Treceți la conținutul principal

Tendinte digitale pentru 2015 - #futureofmedia14

Ieri s-a discutat mult despre viitorul digitalului in 2015. S-a vorbit mult si despre ce vraji a mai facut media prin 2014. S-a trambitat moartea clasicului de orice: comunicare clasica, media clasica, marketing clasic si alte modele de gen. S-a imbratisat schimbarea, revolutia, real time-ul si interconectivitatea. Toate acestea s-au intamplat in cadrul conferintei Future of Media 14 - ultima conferinta de gen a anului.

Mai jos voi reda cateva idei vehiculate si informatii fluturate la aceasta tedtalk-ish conferinta. Cu scuzele de rigoare pentru cine stie ce platitudini voi enumera, dar vreau sa se inteleaga ca nu toti ne-am nascut specialisti - unii poate chiar nu stiu lucrurile pe care le scriu mai jos. Voi incerca sa le tin in ~160 de caractere...


  • ProTv-ul a reusit sa transfere costurile de productie ale emisiunilor in curtea A1. Cu echipa si vedetele plecate, sigla  Pro si-a pastrat pozitia de lider detasat. A1 a aflat ca nu e atat de usor sa bati brand-ul creat in tot acesti ani. 
  • Cuvantul de ordine pentru TV 2015 este reality show-uri. PRO pregateste 3.
  • TVR-ul o sa aiba un 2015 foarte greu. Alegerile prezidentiale doar au amanat caderea ponositului gigant. 
  • 6.5 milioane de reclame au fost difuzate anul acesta la televiziunile romanesti. (un calcul simplu pentru 40 de posturi rezulta o medie de 18.5 reclame/ora)
  • Alegerile au aratat ca online-ul nu mai este un loc unde jurnalistii se retrag pentru libertatea de a scrie pe bloguri ce doresc. Online-ul este important si nu mai poate sa fie ignorat de politicieni.
  • Multe televiziuni s-au jucat in '14 cu product placement-ului, putine au inteles ca acesta trebuie sa fie subtil. E cam din categoria "Poti sa faci logo-ul mai mare?".
  • Top 4 ziare quality au impreuna un tiraj de 55 000 de exemplare. Click are peste 100 000.
  • Click bait-ul e o reactie fireasca a modului în care oamenii au ales sa lase Facebook/Google sa le filtreze contentul. 
  • 33 milioane de vizite pe site-uri vin de pe Facebook  (informatia e luata dintr-un tweet. Presupun ca e vorba de site-urile audiate BRAT)
  • Distribuirea veniturilor in .ro : Google 65%, Facebook 15% si jucatorii locali 20%.
  • Jurnalismul adevarat si de calitate se refugiaza pe net... asta pana cand vor sa isi ia un telefon mai bun, o masina sau sa isi cumpere o casa..
  • 2015 va marca trecerea de la SEO la OAO - optimizarea audientei online.
  • TV-ul is va pastra pozitia de lider cat timp raportul de playeri importanti din TV vs online e de 1 la 100. E mult mai usor sa vobesti cu o entitate fata de o suta..
  • Mai mult de 50% din trafic este generat de un dispozitiv mobil. Mie mi se pare cam mult - blogul asta are undeva pe la 25%.
  • 70% din clipurile de pe net au mai putin de 500 de views. 
  • 7000 de oameni au platit 2 euro pentru a o vedea pe Delia dezbracandu-se pentru Ciao. Mda. nici nu este ironic cum in prezentarea dinainte se vorbea de content quality :)
  • Vodafone spune ca petrecem zilnic cam 3 ore pe telefon. 
  • Consumul de date pe mobil va creste de 7 ori in urmatorii 3 ani.
  • 95% din utilizatorii smarthpone-uri spun ca observa reclamele de pe mobil. Avantaj intrusivitate :)
  • The next big thing on mobile after video will be health and wellness.
  • Social media nu greseste. Daca nu ofera feedback, inseamna ca actiunea/initiativa ta nu a ajuns la ei. 
  • Digitalul s-a transformat intr-o batalie de diagonale - nu mai exista desktop/tableta/telefon..
  • Don't market to customers, market to situations.
  • Cei de la WhatsApp zic ca 2015 este despre mesajele schimbate intre prieteni. Cat de convenabil pentru ei...
  • Cea mai trista previziune de la #futureofmedia14 este ca in curand brandurile vor folosi emoji...
  • Mihai Gongu, GMP : Brandurile vor muta bugete catre vloggeri.  (Traim intr-o perioada in care e nasol sa fii blogger urat)
  • Lumea se asteapta ca Instagram sa mearga mai bine in 2015 ca Twitter-ul. 
  • Telefonul petrecere doar 20% din timp intr-o retea securizata (aka acasa). In rest il conectezi pe la tot felul de wifi-uri care pot sa fie sniff-uite/infectate.
  • Blogosfera romaneasca e cea mai dezvoltata din regiunie. (Nu cred ca e vreo surpriza pentru cineva asta)
  • Adnotarile de pe YouTube au 1% CTR.
Cam astea sunt snippet-urile de informatii de la Future of Media. 

