Vrem inovație, dar suntem dispuși să punem umărul la treabă?


Acum 3 ani jumătate mă angajam la Oxygen și după un induction făcut pe repede înainte mergeam în a doua zi de muncă să realizez un interviu cu băieții și fetele de la EFdeN (link pentru curioși). Habar n-aveam cine erau și ce făceau, ceva cu o casă sustenabilă premiată la competiție internațională, dar ne-am împrietenit imediat.

Ulterior a început să se audă din ce în ce mai des despre ei, i-am mai prins pe la diferite conferințe și au mai apărut pe niște coperte de reviste, iar mie de fiecare dată îmi creștea inima când îi vedeam pentru că practic îi știam de mici.

Anul ăsta, gașca asta de studenți și tineri arhitecți, ingineri și urbaniști au făcut o nouă casă a viitorului, cea din imaginea de mai sus. Casă ce este sustenabilă, inteligentă și verde. O nebunie ce ar face orice ecologist să zburde de fericire. Casă ce i-a calificat la cea mai prestigioasă competiție de gen din Dubai unde concurează la sfârșitul anului împotriva altor 15 echipe pentru locul întâi.


Peste 100 de companii i-au ajutat până acum să ridice casa asta în parcarea Băneasa Shopping City, casă pe care ulterior au dezmembrat-o, împachetat-o și trimis-o parțial spre Dubai. Dar planurile se mai strică pe parcurs și relativ recent au descoperit că sunt în pom cu cheltuielile de cazare și mâncare a voluntarilor care ar trebui să asambleze casa acolo și să aibă grijă de ea pe toată durata competiției (vreo 45 de zile parcă). Iar Dubai nu este cel mai ieftin loc din lume. Nici nu vreți să știți cât au calculat că îi costă doar apa pe toată această perioadă.

Așa că s-au trezit într-o situație puțin cam nasoală. Casa e pe drum, dar echipa nu. Și aici au cerut ajutor pe unde au putut ei mai bine: atât pe la brand-uri cât și de la oameni obișnuiți. De vreo câteva săptămâni au lansat și o pagină de donații unde am lăsat și eu niște bani de bere. Cam puțini dacă mă gândesc acum mai bine, dar măcar am făcut asta. Azi văd că suntem doar 22 care am apreciat și altfel decât cu like-ul. Pe bune că mi se rupe inima să văd asta.

Ăsta e și unul din motivele pentru am zis da imediat ce m-au întrebat dacă aș fi dispus alături de alți bloggeri să îmi donez un articol și spațiul publicitar de pe blog timp de o lună pentru un brand care ar fi dispus să doneze 10 000 euro transportului de voluntari. Mă bucur că n-am fost singurul care a răspuns afirmativ. Suntem în acest moment 48 de bloggeri care am pus umărul la treabă și ne așteptăm să mai găsim doritori odată ce această inițiativă devine publică. Acum mai rămâne doar să găsim și brandul doritor să se implice.

Și aici doream să ajung. E ușor să sari cu like-ul și cu share-ul, chiar și cu scrisul pe blog, dar câteodată e necesar să pui și cardul la treabă. Acolo cât te lasă inima. Pentru inovație și pentru o gașcă de tineri care n-au încetat să viseze într-o lume mai bună. Cam ca și mine așa.

Hai! Dacă tot ai ajuns până aici poți să scoți și cardul ăla din portofel. #sustineinovatia

Comentarii

Postări populare în ultima lună

S-a lansat Vodafone TV: o experiență unitară de consum live TV și video on demand

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

In 8 luni de rulat tigari am economisit ...