Treceți la conținutul principal

Notițe după Digitalium 2018

Cost per 1000 Facebook views Digitalium

N-am mai fost de mult la o conferință doar cu vorbitori străini așa că vineri la Digitalium m-am pus pe luat notițe la ce se prezenta pe scenă. Accentul a fost mai mult pe pragmatism și rețete de succes decât pe emoție și inspirație. Din cauza asta și notițele sunt un mix de banalități amestecate cu sfaturi bune stropite cu niște cifre ce ar arăta bine într-o prezentare.

De fapt ăsta e și principalul motiv pentru care mai merg ocazional la astfel de conferințe: îmi face treaba mai ușoară în a convinge clienții că ceea ce zic e corect. Poate suna stupid, dar în industria asta de social media o poza a unui slide de la o conferință te poate ajuta enorm. Dar m-am scuzat destul așa că hai să trecem prin notițele luate.

Facebook:

  • Messenger is the new customers service. 
  • Majoritatea conținutului postat de brand-uri este extrem de plictisitor atât ca mesaj cât și ca realizare creativă
  • Conținutul realizat ar trebui să răspundă pozitiv la una din următoarele întrebări: Does it makes me smile? Does it add value? Does it makes me want to participate? 
  • Video este viitorul și majoritatea video-urilor populare de pe Facebook intră în una din următoarele categorii: inspirational (25%), amuzant (17%) sau distractiv (15%).
  • Video provides 18x more engagement than any other type of content.
  • Costul pe view va continua să crească pe măsură ce tot mai multe brand-uri vor muta pe digital părți din ce în ce mai importante din bugetul de TV (80 miliarde $ în US).
  • Answerthepublic.com pentru a vedea ce întrebări are publicul despre produsul tău, întrebări la care ai putea să răspunzi prin conținutul pe care îl faci.
  • Facebook a declarat la începutul anului la o conferință din San Diego că pentru ei și algoritmul lor cel mai important metric de engagement este comentariul. Asta și că organicul mai este în viață momentan doar în grupurile de Facebook. 
  • Toate brandurile ar trebui să aibă propriul lor grup de Facebook în care să ofere ajutor și câștige încrederea audienței prezente. E nevoie de doar 30 de fani super activi pentru a ține un grup în viață.

Instagram:

  • Instastory-ul spart în sondaje, gif-uri, slidere sau orice altceva care îl poate face mai interactiv pentru cel care îl privește
  • Geo stickers pot da un boost de reach doar dacă ești fizic în locație. Dacă pui din vacanța de acum 2 luni, nu oferă nimic extra. 
  • Tap through rate e indicele de urmărit într-un instastory. Ce e peste 50% e de rău. 
  • Toată lumea ar trebui să aibă cont de business pe IG și să își verifice stats-urile zilnic. Am râs nițel din perspectiva omului care același număr de followers de vreo două luni. Dar dacă vrei performanță, te chinui. 
  • Concursurile ar trebui să dureze maxim 24 de ore pentru a îi da o doză de urgență. 
LinkedIn:
  • LinkedIn ads doar dacă vinzi ceva b2b cu o valoarea peste 15 000$, altfel nu se prea merită. Sau pentru white collar recruiting. Sau dacă vrei să angajezi pe cineva cu MBA. 
  • Text Ads - 0.03% CTR e bun. 
  • Sponsored Content - 0.4% CTR e bun și majoritatea (80%) vor veni de pe mobile. 
  • Sponsored Inmails - 45 de zile frequency cap, 50% rata de deschidere. Cost pentru a trimite unul: 0.35-0.85$
  • LinkedIn video views - 0.06-0.14$ per un view la 3 secunde, nu poți face retargeting și trebuie să ai subtitrare
  • Cea mai scumpă targetare e pe job title, iar cea mai ieftină e pe grupuri și senioritate
  • Contentul care convertește cel mai bine e cel care ajută utilizatorul (guide, whitepaper, ebook, webinar)
Email Marketing:
  • Nu măsura indicele de performanță greșit (rată de deschidere) ci cel mai apropiat de obiectivul de business (volum sau valoarea vânzării)
  • Email-urile ar trebui să spună o poveste și ar trebui scrise de copywriteri
  • Use visual cues, rule of 3, have no disconnects (de unde îl lași în email ar trebui să îl iei pe website) etc. 
  • Make it easy for your customers not for you!
Digital Strategy:
  • It's not about stopping the scroll, it's about getting users attention
  • 5 Rules for content: Trebuie să iasă în evidență. Să aibă un singur mesaj. Să fie gândit pentru consumul lui de pe telefon. Să se folosească de mișcare pentru a capta atenția privitorului.Și dacă e video să fie suficient de lung cât are nevoie să fie din perspectiva creativă.
  • Campaniile tradiționale sunt construite în jurul unei singure ipoteze, iar aceasta dictează un întreg ciclu de producție extrem de lung și costisitor.
  • O campanie de impact modernă ar trebui să fie construită din multiple MVP ideas produse rapid și ieftin.
  • MVP idea = minimum viable product idea = conținut generat ușor și rapid din multiple ipoteze născute din semnalele oferite de piață. 
Cum ziceam și mai sus: nu chiar lucruri revoluționare, dar sfaturi suficient de bune pentru România 2018. Mai ales că nu strică să le recitești din când în când, doar se schimbă ceva. 

