Treceți la conținutul principal

Noul cod rutier

Desi nu sunt sofer ... ci mai mult pasagerul din dreapta enervant ... fac si eu asta pentru prietenii cu masini ... mai sunt 2 zile pana la intrarea in vigoare a noului cod rutier. Am doua variante de documente ... unul de 92 pagini ( pdf ) care iti arata si cum era inainte si cum e acum ... si un extras din monitorul oficial in care nu ti se arata decat noile legi.

Vechiul cod rutier impreuna cu modificarile din noul cod rutier (pdf 92 pag ) ... aici
Extrasul din Monitorul Oficial ... aici

Si pentru aia lenesi .... o varianta scurta scurta scurta (nu stiu cat de buna e ) ... nu mai stiu pe unde am gasit asta ... dar o aveti aici

Eh acum stiti si ce schimbari vin in 2 zile :)

CODUL RUTIER 2006 - cateva dintre cele mai importante modificari le gasiti in cele ce urmeaza:

Noul Cod Rutier are, in sfarsit, norme metodologice de aplicare - Guvernul Romaniei (4 octombrie 2006)

Cateva dintre cele mai interesante noi prevederi ale legii:
  • utilizarea detectoarelor de radar devine legala;
  • toti pasagerii dintr-un autoturism sunt obligati sa poarte centura de siguranta (exceptiile se admit pentru soferi, in timpul mersului inapoi, soferi de taxi, instructori auto, femei insarcinate si bolnavi care pot dovedi ca le este contraindicata centura de siguranta);
  • soferii opriti de politist sunt obligati sa ramana in masina, cu mainile pe volan, iar ceilalti pasageri sa nu deschida portierele, respectand indicatiile politistului;
  • copiii sub 3 ani trebuie sa stea intr-un scaun special pentru masina;
  • punctele de penalizare se sterg dupa 6 luni, daca soferul in cauza nu comite alte contraventii;
  • scoala de soferi se va putea face si cu 3 luni inainte de a implini 18 ani, examenul de conducere va putea fi sustinut si in localitatea de resedinta, nu doar in cea de domiciliu, si se va putea da si in alte limbi decat romana.


  • In circulatia pe autostrazi, pe drumurile expres si pe cele nationale europene (E) conducatorii de autovehicule sunt obligati sa foloseasca si in timpul zilei luminile de intalnire.

    Conducatorii de autovehicule pot fi avertizati de politia rutiera in legatura cu prezenta in trafic a dispozitivelor de masurare a vitezei, prim mass-media sau panouri de avertizare. Conducatorii de autovehicule pot folosi mijloace proprii de detectare a dispozitivelor de masurare a vitezei. Folosirea aparatelor de bruiere a sistemelor de supraveghere si monitorizare a traficului (gen antiradare) va ramane interzisa.

    Pietonii surprinsi si accidentati ca urmare a traversarii prin locuri nepermise, la culoarea rosie a semaforului destinat acestora, sau a nerespectarii altor obligatii stabilite de normele rutiere poarta intreaga raspundere a accidentarii lor, in conditiile in care conducatorul autovehicului respectiv a respectat prevederile legale privind circulatia prin acel sector.

    Automobilistilor surprinsi in trafic fara polita de asigurare de raspundere civila auto (RCA) li se vor retine talonul si placutele de inmatriculare ale masinii. Daca in termen de 30 de zile nu se vor prezenta cu dovada incheierii RCA, masina va fi radiata din circulatie.

    Pentru amenzi va exista un sistem de puncte, in functie de gravitatea abaterii. Cuantumul amenzilor va fi legat de salariul minim brut pe economie: un punct de penalizare va reprezenta 10% din salariul minim brut pe economie.

