Treceți la conținutul principal

Heroes of the Storm 2.0 o gură de aer proaspăt printre MOBA-uri

Heroes of the Storm 2.0

Acum aproape 2 ani spuneam despre Heroes Of The Storm că e un DOTA/LOL de bătrâni, lucru care s-a dovedit adevărat pe măsură ce a ieșit din alpha/beta și s-a lansat. Este un concept interesant, dar care este mai atrăgător celor care nu au tot timpul din lume să se joace.

Ce era adevărat atunci este adevărat și acum.

Jocurile sunt cam la jumătate de timp față de ce eram obișnuit în League of Legends. Nu trebuie să am grija gold-ului și a obiectelor pe care trebuie să le cumpăr și cumva tot jocul este gândit în jurul luptelor de echipă și a obiectivelor ce trebuie capturate/distruse. Astfel în cele 20-25 de minute, cam atât are un meci în general, pot să mă concentrez total pe a încerca să dau în cap adversarilor. #megusta

Buba a fost că fiind gândit așa bătrânește, la ăștia mici nu prea a prins. Ba că la început erau prea puțini eroi, lucru remediat cu timpul, ba că aveai prea puține briz-briz-uri cosmetice care să hrănească egoul digital sau că nu aveai nu știu ce reward-uri care să te motiveze să joci - de parcă jocul în sine nu era suficient.

Eh. Timpul a trecut și Blizzard a zis Bine băieți, facem un MOBA cu de toate!

Așa că au lansat acum vreo 2 zile Heroes Of The Storm 2.0 - versiunea unde poți colecționa tot felul de nimicuri cosmetice. De la bannere, la o groază de skin-uri pentru eroi, emojii-uri, announceri și voice lines, acum poți să le ai pe toate dacă ești dedicat și petreci o grămadă de timp jucând.

Internetul a luat-o razna. Este fix ceea ce își doreau. Ca să fiu sincer, tot ce a adus 2.0 este extrem de mișto, dar sunt lucruri fără care eu puteam să trăiesc bine merci. Și asta în condiția în care mi-au picat niște skin-uri legendare superbe. Dar dacă ăștia mici nu puteau, mai bine că le-a oferit ocazia.

Oricum, ce doream să zic este că dacă nu ai încercat jocul până acum, ar fi bine să o faci zilele astea dintr-un singur motiv: pentru o perioadă limitată, dacă te loghezi în joc ai ocazia să alegi un gratuit un pachet de 20 de eroi din cei 65 disponibil.

Nu e rău pentru un joc MOBA unde în general petreci ceva timp deblocând eroi.

Jocul se poate juca și downloada gratuit de aici http://eu.battle.net/heroes/en/, iar dacă cineva are chef să joace cu mine trebuie doar să bage în lista de prieteni id-ul meu: nihasa#2121

Cum ar zice Blizzard: Mai multă acțiune. Mai mulți eroi. Mai mult MOBA.

Comentarii

  1. Putin cam ciudat articolul, eu personal am alte opinii fata de ale tale, dar unde ma intriga e ca si in jurul meu am vazut/citit contrariul la cei care au jucat jocul asta dintre prietenii mei, pe comunitatile, site-urile + reddit pe care le frecventez. E prima oara cand aud despre HotS ca se zice ca e "de batrani", impresia mea pana acum era ca LoL si Dota sunt de batrani, HotS fiind mai degraba more dynamic, fast-paced. La fel si despre faptul ca ar fi fost prea putini heroes la lansare, e prima oara cand aud asta - din ce am vazut reactii in jurul meu de la momentul lansarii si pana acum, a fost fix opus: overwhelming, too many heroes to try, too many to learn and master, to level, niciodata nu am auzit ca ar fi prea putini; cei care au jucat LoL/DotA stiu bine si ei cu cati heroes s-au lansat si acele jocuri. Apoi, e cam ciudat sa zici ca a fost remediat cu timpul (nr de heroes), adica asta e un truism, o consecinta evidenta atata timp cat au anuntat asta inca de la inceput, inainte de lansare - a new hero la fiecare 3 saptamani au promis si s-au tinut de cuvant - nu e de parca ar fi reparat ceva cu timpul, ar fi grabit adaugarea de noi heroes. Adica efectiv te poti uita pe calendar si sa vezi cand anume se ajunge la X heroes, in functie de cat de mare vrei tu ca X sa fie, stii dinainte data cand se va ajunge la 75, 100, 150 heroes etc. In acelasi fel poti spune ca si azi sunt prea putini, dar lasa ca peste 3 ani vom avea 100, sau sa apara cineva sa spuna ca si 100 e prea putin, el abia cand vor fi 200 considera ca s-a remediat "problema". Nu stiu cat de mult conteaza neaparat nr de heroes, ci cat de bine sunt facuti si unique mechanics pe care le au. Nu cred ca se plange cineva ca sunt prea putine caractere in Street Fighter sau Mortal Kombat.

