Treceți la conținutul principal

Ziaristii nu ne place .... manca`ti`as !

De fapt nu toti ... poate doar cel care a scris asta in editia online a ziarului Gandul - un anonim ... dar un anonim ziarist. Cat de mult conteaza faptul ca e ziarist? oke are o facultate in spate .... asta nu inseamna mai nimic cand vine vorba de talent - acum nu insinuez ca toti bloggerii au talent sau ca se pricep sa scrie mai bine ca niste ziaristi sau mai bine.

Sa fim seriosi ... pai la ce aberatii a scrijelit pseudo ziaristul ala ... cred ca as putea sa scriu singur un ziar intreg. La inceput o sa inchid ochii la ironia de a scrie un articol anti bloggeri intr`un mod blog style (cum ar scrie un blogger ). Fac abstractie ca pot ....da? oke continui cu niste generalizari despre cat de distrusi sunt (n.m ... ei ! ) ca nu au timp de a trai real life ( *ironic* ....in caz ca nu stiati in ro se poate trai din bloguri !!!!! ) si apoi mai dau cu stangul in dreptul spunand aparent bloggerii astia sunt un fel de mini reporteri care transpun cititorii mai aproape de evenimente. Pai stai putin ... ce fel de evenimente? erectia de dimineata? criza internationala a hainelor de spalat? summitul din bucatarie? ... sunt confuz ... pentru ca intelesesem ca bloggerii astia nu ies din casa sau cand ies nu au parte de real life.

Trecem peste finut ca totusi am de scris un ziar ... si ajungem la motivul transhumantei de la blog personal la unul cu un iz de profesionalism. Putem sa facem si o balada in care sa povestim cum ala profesional complota cu ala tematic sa`l ucida pe cel personal ... Problema la partea asta cand o scriem e ca poate sa gaseste un bloggear slinos din asta sa ne zica ca in general bloggerii au un singur blog care in mod normal evolueaza dupa cum isi doreste autorul.

Dupa asta ne facem interesant filozofand despre lipsa de timp a bloggerului de a reflecta la ceea ce a scrijelit ... pentru ca aparent exista falsa premiza cum ca bloggerul scrie la cerere sau de nevoie . Oke hai sa facem un news flash asa pentru al` care nu intelege : libertatea asta paduchioasa pe care bloggerii o au implica posibilitatea de a iti expune in scris un complex de idei si argumente premeditate ... asa ca orice reflectie ulterioara este un fel de frectie la picior de lemn.

Articolul respectiv e de toata jena pentru orice ziarist ... eu personal inteleg ca seful a vrut un articol despre bloguri .. dar da`o dracu ... daca tot trebuie sa il faci si mai esti si platit pentru asta ... incearca si tu sa fii aproape de adevar.

Concluzie : Oricum ... am mai zis`o si o mai zic ... un blogger are credibilitate .... un ziarist ( exceptand ziaristii faimosi pe care pot sa ii numar pe degetele de la o mana ) nu are credibilitate .... ziarul la care scrie are ... dar el personal nu are. Cei care citesc bloguri o fac pentru ca le place modul in care omul respectiv scrie ... pe cand draga ziarist cu parere de rau iti zic ca s`ar putea ca lumea sa nu iti caute expres articolele scrise de tine .... lecturarea lor se face automat pentru ca e publicat in ziar sau pe site`ul ziarului. Oricum cam trasa de par orice comparatie ziarist - blogger ... pentru ca automat am alte asteptari de la fiecare: de la primul vreau obiectivitatea de fier si de la al doilea subiectivitatea pentru care il apreciez.

Cumpar un ziar doar pentru ca scris nu stiu care ziarist? Raspunsul este nu. Citesc un blog doar pentru ca scrie o anumita persoana? Raspunsul este da. De ce fac asta? Pentru ca unul e un fel de web 1.0 si altul e web 2.0 - de la primul ma astept la informatii concise si exacte si de la altul la interactivitate si condimentare a informatiilor.

C.S.D cu parere de rau iti spun ca nu ai atins asteptarile/standardele web 1.0 .... asa ca mi te gasesc inutil ca ziarist ... dar ( exista un dar !!! ) .... ai avea succes ca blogger.

Era sa uit .... Andrei Rosca mi`a atras atentia asupra articolului ala.

Comentarii

  1. frumos copy paste ... pentru ca refuz sa cred ca ai scris asta dupa ce ai citit articolul ... prea mult offtopic

    RăspundețiȘtergere
  2. Toti habarnistii fara viata vor sa ne dea lectii cum sa traim.

    RăspundețiȘtergere
  3. Iar nu ne place ziaristii...
    Frate, dar asta e retardat de-a binelea...
    Uite informatie noua despre noi: cand un site nu mai e suficient de trendy sa ne facem blog pe el, ne mutam pe site-ul care e trendy:))...
    Avem cate 2-3 bloguri?... poate doar cei/cele;) care vor sa se dea mai inteligenti decat media (cunoscatorii stie:) e o duduie care a dat recent cu bata in balta:P). Este demonstrat faptul ca un blog este cu atat mai puternic cu cat informatia (de orice tip) este mai concentrata. Ca sa nu mai vbim de faptul ca un blogger care se exprima in 2 bloguri personale isi pierde din credibilitate, e cel putin parerea mea.
    Blogul este o marca pentru cine si l-a transformat intr-o marca. UNA singura:)
    Si inca ceva: daca se ia cineva de unul/mai multi bloggeri, sare toata blogosfera:D... Daca se ia cineva de un jurnalist cine sare?=))... sar toti sa vada spectacolul...=))
    Salve! Ii scriu si eu un reply lu' nenea cand termin de interactionat cu lumea reala pe ziua de azi:P

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna,

    Celelalte articole de la rubrica zilnica Blog Cititori mi se par pozitive, bine documentate - chiar am scris in urma cu cateva zile insemnarea "Gandul crede in bloguri".