    Amenzile vor fi impartite in 5 clase:
  • clasa I : 2- 3 puncte de amenda
  • clasa a II-a : 4 sau 5 puncte-amenda
  • clasa a III-a: de la 6 la 8 puncte-amenda
  • clasa a IV-a: de la 9 la 20 puncte-amenda
  • clasa a V-a: de la 21 la 100 puncte-amenda


  • Clasa de amenda
    Situatii pentru care se aplica amenda

    Clasa I
  • nerespectarea obligatiei de a purta centura de siguranta
  • conducerea unui vehicul avariat peste termenul de 30 de zile de la data eliberarii documentului de constatare a avariei
  • Lasarea libera in timpul conducerii a volanului

  • Clasa a II-a
  • nerespectarea semnificatiei indicatoarelor si marcajelor de obligare
  • conducerea unui autovehicul care nu este dotat cu trusa medicala, triunghi reflectorizant si stingator, omologate
  • nerespectarea regulilor privind depasirea si a culorii rosii a semaforului

  • Clasa a III-a
  • conducerea unui autovehicul cu permis de conducere a carui valabilitate a expirat
  • nepastrarea distantei laterale suficiente fata de vehiculul care circula din sens opus

  • Clasa a IV-a
  • conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul al carui termen de valabilitate a inspectiei tehnice a expirat
  • detinerea, montarea sau folosirea in circulatia pe drumurile publice a dispozitivelor care perturba functionarea normala a dispozitivelor de masurare a vitezei (gen antiradare)
  • savarsirea de catre conducatorii de vehicule sau de catre pasageri de gesturi obscene, proferarea de injurii, adresarea de expresii jignitoare la adresa participantilor la trafic

  • Clasa a V-a
    se aplica doar persoanelor juridice
    Pentru depasirea cu mai mult de 30 km pe ora a vitezei maxime admise se vor aplica trei puncte de penalizare, iar pentru mai mult de 50 km la ora permisul va fi ridicat.
    Va amintim care sunt limitele maxime admise de viteza:
    • limita maxima de viteza in localitati este de 50 km/h
    • limitele maxime de viteza in afara localitatilor sunt:
      • pe autostrazi: 130 km/h
      • pe drumurile expres, nationale si europene: 100 km/h
      • pe celelalte categorii de drumuri: 90 km/h


    Viteza maxima admisa in afara localitatilor pentru conducatorii auto care au mai putin de un an practica de conducere este cu 20 km/h mai mica decat viteza maxima admisa pentru categoria din care fac parte autovehiculele conduse.

    Un alt element de noutate il constituie si faptul ca amenzile contraventionale de pina la 20 de puncte - amenda pot fi achitate pe loc agentului constatator, beneficiind de reducerea valorii amenzii la jumatate. Este important de retinut ca la cumularea a cel putin 15 puncte de penalizare se retine permisul de conducere.
    Via AutoBizz

    Comentarii

    1. S-ar putea sa intre in vigoare de la 1 decembrie. Asa zic aia de pe hotnews.

      RăspundețiȘtergere
    2. MAi ai variante pentru mobil. Vezi pe http://www.ghidmobil.com/ . E misto si poti citi cand te plictisesti: pe buda de ex.

      RăspundețiȘtergere
    3. Rusinica, rusinica...
      Acuma chiar stiu ca cineva nu imi citeste blogul http://alexbrie.net/myblog/Blog/805/cine-stie-noul-cod-rutier

      Cu alte cuvinte, mai ai o varianta: fragmente alese pe spranceana, mereu la indemana, pe mobilul tau(daca stie java MIDP 2.0). Vezi mai multe pe http://ghidmobil.com/

      RăspundețiȘtergere
    4. hmmm la volan mai greu se citeste codul ... mai trebuie sa tragi de volan ... mai bagi in viteza ... si cu a 3a mana sa iti tii telefonu` :D

      oricum asta de care am facut rost e frumos ... facut ... vechiul vs noul ... nici nu poti spune ca se compara cu aplicatia aia de telefon mobil.

      chiar asa de dragul dragului as face un sondaj cati din soferii cititori de blog au telefon cu java :D

      si da ... stiam de proiectul tau .. mi se pare oke ... dar sincer cum nu am telefon cu java si nici carnet ... sunt fix langa targetu` tau :D

      RăspundețiȘtergere
    5. Nu e nevoie de 94 de pagini! Se rezuma intregul Nou! (mai curat, mai uscat) cod rutier intr-un cuvant: nasol.

