Treceți la conținutul principal

Overwatch - jocul noii generații de gameri

Overwatch - jocul noii generații de gameri

Sunt ferm convins că sunt oameni care vor contra afirmația din titlu, da' cu League of Legends ce facem?, dar Overwatch reprezintă pentru mine primul joc gândit special pentru generația asta nouă de gameri. Generația asta pe care nu o mai dai gata cu o grafică frumoasă, o poveste bună și un gameplay excelent.

Nu! Copiii ăștia noi sunt mai impresionați de meme-uri, cosplay și complexitate personajelor din joc în care oarecum se regăsesc. Mă tot uit la tot ce s-a întâmplat de la lansarea Overwatch de acum 2 săptămâni și mă minunez de cât conținut pe lângă joc a produs Blizzard:  un turneu, 3 scurt metraje și figurine de 5 metri.

E drept că au și vândut 7+ milioane de exemplare, dar mai impresionantă e reacția fanilor care s-au pus pe generat conținut. Deja există cel puțin o variantă de benzi desenate și parcă citisem ceva și de un board game. Ca să nu mai vorbesc de zeci de desene, tablouri și tentative de cosplay. Și nici n-au trecut mai bine două săptămâni.

Practic pentru această generație noua jocul în sine s-a transformat dintr-un obiect de entertainment într-un instrument creativ. Da, League of Legends și Team Fortress au fost primele care au făcut trecerea asta ulterior, dar Overwatch este primul joc de care știu care începe direct așa.

În rest, singurul lucru care s-a schimbat din review-ul pe care l-am avut după closed beta e că tot extra conținutul adăugat a început să justifice prețul de 230 de lei. Vorba aia "7 milioane de oameni nu pot să se înșele".

Închei cu o știre la cald - Facebook și Blizzard tocmai au anunțat un parteneriat prin care vor să aduca prin Facebook Live-uri jocurile în timeline-ul oamenilor. Poate să fie lovitura care va îngenunchea în sfârșit bătrânul Twitch. E de urmărit exact ce se va întâmpla când vor da drumul în curând.

Comentarii

Populare în ultima săptămână

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

De unde îmi iau bere mai specială pentru acasă

Dacă ești și tu ca mine, câteodată vrei doar să ajungi acasă și să bei o bere mai specială. Ceva ce nu se găsește cu ușurință prin supermarket-uri. E bună și aia, dar de obicei marile lanțuri de supermarket-uri nu prea își schimbă portofoliu de beri locale/de import suficient de des încât să te surprindă ceva la raft.

Dacă ești din București ai mai multe opțiuni de locuri unde poți merge să cumperi bere artizanală, iar dacă nu ești o poți face online unde mai plătești ~20 de lei costul de livrare.

Cea mai variată ofertă cred că o găsești la The Beer Institute, un start-up al unor prieteni ce deja și-au deschis a doua locație în Agora Floreasca. Cred că le merge bine având în vedere că s-au extins la câteva luni după ce au deschis primul magazin în incinta Carrefour-ului de lângă Cambridge School of Bucharest de la Romană. Sunt foarte activi pe pagina de Facebook și nu cred că trece vreo săptămână fără să facă vreun eveniment pentru pasionații de bere artizanală.

Dacă ai poftă de ceva …

E 2019 și nu mai poți să faci conținut video prost

Nu zic că nu este ok să fii călcat de propria mașină pe muzica lui Drake sau să mănânci detergent, dar producția video a acestor experiențe trebuie să fie la un anumit nivel calitativ minim: iluminare bună, calitate HD, sunet decent, filmare stabilizată și un minim de editare/colorare.

Duse sunt zilele alea când putea să o arzi spartan cu un telefon, o filmare tremurată, sunet de canal și pixeli pe ecran aproape cât capul tău. Îmi pare rău. E 2019 și ștacheta a fost ridicată foarte sus de producătorii de conținut video din afară. Mai toate canalele serioase de tech filmează 8K cu RED-uri pentru a avea un conținut relevant din punct de vedere calitativ cât mai mult timp.

Pentru că degeaba ai tu cel mai informativ/distractiv video din lume dacă îmi sângerează ochii când mă uit la el. Și cumva oamenii și-au dat seama că dacă tot investesc timp în a crea conținut video, atunci trebuie să se asigure că acesta să aibă o durată de viață cât mai lungă.

Scriu rândurile astea ca urmare a unei …