Treceți la conținutul principal

Cu ce te alegi tu ca client după un brainstorming cu bloggeri?


Pentru cine a fost la Social Media Camp-urile de la Pârâul Rece, noțiunea de one hour brief nu este una nouă. Pentru ceilalți voi explica eu puțin cam ce înseamnă: 5-7 oameni aleși random formează o echipă care trebuie să rezolve într-o oră un brief primit de la client.

O oră în care oamenii aceia, care se știu mai bine sau mai puțin, trebuie să citească și să înțeleagă brief-ul, să se gândească la un mod în care îl pot rezolva și eventual să și producă foto/video care să susțină prezentarea pe care urmează să o țină în față unui juriu.

Este un exercițiu interesant, dar orice om de agenție de publicitate poate să confirme că o oră este prea puțin pentru a gândi o campanie cap-coadă. Cu toate astea, este un exercițiu distractiv care a dat în trecut tot felul de idei și execuții năstrușnice - pentru că în zona asta se învârt lucrurile rezultate după această oră.

Acum câteva săptămâni, cei de la Caroli Foods au lansat o invitație asemănătoare unor bloggeri și oameni de agenții - invitație la care am răspuns și eu afirmativ mânat fiind de aceleași lucruri ca mai toată lumea din sală: curiozitate și nevoia de joacă.

Pot să vă zic că joaca asta e destul de greu prin agenții pentru că ai o responsabilitate față de client și brand. Nu poți să arunci o idee și asta e. Idei se găsesc peste tot, cum le implementezi și ce strategie ai în spate sunt lucrurile care vor face diferența.

Dar să mă întorc la ce s-a întâmplat acum două luni.

Formatul a fost asemănător, doar că de data asta a existat în plus un induction de o oră în care cei de la Caroli au povestit despre ei, produsele lor, piața locală și internațională. Practic a fost un crash course despre industria de mezeluri din România venit direct de la liderul acesteia. Insight-uri importante pe care orice om de marketing le-ar aprecia.

Apoi a venit ora de rezolvare a brief-ului: Avem acest Carolimetru pe salamul Semenic Extra - un cadran termosensibil care începe să se coloreze în galben ca un semn de atenționare că produsul trebuie reamplasat la rece, la o temperatură sub 8°C - cum îl comunicăm?

Oră în care fiecare dintre cele 4-5 echipe a încercat să facă ceva. Este important acest ceva pentru că el trebuia să fie prezentat juriului în următoarele 59 de minute. Rezultatul și ideea câștigătoare a fost un simplu hashtag #MâncareCuNotificare. Mai mult de atât nici nu aveau cum să scoată.

Și cam asta a fost ce au obținut în urma acestui brainstorming comun. O idee, e drept că are mult potențial, dar e doar o idee. Fără o implementare solidă și o strategie exemplară, e doar o idee. Abia acum începe munca serioasă. Dezvoltare pe mai multe planuri, amplificat pe diferite canale, e ceva de muncă.

Până când vom vedea cu adevărat cum se vor folosi de acest hashtag și cum vor construi o întreagă campanie în jurul lui, l-au teas-uit în reclama tv ce era deja în lucru de ceva vreme. E vorba de video-ul de la începutul articolului.

Chiar sunt extrem de curios, dar mai am de așteptat câteva luni până când se va vedea ceva. Până atunci rețineți că o idee este abia începutul unui proces destul de complicat și că dacă carolimetru termic este galben e indicat să puneți produsul în frigider.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Și au trăit fericiți până la adânci bătrâneți și nici unul n-a învățat vreodată să gătească

Am o chestie care mă bâzâie recent: oamenii care nu știu să gătească și se laudă cu asta. Sunt mândri și înfumurați de această realizare. Parcă sunt mai buni decât noi ăștia fraierii care ne mai băgam ocazional mâinile prin ulei și grăsimi de animal. Și mă uit la ei și mai că îmi vine să le zic că sunt niște idioți.

Este imposibil să zici că nu știi să gătești. Aaah. Majoritatea tentativelor s-au terminat cu ceva ce nu putea să fie mâncat? Se întâmplă și data viitoare o să iasă mai bine că ai tras niște învățăminte. Dar de aici până la a te alinta și lăuda că nu tu nu știi să faci nimic - e drum lung.

Pui niște ulei în tigaie, arunci o mână de cartofi în uleiul încins, îi învârți până sunt galbeni-maronii - ai cartofi prăjiți. Spargi două ouă deasupra și le amesteci preț de câteva secunde până au aceeași culoare cu cartofii - bum! cartofi prăjiți cu omletă. Hai dă-o dracu că nu e greu.

Dacă ai mâncat vreodată mâncare gătită, șansele sunt de vreo 75% să o poți reproduce doar amestecân…

Carrier has arrived: Starcraft Remastered

Când prin martie anunțam că cei de la Blizzard vor scoate în vară Starcraft Remastered, același joc ca acum 19 cu o grafică mai buna, trebuie să recunosc că m-am bucurat ca o școlăriță. Primul meu joc pe care l-am jucat vreodată în multiplayer urma să primească o a doua șansă.

Ier s-a lansat pentru cei cu precomandă, nu îmi dau seama exact ce înseamnă asta, dar cert e că azi de dimineață am băgat un meci. Și cum mai bine să testez dacă Remastered-ul ăsta mă poartă pe rush-ul nostalgiei dacă nu cu un free for all vs 7 calculatoare pe Big Game Hunter?

A fost o nebunie, mă jur! Este fix același lucru ca acum aproape 20 de ani. A durat o eternitate să scot toate cele 7 calculatoare, 45 de minute la vârsta asta se simt altfel ca la 12-13 ani, dar a meritat! M-am simțit ca în '98 în acel net cafe mucegăit de pe lângă generală unde aveai experții în spatele tău care își dădeau cu părerea ce ar trebui și ce n-ar trebui să faci. #dăsătetreceu

Strategia aplicată a fost cea clasică care mie…

Povești adevărate: cum am m-am transformat din impostor în expert... de multifuncționale

Povestea este destul de amuzantă și cumva pleacă de la zicala corporatistă "Spune-mi câți oameni se pot uita în ecranul tău de la muncă ca să îți spun cât de nou ești în firmă". Ghinionul de neșansă a făcut ca vreo 2 ani să fiu poziționat fix în punctul cel mai traficat din open space: lângă multifuncționala ce deservea 60+ oameni.

Vrând, nevrând, toată lumea ajungea cel puțin odată pe săptămână la monstruozitatea mecanică de un metru jumătate înălțime ce ocazional mai dădea și gherle. Se uitau lung la ea, apăsau niște butoane cu vizibilă disperare și apoi se întorceau spre mine să mă întrebe dacă știu ce are de nu merge.

Acum ca să înțelegeți puțin nivelul meu expertiză în multifuncționale, trebuie să spun că până să ajung la jobul ăsta aveam o medie de o foaie printată pe an, iar asta nu este exagerare. De scanat nici nu are rost să zic ceva pentru că nu cred că am avut ocazia să fac asta înainte. Practic am putea spune că aveam atât de multă experiență în subiectul acest…