    Apoi, acest asa-numit 2.0 e, dupa cum zic ei, "overhaul of the leveling and reward systems", adica exact asa cum fac Blizzard mereu (periodic) cu toate jocurile lor - fac leveling-ul mai usor/mai accesibil over time, pe de o parte, iar pe de alta parte implementeaza concepte/sisteme care s-au dovedit populare in alte jocuri de-ale lor, vezi de fapt ce au preluat acum in HotS din Overwatch (banners, sprays, voice lines, announcers). Tine de psihologia de baza a jocurilor de tip f2p si e ceva care se intampla constant: periodic (la un an-doi) trebuie sa le dai player-ilor catch-up mechanisms (faster leveling, more free rewards) si in acelasi timp noi si noi oportunitati sa obtina new and more rewards, ca sa fie motivati sa joace in continuare (si eventual sa si plateasca).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu l-am numit pentru bătrâni pentru că este mai casual ca DOTA și LOL (explic aici mai în detaliu de ce http://www.nihasa.ro/2015/06/heroes-of-storm-league-of-legends-ul.html) și asta se mulează mai bine pe lipsa de timp ce intervine odată cu schimbarea prefixului ca să zic așa.

      Au fost discuții referitoare la numărul de eroi când era prin alpha/beta. Pe vremea aia erai cam limitat la varietatea de asasini și suport.

      Referitor la 2.0, nu mă plâng. Totuși, pentru mine lucrurile astea cosmetice nu prea contau.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Și tu câtă fericire ai pierdut când ți-ai mărit numărul de followers de 25 ori pe Instagram?

Cred că toți cei care se vor uita la video-ul ăsta se vor împărți imediat în două categorii. Prima a celor care vor trade rapid concluzia că social media și faima nu aduc fericirea, a doua a celor care vor spune că e de fapt o maturizare oarecum de așteptat la vârsta respectivă. Cred că este evident după titlu în ce categorie fac parte.

Dacă e să mă iau după Internet, fata respectivă este ceva produs al industriei de fabricat vedete din nimic. Tot ce este posibil pentru că până azi n-am auzit de ea și e improbabil să mă apuc acum să îi urmăresc cariera muzicală. Cu toate astea, ideea video-ului de mai sus mi se pare foarte tare și Vanity Fair iar a dovedit că știe extrem de bine cu ce se mănâncă socialul ăsta pe pâine.

Și ca să mă întorc la acest video, spuneți-mi voi că nu este undeva în top 5 cele mai triste pe care le-ați văzut în istoria recentă. Cum într-un an de zile zâmbetul și optimismul sunt înlocuite de stres și singurătate.

Hashtag atât de trist.

Să dăm cu sad reaction și …

eMAG: Formare preț în Black Friday

Dezavantajul de a scrie ultimul despre un eveniment e că tot ce era de spus deja a fost spus. Cam așa m-am trezit eu azi când am vrut să pune blog câteva gânduri despre întâlnirea anuală cu cei de la eMAG. Pe Cetin l-a interesat mai mult situația afilierii, pe Răzvan despre market place, Radu planurile lor de viitor, Marius despre Black Friday, iar Alex a pus pe blog într-un mod exemplar tot ce s-a vorbit joia trecută. Eu ce aș pune pe blog în plus?

M-am gândit să zic vreo două lucruri despre prețuri și reduceri. Fie că e vorba de Black Friday sau cine știe ce promoție din cursul anului, oamenii au în general părerea că prețurile nu sunt la nivelul corect. Sunt prea mari, acum două luni era mai ieftin sau alte probleme de gen.

Problema cred că este mai mult de percepție. Mulți au impresia că atunci când vine BF trebuie ca totul să fie la niște prețuri ridicol de mici. Minim jumătate. Recomandabil la un sfert față de cât e în restul timpului. Ideal ar fi ca magazinul sa se roage de ti…

Burgeri de Centenar la McDonald's

Centenarul ăsta a băgat toate brand-urile în priză și fiecare se gândește ce twist românesc ar putea să ofere și ei la rândul lor. Nu zic că pentru 99% din populație această aniversare nu prea contează pentru că poate mă înșel și n-am chef de scandal în weekend, dar în esență nu e nimic rău în acest efort colectiv de a zice ceva de România.

Asta se întâmplă și cu McDonald's care, ca în fiecare toamnă, pune pe tăvile doritorilor produse în ediții limitate. De data asta e vorba de 3 burgerași de inspirație românească cu ingrediente locale. Burgeri pe care am apucat să îi testez în avanpremieră joia asta. Cei 3 burgeri n-au vreo denumire anume așa că s-ar putea să fie dificil de găsit prin meniu, dar astea sunt ingredientele lor:

Burgerul cu carne de porc conține o chiflă pufoasă presărată cu mălai la care se adaugă un sos de muștar, ceapă prăjită, castraveți murați, praz, un mix de varză albă și sfeclă roșie.Burgerul de pui conține carne de pui de la Transavia într-o crustă cu ierbu…