Treceți la conținutul principal

to think outside the box is really hard

Practic "thinking outside the box" implică ca tu să fii în afară cutiei ... nu? Această faimoasă cutie e un amărât de cub din care tu vrei să ieşi pentru a avea gândirea aia inovatoare / creativa adorată de atât de mulţi. Pentru a ieşi din cutia problematică trebuie să faci uz de cele 3 dimensiuni ale mişcării: sus-jos, înainte-înapoi şi stânga dreapta. De aici începe problema majoră ....

Dacă e să ne gândim niţel din perspectiva mişcării ... omul nu este făcut pentru cele 3 dimensiuni. Mai toată existenţa noastră o petrecem folosind 2 dimensiuni de deplasare - înainte înapoi şi stânga dreapta. Practic suntem conştienţi cu adevărat de mişcarea in a 3a dimensiune doar de 226 ani (primul zbor uman) ... comparând asta cu istoria speciei care se întinde pe mii de ani ... concluzia e destul de evidenta.

Omul nu a fost făcut să zboare ... de aici şi problema unora cu zburatul cu avioanele. Omul a evoluat de la căţăratul în pom ... şi de aici alte probleme cu înălţimea. Omul nu este făcut să gândească din afara cutiei ... de unde şi această atingere dificilă a acestui El Dorado al creativităţii.

Dar nu o să va las în pom cu această deducţie aberantă. Va voi ajută să gândiţi în afara cutiei. În primul şi în primul rând trebuie să faceţi uz de a 3a dimensiune.

Căţăraţi-vă pe balconul de la birou şi contemplaţi zarea ... fiţi unul/una cu norii. Dar nu va opriţi aici ... puteţi să şi săriţi pentru a experimenta cu adevărat zborul (de câteva secunde). Cu siguranţă inspiraţia ta îi va motiva şi pe cei de la etajele inferioare să fie mai productivi sau pur şi simplu să gândească şi ei din afarea cutiei.

O alternativă ar fi simularea zborului îmbrăcat fiind într-un costum reprezentând un pui mare galben. Cu siguranţă datul haotic din mâini vă va face să va analizaţi cum viaţa voastră a ajuns în acest găinaţ gigantic (puteam să scriu căcat dar cu aşa genialitate din partea mea fac o legătură subtilă cu costumul vostru *happy face*).

Următoarea variantă e mai de buget şi mai ales pentru cei care nu beneficiază de un birou cu balcon la muncă. Ridică-te din cubicle-ul tău frate lazar. Uită-te în jur că deja ai ieşit niţel din cutie. Desigur că şeful o să te someze să intri înapoi în cutie ... dar ce contează. Pentru câteva clipe ai fost dincolo de graniţele cutiei.

Cu aceste 3 simple sfaturi sunt sigur că am atins acolo unde trebuie (cum ar zice un preot catolic) pe mulţi dintre voi. Acesta e doar un prim post dintr-o întreagă serie motivaţională. Rămâneţi aproape fraţi cubişti.

Comentarii

  1. @aml ... neah .. eu oricum sunt un baiat de nota zece :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. aha...adica ce-ar mai fi de imbunatatit? :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Quick Fashion Question: ce te-ar deranja mai mult între un burger storcit și un tânăr bătut?

Mă uitam la reclama asa și mă gândeam cât de ușor au punctat fix unde trebuie natura umană. Cât de ușor e să ignori o agresiune atunci când nu e te privește direct. Bystander Efect în toată frumusețea lui.

Am stat să mă gândesc puțin dacă pe vremea mea se întâmpla ceva de genul și nu țin minte să fi fost vreodată în căruța celor agresați. Mă gândesc că la cât de ușor vede Internetul lucrurile în alb și negru, probabil am fost în cealaltă tabără - a celor care agresau. Acum dacă ar trebui să mă apar aș spune că e o diferența între glumițe adolescentine și violență/răutate. De astea din urmă n-am dat dovadă așa că pot să dorm liniștit noaptea.

Revenind la reclamă, e fix ce trebuie. Un insight perfect adevărat oriunde în lumea asta, un concept destul de simplu cât să fie înțeles de toată lumea și o execuție fără prea mult tam tam. Îmi place și mi-ar plăcea să văd ceva asemănător și pe la ONG-urile noastre care o dau într-o lacrimogenă care nu prea prinde decât pe la oamenii din publicit…

Heineken Blade - un fel de R2D2 al dozatoarelor de bere

Vineri când toată lumea rupea ușa pentru a fugi la mare, eu eram la Galateca să aflu mai multe despre cum Heineken vrea aducă berea draught în cât mai multe locuri ce în mod tradițional nu o serveau din considerente de volum/spațiu.

Ca să fiu sincer mi-a luat ceva să îmi dau seama care sunt locurile astea de care vorbeau ei. În afară de ceainării și coffee shop-uri, nu mi-am amintit pe moment de niciun loc în care am fost și nu servea bere la draught. Apoi m-a pălit - o mulțime de restaurante, locații nonconformiste și cinematografe stau destul de prost la capitolul ăsta.



Roboțelul cu care s-au gândit să cucerească această lume fără bere la halbă este celdin imagine și se numește Heineken Blade.Arată mai mult a espressor decât aduce a dozator de bere, iar din acest motiv este și destul de portabil încât să meargă pus cam pe unde e nevoie.

Are aproape 26 de kilograme cu tot cu "butoiul" de 8 litri și poate să răcească 30-32 de draught-uri de 0.25 la 2 grade. Odată înțepat bu…

Dis de dimineață vezi o variantă mai bună de oameni

De vreo două săptămâni de când am început să ies cu bestia p-afară am tot remarcat lucrul ăsta. Oamenii sunt mai buni de dimineață. Mult mai buni. Indiferent de statut social sau ce au de făcut, sunt mult mai prietenoși, dau binețe și chiar intră în mici conversații cu tine ca necunoscut.

Nu zic că nu ajută și cățelul pentru a sparge gheața, dar am văzut mai multe zâmbete diminețile astea decât am văzut în doi ani jumătate de mers cu metroul pe linia Pipera. E ceva în aer când nici nu s-a crăpat de ziuă de relaxează lumea.

N-am văzut pe nimeni să se grăbească sau să pară împovărat de gânduri, iar asta cred că se datorează în mod special lipsei de aglomerație. Bulevardele sunt larg deschise, pe străduțe se circulă fără probleme și chiar mijloacele de transport sunt primitoare și aerisite. Chiar e ceva în aer ce se simte și care parcă spune tuturor: e un nou început.

Studii despre efectul aglomerației și agitația unei metropole probabil că s-au făcut, dar n-am nevoie de ele să îmi întă…