- Mihai Gongu, GMP : Brandurile vor muta bugete catre vloggeri. (Traim intr-o perioada in care e nasol sa fii blogger urat)
- Lumea se asteapta ca Instagram sa mearga mai bine in 2015 ca Twitter-ul.
- Telefonul petrecere doar 20% din timp intr-o retea securizata (aka acasa). In rest il conectezi pe la tot felul de wifi-uri care pot sa fie sniff-uite/infectate.
- Blogosfera romaneasca e cea mai dezvoltata din regiunie. (Nu cred ca e vreo surpriza pentru cineva asta)
- Adnotarile de pe YouTube au 1% CTR.
Cam astea sunt snippet-urile de informatii de la Future of Media.
Imi dau seama ca sarit prezentari intregi, dar nu puteam sa disec informatia prezentata in franturi de ~160 de caractere. Nu le-as fi facut dreptate. Vor ramane pentru eternitate tag-uite in categoria "trebuia sa fii acolo".
Comentarii
Trimiteți un comentariu