Treceți la conținutul principal

Studiu de caz: va uita lumea de pasagerul târât din avionul United Airlines?


Am print screen-ul ăsta de câteva zile și m-am abținut să scriu pe blog că mi-am zis că nu interesează pe nimeni vria în care s-a dus subreddit-ul /r/videos după cazul UA. Pentru cine nu știe, povestea e cam așa:

Un zbor a fost supra-rezervat și oamenii erau deja în avion au rugat voluntari care să ia următorul zbor în schimbul unei recompense materiale. Nimeni n-a dorit așa că au ales random 4 oameni care să coboare. Unul s-a încăpățânat și n-a vrut. A venit oamenii de la security și l-au forțat să coboare cu scandal, târât printre pasageri și aparent cu niște sânge la vedere pe fața pasagerului. În toată chestia asta cineva a filmat și a pus pe Internet.

Din momentul ăla lucrurile au luat-o razna. A ajuns unul dintre cele mai vizionate thread-uri pe de subredditul respectiv la care mai bine 15 milioane de utilizatori sunt abonați. După câteva ore thread-ul a fost șters că nu respecta o regula internă care interzicea video-uri cu și despre violență. După această "încercare de mușamalizare" sau o respectare "prea strică a regulilor" lucrurilor au luat-o o întorsătură interesantă.

Practic timp de aproape 2 zile toate video-urile share-uite acolo erau despre United Airlines. Ce se vede în poză este doar cam jumătate din prima pagină cu cele populare subiecte. Mai erau vreo 6 pagini în coadă. Rapid s-a trezit și restul de Internet și a început să plouă cu share-uri și articole scrise pe subiect - motiv pentru care m-am și abținut.

Am făcut asta până când am citit postarea lui Hoinaru care ridică o problemă interesantă: oamenii în două săptămâni vor uita despre incident și lucrurile se vor întoarce la normal pentru companie. Nu sunt de acord cu asta. Poate dacă era despre cine știe ce situație specială din nu știu ce colț uitat de lume, poate.

Îmi bazez această supoziție pe două considerente:

Cine nu știa nimic despre United Airline o să își aducă aminte doar asta. Incidentul o să fie un fel de Hagi, Nadia și Dracula al lor. Nu știu ce logo are firma, pe unde zboară sau ce servicii oferă, dar cu siguranță știu că iese cu bătaie dacă nu vreau să mă dau jos din avionul pentru că deja au supra rezervat locul meu. O să mă facă să mă gândesc de două ori prima oară când voi avea ocazia să zbor cu ei și aici intrăm în al doilea considerent.

Dacă aș fi american, știu despre ce mănâncă și aș avea ocazia să zbor cu ei, mi-ar rămâne în minte că în loc să ajung acasă de sărbători la părinți și prieteni, e posibil să îmi iau niște bătaie și să petrec sărbătorile în aeroport. Nu e o șansă mare, dar e suficient cât să mă întreb dacă aș vrea să mă risc.

Chiar dacă gândul ăsta îmi trece o fracțiune de secundă prin cap, cred că e suficient să privesc cu alți ochi alternativele. Că doar de o urmă de îndoială e suficient pentru a schimba.

Oricum lucrurile se vor schimba acum dacă băiatul câștigă o mică avere. Păi cine se va mai ridica acum pentru 4-800 de dolari când cu puțin show și sânge poți câștiga milioane? Exact. O să fie mai greu să supra-rezerve cursele și asta se va vedea la portofel. Mai mult sau mai puțin.

Deja s-a văzut la portofel în momentul în care acțiunile le-au scăzut în prima zi cu aproape 800 de milioane de dolari. Azi-ieri și-au mai revenit, dar tot înseamnă o pierdere de aproape 225 milioane. Nu e chiar mărunțiș pentru acționari.

Oricum, fie că vorbim de varianta lui Alex sau de a mea, timpul o să ne arate exact ce se va întâmpla. Tocmai de asta îmi pun acum un reminder peste 6 și 12 luni să văd dacă cumva i-a afectat cumva incidentul de acum câteva zile. Dacă nu sunt prea leneș o să și pun ceva pe blog.

