Treceți la conținutul principal

Cu ce te alegi tu ca client după un brainstorming cu bloggeri?


Pentru cine a fost la Social Media Camp-urile de la Pârâul Rece, noțiunea de one hour brief nu este una nouă. Pentru ceilalți voi explica eu puțin cam ce înseamnă: 5-7 oameni aleși random formează o echipă care trebuie să rezolve într-o oră un brief primit de la client.

O oră în care oamenii aceia, care se știu mai bine sau mai puțin, trebuie să citească și să înțeleagă brief-ul, să se gândească la un mod în care îl pot rezolva și eventual să și producă foto/video care să susțină prezentarea pe care urmează să o țină în față unui juriu.

Este un exercițiu interesant, dar orice om de agenție de publicitate poate să confirme că o oră este prea puțin pentru a gândi o campanie cap-coadă. Cu toate astea, este un exercițiu distractiv care a dat în trecut tot felul de idei și execuții năstrușnice - pentru că în zona asta se învârt lucrurile rezultate după această oră.

Acum câteva săptămâni, cei de la Caroli Foods au lansat o invitație asemănătoare unor bloggeri și oameni de agenții - invitație la care am răspuns și eu afirmativ mânat fiind de aceleași lucruri ca mai toată lumea din sală: curiozitate și nevoia de joacă.

Pot să vă zic că joaca asta e destul de greu prin agenții pentru că ai o responsabilitate față de client și brand. Nu poți să arunci o idee și asta e. Idei se găsesc peste tot, cum le implementezi și ce strategie ai în spate sunt lucrurile care vor face diferența.

Dar să mă întorc la ce s-a întâmplat acum două luni.

Formatul a fost asemănător, doar că de data asta a existat în plus un induction de o oră în care cei de la Caroli au povestit despre ei, produsele lor, piața locală și internațională. Practic a fost un crash course despre industria de mezeluri din România venit direct de la liderul acesteia. Insight-uri importante pe care orice om de marketing le-ar aprecia.

Apoi a venit ora de rezolvare a brief-ului: Avem acest Carolimetru pe salamul Semenic Extra - un cadran termosensibil care începe să se coloreze în galben ca un semn de atenționare că produsul trebuie reamplasat la rece, la o temperatură sub 8°C - cum îl comunicăm?

Oră în care fiecare dintre cele 4-5 echipe a încercat să facă ceva. Este important acest ceva pentru că el trebuia să fie prezentat juriului în următoarele 59 de minute. Rezultatul și ideea câștigătoare a fost un simplu hashtag #MâncareCuNotificare. Mai mult de atât nici nu aveau cum să scoată.

Și cam asta a fost ce au obținut în urma acestui brainstorming comun. O idee, e drept că are mult potențial, dar e doar o idee. Fără o implementare solidă și o strategie exemplară, e doar o idee. Abia acum începe munca serioasă. Dezvoltare pe mai multe planuri, amplificat pe diferite canale, e ceva de muncă.

Până când vom vedea cu adevărat cum se vor folosi de acest hashtag și cum vor construi o întreagă campanie în jurul lui, l-au teas-uit în reclama tv ce era deja în lucru de ceva vreme. E vorba de video-ul de la începutul articolului.

Chiar sunt extrem de curios, dar mai am de așteptat câteva luni până când se va vedea ceva. Până atunci rețineți că o idee este abia începutul unui proces destul de complicat și că dacă carolimetru termic este galben e indicat să puneți produsul în frigider.

Comentarii

Postări Populare

Și tu ce ai făcut primăvara asta cu sacul de haine vechi rămas după curățenie?

Ieri am fost la lansare mai neobișnuită de magazin de haine. Empty Shop este locul ăla unde ajung toate hainele care au rămas mici, care nu mai sunt fashionable sau care sunt doar nebăgate în seamă și ajung să fie abandonate prin dulap cu anii. Chestia e că acele haine trebuie să le aduci tu de acasă.  Ariel le spală, iar Nepi (Promenada) și Let's do it Romania le vor dona unor oameni care le vor aprecia mai mult decât ai făcut-o tu în ultimul an.

Toată treaba asta se întâmplă în următoarele 2 săptămâni (18 aprilie) în mai mult de o duzină de centre comerciale din București și țară deținute de Nepi. Lista exactă nu o am, dar presupun ca va apărea în curând pe site-ul/Facebook-ul celor de la Let's Do it Romania.

Înainte să scriu am căutat-o, dar m-am enervat repede și am ieșit când am văzut întrebări idioate de la useri de genul: dar chiar trebuia să fie numele în engleză? Pentru că de fapt doar cu asta au rămas după ce au citit despre inițiativă. Pun pariu că în scurt timp o …

Mi-am luat o perie electrică de curățat cu 7 capete interschimbabile

Precum săracii, eu încă îmi fac singur curățenie în casă. Nu zic că nu m-a tentat niciodată să angajez pe cineva să se ocupe de aspectul ăsta, mă gândesc la asta de fiecare dată când fac curățenie, dar de aici până la a face ceva în direcția asta a fost cale lungă. Așa că acum vreo 2 luni am fost prevăzător și mi-am luat scula din poza de mai sus pentru a ajuta la curățenia de primăvară.

Inițial mă gândeam să iau un accesoriu de bormașină, dar după ce am chibzuit nițel și mi-am adus aminte că sunt singurul bărbat din București care nu are o bormașină în apartament, am decis că o sculă specializată e mai ok pentru curățatul prin casa.

După un scurt research care a venit cu o singură concluzie - nu lua peria electrică cu braț lung de pe site-urile de teleshoping - m-am decis pe Belle Hand Held Electric Cleaning Brush. Sau mai bine spus pe produsul din imaginile de mai sus pentru că Belle-ul meu este o copie chinezească a unui produs pe nume Metapo PS 200 de care nu sunt sigur că nu e ș…

Ursus Retro Nepasteurizată

Anul trecut, tot așa prin primăvară, a fost nebunie cu lansările de beri nepasteurizate în portofoliul celor de la Ursus, iar anul ăsta văd că o iau de la capăt. De data asta cu Ursus Retro despre care ei zic că este o bere blondă nepasteurizată cum se făcea odată. Cum exact se făcea... nu cred că am cum să aflu vreodată pentru că abia promovasem cu succes la făcutul la oliță când a venit Revoluția.

Cu toate astea, eticheta de Ursus Retro spune că ar trebui să mă aștept la un gust intens (4/5),  medium amărui (3/5) cu o culoare plăcută (3/5) și o spumă bogată (4/5). I-aș contrazice doar la partea cu amărui și aș mai da un punct de la mine.

Și ca să o iau puțin pe arătură, chiar îmi place sistemul ăsta de pahare-steluțe-whatever pe care l-am implementat ca să îți dai mai ușor seama dacă o bere pe gustul tău. E puțin aspirațional pentru că berea este sub 4 lei în magazin, 3.75 dacă nu mă înșeală memoria, dar apreciez încercarea și mi-ar plăcea să văd mai mulți producători care fac asta…