Treceți la conținutul principal

Da' ce-am făcut boss? E doar o dronă...


Acum vreo două săptămâni, într-o dimineață de sâmbătă, eram efectiv blocat la ieșirea din București spre Giurgiu . Un drum care de obicei este presărat cu o duzină de mașini, atunci se stătea mai rău ca la barieră la Pipera. Barieră pe care n-am experimentat-o, dar despre care am tot văzut poze pe social.

Deschid Waze-ul să văd ce se întâmplă și sunt bombardat de un milion de semnalizări de trafic îngreunat și lucrări - pentru că așa au înțeles românii că se fac punctele. A semnalizat altul înaintea ta un lucru, semnalizează și tu același lucru. Ce dracu.

Bun. Asta e. N-am avut noroc. Deja drumul de două benzi se transformase în unul de 5. Șmecherii ocupaseră linia de tramvai pe sensul nostru, pe sensul ălalalt și a doua bandă a lor. Vine o ambulanță și trece rapid pe ultima bandă rămasă liberă - prima de pe contra sens. E clar.

Accident îmi zic. De asta stăm aici de 45 de minute. Avansăm încet, trecem linia de cale ferată pe unde n-a mai circulat un tren de ani de zile, mai mergem 200 de metri în vreo 10 minute și brusc traficul se decongestionează. Accelerăm la 60-70, în fața noastră liber, în spate la fel - fix zona crepusculară.

Mi-a dat cu virgulă în acel moment pentru că mulțimea de mașini nu avea unde să se ducă stânga, dreapta. Drumul era drept și fără străduțe importante pe nicio parte. Lucrările amintite pe Waze se întâmplau fie pe trotuar, fie în rondul unde întorceau tramvaiele - zonă care oricum în general e folosită de microbuze pentru a staționa. Accident, poliție sau salvare n-au fost. Care putea să fie răspunsul la întrebarea Dar ce s-a întâmplat de am stat atât?.

În afară de prostia unui gigel random care probabil a făcut el o manevră de a dat staționare pe câțiva kilometri, n-aș putea să îmi dau seama. Oamenii nu realizează că o prostie de gen poate afecta sute de mașini pe mai mulți kilometri. E ceea ce se numește ghost traffic jam.

Care e legătura cu filmul de mai sus? În afară de prostia unui gigel care afectează sute/mii de oameni (43 de milioane de oameni au aterizat/decolat în 2016 pe aeroportul respectiv), nici una. În cazul lui, el a ales să zboare o dronă într-o zonă interzisă - lucru care a întârziat zboruri, a cheltui cine știe câți zeci de mii de euro în combustibil și a dat peste cap planurile unor oameni care au fost forțați să aterizeze pe la alte aeroporturi. Totul de la o dronă amărâtă.

Păi cum să nu îți dorești reintrodusă pedeapsa cu biciuire în piața cea mai mare a orașului?

Comentarii

  1. Filmuletul asta arata fix ce ai spus, Ghost Traffic Jam - https://www.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Populare în ultima săptămână

Ricoh GR III: 5 luni cu o cameră foto compactă în buzunar

Dacă îi spui cuiva în 2019 că ai dat o căruță de bani o cameră foto compactă, îți va râde în față. Cumva pe bună dreptate pentru că majoritatea compactelor ieftine sunt niște glume proaste.

Îți mai speli din păcate cu un DSLR sau un mirror-less, dar nu cu o săpunieră. Cum să dai bani pe ceva ce a fost omorât iar și iar de telefoanele mobile? Păi de banii ăia îți luai ultimul model de telefon și nu mai aveai ceva în plus de cărat.

Sigur, eu aș putea să zic că e vorba de cum te simți când folosești camera, dar mai bine nu cădem pradă nevoii universale de a îi dovedi celuilalt de pe internet că doar tu ai dreptate.

După cum spuneam mai devreme, de vreo 5 luni camera asta în permanență în buzunar și am ajuns să îi apreciez și cele bune și cele rele.

Cele rele nu prea sunt multe, dar pot să fie ușor supărătoare. Surprinzător, cât de slabă e bateria nu este unul dintre ele. Chiar dacă se pune în cap după 150-200 de poze, se încarcă ușor de la bateria externă prin USB-C așa că n-am avut pro…

Primul pas spre o putere nucleară e să faci o mașină decentă!

Poți să o arzi pe super îndoctrinare și să fii super adorat de supușii tăi, dar în adâncul sufletului tău știi că economia e pe butuci și totalitarismul ăsta afișat cu parade și panglici colorate e pe super depresie. Internațional o arzi cu aroganță și tupeu, dar la final tot trebuie să recunoști că ai o economie care nu funcționează.

Din vina ta evident pentru că doar tu ești mărețul lider.

Dacă funcționa, era în stare să facă măcar o mașină care să fie pe gustul tău.

Pe bune.

Imaginați-vă următoarea situație:

E frig afară. Stau deja de 3 ore cu o pancartă pe care aproape mi-au înghețat degetele prin mănușile peticite. Aștept cuminte pe locul desemnat pentru mărețul sincron când trece alesul lui Dumnezeu. Îmi e puțin mai mult foame, dar oricum nu aveam de mâncare acasă.

Nici căldură. Măcar aici mai stau de vorbă cu vecinii care au venit și ei "voluntar" pentru întâmpinarea liderului suprem. Râdem printre aburi și d-odată începe forfota. Vine! se aude de unde din stânga. Mă…

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…