Comentarii

Populare pe blog în ultima săptămână

Cel mai bun covrig din București

Este..

*drumroll*

covrigul cu multicereale de la simigeria Matei! /detaliu mai sus

În mod normal dacă eram pe Facebook aici s-ar fi oprit postarea, dar voi explica puțin dacă tot m-am încăpățânat să pun pe blog.

Recent am început să dau iama cu regularitate prin simigerii pentru că avem vreo 2 apostoli la o aruncătură de noul birou. Săptămâna asta n-a fost zi fără covrigi așa că am căpătat expertiza și autoritatea necesară să emit afirmații ca cea din titlu.

Repetați după mine.

Multi-motherfucka-cereale.

De cel puțin două ori mai bun ca cel cu semințe și e zece ori peste cel cu mac. De susan nici nu vorbesc pentru că ăla n-a fost niciodată altceva decât un compromis pentru cei care se sperie ușor de niște mac între dinți.

Pe bune! ăsta cu multicereale este suspect de bun pentru ceva e făcut industrial la fiecare colț de gură de metrou.

Sigur, am mâncat covrigi mai buni. Mai germani. Mai unși cu toate alifiile. Dar nici unul nu era făcut într-o simigerie de pe stradă. Și cu siguranță n…

Cele mai bune merdenele Facebook meetup

Ca un veritabil explorator culinar, sâmbătă dimineața îmi dădeam întâlnire cu niște prieteni în fața patiseriei cu cele mai bune merdenele din București.

Pontul îl primisem de la cineva de încredere pe zona asta de mâncare așa că tot ce a trebuit pentru a îmi convinge o prietenă însărcinată să vină a fost să zic „cea mai bună merdenea”.  Atât și deja aveam un plan ca a doua zi să ne vedem la 11 undeva pe la Piața Amzei.

Pe hârtie ne anunțaseră 6-7 temerari pentru acest merdenea-facebook-meet, dar până la urmă ne-am strâns doar vreo 4 temerari. Chiar și așa, pentru mine a fost o premieră aceasta degustare semi ad-hoc a street food-ului original: sfânta merdenea.



Patiseria cu pricina se numește Comteia și de fapt este un combo de patiserie cu magazin mixt specializat pe băutură modestă și țigări la bucată.

Pe cei mai slabi de înger probabil că bețivii pașnici din jur îi vor speria și vor traversa pe trotuarul de vis-a-vis, dar exploratorii adevărați sunt răsplătiți cu merdenele excelen…

Brunch în București: RePlace din Cotroceni

Pentru că de când avem bestia mică simțeam că ne-am cam auto-izolat în proximitatea casei, împreună cu mândra am decis să facem ce fac toți oamenii de 30ish de ani prin seriale: să pună bazele unei tradiții în jurul brunchului de duminică cu prietenii.

Zis și făcut, iar duminica trecută ne-am strâns pe la 11:30 la RePlace în Cotroceni (maps) să punem bazele acestei tradiții culinaro-hipstărești. Cred că eram primii lor clienți pe ziua respectivă așa că ne-am putut alege cea mai bună masă din cele 5 pe care mica terasă din spate o are.

Locul e de un chillax contagios și e lesne de înțeles de ce oamenii l-au votat pe pagina celor de la Guerrilla ca fiind cea mai frumoasă terasă din București. În plus, se poate vedea și în poză liga înaltă de hipsterism în care joacă: nici nu au pahare de bere pentru berea la doză pe care o servesc.

Cumva n-ar trebui să nu fiu prea critic cu ei pentru că la origini sunt o cafenea, dar le-am trecut de două ori pragul și de fiecare dată nu aveau fix berea…