Treceți la conținutul principal

5 lucruri pe care sa le faci atunci cand pui o intrebare unui brand

Poate e o problema specifica generatiei cu whatsappu' in buzunar, dar in ultimul timp observ din ce in ce mai multi oameni care nu sunt in stare sa comunice cu un brand - sa puna o intrebare simpla sau sa poarte o conversatie constructiva cu brand-ul pe care il iubesc/urasc.

Manat de aceste ganduri marete de a trai intr-o lume unde ne putem intelege, scriu cu acest minitutorial pentru toti cei care inca respira pe gura.



Identifica-te cand semnalezi o problema. Poate parea de-a dreptul imposibil, dar brandul nu poate sa verifice care client al lor esti doar pe baza numelui shukar pe care l-ai ales pe Facebook. Oricat de multe y,z,k-uri ai in nume, tot mai usor e sa te gaseasca dupa un numar de telefon.

Foloseste semnele de punctuatie. Nu zic de alea grele (virgula si ghilimele), dar e placut sa ai o intrebare care chiar se termina cu semnul de intrebare. Sau locul in care se termina o idee sa fie semnalizat cu un punct. E foarte greu de inteles un text care are si cuvinte stalcite si lipsa acuta de punctuatie. Poate ca este greu, dar incearca sa faci un efort.

Ai rabdare. Nu toate brandurile isi permit sa aiba oameni activi pe social media sambata la ora 5 dimineata ca sa iti ofere tie imediat un raspuns la o intrebare pe care oricum o gaseai pe site-ul lor. Nu o da in paranoia ca nu vrea sa iti raspunda, incearca sa intelegi ca nu e ca la non stop.

Bonus: o sa para ciudat, dar intrebarea ta in functie de cat de neobisnuita este poate sa ajunga si pe la 6-7 persoane pana cand se intoarce cu un raspuns. Lucrul acesta dureaza pentru ca brandul nu are sediul intr-o garsoniera ca acesti oameni sa vorbeasca fata in fata.

Calmeaza-te. Nimeni nu are nimic personal cu tine. Nu este o conspiratie. Nimeni nu ti-a declarat razboi. Pe nimeni nu intereseaza ca totusi tu declari razboi brandului pentru un lucru de care nu se face vinovat. Nu are rost sa ameninti un brand. Nu se negociaza cu teroristii. Nu vei obtine lucruri gratis asa.

Asigura-te ca intrebarea nu este stupida. Aici poate sa fie mai dificil pentru ca nivelul intelectual al fiecaruia dicteaza ce este sau nu stupid, dar in general incearca sa eviti intrebari de genul "Am citit ca e deschis de luni pana vineri, asta inseamna ca o sa fie si miercuri deschis?". Daca raspunsul la intrebarea ta este evident unei persoane pe care tu o consideri inteligenta, probabil ca este raspunsul corect. Incearca sa nu-ti fie frica sa folosesti Google inainte.

La final simt nevoia sa vin si cu un Nu.

Nu, brandul nu este aici sa te scoata pe tine din plictiseala. Nu esti pe mirc, chatroulette sau mai stiu eu ce se poarta acum. Nu te duce la brand sa il intrebi ce mai face, ce-a facut in weekendul ce a trecut sau alte variante din acestea extinse de ASL pls.  Comunicare cu el trebuia sa aiba o finalitate: semnalarea unei probleme, lauda unor servicii exceptionale, sugestii pentru viitoare produse etc. Finalitate care sa nu fie inceperea unei relatii de BFF-enie intre tine si el ca entitate. O sa intelegi asta de la de la o varsta incolo.

Sincer nu cred ca am ratat vreun aspect importat. In esenta lucrurile ar sta mult mai bine daca toata lumea care interactioneaza cu un brand ar tine cont de aceste 5+1 lucruri. Parerea mea.

Comentarii

Postări Populare

Ești român abia când ți-ai îngrădit metrul pătrat de verdeață din fața blocului

Nu contează cât de mic e peticul de verdeață din fața blocului, românii noștri l-au îngrădit ca să... ce? Ceva cu siguranță cu câinii e răspunsul, deși nu-mi dau seama ce vină are bietul animal. De fapt sunt îngrădite să țină alte animale departe de micro grădina aia cu câteva flori - dacă e cineva gospodar prin bloc. Animale ce în general sunt bipede și aruncă țigările, dozele de bere și sticlele de cola pe jos sau nu strâng după animalul de companie.

Abia de când am câine am început să realizez că accesul la orice petic de iarbă este în majoritatea cazurilor blocat. Poți să îl privești, dar nu îl poți atinge pentru că e acolo în spatele unui gard. Lucrul ăsta e de o tristețe monumentală și e bine întipărit în memoria colectivă. Mă gândesc doar cât ne-a luat să înțelegem că iarba din parc chiar se poate călca pentru că ăla e scopul ei.

Recent a fost o știre despre niște oameni care au învelit cireșul din fața blocului cu sârmă ghimpată pentru a opri copiii să se urce și să mănânce d…

Am votat! Ieșiți la vot dacă vreți. Nu stați acasă!

Ieri de dimineață m-am uitat pe reportajul celor de la Recorder referitor la marele miting în alb al unui partid roșu și aproape am reușit să ajung până la final fără să mă enervez. Pe la minutul 18:52 mi-a sărit țandăra.

Un gigel i-a aruncat niște întrebări semi retorice lui Dragnea, ăsta le-a fentat destul de elegant dacă e să îmi dau cu părerea, iar femeia asta simpatizată a dat finishing move-ul: Dacă nu îți convine ce se întâmplă, ieși la vot. Ei au votat și a ieșit ce au vrut.

Pișa-m-aș pe el de vot! Bă câtă dreptate poate să aibă doamnă asta. Oricât de mult ne agităm noi în bula noastră ce aparent are 155 000 de oameni dacă e să mă iau după numărul de vizualizări al video-ului de mai sus, o grămadă de tineri s-au pișat pe el de vot pentru că... comoditate.

E un efort să îți faci buletin în orașul în care stai. E un efort să mergi la secție în detrimentul muntelui sau altui eveniment hipstăresc ce se întâmplă în weekend-ul ăla. E un efort să te asiguri că măcar prietenii apropr…

Strongbow - de ceva vreme lansata si la noi in 3 sortimente

Lansarea efectiva a fost acum vreo 3-4 saptamani, dar am evitat sa scriu despre asta inainte sa o localizez offline intr-un supermarket. Oho si cat de greu a fost sa fac asta. Am vanat in Carrefour-ul si Mega Image-ul de la Piata Unirii de parca viata mea depindea de asta.

Cred ca m-ati vazut p-acolo. Cu ochii mijiti, eram cel nehotarat la raionul de beri de import. Ocazional faceam 13-14 si pe la cele cu arome si chiar pe la sucuri - de unde sa stiu unde naiba ar pune ei cidrul (mai are rost sa zic si de mere?).

Gata cu panica! intr-un tarziu au bagat si la mine in cartier cidru Strongbow.


Ce as putea sa zic despre Strongbow? Este un hard cider (4.5% alcool) si la noi in tara vine in trei variante: gold apple, red berries si elderflower. Gold e cel clasic de care probabil ai mai baut prin irish pub-uri, cel de soc nu este pentru toata lumea datorita aromei puternice, iar cel de fructe de padure pare o varianta mai domolita a unui Framboise.

Dupa ce am testat intensiv toate variantele…