#pemaitârziu

Comentarii

  1. Mai e o mentiune. Nici macar nu a fost supra-rezervat, au decis in ultimul moment ca au nevoie de 4 membri ai echipajului pentru o conexiune in alta parte.

    Si-au rezolvat problemele interne pe spatele pasagerilor care au platit.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Și tu câtă fericire ai pierdut când ți-ai mărit numărul de followers de 25 ori pe Instagram?

Cred că toți cei care se vor uita la video-ul ăsta se vor împărți imediat în două categorii. Prima a celor care vor trade rapid concluzia că social media și faima nu aduc fericirea, a doua a celor care vor spune că e de fapt o maturizare oarecum de așteptat la vârsta respectivă. Cred că este evident după titlu în ce categorie fac parte.

Dacă e să mă iau după Internet, fata respectivă este ceva produs al industriei de fabricat vedete din nimic. Tot ce este posibil pentru că până azi n-am auzit de ea și e improbabil să mă apuc acum să îi urmăresc cariera muzicală. Cu toate astea, ideea video-ului de mai sus mi se pare foarte tare și Vanity Fair iar a dovedit că știe extrem de bine cu ce se mănâncă socialul ăsta pe pâine.

Și ca să mă întorc la acest video, spuneți-mi voi că nu este undeva în top 5 cele mai triste pe care le-ați văzut în istoria recentă. Cum într-un an de zile zâmbetul și optimismul sunt înlocuite de stres și singurătate.

Hashtag atât de trist.

Să dăm cu sad reaction și …

eMAG: Formare preț în Black Friday

Dezavantajul de a scrie ultimul despre un eveniment e că tot ce era de spus deja a fost spus. Cam așa m-am trezit eu azi când am vrut să pune blog câteva gânduri despre întâlnirea anuală cu cei de la eMAG. Pe Cetin l-a interesat mai mult situația afilierii, pe Răzvan despre market place, Radu planurile lor de viitor, Marius despre Black Friday, iar Alex a pus pe blog într-un mod exemplar tot ce s-a vorbit joia trecută. Eu ce aș pune pe blog în plus?

M-am gândit să zic vreo două lucruri despre prețuri și reduceri. Fie că e vorba de Black Friday sau cine știe ce promoție din cursul anului, oamenii au în general părerea că prețurile nu sunt la nivelul corect. Sunt prea mari, acum două luni era mai ieftin sau alte probleme de gen.

Problema cred că este mai mult de percepție. Mulți au impresia că atunci când vine BF trebuie ca totul să fie la niște prețuri ridicol de mici. Minim jumătate. Recomandabil la un sfert față de cât e în restul timpului. Ideal ar fi ca magazinul sa se roage de ti…

Burgeri de Centenar la McDonald's

Centenarul ăsta a băgat toate brand-urile în priză și fiecare se gândește ce twist românesc ar putea să ofere și ei la rândul lor. Nu zic că pentru 99% din populație această aniversare nu prea contează pentru că poate mă înșel și n-am chef de scandal în weekend, dar în esență nu e nimic rău în acest efort colectiv de a zice ceva de România.

Asta se întâmplă și cu McDonald's care, ca în fiecare toamnă, pune pe tăvile doritorilor produse în ediții limitate. De data asta e vorba de 3 burgerași de inspirație românească cu ingrediente locale. Burgeri pe care am apucat să îi testez în avanpremieră joia asta. Cei 3 burgeri n-au vreo denumire anume așa că s-ar putea să fie dificil de găsit prin meniu, dar astea sunt ingredientele lor:

Burgerul cu carne de porc conține o chiflă pufoasă presărată cu mălai la care se adaugă un sos de muștar, ceapă prăjită, castraveți murați, praz, un mix de varză albă și sfeclă roșie.Burgerul de pui conține carne de pui de la Transavia într-o crustă cu ierbu…