Treceți la conținutul principal

Tendinte digitale pentru 2015 - #futureofmedia14

Ieri s-a discutat mult despre viitorul digitalului in 2015. S-a vorbit mult si despre ce vraji a mai facut media prin 2014. S-a trambitat moartea clasicului de orice: comunicare clasica, media clasica, marketing clasic si alte modele de gen. S-a imbratisat schimbarea, revolutia, real time-ul si interconectivitatea. Toate acestea s-au intamplat in cadrul conferintei Future of Media 14 - ultima conferinta de gen a anului.

Mai jos voi reda cateva idei vehiculate si informatii fluturate la aceasta tedtalk-ish conferinta. Cu scuzele de rigoare pentru cine stie ce platitudini voi enumera, dar vreau sa se inteleaga ca nu toti ne-am nascut specialisti - unii poate chiar nu stiu lucrurile pe care le scriu mai jos. Voi incerca sa le tin in ~160 de caractere...


  • ProTv-ul a reusit sa transfere costurile de productie ale emisiunilor in curtea A1. Cu echipa si vedetele plecate, sigla  Pro si-a pastrat pozitia de lider detasat. A1 a aflat ca nu e atat de usor sa bati brand-ul creat in tot acesti ani. 
  • Cuvantul de ordine pentru TV 2015 este reality show-uri. PRO pregateste 3.
  • TVR-ul o sa aiba un 2015 foarte greu. Alegerile prezidentiale doar au amanat caderea ponositului gigant. 
  • 6.5 milioane de reclame au fost difuzate anul acesta la televiziunile romanesti. (un calcul simplu pentru 40 de posturi rezulta o medie de 18.5 reclame/ora)
  • Alegerile au aratat ca online-ul nu mai este un loc unde jurnalistii se retrag pentru libertatea de a scrie pe bloguri ce doresc. Online-ul este important si nu mai poate sa fie ignorat de politicieni.
  • Multe televiziuni s-au jucat in '14 cu product placement-ului, putine au inteles ca acesta trebuie sa fie subtil. E cam din categoria "Poti sa faci logo-ul mai mare?".
  • Top 4 ziare quality au impreuna un tiraj de 55 000 de exemplare. Click are peste 100 000.
  • Click bait-ul e o reactie fireasca a modului în care oamenii au ales sa lase Facebook/Google sa le filtreze contentul. 
  • 33 milioane de vizite pe site-uri vin de pe Facebook  (informatia e luata dintr-un tweet. Presupun ca e vorba de site-urile audiate BRAT)
  • Distribuirea veniturilor in .ro : Google 65%, Facebook 15% si jucatorii locali 20%.
  • Jurnalismul adevarat si de calitate se refugiaza pe net... asta pana cand vor sa isi ia un telefon mai bun, o masina sau sa isi cumpere o casa..
  • 2015 va marca trecerea de la SEO la OAO - optimizarea audientei online.
  • TV-ul is va pastra pozitia de lider cat timp raportul de playeri importanti din TV vs online e de 1 la 100. E mult mai usor sa vobesti cu o entitate fata de o suta..
  • Mai mult de 50% din trafic este generat de un dispozitiv mobil. Mie mi se pare cam mult - blogul asta are undeva pe la 25%.
  • 70% din clipurile de pe net au mai putin de 500 de views. 
  • 7000 de oameni au platit 2 euro pentru a o vedea pe Delia dezbracandu-se pentru Ciao. Mda. nici nu este ironic cum in prezentarea dinainte se vorbea de content quality :)
  • Vodafone spune ca petrecem zilnic cam 3 ore pe telefon. 
  • Consumul de date pe mobil va creste de 7 ori in urmatorii 3 ani.
  • 95% din utilizatorii smarthpone-uri spun ca observa reclamele de pe mobil. Avantaj intrusivitate :)
  • The next big thing on mobile after video will be health and wellness.
  • Social media nu greseste. Daca nu ofera feedback, inseamna ca actiunea/initiativa ta nu a ajuns la ei. 
  • Digitalul s-a transformat intr-o batalie de diagonale - nu mai exista desktop/tableta/telefon..
  • Don't market to customers, market to situations.
  • Cei de la WhatsApp zic ca 2015 este despre mesajele schimbate intre prieteni. Cat de convenabil pentru ei...
  • Cea mai trista previziune de la #futureofmedia14 este ca in curand brandurile vor folosi emoji...
  • Mihai Gongu, GMP : Brandurile vor muta bugete catre vloggeri.  (Traim intr-o perioada in care e nasol sa fii blogger urat)
  • Lumea se asteapta ca Instagram sa mearga mai bine in 2015 ca Twitter-ul. 
  • Telefonul petrecere doar 20% din timp intr-o retea securizata (aka acasa). In rest il conectezi pe la tot felul de wifi-uri care pot sa fie sniff-uite/infectate.
  • Blogosfera romaneasca e cea mai dezvoltata din regiunie. (Nu cred ca e vreo surpriza pentru cineva asta)
  • Adnotarile de pe YouTube au 1% CTR.
Cam astea sunt snippet-urile de informatii de la Future of Media. 

