Treceți la conținutul principal

Vrem inovație, dar suntem dispuși să punem umărul la treabă?


Acum 3 ani jumătate mă angajam la Oxygen și după un induction făcut pe repede înainte mergeam în a doua zi de muncă să realizez un interviu cu băieții și fetele de la EFdeN (link pentru curioși). Habar n-aveam cine erau și ce făceau, ceva cu o casă sustenabilă premiată la competiție internațională, dar ne-am împrietenit imediat.

Ulterior a început să se audă din ce în ce mai des despre ei, i-am mai prins pe la diferite conferințe și au mai apărut pe niște coperte de reviste, iar mie de fiecare dată îmi creștea inima când îi vedeam pentru că practic îi știam de mici.

Anul ăsta, gașca asta de studenți și tineri arhitecți, ingineri și urbaniști au făcut o nouă casă a viitorului, cea din imaginea de mai sus. Casă ce este sustenabilă, inteligentă și verde. O nebunie ce ar face orice ecologist să zburde de fericire. Casă ce i-a calificat la cea mai prestigioasă competiție de gen din Dubai unde concurează la sfârșitul anului împotriva altor 15 echipe pentru locul întâi.


Peste 100 de companii i-au ajutat până acum să ridice casa asta în parcarea Băneasa Shopping City, casă pe care ulterior au dezmembrat-o, împachetat-o și trimis-o parțial spre Dubai. Dar planurile se mai strică pe parcurs și relativ recent au descoperit că sunt în pom cu cheltuielile de cazare și mâncare a voluntarilor care ar trebui să asambleze casa acolo și să aibă grijă de ea pe toată durata competiției (vreo 45 de zile parcă). Iar Dubai nu este cel mai ieftin loc din lume. Nici nu vreți să știți cât au calculat că îi costă doar apa pe toată această perioadă.

Așa că s-au trezit într-o situație puțin cam nasoală. Casa e pe drum, dar echipa nu. Și aici au cerut ajutor pe unde au putut ei mai bine: atât pe la brand-uri cât și de la oameni obișnuiți. De vreo câteva săptămâni au lansat și o pagină de donații unde am lăsat și eu niște bani de bere. Cam puțini dacă mă gândesc acum mai bine, dar măcar am făcut asta. Azi văd că suntem doar 22 care am apreciat și altfel decât cu like-ul. Pe bune că mi se rupe inima să văd asta.

Ăsta e și unul din motivele pentru am zis da imediat ce m-au întrebat dacă aș fi dispus alături de alți bloggeri să îmi donez un articol și spațiul publicitar de pe blog timp de o lună pentru un brand care ar fi dispus să doneze 10 000 euro transportului de voluntari. Mă bucur că n-am fost singurul care a răspuns afirmativ. Suntem în acest moment 48 de bloggeri care am pus umărul la treabă și ne așteptăm să mai găsim doritori odată ce această inițiativă devine publică. Acum mai rămâne doar să găsim și brandul doritor să se implice.

Și aici doream să ajung. E ușor să sari cu like-ul și cu share-ul, chiar și cu scrisul pe blog, dar câteodată e necesar să pui și cardul la treabă. Acolo cât te lasă inima. Pentru inovație și pentru o gașcă de tineri care n-au încetat să viseze într-o lume mai bună. Cam ca și mine așa.

Hai! Dacă tot ai ajuns până aici poți să scoți și cardul ăla din portofel. #sustineinovatia

Comentarii

Recent populare pe blog

A întors-o la Tineretului - hack în jocul Metrorex 2018

Dacă e un lucru care aproape mi-a făcut capul să explodeze în 2018, atunci cu siguranță e vorba de momentul în care am aflat de hack-ul Unirii-Tineretului pentru atunci când serverele Metrorex dau p-afară. Pentru atunci când tot felul de amatori se opresc pe scara rulantă să facă poze pentru social media la aglomerația deja cotidiană.

Ei bine, atunci când tu strângi like-uri pe Facebook, veteranii fac uz de hack-ul ăsta și îți râd în nas când nici în al 4-lea metrou spre Pipera n-ai fost în stare să urci. Și tot ce trebuia să faci era atât de simplu: să iei metroul o stație invers, spre Tineretului, ca apoi să te urci în metroul spre Pipera de acolo fără îmbulzeală și nervi. Bum!! Mindfuck total.

Hai că vă las câteva clipe să vă reveniți de la aceasta incursiune în afara cubului...

Cum mă împac cu Google Home după 3 săptămâni de la achiziție

Răspunsul super scurt este că mă împac destul de bine.

A fost genul ăla de achiziție pe care nu mi-am dorit-o neapărat, dar acum o lună am prins o ofertă bună la doar 560 de lei sau ceva de genul ăsta pe emag și am zis why not? Chiar și pentru un moft, reducerea de la 720 cât e acum era una semnificativă.

Prima bilă neagră a venit când am vrut să îl bag în priză că am descoperit că e versiunea de UK/US, iar eu nu aveam adaptor de priză. Am la metrou o gheretă cu tot felul de electronice și am rezolvat rapid problema cu 10 lei, dar rezultatul este unul total inestetic pentru cineva care dă mai mult de doi bani de estetică.

Setarea inițială a fost putin problematică pentru că nu reușeam sub nicio formă să setez multi-user voice matching-ul, dar până la urmă soluția s-a dovedit a fi destul de simplă, chit ca am pierdut vreo 2 ore să o găsesc: trebuia să reseteze voice recognition-ul din Google Assistant-ul de pe telefon. Poate ajută pe cineva pe viitor informația asta.

După ce l-am seta…

Strongbow - de ceva vreme lansata si la noi in 3 sortimente

Lansarea efectiva a fost acum vreo 3-4 saptamani, dar am evitat sa scriu despre asta inainte sa o localizez offline intr-un supermarket. Oho si cat de greu a fost sa fac asta. Am vanat in Carrefour-ul si Mega Image-ul de la Piata Unirii de parca viata mea depindea de asta.

Cred ca m-ati vazut p-acolo. Cu ochii mijiti, eram cel nehotarat la raionul de beri de import. Ocazional faceam 13-14 si pe la cele cu arome si chiar pe la sucuri - de unde sa stiu unde naiba ar pune ei cidrul (mai are rost sa zic si de mere?).

Gata cu panica! intr-un tarziu au bagat si la mine in cartier cidru Strongbow.


Ce as putea sa zic despre Strongbow? Este un hard cider (4.5% alcool) si la noi in tara vine in trei variante: gold apple, red berries si elderflower. Gold e cel clasic de care probabil ai mai baut prin irish pub-uri, cel de soc nu este pentru toata lumea datorita aromei puternice, iar cel de fructe de padure pare o varianta mai domolita a unui Framboise.

Dupa ce am testat intensiv toate variantele…