Treceți la conținutul principal

Social Media Return Of Investment

Social Media este un fel de goana dupa aur - toata lumea a auzit ca te poate imbogati repede si usor. Conform unui studiu eMarketer din septembrie -  cam 86% din companii au abordat calea social media. Problema e ca se merge pe un fel de alba-neagra online - doar 16% masoara ROI. Celalalte declara ca nici macar nu stiau ca se poata masura. Va dati seama cat de cool e SM incat 84% bagau bani orbeste fara sa stie daca isi vor scoate investitia?



Ca un veritabil prospector de aur am inceput sa ma intreb de ce este asa de greu de masurat ROI-ul? Avem Google Analytics, PostRank, HotSuite, TweetMeme sau ViralHeat. Bonus mai avem si o formula pentru ROI= (castig din investitie - cost investitie)/(cost investitie). Cat de greu poate sa fie?

Ei bine aparent destul de greu. La ce ma gandeam eu initial sunt indici de impact care desi au o legatura destul de stransa cu ROI-ul nu dau valoarea acestuia. Exceptia e cazul in care se tanjeste dupa awarenes.  Hehe  ... cat de bine ma simt cand ma scald in oala planetara a mediocritatii.

Dar totusi cum se calculeaza? Cred ca prezentarea asta a lui Olivier Blanchard. e suficient de lamuritoare



Tot pare destul de usor nu? Daca e sa adaugam si exemplele prezente in filmulet atunci prezenta pe SM daca e  facuta cum trebuie poate avea niste rezultate incredibile indiferent de marimea companiei.  Aici era dragut daca aveam ppt-ul studiului de caz al celor de la Friends Advertising referitor la reclama facuta cu eyeblaster pentru complexul rezidential Doamna Ghica. Daca reusesc sa il gasesc in timp util o sa pun link :)

Ha .. deci pana la urma SM chiar e vaca de muls a internetului .... ca sa vezi :)

Comentarii

  1. Am uitat sa spun, tare imaginea cu pokemonii haha, tare site-ul

    RăspundețiȘtergere
  2. bogdan, ce am facut noi la doamna ghica a avut intr-adevar un impact vizibil, insa nu cred ca vorbim de social media return of investment. noi am facut un banner video interactiv care a fost si inovator pentru online-ul romanesc si foarte atragator pentru targetul Doamna Ghica. Mai multe info gasesti aici: http://creativezone.eyeblaster.com/?ItemName=Romfelt#comments

    RăspundețiȘtergere
  3. @shosha - voi erati cu exemplul de rezultate incredibile (din cate imi aduc aminte s-au vandut niste apartamente din cauza campaniei)

    RăspundețiȘtergere
  4. am revenit cu un studiu de caz cu rezultatele campaniei: http://www.smark.ro/articol_961/rezultatele_campaniei_cu_cel_mai_complex_banner_din_romania__doamna_ghica_plaza.html

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Al Doilea Război Mondial și al său vlog săptămânal

Indy Neidell acum 4 ani a venit cu o idee genială pentru bărbați care au citit Sven Hassel în copilărie pasionații de istorie: un documentar cronologic pe YouTube pornit la comemorarea începutului Primului Război Mondial care săptămânal prezenta ce se întâmpla acum 100 de ani pe front. Practic e ca și cum ai urmări un mini jurnal de știri din timpul războiului.

4 ani mai târziu canalul are mai bine de 600 de video-uri care împreună au acumulat undeva pe la 145 de milioane de vizualizări, urmând ca acum în noiembrie să pregătească ultimul video odată cu terminarea războiului.  Primul video al proiectului a început puternic cu vreo 2.4 milioane de entuziaști, dar pe parcurs audiența s-a stabilizat pe la 140 000 de spectatori per episod.

Era de așteptat. Între cele două războaie, primul nu cred că este preferatul multora și scriind asta îmi dau seama cât de ușor poate să fie scos din context. Cu toate astea, cred că eram mai mulți care abia așteptam seria cu al Doilea Război Mondial să …

.calif se lansează la punct fix

Cele mai bune idei sunt în general extrem de simple și premizele de la care pleacă sunt pe înțelesul tuturor. Cam așa stă treaba și când vrei să faci o campanie mișto. Te gândești la niște insight-uri simple și încerci să construiești ceva mișto pe prima idee care îți trece prin cap. Idee care de mai multe ori decât e statistic acceptabil e și cea mai bună. Greul începe abia când vrei să convingi clientul de justețea cauzei tale.

Trecând peste produsele pe care le savurez ocazional cu plăcere, lucru care îmi place cel mai mult la Calif e că sunt fani ai ideilor astea simple. Îmi imaginez că discuția despre activarea de la Biz Seaside Camp a mers cam așa.
- Trebuie să facem ceva la camp că între timp ne-am rebranduit în .calif
- Punct. Punct și de la capăt. Punct fix. Hmmm.
- Ce mai e la punct fix? Săritura cu parașuta.
- Gata! Asta e.
- Luăm niște parașutiști să sară la punct fix.
.calif gen
- Haaahhahah. Haide să facem asta.  Și au făcut-o ieri.

Anul trecut livrau dill-uri și kebun…

Noroc cu datingul online pentru că altfel vedeam cupluri doar la zoo

Știu că nu s-a uitat nimeni aseară la #GospodarFărăPereche, dar aveți noroc cu mine că pot să vă fac un rezumat la ce se mai întâmplă în afara bulei. Ieri a fost prima emisiune unde gospodarii noștri single au dat pentru a nu știu câta oară cu realitatea crudă din zona de dating la țără. 

Oamenii noștri înainte de toate par să fie destul de muncitori. Unii cu mai mult noroc decât alții, dar în esență fiecare avea o curte îngrijită și o burtică de bere. Deci cumva înstăriți pentru că n-ai cum să fii sărac mort și să ai burtă de bere. Să faci burtă de bere este o investiție destul de mare de timp și bani.

Unii erau cu studii superioare, alții aveau ceva înclinații artistice, cert e că toți se curățau destul de bine într-un costum mai de Doamne-ajută sau măcar un trening din ăla mai bun. Personalități variate la fel de mult ca simțul umorului și al ridicolului pe care te aștepți să îl aibă o persoană care participă la o astfel de emisiune. Pe scurt, nici chiar Brad Pitts, dar nici Harve…