Treceți la conținutul principal

Noul cod rutier

Desi nu sunt sofer ... ci mai mult pasagerul din dreapta enervant ... fac si eu asta pentru prietenii cu masini ... mai sunt 2 zile pana la intrarea in vigoare a noului cod rutier. Am doua variante de documente ... unul de 92 pagini ( pdf ) care iti arata si cum era inainte si cum e acum ... si un extras din monitorul oficial in care nu ti se arata decat noile legi.

Vechiul cod rutier impreuna cu modificarile din noul cod rutier (pdf 92 pag ) ... aici
Extrasul din Monitorul Oficial ... aici

Si pentru aia lenesi .... o varianta scurta scurta scurta (nu stiu cat de buna e ) ... nu mai stiu pe unde am gasit asta ... dar o aveti aici

Eh acum stiti si ce schimbari vin in 2 zile :)

CODUL RUTIER 2006 - cateva dintre cele mai importante modificari le gasiti in cele ce urmeaza:

Noul Cod Rutier are, in sfarsit, norme metodologice de aplicare - Guvernul Romaniei (4 octombrie 2006)

Cateva dintre cele mai interesante noi prevederi ale legii:
  • utilizarea detectoarelor de radar devine legala;
  • toti pasagerii dintr-un autoturism sunt obligati sa poarte centura de siguranta (exceptiile se admit pentru soferi, in timpul mersului inapoi, soferi de taxi, instructori auto, femei insarcinate si bolnavi care pot dovedi ca le este contraindicata centura de siguranta);
  • soferii opriti de politist sunt obligati sa ramana in masina, cu mainile pe volan, iar ceilalti pasageri sa nu deschida portierele, respectand indicatiile politistului;
  • copiii sub 3 ani trebuie sa stea intr-un scaun special pentru masina;
  • punctele de penalizare se sterg dupa 6 luni, daca soferul in cauza nu comite alte contraventii;
  • scoala de soferi se va putea face si cu 3 luni inainte de a implini 18 ani, examenul de conducere va putea fi sustinut si in localitatea de resedinta, nu doar in cea de domiciliu, si se va putea da si in alte limbi decat romana.


  • In circulatia pe autostrazi, pe drumurile expres si pe cele nationale europene (E) conducatorii de autovehicule sunt obligati sa foloseasca si in timpul zilei luminile de intalnire.

    Conducatorii de autovehicule pot fi avertizati de politia rutiera in legatura cu prezenta in trafic a dispozitivelor de masurare a vitezei, prim mass-media sau panouri de avertizare. Conducatorii de autovehicule pot folosi mijloace proprii de detectare a dispozitivelor de masurare a vitezei. Folosirea aparatelor de bruiere a sistemelor de supraveghere si monitorizare a traficului (gen antiradare) va ramane interzisa.

    Pietonii surprinsi si accidentati ca urmare a traversarii prin locuri nepermise, la culoarea rosie a semaforului destinat acestora, sau a nerespectarii altor obligatii stabilite de normele rutiere poarta intreaga raspundere a accidentarii lor, in conditiile in care conducatorul autovehicului respectiv a respectat prevederile legale privind circulatia prin acel sector.

    Automobilistilor surprinsi in trafic fara polita de asigurare de raspundere civila auto (RCA) li se vor retine talonul si placutele de inmatriculare ale masinii. Daca in termen de 30 de zile nu se vor prezenta cu dovada incheierii RCA, masina va fi radiata din circulatie.

    Pentru amenzi va exista un sistem de puncte, in functie de gravitatea abaterii. Cuantumul amenzilor va fi legat de salariul minim brut pe economie: un punct de penalizare va reprezenta 10% din salariul minim brut pe economie.

