Treceți la conținutul principal

5 lucruri pe care sa le faci atunci cand pui o intrebare unui brand

Poate e o problema specifica generatiei cu whatsappu' in buzunar, dar in ultimul timp observ din ce in ce mai multi oameni care nu sunt in stare sa comunice cu un brand - sa puna o intrebare simpla sau sa poarte o conversatie constructiva cu brand-ul pe care il iubesc/urasc.

Manat de aceste ganduri marete de a trai intr-o lume unde ne putem intelege, scriu cu acest minitutorial pentru toti cei care inca respira pe gura.



Identifica-te cand semnalezi o problema. Poate parea de-a dreptul imposibil, dar brandul nu poate sa verifice care client al lor esti doar pe baza numelui shukar pe care l-ai ales pe Facebook. Oricat de multe y,z,k-uri ai in nume, tot mai usor e sa te gaseasca dupa un numar de telefon.

Foloseste semnele de punctuatie. Nu zic de alea grele (virgula si ghilimele), dar e placut sa ai o intrebare care chiar se termina cu semnul de intrebare. Sau locul in care se termina o idee sa fie semnalizat cu un punct. E foarte greu de inteles un text care are si cuvinte stalcite si lipsa acuta de punctuatie. Poate ca este greu, dar incearca sa faci un efort.

Ai rabdare. Nu toate brandurile isi permit sa aiba oameni activi pe social media sambata la ora 5 dimineata ca sa iti ofere tie imediat un raspuns la o intrebare pe care oricum o gaseai pe site-ul lor. Nu o da in paranoia ca nu vrea sa iti raspunda, incearca sa intelegi ca nu e ca la non stop.

Bonus: o sa para ciudat, dar intrebarea ta in functie de cat de neobisnuita este poate sa ajunga si pe la 6-7 persoane pana cand se intoarce cu un raspuns. Lucrul acesta dureaza pentru ca brandul nu are sediul intr-o garsoniera ca acesti oameni sa vorbeasca fata in fata.

Calmeaza-te. Nimeni nu are nimic personal cu tine. Nu este o conspiratie. Nimeni nu ti-a declarat razboi. Pe nimeni nu intereseaza ca totusi tu declari razboi brandului pentru un lucru de care nu se face vinovat. Nu are rost sa ameninti un brand. Nu se negociaza cu teroristii. Nu vei obtine lucruri gratis asa.

Asigura-te ca intrebarea nu este stupida. Aici poate sa fie mai dificil pentru ca nivelul intelectual al fiecaruia dicteaza ce este sau nu stupid, dar in general incearca sa eviti intrebari de genul "Am citit ca e deschis de luni pana vineri, asta inseamna ca o sa fie si miercuri deschis?". Daca raspunsul la intrebarea ta este evident unei persoane pe care tu o consideri inteligenta, probabil ca este raspunsul corect. Incearca sa nu-ti fie frica sa folosesti Google inainte.

La final simt nevoia sa vin si cu un Nu.

Nu, brandul nu este aici sa te scoata pe tine din plictiseala. Nu esti pe mirc, chatroulette sau mai stiu eu ce se poarta acum. Nu te duce la brand sa il intrebi ce mai face, ce-a facut in weekendul ce a trecut sau alte variante din acestea extinse de ASL pls.  Comunicare cu el trebuia sa aiba o finalitate: semnalarea unei probleme, lauda unor servicii exceptionale, sugestii pentru viitoare produse etc. Finalitate care sa nu fie inceperea unei relatii de BFF-enie intre tine si el ca entitate. O sa intelegi asta de la de la o varsta incolo.

Sincer nu cred ca am ratat vreun aspect importat. In esenta lucrurile ar sta mult mai bine daca toata lumea care interactioneaza cu un brand ar tine cont de aceste 5+1 lucruri. Parerea mea.

Comentarii

Populare în ultima săptămână

Ricoh ia nota zece pentru marketing emotional

Surprinzător, cu acest teaser ce are puțin peste 5000 de vizualizări.

De fapt nici nu pot să spun că este un teaser. E mai mult un manifest pentru Ricoh GR III, upgrade-ul unei săpuniere excelente pentru fotografia de stradă. Cameră ce brusc a urcat foarte sus pe whishlist-ul meu de anul acesta.

Slow clap.

Bravo.

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

Cum mă împac cu Google Home după 3 săptămâni de la achiziție

Răspunsul super scurt este că mă împac destul de bine.

A fost genul ăla de achiziție pe care nu mi-am dorit-o neapărat, dar acum o lună am prins o ofertă bună la doar 560 de lei sau ceva de genul ăsta pe emag și am zis why not? Chiar și pentru un moft, reducerea de la 720 cât e acum era una semnificativă.

Prima bilă neagră a venit când am vrut să îl bag în priză că am descoperit că e versiunea de UK/US, iar eu nu aveam adaptor de priză. Am la metrou o gheretă cu tot felul de electronice și am rezolvat rapid problema cu 10 lei, dar rezultatul este unul total inestetic pentru cineva care dă mai mult de doi bani de estetică.

Setarea inițială a fost putin problematică pentru că nu reușeam sub nicio formă să setez multi-user voice matching-ul, dar până la urmă soluția s-a dovedit a fi destul de simplă, chit ca am pierdut vreo 2 ore să o găsesc: trebuia să reseteze voice recognition-ul din Google Assistant-ul de pe telefon. Poate ajută pe cineva pe viitor informația asta.

După ce l-am seta…