Treceți la conținutul principal

Cu ce te alegi tu ca client după un brainstorming cu bloggeri?


Pentru cine a fost la Social Media Camp-urile de la Pârâul Rece, noțiunea de one hour brief nu este una nouă. Pentru ceilalți voi explica eu puțin cam ce înseamnă: 5-7 oameni aleși random formează o echipă care trebuie să rezolve într-o oră un brief primit de la client.

O oră în care oamenii aceia, care se știu mai bine sau mai puțin, trebuie să citească și să înțeleagă brief-ul, să se gândească la un mod în care îl pot rezolva și eventual să și producă foto/video care să susțină prezentarea pe care urmează să o țină în față unui juriu.

Este un exercițiu interesant, dar orice om de agenție de publicitate poate să confirme că o oră este prea puțin pentru a gândi o campanie cap-coadă. Cu toate astea, este un exercițiu distractiv care a dat în trecut tot felul de idei și execuții năstrușnice - pentru că în zona asta se învârt lucrurile rezultate după această oră.

Acum câteva săptămâni, cei de la Caroli Foods au lansat o invitație asemănătoare unor bloggeri și oameni de agenții - invitație la care am răspuns și eu afirmativ mânat fiind de aceleași lucruri ca mai toată lumea din sală: curiozitate și nevoia de joacă.

Pot să vă zic că joaca asta e destul de greu prin agenții pentru că ai o responsabilitate față de client și brand. Nu poți să arunci o idee și asta e. Idei se găsesc peste tot, cum le implementezi și ce strategie ai în spate sunt lucrurile care vor face diferența.

Dar să mă întorc la ce s-a întâmplat acum două luni.

Formatul a fost asemănător, doar că de data asta a existat în plus un induction de o oră în care cei de la Caroli au povestit despre ei, produsele lor, piața locală și internațională. Practic a fost un crash course despre industria de mezeluri din România venit direct de la liderul acesteia. Insight-uri importante pe care orice om de marketing le-ar aprecia.

Apoi a venit ora de rezolvare a brief-ului: Avem acest Carolimetru pe salamul Semenic Extra - un cadran termosensibil care începe să se coloreze în galben ca un semn de atenționare că produsul trebuie reamplasat la rece, la o temperatură sub 8°C - cum îl comunicăm?

Oră în care fiecare dintre cele 4-5 echipe a încercat să facă ceva. Este important acest ceva pentru că el trebuia să fie prezentat juriului în următoarele 59 de minute. Rezultatul și ideea câștigătoare a fost un simplu hashtag #MâncareCuNotificare. Mai mult de atât nici nu aveau cum să scoată.

Și cam asta a fost ce au obținut în urma acestui brainstorming comun. O idee, e drept că are mult potențial, dar e doar o idee. Fără o implementare solidă și o strategie exemplară, e doar o idee. Abia acum începe munca serioasă. Dezvoltare pe mai multe planuri, amplificat pe diferite canale, e ceva de muncă.

Până când vom vedea cu adevărat cum se vor folosi de acest hashtag și cum vor construi o întreagă campanie în jurul lui, l-au teas-uit în reclama tv ce era deja în lucru de ceva vreme. E vorba de video-ul de la începutul articolului.

Chiar sunt extrem de curios, dar mai am de așteptat câteva luni până când se va vedea ceva. Până atunci rețineți că o idee este abia începutul unui proces destul de complicat și că dacă carolimetru termic este galben e indicat să puneți produsul în frigider.

Comentarii

Postări Populare

Fântâna de mici pentru că în viață e bine să te mai și distrezi

Inițial nu doream să scriu despre asta, dar am văzut la Radu două comentarii care sunt cumva chintesența tradiționalismului românesc referitor la cum ar trebui să fie o nuntă. Ai acolo frumos o listă pe care trebuie să o bifezi ca să fie bine, iar dacă te abați cât de puțin de la lista respectivă riști să ai pe cineva care automat o să comenteze ceva.

La nunta noastră am vrut să ne abatem de la niște ritualuri în care nu ne regăseam - unul dintre ele fiind numărul exagerat de feluri de mâncare care te încătușează pe scaun cu orele, iar altul fiind lipsa asta de personalizare a unui eveniment major din viață. Dacă pe primul l-am rezolvat ușor cu un bufet suedez cu de toate pentru toți, al doilea a fost puțin mai dificil de implementat.

Dificil, dar nu imposibil.

Daria și-a pus amprenta prin desenarea meniurilor, table mat-urilor, mărturiilor și a numerelor de pe mese, iar eu prin asamblarea și executarea a 8-ei minuni a lumii: fântâna de mici. Deja simt așa niște sprâncene ridicate un…

Strongbow - de ceva vreme lansata si la noi in 3 sortimente

Lansarea efectiva a fost acum vreo 3-4 saptamani, dar am evitat sa scriu despre asta inainte sa o localizez offline intr-un supermarket. Oho si cat de greu a fost sa fac asta. Am vanat in Carrefour-ul si Mega Image-ul de la Piata Unirii de parca viata mea depindea de asta.

Cred ca m-ati vazut p-acolo. Cu ochii mijiti, eram cel nehotarat la raionul de beri de import. Ocazional faceam 13-14 si pe la cele cu arome si chiar pe la sucuri - de unde sa stiu unde naiba ar pune ei cidrul (mai are rost sa zic si de mere?).

Gata cu panica! intr-un tarziu au bagat si la mine in cartier cidru Strongbow.


Ce as putea sa zic despre Strongbow? Este un hard cider (4.5% alcool) si la noi in tara vine in trei variante: gold apple, red berries si elderflower. Gold e cel clasic de care probabil ai mai baut prin irish pub-uri, cel de soc nu este pentru toata lumea datorita aromei puternice, iar cel de fructe de padure pare o varianta mai domolita a unui Framboise.

Dupa ce am testat intensiv toate variantele…

Garmin Fenix 5 Plus de acum 4 zile și în România

Acum câteva zile mă cheamă cei de la Garmin la un eveniment de lansare. Le zic din start că deși sunt fan, mai bine nu vin pentru că mă apucă salivarea pe acolo la vreun ceas de 500 de euro pe care nu o să îl cumpăr doar pentru plimbatul câinelui p-afară. Mi-au zis că e ok, pot să vin pentru că ăsta nou e în jur de 700 de euro. Aaaah. Păi de ce n-ai spus așa băiatule.

Ajuns acolo, primul lucru care m-a impresionat a fost că 8 din 10 invitați aveau un model Garmin la mână. Brusc m-am simțit ca într-un cult, iar eu eram cel mai sărac de acolo cu Vivofit-ul meu de doar 100 de euro. M-am îmbărbătat rapid și m-am uitat pe la noile modele.

N-arată rău, iar cel galben chiar pot spune că mi-a făcut cu ochiul.

Noile Garmin Fenix 5 Plus au ca noutăți un mod de plată contactless, stocare de muzică direct în ceas și un program de aclimatizare la mari înălțimi. Asta pe lângă toate celelalte dotări de pe variantele precedente: notificări de pe telefon, GPS, hărți, busolă, altimetru, accelerometru,…