    Amenzile vor fi impartite in 5 clase:
  • clasa I : 2- 3 puncte de amenda
  • clasa a II-a : 4 sau 5 puncte-amenda
  • clasa a III-a: de la 6 la 8 puncte-amenda
  • clasa a IV-a: de la 9 la 20 puncte-amenda
  • clasa a V-a: de la 21 la 100 puncte-amenda


  • Clasa de amenda
    Situatii pentru care se aplica amenda

    Clasa I
  • nerespectarea obligatiei de a purta centura de siguranta
  • conducerea unui vehicul avariat peste termenul de 30 de zile de la data eliberarii documentului de constatare a avariei
  • Lasarea libera in timpul conducerii a volanului

  • Clasa a II-a
  • nerespectarea semnificatiei indicatoarelor si marcajelor de obligare
  • conducerea unui autovehicul care nu este dotat cu trusa medicala, triunghi reflectorizant si stingator, omologate
  • nerespectarea regulilor privind depasirea si a culorii rosii a semaforului

  • Clasa a III-a
  • conducerea unui autovehicul cu permis de conducere a carui valabilitate a expirat
  • nepastrarea distantei laterale suficiente fata de vehiculul care circula din sens opus

  • Clasa a IV-a
  • conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul al carui termen de valabilitate a inspectiei tehnice a expirat
  • detinerea, montarea sau folosirea in circulatia pe drumurile publice a dispozitivelor care perturba functionarea normala a dispozitivelor de masurare a vitezei (gen antiradare)
  • savarsirea de catre conducatorii de vehicule sau de catre pasageri de gesturi obscene, proferarea de injurii, adresarea de expresii jignitoare la adresa participantilor la trafic

  • Clasa a V-a
    se aplica doar persoanelor juridice
    Pentru depasirea cu mai mult de 30 km pe ora a vitezei maxime admise se vor aplica trei puncte de penalizare, iar pentru mai mult de 50 km la ora permisul va fi ridicat.
    Va amintim care sunt limitele maxime admise de viteza:
    • limita maxima de viteza in localitati este de 50 km/h
    • limitele maxime de viteza in afara localitatilor sunt:
      • pe autostrazi: 130 km/h
      • pe drumurile expres, nationale si europene: 100 km/h
      • pe celelalte categorii de drumuri: 90 km/h


    Viteza maxima admisa in afara localitatilor pentru conducatorii auto care au mai putin de un an practica de conducere este cu 20 km/h mai mica decat viteza maxima admisa pentru categoria din care fac parte autovehiculele conduse.

    Un alt element de noutate il constituie si faptul ca amenzile contraventionale de pina la 20 de puncte - amenda pot fi achitate pe loc agentului constatator, beneficiind de reducerea valorii amenzii la jumatate. Este important de retinut ca la cumularea a cel putin 15 puncte de penalizare se retine permisul de conducere.
    Via AutoBizz

    Comentarii

    1. S-ar putea sa intre in vigoare de la 1 decembrie. Asa zic aia de pe hotnews.

      RăspundețiȘtergere
    2. MAi ai variante pentru mobil. Vezi pe http://www.ghidmobil.com/ . E misto si poti citi cand te plictisesti: pe buda de ex.

      RăspundețiȘtergere
    3. Rusinica, rusinica...
      Acuma chiar stiu ca cineva nu imi citeste blogul http://alexbrie.net/myblog/Blog/805/cine-stie-noul-cod-rutier

      Cu alte cuvinte, mai ai o varianta: fragmente alese pe spranceana, mereu la indemana, pe mobilul tau(daca stie java MIDP 2.0). Vezi mai multe pe http://ghidmobil.com/

      RăspundețiȘtergere
    4. hmmm la volan mai greu se citeste codul ... mai trebuie sa tragi de volan ... mai bagi in viteza ... si cu a 3a mana sa iti tii telefonu` :D

      oricum asta de care am facut rost e frumos ... facut ... vechiul vs noul ... nici nu poti spune ca se compara cu aplicatia aia de telefon mobil.

      chiar asa de dragul dragului as face un sondaj cati din soferii cititori de blog au telefon cu java :D

      si da ... stiam de proiectul tau .. mi se pare oke ... dar sincer cum nu am telefon cu java si nici carnet ... sunt fix langa targetu` tau :D

      RăspundețiȘtergere
    5. Nu e nevoie de 94 de pagini! Se rezuma intregul Nou! (mai curat, mai uscat) cod rutier intr-un cuvant: nasol.

