Treceți la conținutul principal

Studiu de caz: va uita lumea de pasagerul târât din avionul United Airlines?


Am print screen-ul ăsta de câteva zile și m-am abținut să scriu pe blog că mi-am zis că nu interesează pe nimeni vria în care s-a dus subreddit-ul /r/videos după cazul UA. Pentru cine nu știe, povestea e cam așa:

Un zbor a fost supra-rezervat și oamenii erau deja în avion au rugat voluntari care să ia următorul zbor în schimbul unei recompense materiale. Nimeni n-a dorit așa că au ales random 4 oameni care să coboare. Unul s-a încăpățânat și n-a vrut. A venit oamenii de la security și l-au forțat să coboare cu scandal, târât printre pasageri și aparent cu niște sânge la vedere pe fața pasagerului. În toată chestia asta cineva a filmat și a pus pe Internet.

Din momentul ăla lucrurile au luat-o razna. A ajuns unul dintre cele mai vizionate thread-uri pe de subredditul respectiv la care mai bine 15 milioane de utilizatori sunt abonați. După câteva ore thread-ul a fost șters că nu respecta o regula internă care interzicea video-uri cu și despre violență. După această "încercare de mușamalizare" sau o respectare "prea strică a regulilor" lucrurilor au luat-o o întorsătură interesantă.

Practic timp de aproape 2 zile toate video-urile share-uite acolo erau despre United Airlines. Ce se vede în poză este doar cam jumătate din prima pagină cu cele populare subiecte. Mai erau vreo 6 pagini în coadă. Rapid s-a trezit și restul de Internet și a început să plouă cu share-uri și articole scrise pe subiect - motiv pentru care m-am și abținut.

Am făcut asta până când am citit postarea lui Hoinaru care ridică o problemă interesantă: oamenii în două săptămâni vor uita despre incident și lucrurile se vor întoarce la normal pentru companie. Nu sunt de acord cu asta. Poate dacă era despre cine știe ce situație specială din nu știu ce colț uitat de lume, poate.

Îmi bazez această supoziție pe două considerente:

Cine nu știa nimic despre United Airline o să își aducă aminte doar asta. Incidentul o să fie un fel de Hagi, Nadia și Dracula al lor. Nu știu ce logo are firma, pe unde zboară sau ce servicii oferă, dar cu siguranță știu că iese cu bătaie dacă nu vreau să mă dau jos din avionul pentru că deja au supra rezervat locul meu. O să mă facă să mă gândesc de două ori prima oară când voi avea ocazia să zbor cu ei și aici intrăm în al doilea considerent.

Dacă aș fi american, știu despre ce mănâncă și aș avea ocazia să zbor cu ei, mi-ar rămâne în minte că în loc să ajung acasă de sărbători la părinți și prieteni, e posibil să îmi iau niște bătaie și să petrec sărbătorile în aeroport. Nu e o șansă mare, dar e suficient cât să mă întreb dacă aș vrea să mă risc.

Chiar dacă gândul ăsta îmi trece o fracțiune de secundă prin cap, cred că e suficient să privesc cu alți ochi alternativele. Că doar de o urmă de îndoială e suficient pentru a schimba.

Oricum lucrurile se vor schimba acum dacă băiatul câștigă o mică avere. Păi cine se va mai ridica acum pentru 4-800 de dolari când cu puțin show și sânge poți câștiga milioane? Exact. O să fie mai greu să supra-rezerve cursele și asta se va vedea la portofel. Mai mult sau mai puțin.

Deja s-a văzut la portofel în momentul în care acțiunile le-au scăzut în prima zi cu aproape 800 de milioane de dolari. Azi-ieri și-au mai revenit, dar tot înseamnă o pierdere de aproape 225 milioane. Nu e chiar mărunțiș pentru acționari.

Oricum, fie că vorbim de varianta lui Alex sau de a mea, timpul o să ne arate exact ce se va întâmpla. Tocmai de asta îmi pun acum un reminder peste 6 și 12 luni să văd dacă cumva i-a afectat cumva incidentul de acum câteva zile. Dacă nu sunt prea leneș o să și pun ceva pe blog.

#pemaitârziu

Comentarii

  1. Mai e o mentiune. Nici macar nu a fost supra-rezervat, au decis in ultimul moment ca au nevoie de 4 membri ai echipajului pentru o conexiune in alta parte.

    Si-au rezolvat problemele interne pe spatele pasagerilor care au platit.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Populare pe blog în ultima săptămână

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

In 8 luni de rulat tigari am economisit ...

Acum aproape 8 luni (fara 2-3 zile) m-am apucat sa imi rulez singur tigarile din motive financiare si de gust. Astazi am avut curiozitatea sa imi numar cutiile de filtre goale pe care le-am pastrat fix pentru postul asta. 16 cutii a cate 200 de filtre fiecare adica cam 3200 de tigari in 8 luni. Echivalentula a 160 de pachete de tigari. Wow. Mi se pare foarte mult. Dar tot raul spre bine. Lasati-ma sa va demonstrez.

Inainte fumam un pachet de tigari pe zi. M-am apucat acum de rulat tigari acum ~240 de zile si am fumat echivalentul a 160 de pachete de tigari. Drept urmare am fumat cu 80 de pachete mai putin decat inainte. Putin mai sanatos pentru ca tabachera mea scoate tigari subtiri si inainte eram cu Kent lung.

Notițe după Digitalium 2019

După ce anul trecut scriam că parcă s-au concentrat prea mult pe fentat algoritmul platformei, anul ăsta a fost totul atât de generic încât mă gândeam cu regret că n-ar strica niște growth hacking presărat peste prezentări.

În realitate problema e la mine pentru că Digitalium nu este gândită ca o conferință pentru cei care lucrează prin agenții de digital/pr/social media. Asta e lesne de înțeles când arunci un ochi prin sală și nu recunoști pe nimeni de la nicio altă agenție.

Așa că însemnarea asta nu are o direcție bine definită cui se adresează asa că rog să mi se scuze nevoie de a da mental copy paste într-o postare. Experții îmi vor critica notițele pentru că sunt prea banale, iar cei o țâră curioși nu vor înțelege mare lucru pentru că n-a fost un tutorial de digital.

Dar pentru că am promis cuiva că voi publica notițele, mă văd "forțat" să înșir câteva idei dezbătute luni la #Digitalium2019.

În contextul Instagram Ads, s-a vorbit despre cum reclamele trebuie să își dep…