    Carmen

    RăspundețiȘtergere
  5. Nici nu contest asta. Articolul respectiv e mai special pentru ca nu e scris de cel care a scris celalalte articole ( nu conteaza ca sunt pozitive sau negative ... important e ca sunt concludente si prezinta o parere pertinenta )

    RăspundețiȘtergere
  6. lasa, ca v-a cam ofticat. L-ati umplut de commenturi si de posturi interminabile "cu dedicatie". Serios:cam multa atentie si energie investite intr-o mica rautate(ca la asta se rezuma "articolul" ala dupa parerea mea)

    RăspundețiȘtergere
  7. Am pus şi eu o galeată de... pixeli, pentru autor. Cu dedicaţie!

    Probabil comentariul de pe site o sa fie moderat...

    RăspundețiȘtergere
  8. Ahem, eu cred ca individul de fapt are un blog, care nu e citit... si e frustrat. :)

    RăspundețiȘtergere
  9. nu e un ziarist anonim. sunt initialele lui la sfarsitul articolului. probabil ca alte articole le semneaza cu numele intreg.

    RăspundețiȘtergere
  10. banel .. poate tie initialele alea iti zic ceva ... pe mine sincer ma lasa rece.

    RăspundețiȘtergere
  11. si cu parere de rau iti dau nota patru si te trimit la recitirea articolului scris de mine ... pentru ca fac referire la initialele alea nenorocita ... dar lenea e prea mare sa citesti tot.

    RăspundețiȘtergere
  12. Am fost rugat sa precizez ca primul comentariu nu este al autorului articolului din gandul.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Al Doilea Război Mondial și al său vlog săptămânal

Indy Neidell acum 4 ani a venit cu o idee genială pentru bărbați care au citit Sven Hassel în copilărie pasionații de istorie: un documentar cronologic pe YouTube pornit la comemorarea începutului Primului Război Mondial care săptămânal prezenta ce se întâmpla acum 100 de ani pe front. Practic e ca și cum ai urmări un mini jurnal de știri din timpul războiului.

4 ani mai târziu canalul are mai bine de 600 de video-uri care împreună au acumulat undeva pe la 145 de milioane de vizualizări, urmând ca acum în noiembrie să pregătească ultimul video odată cu terminarea războiului.  Primul video al proiectului a început puternic cu vreo 2.4 milioane de entuziaști, dar pe parcurs audiența s-a stabilizat pe la 140 000 de spectatori per episod.

Era de așteptat. Între cele două războaie, primul nu cred că este preferatul multora și scriind asta îmi dau seama cât de ușor poate să fie scos din context. Cu toate astea, cred că eram mai mulți care abia așteptam seria cu al Doilea Război Mondial să …

.calif se lansează la punct fix

Cele mai bune idei sunt în general extrem de simple și premizele de la care pleacă sunt pe înțelesul tuturor. Cam așa stă treaba și când vrei să faci o campanie mișto. Te gândești la niște insight-uri simple și încerci să construiești ceva mișto pe prima idee care îți trece prin cap. Idee care de mai multe ori decât e statistic acceptabil e și cea mai bună. Greul începe abia când vrei să convingi clientul de justețea cauzei tale.

Trecând peste produsele pe care le savurez ocazional cu plăcere, lucru care îmi place cel mai mult la Calif e că sunt fani ai ideilor astea simple. Îmi imaginez că discuția despre activarea de la Biz Seaside Camp a mers cam așa.
- Trebuie să facem ceva la camp că între timp ne-am rebranduit în .calif
- Punct. Punct și de la capăt. Punct fix. Hmmm.
- Ce mai e la punct fix? Săritura cu parașuta.
- Gata! Asta e.
- Luăm niște parașutiști să sară la punct fix.
.calif gen
- Haaahhahah. Haide să facem asta.  Și au făcut-o ieri.

Anul trecut livrau dill-uri și kebun…

Noroc cu datingul online pentru că altfel vedeam cupluri doar la zoo

Știu că nu s-a uitat nimeni aseară la #GospodarFărăPereche, dar aveți noroc cu mine că pot să vă fac un rezumat la ce se mai întâmplă în afara bulei. Ieri a fost prima emisiune unde gospodarii noștri single au dat pentru a nu știu câta oară cu realitatea crudă din zona de dating la țără. 

Oamenii noștri înainte de toate par să fie destul de muncitori. Unii cu mai mult noroc decât alții, dar în esență fiecare avea o curte îngrijită și o burtică de bere. Deci cumva înstăriți pentru că n-ai cum să fii sărac mort și să ai burtă de bere. Să faci burtă de bere este o investiție destul de mare de timp și bani.

Unii erau cu studii superioare, alții aveau ceva înclinații artistice, cert e că toți se curățau destul de bine într-un costum mai de Doamne-ajută sau măcar un trening din ăla mai bun. Personalități variate la fel de mult ca simțul umorului și al ridicolului pe care te aștepți să îl aibă o persoană care participă la o astfel de emisiune. Pe scurt, nici chiar Brad Pitts, dar nici Harve…