      RăspundețiȘtergere

    Trimiteți un comentariu

    Postări Populare

    Și tu câtă fericire ai pierdut când ți-ai mărit numărul de followers de 25 ori pe Instagram?

    Cred că toți cei care se vor uita la video-ul ăsta se vor împărți imediat în două categorii. Prima a celor care vor trade rapid concluzia că social media și faima nu aduc fericirea, a doua a celor care vor spune că e de fapt o maturizare oarecum de așteptat la vârsta respectivă. Cred că este evident după titlu în ce categorie fac parte.

    Dacă e să mă iau după Internet, fata respectivă este ceva produs al industriei de fabricat vedete din nimic. Tot ce este posibil pentru că până azi n-am auzit de ea și e improbabil să mă apuc acum să îi urmăresc cariera muzicală. Cu toate astea, ideea video-ului de mai sus mi se pare foarte tare și Vanity Fair iar a dovedit că știe extrem de bine cu ce se mănâncă socialul ăsta pe pâine.

    Și ca să mă întorc la acest video, spuneți-mi voi că nu este undeva în top 5 cele mai triste pe care le-ați văzut în istoria recentă. Cum într-un an de zile zâmbetul și optimismul sunt înlocuite de stres și singurătate.

    Hashtag atât de trist.

    Să dăm cu sad reaction și …

    eMAG: Formare preț în Black Friday

    Dezavantajul de a scrie ultimul despre un eveniment e că tot ce era de spus deja a fost spus. Cam așa m-am trezit eu azi când am vrut să pune blog câteva gânduri despre întâlnirea anuală cu cei de la eMAG. Pe Cetin l-a interesat mai mult situația afilierii, pe Răzvan despre market place, Radu planurile lor de viitor, Marius despre Black Friday, iar Alex a pus pe blog într-un mod exemplar tot ce s-a vorbit joia trecută. Eu ce aș pune pe blog în plus?

    M-am gândit să zic vreo două lucruri despre prețuri și reduceri. Fie că e vorba de Black Friday sau cine știe ce promoție din cursul anului, oamenii au în general părerea că prețurile nu sunt la nivelul corect. Sunt prea mari, acum două luni era mai ieftin sau alte probleme de gen.

    Problema cred că este mai mult de percepție. Mulți au impresia că atunci când vine BF trebuie ca totul să fie la niște prețuri ridicol de mici. Minim jumătate. Recomandabil la un sfert față de cât e în restul timpului. Ideal ar fi ca magazinul sa se roage de ti…

    Burgeri de Centenar la McDonald's

    Centenarul ăsta a băgat toate brand-urile în priză și fiecare se gândește ce twist românesc ar putea să ofere și ei la rândul lor. Nu zic că pentru 99% din populație această aniversare nu prea contează pentru că poate mă înșel și n-am chef de scandal în weekend, dar în esență nu e nimic rău în acest efort colectiv de a zice ceva de România.

    Asta se întâmplă și cu McDonald's care, ca în fiecare toamnă, pune pe tăvile doritorilor produse în ediții limitate. De data asta e vorba de 3 burgerași de inspirație românească cu ingrediente locale. Burgeri pe care am apucat să îi testez în avanpremieră joia asta. Cei 3 burgeri n-au vreo denumire anume așa că s-ar putea să fie dificil de găsit prin meniu, dar astea sunt ingredientele lor:

    Burgerul cu carne de porc conține o chiflă pufoasă presărată cu mălai la care se adaugă un sos de muștar, ceapă prăjită, castraveți murați, praz, un mix de varză albă și sfeclă roșie.Burgerul de pui conține carne de pui de la Transavia într-o crustă cu ierbu…