Treceți la conținutul principal

5 lucruri pe care sa le faci atunci cand pui o intrebare unui brand

Poate e o problema specifica generatiei cu whatsappu' in buzunar, dar in ultimul timp observ din ce in ce mai multi oameni care nu sunt in stare sa comunice cu un brand - sa puna o intrebare simpla sau sa poarte o conversatie constructiva cu brand-ul pe care il iubesc/urasc.

Manat de aceste ganduri marete de a trai intr-o lume unde ne putem intelege, scriu cu acest minitutorial pentru toti cei care inca respira pe gura.



Identifica-te cand semnalezi o problema. Poate parea de-a dreptul imposibil, dar brandul nu poate sa verifice care client al lor esti doar pe baza numelui shukar pe care l-ai ales pe Facebook. Oricat de multe y,z,k-uri ai in nume, tot mai usor e sa te gaseasca dupa un numar de telefon.

Foloseste semnele de punctuatie. Nu zic de alea grele (virgula si ghilimele), dar e placut sa ai o intrebare care chiar se termina cu semnul de intrebare. Sau locul in care se termina o idee sa fie semnalizat cu un punct. E foarte greu de inteles un text care are si cuvinte stalcite si lipsa acuta de punctuatie. Poate ca este greu, dar incearca sa faci un efort.

Ai rabdare. Nu toate brandurile isi permit sa aiba oameni activi pe social media sambata la ora 5 dimineata ca sa iti ofere tie imediat un raspuns la o intrebare pe care oricum o gaseai pe site-ul lor. Nu o da in paranoia ca nu vrea sa iti raspunda, incearca sa intelegi ca nu e ca la non stop.

Bonus: o sa para ciudat, dar intrebarea ta in functie de cat de neobisnuita este poate sa ajunga si pe la 6-7 persoane pana cand se intoarce cu un raspuns. Lucrul acesta dureaza pentru ca brandul nu are sediul intr-o garsoniera ca acesti oameni sa vorbeasca fata in fata.

Calmeaza-te. Nimeni nu are nimic personal cu tine. Nu este o conspiratie. Nimeni nu ti-a declarat razboi. Pe nimeni nu intereseaza ca totusi tu declari razboi brandului pentru un lucru de care nu se face vinovat. Nu are rost sa ameninti un brand. Nu se negociaza cu teroristii. Nu vei obtine lucruri gratis asa.

Asigura-te ca intrebarea nu este stupida. Aici poate sa fie mai dificil pentru ca nivelul intelectual al fiecaruia dicteaza ce este sau nu stupid, dar in general incearca sa eviti intrebari de genul "Am citit ca e deschis de luni pana vineri, asta inseamna ca o sa fie si miercuri deschis?". Daca raspunsul la intrebarea ta este evident unei persoane pe care tu o consideri inteligenta, probabil ca este raspunsul corect. Incearca sa nu-ti fie frica sa folosesti Google inainte.

La final simt nevoia sa vin si cu un Nu.

Nu, brandul nu este aici sa te scoata pe tine din plictiseala. Nu esti pe mirc, chatroulette sau mai stiu eu ce se poarta acum. Nu te duce la brand sa il intrebi ce mai face, ce-a facut in weekendul ce a trecut sau alte variante din acestea extinse de ASL pls.  Comunicare cu el trebuia sa aiba o finalitate: semnalarea unei probleme, lauda unor servicii exceptionale, sugestii pentru viitoare produse etc. Finalitate care sa nu fie inceperea unei relatii de BFF-enie intre tine si el ca entitate. O sa intelegi asta de la de la o varsta incolo.

Sincer nu cred ca am ratat vreun aspect importat. In esenta lucrurile ar sta mult mai bine daca toata lumea care interactioneaza cu un brand ar tine cont de aceste 5+1 lucruri. Parerea mea.

Comentarii

Postări Populare

Și tu ce ai făcut primăvara asta cu sacul de haine vechi rămas după curățenie?

Ieri am fost la lansare mai neobișnuită de magazin de haine. Empty Shop este locul ăla unde ajung toate hainele care au rămas mici, care nu mai sunt fashionable sau care sunt doar nebăgate în seamă și ajung să fie abandonate prin dulap cu anii. Chestia e că acele haine trebuie să le aduci tu de acasă.  Ariel le spală, iar Nepi (Promenada) și Let's do it Romania le vor dona unor oameni care le vor aprecia mai mult decât ai făcut-o tu în ultimul an.

Toată treaba asta se întâmplă în următoarele 2 săptămâni (18 aprilie) în mai mult de o duzină de centre comerciale din București și țară deținute de Nepi. Lista exactă nu o am, dar presupun ca va apărea în curând pe site-ul/Facebook-ul celor de la Let's Do it Romania.

Înainte să scriu am căutat-o, dar m-am enervat repede și am ieșit când am văzut întrebări idioate de la useri de genul: dar chiar trebuia să fie numele în engleză? Pentru că de fapt doar cu asta au rămas după ce au citit despre inițiativă. Pun pariu că în scurt timp o …

Mi-am luat o perie electrică de curățat cu 7 capete interschimbabile

Precum săracii, eu încă îmi fac singur curățenie în casă. Nu zic că nu m-a tentat niciodată să angajez pe cineva să se ocupe de aspectul ăsta, mă gândesc la asta de fiecare dată când fac curățenie, dar de aici până la a face ceva în direcția asta a fost cale lungă. Așa că acum vreo 2 luni am fost prevăzător și mi-am luat scula din poza de mai sus pentru a ajuta la curățenia de primăvară.

Inițial mă gândeam să iau un accesoriu de bormașină, dar după ce am chibzuit nițel și mi-am adus aminte că sunt singurul bărbat din București care nu are o bormașină în apartament, am decis că o sculă specializată e mai ok pentru curățatul prin casa.

După un scurt research care a venit cu o singură concluzie - nu lua peria electrică cu braț lung de pe site-urile de teleshoping - m-am decis pe Belle Hand Held Electric Cleaning Brush. Sau mai bine spus pe produsul din imaginile de mai sus pentru că Belle-ul meu este o copie chinezească a unui produs pe nume Metapo PS 200 de care nu sunt sigur că nu e ș…

Ursus Retro Nepasteurizată

Anul trecut, tot așa prin primăvară, a fost nebunie cu lansările de beri nepasteurizate în portofoliul celor de la Ursus, iar anul ăsta văd că o iau de la capăt. De data asta cu Ursus Retro despre care ei zic că este o bere blondă nepasteurizată cum se făcea odată. Cum exact se făcea... nu cred că am cum să aflu vreodată pentru că abia promovasem cu succes la făcutul la oliță când a venit Revoluția.

Cu toate astea, eticheta de Ursus Retro spune că ar trebui să mă aștept la un gust intens (4/5),  medium amărui (3/5) cu o culoare plăcută (3/5) și o spumă bogată (4/5). I-aș contrazice doar la partea cu amărui și aș mai da un punct de la mine.

Și ca să o iau puțin pe arătură, chiar îmi place sistemul ăsta de pahare-steluțe-whatever pe care l-am implementat ca să îți dai mai ușor seama dacă o bere pe gustul tău. E puțin aspirațional pentru că berea este sub 4 lei în magazin, 3.75 dacă nu mă înșeală memoria, dar apreciez încercarea și mi-ar plăcea să văd mai mulți producători care fac asta…