Treceți la conținutul principal

Da' ce-am făcut boss? E doar o dronă...


Acum vreo două săptămâni, într-o dimineață de sâmbătă, eram efectiv blocat la ieșirea din București spre Giurgiu . Un drum care de obicei este presărat cu o duzină de mașini, atunci se stătea mai rău ca la barieră la Pipera. Barieră pe care n-am experimentat-o, dar despre care am tot văzut poze pe social.

Deschid Waze-ul să văd ce se întâmplă și sunt bombardat de un milion de semnalizări de trafic îngreunat și lucrări - pentru că așa au înțeles românii că se fac punctele. A semnalizat altul înaintea ta un lucru, semnalizează și tu același lucru. Ce dracu.

Bun. Asta e. N-am avut noroc. Deja drumul de două benzi se transformase în unul de 5. Șmecherii ocupaseră linia de tramvai pe sensul nostru, pe sensul ălalalt și a doua bandă a lor. Vine o ambulanță și trece rapid pe ultima bandă rămasă liberă - prima de pe contra sens. E clar.

Accident îmi zic. De asta stăm aici de 45 de minute. Avansăm încet, trecem linia de cale ferată pe unde n-a mai circulat un tren de ani de zile, mai mergem 200 de metri în vreo 10 minute și brusc traficul se decongestionează. Accelerăm la 60-70, în fața noastră liber, în spate la fel - fix zona crepusculară.

Mi-a dat cu virgulă în acel moment pentru că mulțimea de mașini nu avea unde să se ducă stânga, dreapta. Drumul era drept și fără străduțe importante pe nicio parte. Lucrările amintite pe Waze se întâmplau fie pe trotuar, fie în rondul unde întorceau tramvaiele - zonă care oricum în general e folosită de microbuze pentru a staționa. Accident, poliție sau salvare n-au fost. Care putea să fie răspunsul la întrebarea Dar ce s-a întâmplat de am stat atât?.

În afară de prostia unui gigel random care probabil a făcut el o manevră de a dat staționare pe câțiva kilometri, n-aș putea să îmi dau seama. Oamenii nu realizează că o prostie de gen poate afecta sute de mașini pe mai mulți kilometri. E ceea ce se numește ghost traffic jam.

Care e legătura cu filmul de mai sus? În afară de prostia unui gigel care afectează sute/mii de oameni (43 de milioane de oameni au aterizat/decolat în 2016 pe aeroportul respectiv), nici una. În cazul lui, el a ales să zboare o dronă într-o zonă interzisă - lucru care a întârziat zboruri, a cheltui cine știe câți zeci de mii de euro în combustibil și a dat peste cap planurile unor oameni care au fost forțați să aterizeze pe la alte aeroporturi. Totul de la o dronă amărâtă.

Păi cum să nu îți dorești reintrodusă pedeapsa cu biciuire în piața cea mai mare a orașului?

Comentarii

  1. Filmuletul asta arata fix ce ai spus, Ghost Traffic Jam - https://www.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Populare pe blog în ultima săptămână

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

In 8 luni de rulat tigari am economisit ...

Acum aproape 8 luni (fara 2-3 zile) m-am apucat sa imi rulez singur tigarile din motive financiare si de gust. Astazi am avut curiozitatea sa imi numar cutiile de filtre goale pe care le-am pastrat fix pentru postul asta. 16 cutii a cate 200 de filtre fiecare adica cam 3200 de tigari in 8 luni. Echivalentula a 160 de pachete de tigari. Wow. Mi se pare foarte mult. Dar tot raul spre bine. Lasati-ma sa va demonstrez.

Inainte fumam un pachet de tigari pe zi. M-am apucat acum de rulat tigari acum ~240 de zile si am fumat echivalentul a 160 de pachete de tigari. Drept urmare am fumat cu 80 de pachete mai putin decat inainte. Putin mai sanatos pentru ca tabachera mea scoate tigari subtiri si inainte eram cu Kent lung.

cum am ajuns sa imi rulez singur tigarile

[edited 4.10.2012] In 8 luni de rulat tigari am economisit ...
[edited 15.01.2013] Smoking update 2012 (dupa 440 de zile de rulat tigari)

Acum vreo 2 saptamani am renuntat definitiv sa mai cumpar tigari in favoarea tutunului rulat si bine am facut. In primul rand este mult mai gustos tutunul. La vreo 4 zile in care am trecut pe tutunul asta am ramas in oras fara tutun asa ca am cerut unui prieten o tigara sa imi satisfac dependenta. Nu am putut sa o fumez. Incredibil. Dupa doar 4 zile nu am mai putut sa suport gustul unei tigari obisnuite. Diferenta de gust intre ele este ca de la cer la pamant.

Momentan fumez un tutun cu aroma de vanilie si cirese ce costa 15 lei punga si ma tine cam 4-5 zile. Cu alte cuvinte aproximativ cam 4 pachete de tigari ce m-ar costa 48 de lei. Diferenta de bani este pur si simplu socanta. Tigarile fumate in 4 saptamani m-ar fi costat 336 lei in timp ce tutunul rulat si toate accesoriile pentru aceste saptamani sunt undeva pe la 110 lei.