      RăspundețiȘtergere

    Trimiteți un comentariu

    Postări populare de pe acest blog

    Toate glumele alea despre millennials sunt adevărate

    Din când în când mai apare câte un articol care ne pune în cârcă tot ce nu merge bine în lumea asta. Ba e vina noastră că nu vrem să cumpărăm case și preferăm să stăm în chirie. Ba că nu putem să ne convingem părinții să nu mai voteze ce votează pentru că nu avem respectul lor. Ba că nu avem acest respect că suntem generația care pleacă cel mai târziu d'acasă. Ba că nu avem șapcă și tot felul de bazaconii de gen.

    Până aseară îmi spuneam bătrânii ăștia au luat-o razna și trebuie neapărat să găsească un țap ispășitor pentru consecvența cu care tot fac alegeri neinspirate, dar aseară mi-am dat seama că tot ce se spune e adevărat. Suntem o generație slabă.

    Mă uitam aseară un reality show destul de tristuț față de ce oferă ProTv-ul în general, Ferma Vedetelor pe numele lui, unde două bucăți de millennials și-au luat bătaie de la doi aproape-pensionari rablagiți în două probe de îndemânare.

    Două tipe în putere n-au fost în stare să bată o Rona Hartner operată la menisc în urmă cu două …

    Am păcătuit pe Instagram, am dat în patima hashtag-urilor

    Cam prin perioada când mă zbăteam să trec de 1000 de urmăritori pe Instagram, mi-a venit ideea asta creață de a vedea dacă abuzul de hash tag-uri are vreun efect long term asupra contului meu. Așa că m-am pus pe studiat problema și am răsfoit vreo două duzini de hashtag-uri pentru a vedea care e situația din teritoriu.

    Stăteam bine de tot. Pozele erau o țâră mai artistice ca majoritatea celor prezente pe hash tag-uri, textele scrise nițel mai bine, viața cam tot p-acolo de spectaculoasă - mi-am zis că nu am cu să eșuez chit că nu puteam să pun un selfie-decolteu din când în când. Măcar asta să fie problema de plafonare când ajung la suta de mii de fani.

    M-am pus pe treabă și am downloadat o aplicație de generat hash tag-uri și am început să fac combinații de n luate câte m ori de fiecare dată când mai urcam câte ceva pe Instagram. Și am ținut-o așa vreo 2-3 luni până când a venit momentul să trag linie și să văd recolta la hectar.

    Pozele duduiau de like-uri primite de la tot felul de…

    Gânduri despre Netflix la început de 2018

    Dacă acum 2 ani îmi anulam abonamentul la Netflix pe motiv că în decurs de o lună îl deschisesem doar o dată, acum lucrurile stau total diferit. Nu cred că există seară în care să nu deschid Netflix-ul pentru un episod-două. Asta dacă mai am loc de bătrâni.

    Ce?

    Să explic.

    Prin vacanța de iarnă am dat contul meu părinților unor prieteni  în ideea că poate se plictisesc de Singur Acasă 14 și Die Hard 8. Contul meu era unul standard de 2 ecrane în același timp și cum tot timpul mă uitam doar pe televizor, am zis că nu e problemă să ne suprapunem unii peste alții.

    În esență cât Netflix pot să consume niște oameni ieșiți la pensie?

    Răspunsul este extrem de mult.

    Să zicem că în mai puțin de 48 de ore cineva a isprăvit aproape 3 sezoane full de Narcos, ca apoi în următoarele 2-3 săptămâni să vadă complet: Designated Survivor, Punisher, Frontier, Shooter, Marco Polo și Godless. Ceilalți pensionari au băgat maratoane de Grand Hotel - un serial cu doar 66 de episoade de câte 45 de minute, Moro…