Imi dau seama ca sarit prezentari intregi, dar nu puteam sa disec informatia prezentata in franturi de ~160 de caractere. Nu le-as fi facut dreptate. Vor ramane pentru eternitate tag-uite in categoria "trebuia sa fii acolo". 

Comentarii

Populare în ultima săptămână

De unde îmi iau bere mai specială pentru acasă

Dacă ești și tu ca mine, câteodată vrei doar să ajungi acasă și să bei o bere mai specială. Ceva ce nu se găsește cu ușurință prin supermarket-uri. E bună și aia, dar de obicei marile lanțuri de supermarket-uri nu prea își schimbă portofoliu de beri locale/de import suficient de des încât să te surprindă ceva la raft.

Dacă ești din București ai mai multe opțiuni de locuri unde poți merge să cumperi bere artizanală, iar dacă nu ești o poți face online unde mai plătești ~20 de lei costul de livrare.

Cea mai variată ofertă cred că o găsești la The Beer Institute, un start-up al unor prieteni ce deja și-au deschis a doua locație în Agora Floreasca. Cred că le merge bine având în vedere că s-au extins la câteva luni după ce au deschis primul magazin în incinta Carrefour-ului de lângă Cambridge School of Bucharest de la Romană. Sunt foarte activi pe pagina de Facebook și nu cred că trece vreo săptămână fără să facă vreun eveniment pentru pasionații de bere artizanală.

Dacă ai poftă de ceva …

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

Perfektum Double Black IPA

Acum 3 ani scriam pe blog despre o mică fabrică de bere din cartierul Berceni care tocmai lansase unele dintre cele mai urâte etichete de bere artizanală. Atunci zicem că băieții ăștia de la ArtBrew sunt de urmărit pentru că sunt printre singurii care fac o bere decentă. Pe cât de mult i-am lăudat în postarea respectivă, pe atât de mult n-am mai auzit nimic de ei în tot acest timp.

Asta până acum vreo câteva zile când am dat total întâmplător de noua lor Black IPA.

Nume: Perfektum Double Black IPA
Stil: Black IPA
Alcool: 8.2%
Origine: Romania
Producător: ArtBrew
Preț: 21 de lei în Craft și Draft

Aia veche mi-a plăcut pentru că aducea destul de mult cu ceva ce am făcut într-o vară acasă: o bere cu o culoare frumoasă care stârnea reacții puternice chiar și în cei care nu prea le aveau cu berea.
Parcă așa sună mai frumos decât adevărul: o bere care te făcea să te strâmbi din nas încă de la prima gură. Dar unii sunt masochiști ca mine și apreciază gustul acesta puternic de caramel.

Double Blac…