Treceți la conținutul principal

5 lucruri pe care sa le faci atunci cand pui o intrebare unui brand

Poate e o problema specifica generatiei cu whatsappu' in buzunar, dar in ultimul timp observ din ce in ce mai multi oameni care nu sunt in stare sa comunice cu un brand - sa puna o intrebare simpla sau sa poarte o conversatie constructiva cu brand-ul pe care il iubesc/urasc.

Manat de aceste ganduri marete de a trai intr-o lume unde ne putem intelege, scriu cu acest minitutorial pentru toti cei care inca respira pe gura.



Identifica-te cand semnalezi o problema. Poate parea de-a dreptul imposibil, dar brandul nu poate sa verifice care client al lor esti doar pe baza numelui shukar pe care l-ai ales pe Facebook. Oricat de multe y,z,k-uri ai in nume, tot mai usor e sa te gaseasca dupa un numar de telefon.

Foloseste semnele de punctuatie. Nu zic de alea grele (virgula si ghilimele), dar e placut sa ai o intrebare care chiar se termina cu semnul de intrebare. Sau locul in care se termina o idee sa fie semnalizat cu un punct. E foarte greu de inteles un text care are si cuvinte stalcite si lipsa acuta de punctuatie. Poate ca este greu, dar incearca sa faci un efort.

Ai rabdare. Nu toate brandurile isi permit sa aiba oameni activi pe social media sambata la ora 5 dimineata ca sa iti ofere tie imediat un raspuns la o intrebare pe care oricum o gaseai pe site-ul lor. Nu o da in paranoia ca nu vrea sa iti raspunda, incearca sa intelegi ca nu e ca la non stop.

Bonus: o sa para ciudat, dar intrebarea ta in functie de cat de neobisnuita este poate sa ajunga si pe la 6-7 persoane pana cand se intoarce cu un raspuns. Lucrul acesta dureaza pentru ca brandul nu are sediul intr-o garsoniera ca acesti oameni sa vorbeasca fata in fata.

Calmeaza-te. Nimeni nu are nimic personal cu tine. Nu este o conspiratie. Nimeni nu ti-a declarat razboi. Pe nimeni nu intereseaza ca totusi tu declari razboi brandului pentru un lucru de care nu se face vinovat. Nu are rost sa ameninti un brand. Nu se negociaza cu teroristii. Nu vei obtine lucruri gratis asa.

Asigura-te ca intrebarea nu este stupida. Aici poate sa fie mai dificil pentru ca nivelul intelectual al fiecaruia dicteaza ce este sau nu stupid, dar in general incearca sa eviti intrebari de genul "Am citit ca e deschis de luni pana vineri, asta inseamna ca o sa fie si miercuri deschis?". Daca raspunsul la intrebarea ta este evident unei persoane pe care tu o consideri inteligenta, probabil ca este raspunsul corect. Incearca sa nu-ti fie frica sa folosesti Google inainte.

La final simt nevoia sa vin si cu un Nu.

Nu, brandul nu este aici sa te scoata pe tine din plictiseala. Nu esti pe mirc, chatroulette sau mai stiu eu ce se poarta acum. Nu te duce la brand sa il intrebi ce mai face, ce-a facut in weekendul ce a trecut sau alte variante din acestea extinse de ASL pls.  Comunicare cu el trebuia sa aiba o finalitate: semnalarea unei probleme, lauda unor servicii exceptionale, sugestii pentru viitoare produse etc. Finalitate care sa nu fie inceperea unei relatii de BFF-enie intre tine si el ca entitate. O sa intelegi asta de la de la o varsta incolo.

Sincer nu cred ca am ratat vreun aspect importat. In esenta lucrurile ar sta mult mai bine daca toata lumea care interactioneaza cu un brand ar tine cont de aceste 5+1 lucruri. Parerea mea.

Comentarii

Populare pe blog în ultima săptămână

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

YouTube: gătește ca bunica ta sau învață niște șmecherie

O știți pe Li Ziqi?

Eu abia săptămâna trecută am descoperit-o. Eram la o bere și cred că am zis că în 2020 vreau să îmi petrec sărbătorile de iarnă într-un sat din Maramureș-Bucovina, iar de acolo discuția a plecat în zona cum se trăia și gătea acum sute e ani. Și dacă nu sunt prea optimist, chiar acum 5-10-15 ani în unele zone din țară.

Li Ziqi este o gagică din China care s-a mutat înapoi la țară pentru a avea grijă de bunică după ce i-a murit bunicul. Țara asta a ei este o zonă semi-izolată din regiunea Sichuan care adăpostește cea mai mare rezervație de panda gigantici. Iar ideea din spatele video-urilor era să le arate tinerilor cum și de unde vine mâncarea tradițională chinezească.


Marțea trecută am văzut pentru prima oară video-ul de mai sus, iar sâmbătă am făcut maraton de nostalgie cu bere, pulled pork și niște crănțănele. Având în vedere că fructele și legumele sunt aproape identice cu ce avem și noi, iar tehnica folosită îmi aduce aminte de ceea ce vedeam pe la bunici în va…

Hocus pocus ignorantus

Din ce în ce mai des mi se întâmplă să deschid socialul personal, să dau vreo două trei scrolluri, să înghit în sec și să îl închid. Aceleași 5 întrebări fără răspuns îmi vin în minte și prefer să nu mă bag în dileme existențiale dacă nu este neapărat necesar.

Așa că mai bine îmi pierd timpul liber în alt mod, adică cu jocuri pe calculator. Măcar acolo lucrurile sunt destul de liniare și fiecare "victorie" sau "înfrângere" e cumva meritată și ușor de atribuit. Am pus în ghilimele pentru că majoritatea jocurilor mele sunt de tip sandbox așa că nu am niște obiective clar definite de la început.

Pentru curioși și pentru posteritate, acestea sunt cele 5 dileme care se mulează aproape perfect pe 90% din ceea ce văd pe social. Și desigur că persoanele de față se exclud, #evident.

Dumnezeule, cât timp liber ai la dispoziție să te cerți pe prostia asta?E ceva în neregulă cu mine că nu mă interesează să fiu purtătorul dreptății și moralității absolute pe Internet?Dar nimeni …