Social Media Return Of Investment
Social Media este un fel de goana dupa aur - toata lumea a auzit ca te poate imbogati repede si usor. Conform unui studiu eMarketer din septembrie - cam 86% din companii au abordat calea social media. Problema e ca se merge pe un fel de alba-neagra online - doar 16% masoara ROI. Celalalte declara ca nici macar nu stiau ca se poata masura. Va dati seama cat de cool e SM incat 84% bagau bani orbeste fara sa stie daca isi vor scoate investitia?
Ca un veritabil prospector de aur am inceput sa ma intreb de ce este asa de greu de masurat ROI-ul? Avem Google Analytics, PostRank, HotSuite, TweetMeme sau ViralHeat. Bonus mai avem si o formula pentru ROI= (castig din investitie - cost investitie)/(cost investitie). Cat de greu poate sa fie?
Ei bine aparent destul de greu. La ce ma gandeam eu initial sunt indici de impact care desi au o legatura destul de stransa cu ROI-ul nu dau valoarea acestuia. Exceptia e cazul in care se tanjeste dupa awarenes. Hehe ... cat de bine ma simt cand ma scald in oala planetara a mediocritatii.
Dar totusi cum se calculeaza? Cred ca prezentarea asta a lui Olivier Blanchard. e suficient de lamuritoare
Tot pare destul de usor nu? Daca e sa adaugam si exemplele prezente in filmulet atunci prezenta pe SM daca e facuta cum trebuie poate avea niste rezultate incredibile indiferent de marimea companiei. Aici era dragut daca aveam ppt-ul studiului de caz al celor de la Friends Advertising referitor la reclama facuta cu eyeblaster pentru complexul rezidential Doamna Ghica. Daca reusesc sa il gasesc in timp util o sa pun link :)
Ha .. deci pana la urma SM chiar e vaca de muls a internetului .... ca sa vezi :)
Ca un veritabil prospector de aur am inceput sa ma intreb de ce este asa de greu de masurat ROI-ul? Avem Google Analytics, PostRank, HotSuite, TweetMeme sau ViralHeat. Bonus mai avem si o formula pentru ROI= (castig din investitie - cost investitie)/(cost investitie). Cat de greu poate sa fie?
Ei bine aparent destul de greu. La ce ma gandeam eu initial sunt indici de impact care desi au o legatura destul de stransa cu ROI-ul nu dau valoarea acestuia. Exceptia e cazul in care se tanjeste dupa awarenes. Hehe ... cat de bine ma simt cand ma scald in oala planetara a mediocritatii.
Dar totusi cum se calculeaza? Cred ca prezentarea asta a lui Olivier Blanchard. e suficient de lamuritoare
Ha .. deci pana la urma SM chiar e vaca de muls a internetului .... ca sa vezi :)
Adica iepuri turbati :))
RăspundețiȘtergereAm uitat sa spun, tare imaginea cu pokemonii haha, tare site-ul
RăspundețiȘtergereAdica iepuri turbati :))
RăspundețiȘtergerebogdan, ce am facut noi la doamna ghica a avut intr-adevar un impact vizibil, insa nu cred ca vorbim de social media return of investment. noi am facut un banner video interactiv care a fost si inovator pentru online-ul romanesc si foarte atragator pentru targetul Doamna Ghica. Mai multe info gasesti aici: http://creativezone.eyeblaster.com/?ItemName=Romfelt#comments
RăspundețiȘtergere@shosha - voi erati cu exemplul de rezultate incredibile (din cate imi aduc aminte s-au vandut niste apartamente din cauza campaniei)
RăspundețiȘtergeream revenit cu un studiu de caz cu rezultatele campaniei: http://www.smark.ro/articol_961/rezultatele_campaniei_cu_cel_mai_complex_banner_din_romania__doamna_ghica_plaza.html
RăspundețiȘtergere