Imi dau seama ca sarit prezentari intregi, dar nu puteam sa disec informatia prezentata in franturi de ~160 de caractere. Nu le-as fi facut dreptate. Vor ramane pentru eternitate tag-uite in categoria "trebuia sa fii acolo". 

Comentarii

Postări Populare

Fântâna de mici pentru că în viață e bine să te mai și distrezi

Inițial nu doream să scriu despre asta, dar am văzut la Radu două comentarii care sunt cumva chintesența tradiționalismului românesc referitor la cum ar trebui să fie o nuntă. Ai acolo frumos o listă pe care trebuie să o bifezi ca să fie bine, iar dacă te abați cât de puțin de la lista respectivă riști să ai pe cineva care automat o să comenteze ceva.

La nunta noastră am vrut să ne abatem de la niște ritualuri în care nu ne regăseam - unul dintre ele fiind numărul exagerat de feluri de mâncare care te încătușează pe scaun cu orele, iar altul fiind lipsa asta de personalizare a unui eveniment major din viață. Dacă pe primul l-am rezolvat ușor cu un bufet suedez cu de toate pentru toți, al doilea a fost puțin mai dificil de implementat.

Dificil, dar nu imposibil.

Daria și-a pus amprenta prin desenarea meniurilor, table mat-urilor, mărturiilor și a numerelor de pe mese, iar eu prin asamblarea și executarea a 8-ei minuni a lumii: fântâna de mici. Deja simt așa niște sprâncene ridicate un…

Strongbow - de ceva vreme lansata si la noi in 3 sortimente

Lansarea efectiva a fost acum vreo 3-4 saptamani, dar am evitat sa scriu despre asta inainte sa o localizez offline intr-un supermarket. Oho si cat de greu a fost sa fac asta. Am vanat in Carrefour-ul si Mega Image-ul de la Piata Unirii de parca viata mea depindea de asta.

Cred ca m-ati vazut p-acolo. Cu ochii mijiti, eram cel nehotarat la raionul de beri de import. Ocazional faceam 13-14 si pe la cele cu arome si chiar pe la sucuri - de unde sa stiu unde naiba ar pune ei cidrul (mai are rost sa zic si de mere?).

Gata cu panica! intr-un tarziu au bagat si la mine in cartier cidru Strongbow.


Ce as putea sa zic despre Strongbow? Este un hard cider (4.5% alcool) si la noi in tara vine in trei variante: gold apple, red berries si elderflower. Gold e cel clasic de care probabil ai mai baut prin irish pub-uri, cel de soc nu este pentru toata lumea datorita aromei puternice, iar cel de fructe de padure pare o varianta mai domolita a unui Framboise.

Dupa ce am testat intensiv toate variantele…

Garmin Fenix 5 Plus de acum 4 zile și în România

Acum câteva zile mă cheamă cei de la Garmin la un eveniment de lansare. Le zic din start că deși sunt fan, mai bine nu vin pentru că mă apucă salivarea pe acolo la vreun ceas de 500 de euro pe care nu o să îl cumpăr doar pentru plimbatul câinelui p-afară. Mi-au zis că e ok, pot să vin pentru că ăsta nou e în jur de 700 de euro. Aaaah. Păi de ce n-ai spus așa băiatule.

Ajuns acolo, primul lucru care m-a impresionat a fost că 8 din 10 invitați aveau un model Garmin la mână. Brusc m-am simțit ca într-un cult, iar eu eram cel mai sărac de acolo cu Vivofit-ul meu de doar 100 de euro. M-am îmbărbătat rapid și m-am uitat pe la noile modele.

N-arată rău, iar cel galben chiar pot spune că mi-a făcut cu ochiul.

Noile Garmin Fenix 5 Plus au ca noutăți un mod de plată contactless, stocare de muzică direct în ceas și un program de aclimatizare la mari înălțimi. Asta pe lângă toate celelalte dotări de pe variantele precedente: notificări de pe telefon, GPS, hărți, busolă, altimetru, accelerometru,…