Treceți la conținutul principal

Social Media Return Of Investment

Social Media este un fel de goana dupa aur - toata lumea a auzit ca te poate imbogati repede si usor. Conform unui studiu eMarketer din septembrie -  cam 86% din companii au abordat calea social media. Problema e ca se merge pe un fel de alba-neagra online - doar 16% masoara ROI. Celalalte declara ca nici macar nu stiau ca se poata masura. Va dati seama cat de cool e SM incat 84% bagau bani orbeste fara sa stie daca isi vor scoate investitia?



Ca un veritabil prospector de aur am inceput sa ma intreb de ce este asa de greu de masurat ROI-ul? Avem Google Analytics, PostRank, HotSuite, TweetMeme sau ViralHeat. Bonus mai avem si o formula pentru ROI= (castig din investitie - cost investitie)/(cost investitie). Cat de greu poate sa fie?

Ei bine aparent destul de greu. La ce ma gandeam eu initial sunt indici de impact care desi au o legatura destul de stransa cu ROI-ul nu dau valoarea acestuia. Exceptia e cazul in care se tanjeste dupa awarenes.  Hehe  ... cat de bine ma simt cand ma scald in oala planetara a mediocritatii.

Dar totusi cum se calculeaza? Cred ca prezentarea asta a lui Olivier Blanchard. e suficient de lamuritoare



Tot pare destul de usor nu? Daca e sa adaugam si exemplele prezente in filmulet atunci prezenta pe SM daca e  facuta cum trebuie poate avea niste rezultate incredibile indiferent de marimea companiei.  Aici era dragut daca aveam ppt-ul studiului de caz al celor de la Friends Advertising referitor la reclama facuta cu eyeblaster pentru complexul rezidential Doamna Ghica. Daca reusesc sa il gasesc in timp util o sa pun link :)

Ha .. deci pana la urma SM chiar e vaca de muls a internetului .... ca sa vezi :)

Comentarii

  1. Am uitat sa spun, tare imaginea cu pokemonii haha, tare site-ul

    RăspundețiȘtergere
  2. bogdan, ce am facut noi la doamna ghica a avut intr-adevar un impact vizibil, insa nu cred ca vorbim de social media return of investment. noi am facut un banner video interactiv care a fost si inovator pentru online-ul romanesc si foarte atragator pentru targetul Doamna Ghica. Mai multe info gasesti aici: http://creativezone.eyeblaster.com/?ItemName=Romfelt#comments

    RăspundețiȘtergere
  3. @shosha - voi erati cu exemplul de rezultate incredibile (din cate imi aduc aminte s-au vandut niste apartamente din cauza campaniei)

    RăspundețiȘtergere
  4. am revenit cu un studiu de caz cu rezultatele campaniei: http://www.smark.ro/articol_961/rezultatele_campaniei_cu_cel_mai_complex_banner_din_romania__doamna_ghica_plaza.html

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Populare în ultima săptămână

Nu mai donați căcaturi!

Pe bune.

Dacă nu puteți să îl mai puteți purta voi nu înseamnă că cineva mai sărac îl va purta cu mândrie.

Nu mai umiliți săracii cu haine rupte care au trecut de mult de vremea în care puteau să devină cu mândrie cârpe de șters pe jos.

Donatul e despre lucruri de care nu mai ai nevoie nu despre lucruri pe care ai vrea să le arunci.

Destul de rezonabil, nu?

Acum vreo săptămână eram la deschiderea The Empty Shop, un magazin temporar din Promenada unde poți dona hainele de care nu mai nevoie, și printre discursurile interminabile și opulența gratuită pentru un astfel de eveniment, cineva de la Crucea Roși a amintit așa în treacăt că lucrurile pe care le donăm ar trebui să fie cât de cât de calitate.

Vă dați seama cât de gravă este situația dacă la un eveniment privat cineva a simțit să zică asta pe scenă?

În altă ordine de idei, mai poți până pe 19 mai să donezi hainele pe care nu le mai porți/vrei la Empty Shop.

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

Prime impresii: Garmin Instinct după o lună de utilizare

Acum vreo două luni mi-am schimbat bateria la vechea brățară de fitness (Garmin Vivofit 2) și presupun că am făcut ceva greșit pentru că în câteva zile a luat apă la duș și dus a fost. La început discret cu jumătate de ecran ars, ca apoi senzorii să se ducă în vacanță după aproape 8500 de kilometri în care am fost împreună. Asta e, se mai întâmplă.

N-am plâns prea mult după ea și m-am reîntors la G-shock-ul vechi care între timp a devenit destul de stângaci de purtat la outfit-urile adoptate după 30 de ani. Nu vreau să se înțeleagă că am descoperit fashionul masculin și acum mă uit cu dispreț la ce purtam la 20iș de ani, dar unele schimbări pe ici pe colo s-au tot întâmplat în anii ăștia. 
Așa că am ajuns să mă uit la o nouă brățară/ceas de fitness care să fie similară cu vechiul Vivofit: autonomie a bateriei în luni/ani, construcție robustă pentru că n-am chef să dădăcesc un accesoriu și suficient de accesibil ca preț ca să se justifice stilului semi sedentar de viață pe care îl am. …