Treceți la conținutul principal

Cu ce te alegi tu ca client după un brainstorming cu bloggeri?


Pentru cine a fost la Social Media Camp-urile de la Pârâul Rece, noțiunea de one hour brief nu este una nouă. Pentru ceilalți voi explica eu puțin cam ce înseamnă: 5-7 oameni aleși random formează o echipă care trebuie să rezolve într-o oră un brief primit de la client.

O oră în care oamenii aceia, care se știu mai bine sau mai puțin, trebuie să citească și să înțeleagă brief-ul, să se gândească la un mod în care îl pot rezolva și eventual să și producă foto/video care să susțină prezentarea pe care urmează să o țină în față unui juriu.

Este un exercițiu interesant, dar orice om de agenție de publicitate poate să confirme că o oră este prea puțin pentru a gândi o campanie cap-coadă. Cu toate astea, este un exercițiu distractiv care a dat în trecut tot felul de idei și execuții năstrușnice - pentru că în zona asta se învârt lucrurile rezultate după această oră.

Acum câteva săptămâni, cei de la Caroli Foods au lansat o invitație asemănătoare unor bloggeri și oameni de agenții - invitație la care am răspuns și eu afirmativ mânat fiind de aceleași lucruri ca mai toată lumea din sală: curiozitate și nevoia de joacă.

Pot să vă zic că joaca asta e destul de greu prin agenții pentru că ai o responsabilitate față de client și brand. Nu poți să arunci o idee și asta e. Idei se găsesc peste tot, cum le implementezi și ce strategie ai în spate sunt lucrurile care vor face diferența.

Dar să mă întorc la ce s-a întâmplat acum două luni.

Formatul a fost asemănător, doar că de data asta a existat în plus un induction de o oră în care cei de la Caroli au povestit despre ei, produsele lor, piața locală și internațională. Practic a fost un crash course despre industria de mezeluri din România venit direct de la liderul acesteia. Insight-uri importante pe care orice om de marketing le-ar aprecia.

Apoi a venit ora de rezolvare a brief-ului: Avem acest Carolimetru pe salamul Semenic Extra - un cadran termosensibil care începe să se coloreze în galben ca un semn de atenționare că produsul trebuie reamplasat la rece, la o temperatură sub 8°C - cum îl comunicăm?

Oră în care fiecare dintre cele 4-5 echipe a încercat să facă ceva. Este important acest ceva pentru că el trebuia să fie prezentat juriului în următoarele 59 de minute. Rezultatul și ideea câștigătoare a fost un simplu hashtag #MâncareCuNotificare. Mai mult de atât nici nu aveau cum să scoată.

Și cam asta a fost ce au obținut în urma acestui brainstorming comun. O idee, e drept că are mult potențial, dar e doar o idee. Fără o implementare solidă și o strategie exemplară, e doar o idee. Abia acum începe munca serioasă. Dezvoltare pe mai multe planuri, amplificat pe diferite canale, e ceva de muncă.

Până când vom vedea cu adevărat cum se vor folosi de acest hashtag și cum vor construi o întreagă campanie în jurul lui, l-au teas-uit în reclama tv ce era deja în lucru de ceva vreme. E vorba de video-ul de la începutul articolului.

Chiar sunt extrem de curios, dar mai am de așteptat câteva luni până când se va vedea ceva. Până atunci rețineți că o idee este abia începutul unui proces destul de complicat și că dacă carolimetru termic este galben e indicat să puneți produsul în frigider.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ce faci când hipsterul pe care l-ai crescut te mușcă de mână?

Încă nu mi-am acceptat condiția de hipster pentru că eu nu mănânc mici ironic la bomba din cartier, dar trebuie să recunosc că mă bucur când văd din când în când hipsteri revoltați pe prea mult hipsterism. Ca în conversația de mai sus pe Facebook unde o persoană s-a plâns de politica celor de la cafeneaua/coffee shop-ul Bloom de a interzice clienților utilizarea laptopurilor în timpul weekendului.

La nivelul ăsta de hipsterism s-a ajuns: laptop = muncă, muncești prea mult așa că în weekend e bine să lași munca deoparte și pentru că sunt cool and everything else îți vor impune asta. În plus, să nu uităm ca de fapt este un lucru pe care îl fac pentru a completa experiența de a savura cafeaua.

Povestea celor de la Bloom sună bine, doar că este vorba de experiența lor de a bea o cafea. Nu experiența mea sau a celorlalți. Oricum nici nu contează. Este prăvălia lor și pot să facă aproape tot ce își doresc într-o marjă destul de largă. La fel cum persoana de mai sus este liberă să nu mai ca…

Era un om simplu, nu știa să îți desființeze achiziția Vector Watch în 5 minute....

Îmi imaginez că asta o să fie scris pe piatra mea de mormânt și n-am cum să schimb acest fapt. Am ajuns la concluzia asta în weekend în timp ce mă îndopam cu fasole bătută mânjită cu niște ardei copt și ceapă. Ăla a fost momentul când am realizat că orice aș face, nu voi face parte din elita țării ăsteia - vecina de la masa alăturată m-a convins de acest lucru.

Eu, om simplu, am venit la terasă să bag bere ieftină la halbă și ceva în ghiozdan că era fomiță, ea a venit la date-ul ei să vorbească despre cât de nepregătiți sunt pe LinkedIn oamenii de HR ce o abordează, achiziția Vector Watch de către Fitbit pe bani puțini pentru că se știa că n-are viitor, atacurile cibernetice recente și, desigur, o analiză a posibilităților de extindere a campusurilor universitare Oxford și Cambridge. Toate astea în decurs de nicio oră și doar din gura ei.

Îmi este și rușine să zic despre ce vorbeam noi la masa noastră în acea zi toridă de duminică la o bere pe terasă.  N-ai cu cine. Și m-am simțit at…

Băi băiete, ce naiba s-a întâmplat cu manele de au ajuns în halul ăsta?

Mă uitam azi pe YouTube trending și am dat peste ultimul super hit Guță. Am dat click de curiozitate, că așa se zice întotdeauna pe internet, să vadă și ochiul meu ce mai e pe val în zona asta muzicală. Șoc și groază. Dezastru. INCREDIBIL!

Intro-ul este unul banal și nu te atrage la aruncat nici măcar cu monede în cântăreț. Guță este în mizerie și a ajuns să poarte Calvin Klein. Calvin-Fucking-Klein! Opulența a dispărut și cum petrece cu cafea la dozator și apă plată. Fata aia e mai înfofolită ca un prichindel înainte de Revoluție - nu tu decolteu generos sau animal print. Băi băiete!!! Ce dracu e asta?

Pentru mine, Maestrul este era cel dintâi profesor de șmecherie al țarii. O legendă ce acum 5 ani ne-a făcut tuturor o favoare și ne-a adus pe calea cea buna printr-o exercițiu de forță și artă ce, pentru mine cel puțin, a rămas în istorie ca cel mai mișto videoclip de manele al tuturor timpurilor. Îi dau embed mai jos că să vedeți despre ce e vorba, deși cred că toți știți la ce mă r…