Treceți la conținutul principal

Cu ce te alegi tu ca client după un brainstorming cu bloggeri?


Pentru cine a fost la Social Media Camp-urile de la Pârâul Rece, noțiunea de one hour brief nu este una nouă. Pentru ceilalți voi explica eu puțin cam ce înseamnă: 5-7 oameni aleși random formează o echipă care trebuie să rezolve într-o oră un brief primit de la client.

O oră în care oamenii aceia, care se știu mai bine sau mai puțin, trebuie să citească și să înțeleagă brief-ul, să se gândească la un mod în care îl pot rezolva și eventual să și producă foto/video care să susțină prezentarea pe care urmează să o țină în față unui juriu.

Este un exercițiu interesant, dar orice om de agenție de publicitate poate să confirme că o oră este prea puțin pentru a gândi o campanie cap-coadă. Cu toate astea, este un exercițiu distractiv care a dat în trecut tot felul de idei și execuții năstrușnice - pentru că în zona asta se învârt lucrurile rezultate după această oră.

Acum câteva săptămâni, cei de la Caroli Foods au lansat o invitație asemănătoare unor bloggeri și oameni de agenții - invitație la care am răspuns și eu afirmativ mânat fiind de aceleași lucruri ca mai toată lumea din sală: curiozitate și nevoia de joacă.

Pot să vă zic că joaca asta e destul de greu prin agenții pentru că ai o responsabilitate față de client și brand. Nu poți să arunci o idee și asta e. Idei se găsesc peste tot, cum le implementezi și ce strategie ai în spate sunt lucrurile care vor face diferența.

Dar să mă întorc la ce s-a întâmplat acum două luni.

Formatul a fost asemănător, doar că de data asta a existat în plus un induction de o oră în care cei de la Caroli au povestit despre ei, produsele lor, piața locală și internațională. Practic a fost un crash course despre industria de mezeluri din România venit direct de la liderul acesteia. Insight-uri importante pe care orice om de marketing le-ar aprecia.

Apoi a venit ora de rezolvare a brief-ului: Avem acest Carolimetru pe salamul Semenic Extra - un cadran termosensibil care începe să se coloreze în galben ca un semn de atenționare că produsul trebuie reamplasat la rece, la o temperatură sub 8°C - cum îl comunicăm?

Oră în care fiecare dintre cele 4-5 echipe a încercat să facă ceva. Este important acest ceva pentru că el trebuia să fie prezentat juriului în următoarele 59 de minute. Rezultatul și ideea câștigătoare a fost un simplu hashtag #MâncareCuNotificare. Mai mult de atât nici nu aveau cum să scoată.

Și cam asta a fost ce au obținut în urma acestui brainstorming comun. O idee, e drept că are mult potențial, dar e doar o idee. Fără o implementare solidă și o strategie exemplară, e doar o idee. Abia acum începe munca serioasă. Dezvoltare pe mai multe planuri, amplificat pe diferite canale, e ceva de muncă.

Până când vom vedea cu adevărat cum se vor folosi de acest hashtag și cum vor construi o întreagă campanie în jurul lui, l-au teas-uit în reclama tv ce era deja în lucru de ceva vreme. E vorba de video-ul de la începutul articolului.

Chiar sunt extrem de curios, dar mai am de așteptat câteva luni până când se va vedea ceva. Până atunci rețineți că o idee este abia începutul unui proces destul de complicat și că dacă carolimetru termic este galben e indicat să puneți produsul în frigider.

Comentarii

Populare în ultima săptămână

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

De unde îmi iau bere mai specială pentru acasă

Dacă ești și tu ca mine, câteodată vrei doar să ajungi acasă și să bei o bere mai specială. Ceva ce nu se găsește cu ușurință prin supermarket-uri. E bună și aia, dar de obicei marile lanțuri de supermarket-uri nu prea își schimbă portofoliu de beri locale/de import suficient de des încât să te surprindă ceva la raft.

Dacă ești din București ai mai multe opțiuni de locuri unde poți merge să cumperi bere artizanală, iar dacă nu ești o poți face online unde mai plătești ~20 de lei costul de livrare.

Cea mai variată ofertă cred că o găsești la The Beer Institute, un start-up al unor prieteni ce deja și-au deschis a doua locație în Agora Floreasca. Cred că le merge bine având în vedere că s-au extins la câteva luni după ce au deschis primul magazin în incinta Carrefour-ului de lângă Cambridge School of Bucharest de la Romană. Sunt foarte activi pe pagina de Facebook și nu cred că trece vreo săptămână fără să facă vreun eveniment pentru pasionații de bere artizanală.

Dacă ai poftă de ceva …

E 2019 și nu mai poți să faci conținut video prost

Nu zic că nu este ok să fii călcat de propria mașină pe muzica lui Drake sau să mănânci detergent, dar producția video a acestor experiențe trebuie să fie la un anumit nivel calitativ minim: iluminare bună, calitate HD, sunet decent, filmare stabilizată și un minim de editare/colorare.

Duse sunt zilele alea când putea să o arzi spartan cu un telefon, o filmare tremurată, sunet de canal și pixeli pe ecran aproape cât capul tău. Îmi pare rău. E 2019 și ștacheta a fost ridicată foarte sus de producătorii de conținut video din afară. Mai toate canalele serioase de tech filmează 8K cu RED-uri pentru a avea un conținut relevant din punct de vedere calitativ cât mai mult timp.

Pentru că degeaba ai tu cel mai informativ/distractiv video din lume dacă îmi sângerează ochii când mă uit la el. Și cumva oamenii și-au dat seama că dacă tot investesc timp în a crea conținut video, atunci trebuie să se asigure că acesta să aibă o durată de viață cât mai lungă.

Scriu rândurile astea ca urmare a unei …