Treceți la conținutul principal

Câteva imagini din depozitul eMAG în sâmbăta de după Black Friday

Câteva imagini din depozitul eMAG în sâmbăta de după Black Friday

Am fost ieri în depozitele eMAG și am fost puțin dezamăgit că lucrurile nu erau din filmul pe care mi-l imaginasem eu. După ziua cu record de vânzări, vine ziua cu record de produse trimise din depozit, nu? Atunci depozitul ar trebui să fie un fel de mușuroi de furnici agitate care aleargă de colo-colo. Haos, zgomot și tensiune. Abia așteptam echilibristica asta între emoții și eficiență.


Câteva imagini din depozitul eMAG în sâmbăta de după Black Friday

Dar n-a fost să fie așa. A fost chiar anti-climatic din punctul ăsta de vedere. E drept că depozitele sunt impresionante ca mărime, dar le lipseau dezordinea și neliniștea chiar dacă la fiecare 10 minute pleca un camion încărcat.  Peste 510 oameni în depozit și nici unul dintre cei pe care i-am întâlnit nu avea expresia aia pe față de om împins la limită atât fizic cât și emoțional. E foarte din extrem de multe puncte de vedere, dar trebuie să recunosc că am fost puțin plictisitor turul din cauza asta.

Câteva imagini din depozitul eMAG în sâmbăta de după Black Friday

Cei de la eMag spuneau că au avut ajutor în desenarea noului depozit de la niște băieți care cu asta se ocupă în US. Ar fi ajuns și ei la soluția asta și fără ajutor, dar ei estimau că le-ar fi luat cel puțin 5 ani. Așa că au preferat să plătească. Partea amuzantă e că de la anul intenționează și ei să ofere servicii consultanță altor magazine pe zona de operare depozite.

Câteva imagini din depozitul eMAG în sâmbăta de după Black Friday

Știți care este recordul lor de umplere a unui tir? 30 de secunde. Atât i-a luat cândva în trecut unui angajat să umple un întreg tir cu frigidere. În rest media este undeva pe la 10-15 minute. Și tot din categoria things i learned yesterday bulele sunt adăugate ulterior în plasticul cu bule. Toată viața mea am trăit în minciună.

Câteva imagini din depozitul eMAG în sâmbăta de după Black Friday

Surpriza adevărată a reprezentat-o viteza cu care am văzut că se pot mișca angajații Poștei Române dacă vor. Undeva în depozit aveau aveau o zonă a lor unde preluau și distribuiau în camioane pachetele primite de la angajații eMAG.

Era un fel de zonă demilitarizată separată de restul depozitului printr-un zid cu mici orificii prin care treceau pachetele. Și diferența de vârstă era impresionantă - eMAGhezii pe la 20 de ani, angajații poștei pe la 50. Dar cum ziceam, pot să fie și sprinteni dacă vor.

Câteva imagini din depozitul eMAG în sâmbăta de după Black Friday

Și cu toate astea cel mai interesant lucru a fost o realizare tristă a ceva ce a zis cineva de la eMAG: nu se poate face un Black Friday de 2 ori mai mare pentru că lucrurile s-ar gâtui după ieșirea din depozit.  N-ai mașini suficiente și nici o infrastructură care să permită mai mult. Cam ăsta e nivelul maxim în acest moment.

Comentarii

  1. dezamagire totala. Am facut o comanda vineri, mi se spune ca produsul e in Showroom Crangasi sa il iau; ma duc acolo nu era. Sun in CC si mi se spune ca ajunge duminica 100% iar informatii eronate; sun luni vorbesc cu 3 persoane diferite, 3 lucruri diferite...Lipsa de profesionalism. Va fi ultima data cand voi comanda ceva de la eMAG.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îți scria în comenzile tale că poți să vii să îl ridici? Ciudat. Fă o sesizare.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Populare în ultima săptămână

Cele 10 lucruri care îți vor distruge restaurantul

Pe la începutul anului s-a deschis pe lângă mine un loc care avea potențial să devină destinația favorită de ieșit la bere pe vreme rea sau friguroasă. Începuseră bine și cred că nu era săptămână în care să merg pe acolo de cel puțin două ori.

Lucrurile au mers așa o perioadă și păreau că vor rezista primului an în probabil cea mai saturată zona de going out a Bucureștiului. Asta până când n-a mai mers. Nu s-au curățat, dar am fost acum vreo două zile p-acolo și cam bătea vântul. Aveau doar două mese ocupate din 25 cât cred că are pe două etaje. 
Și probabil că patronul nu înțelege cum a ajuns în situația asta în nici măcar jumătate de an de la lansare așa că m-am gândit să îl ajut cu niște răspunsuri. Nu exact despre pub-ul lui restaurant, dar prin listă probabil că va regăsi câteva greșeli pe care le-a făcut și el.

1. Muzica care este mult prea tare. Ăsta e un blestem al nostru ca specie pentru că nu reușim să înțelegem că omul nu prea are chef de țipat peste masă atunci când mănân…

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

În marketing există prezumția de nevinovăție?

Adică dacă eu am impresia că tu ai făcut ceva ilegal pentru a îți promova afacerea, dar este destul de improbabil ca cineva să poată demonstra asta, pot să te consider din prima vinovat sau chiar trebuie dovezi palpabile? Vorba aia, nu se apucă nimeni să îți facă campanie de awareness pentru că te urăște.

Asta e dilema mea de azi și am un exemplu concret cunoscut bucureștenilor.

Pe de-o parte Capitala s-a umplut în ultimele două luni de graffiti-uri cu "I ❤️ Buchetino", pe de alta florăria de luxBuchetino zice că nu are nicio legătură sau că ești cont fals vechi de 10 ani dacă le zici ceva de presupusul vandalism.

Chit că are sediul la nici 350 de metri de graffiti-ul de pe Biblioteca Națională a României și că e singurul brand cu numele asta din țară. Chit că formularea asta a mai folosit-o anul trecut magazinul din Londra sau tatăl antreprenoarei acum vreo două zile. N-au fost ei.

Și chiar dacă există o urmă de îndoială, n-ai cum să fii sigur fără dovezi.

Acum între noi f…