Treceți la conținutul principal

Review dupa doua luni de ASUS ZenFone 2 ZE551ML

Aparut la noi pe piata de vreo 3 luni, noul ZenFone 2 merita si el un review mai putin tehnic si mai mult pe emotie. S-au scris destule randuri  despre hardware-ul puternic si bloatware-ul adus de Asus - de parca in 2015 te pot deranja 10-12 aplicatii preinstalate care chiar se dovedesc utile. Ma rog.

In primul rand vreau sa zic ca arata foarte bine si asta se datoreaza dimensiunilor generoase. E masiv si mie imi place asta. Are greutatea necesara ca sa iti confere siguranta si nu simti ca ai putea sa il indoi/rupe din greseala. E pe linia asta de design de phableta lumbersexuala - taraneasca la o privire superficiala, dar cu elemente fine de stil si hipsterism.

Hardware-ul e decent si in functie de update-ul pe care esti, merge perfect sau mai are cateodata mini-lag. Lasati-ma sa explic. Asus e foarte atent cu noul flagship si tot i-a aruncat update-uri bilunare, doar ca unele dintre update-uri mai mult au stricat decat sa repare. Ultimul update este din categoria update-urilor fericite - asa ca acum e o perioada propice sa apreciez cum ar trebui sa se comporte telefonul. (later edit: urmatorul update dupa asta imi consuma bateria de parca tata are hidrocentrala)




Tot din categoria update-uri, sper sa scoata cat mai repede update-ul care sa imbunatateasca durata de viata a bateriei. Momentan stam bine la o zi de folosit extensiv sau doua zile de folosit moderat, dar si asa pare rusinos cand ai 3000 mAh sub capota. In comparatie, celalalt telefon din casa - Sony Xperia M4 Aqua - are o autonomie de 4 zile la o utilizare moderata.

Totusi, problema bateriei nu este atat de serioasa pentru ca exista Fast Charging - acest dar dat de zei muritorilor. Intr-o ora si 40 de minute ai un telefon incarcat full de la 0, dar are nevoie de doar 30 de minute pentru a trece de 50%. Practic asta e definitia magiei de mafiot.

Cel mai misto lucru la ZenFone2 este de fapt pretul si cum te face sa te simti dupa ce il cumperi: ha, am un flagship killer la jumatate de pret! Iti dai high five-uri mentale cand te gandesti ce afacere buna ai facut. Esti mai chibzuit ca toti ceilalti. Pentru cateva momente, esti ţâţă de mâţă. Chiar daca el nu este cu adevarat un flagship killer, are un raport calitate/pret/performanta excelent care te face sa treci cu vederea micile abateri.

De fapt aici vroiam sa ajung. Mid range-ul de telefoane a ajuns atat de bun incat cu greu se justifica sa ai cel mai nou si cel mai bun/scump high end phone. Compromisul nu este atat de mare incat sa justifice diferenta de pret (care de multe ori este de 110-120% din pretul mid range-ului). In plus, nu iti sta inima in loc cand il scapi pe jos la o cumetrie.

Destul despre ZenFone 2. E un model reusit, are un pret cinstit si l-as mai cumpara odata de as avea ocazia. Cred ca asta e cel mai mare compliment pe care poti sa il faci unui telefon. Musai carcasa rosie pentru ca arata bine.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Quick Fashion Question: ce te-ar deranja mai mult între un burger storcit și un tânăr bătut?

Mă uitam la reclama asa și mă gândeam cât de ușor au punctat fix unde trebuie natura umană. Cât de ușor e să ignori o agresiune atunci când nu e te privește direct. Bystander Efect în toată frumusețea lui.

Am stat să mă gândesc puțin dacă pe vremea mea se întâmpla ceva de genul și nu țin minte să fi fost vreodată în căruța celor agresați. Mă gândesc că la cât de ușor vede Internetul lucrurile în alb și negru, probabil am fost în cealaltă tabără - a celor care agresau. Acum dacă ar trebui să mă apar aș spune că e o diferența între glumițe adolescentine și violență/răutate. De astea din urmă n-am dat dovadă așa că pot să dorm liniștit noaptea.

Revenind la reclamă, e fix ce trebuie. Un insight perfect adevărat oriunde în lumea asta, un concept destul de simplu cât să fie înțeles de toată lumea și o execuție fără prea mult tam tam. Îmi place și mi-ar plăcea să văd ceva asemănător și pe la ONG-urile noastre care o dau într-o lacrimogenă care nu prea prinde decât pe la oamenii din publicit…

Heineken Blade - un fel de R2D2 al dozatoarelor de bere

Vineri când toată lumea rupea ușa pentru a fugi la mare, eu eram la Galateca să aflu mai multe despre cum Heineken vrea aducă berea draught în cât mai multe locuri ce în mod tradițional nu o serveau din considerente de volum/spațiu.

Ca să fiu sincer mi-a luat ceva să îmi dau seama care sunt locurile astea de care vorbeau ei. În afară de ceainării și coffee shop-uri, nu mi-am amintit pe moment de niciun loc în care am fost și nu servea bere la draught. Apoi m-a pălit - o mulțime de restaurante, locații nonconformiste și cinematografe stau destul de prost la capitolul ăsta.



Roboțelul cu care s-au gândit să cucerească această lume fără bere la halbă este celdin imagine și se numește Heineken Blade.Arată mai mult a espressor decât aduce a dozator de bere, iar din acest motiv este și destul de portabil încât să meargă pus cam pe unde e nevoie.

Are aproape 26 de kilograme cu tot cu "butoiul" de 8 litri și poate să răcească 30-32 de draught-uri de 0.25 la 2 grade. Odată înțepat bu…

Dis de dimineață vezi o variantă mai bună de oameni

De vreo două săptămâni de când am început să ies cu bestia p-afară am tot remarcat lucrul ăsta. Oamenii sunt mai buni de dimineață. Mult mai buni. Indiferent de statut social sau ce au de făcut, sunt mult mai prietenoși, dau binețe și chiar intră în mici conversații cu tine ca necunoscut.

Nu zic că nu ajută și cățelul pentru a sparge gheața, dar am văzut mai multe zâmbete diminețile astea decât am văzut în doi ani jumătate de mers cu metroul pe linia Pipera. E ceva în aer când nici nu s-a crăpat de ziuă de relaxează lumea.

N-am văzut pe nimeni să se grăbească sau să pară împovărat de gânduri, iar asta cred că se datorează în mod special lipsei de aglomerație. Bulevardele sunt larg deschise, pe străduțe se circulă fără probleme și chiar mijloacele de transport sunt primitoare și aerisite. Chiar e ceva în aer ce se simte și care parcă spune tuturor: e un nou început.

Studii despre efectul aglomerației și agitația unei metropole probabil că s-au făcut, dar n-am nevoie de ele să îmi întă…