Treceți la conținutul principal

Noul cod rutier

Desi nu sunt sofer ... ci mai mult pasagerul din dreapta enervant ... fac si eu asta pentru prietenii cu masini ... mai sunt 2 zile pana la intrarea in vigoare a noului cod rutier. Am doua variante de documente ... unul de 92 pagini ( pdf ) care iti arata si cum era inainte si cum e acum ... si un extras din monitorul oficial in care nu ti se arata decat noile legi.

Vechiul cod rutier impreuna cu modificarile din noul cod rutier (pdf 92 pag ) ... aici
Extrasul din Monitorul Oficial ... aici

Si pentru aia lenesi .... o varianta scurta scurta scurta (nu stiu cat de buna e ) ... nu mai stiu pe unde am gasit asta ... dar o aveti aici

Eh acum stiti si ce schimbari vin in 2 zile :)

CODUL RUTIER 2006 - cateva dintre cele mai importante modificari le gasiti in cele ce urmeaza:

Noul Cod Rutier are, in sfarsit, norme metodologice de aplicare - Guvernul Romaniei (4 octombrie 2006)

Cateva dintre cele mai interesante noi prevederi ale legii:
  • utilizarea detectoarelor de radar devine legala;
  • toti pasagerii dintr-un autoturism sunt obligati sa poarte centura de siguranta (exceptiile se admit pentru soferi, in timpul mersului inapoi, soferi de taxi, instructori auto, femei insarcinate si bolnavi care pot dovedi ca le este contraindicata centura de siguranta);
  • soferii opriti de politist sunt obligati sa ramana in masina, cu mainile pe volan, iar ceilalti pasageri sa nu deschida portierele, respectand indicatiile politistului;
  • copiii sub 3 ani trebuie sa stea intr-un scaun special pentru masina;
  • punctele de penalizare se sterg dupa 6 luni, daca soferul in cauza nu comite alte contraventii;
  • scoala de soferi se va putea face si cu 3 luni inainte de a implini 18 ani, examenul de conducere va putea fi sustinut si in localitatea de resedinta, nu doar in cea de domiciliu, si se va putea da si in alte limbi decat romana.


  • In circulatia pe autostrazi, pe drumurile expres si pe cele nationale europene (E) conducatorii de autovehicule sunt obligati sa foloseasca si in timpul zilei luminile de intalnire.

    Conducatorii de autovehicule pot fi avertizati de politia rutiera in legatura cu prezenta in trafic a dispozitivelor de masurare a vitezei, prim mass-media sau panouri de avertizare. Conducatorii de autovehicule pot folosi mijloace proprii de detectare a dispozitivelor de masurare a vitezei. Folosirea aparatelor de bruiere a sistemelor de supraveghere si monitorizare a traficului (gen antiradare) va ramane interzisa.

    Pietonii surprinsi si accidentati ca urmare a traversarii prin locuri nepermise, la culoarea rosie a semaforului destinat acestora, sau a nerespectarii altor obligatii stabilite de normele rutiere poarta intreaga raspundere a accidentarii lor, in conditiile in care conducatorul autovehicului respectiv a respectat prevederile legale privind circulatia prin acel sector.

    Automobilistilor surprinsi in trafic fara polita de asigurare de raspundere civila auto (RCA) li se vor retine talonul si placutele de inmatriculare ale masinii. Daca in termen de 30 de zile nu se vor prezenta cu dovada incheierii RCA, masina va fi radiata din circulatie.

    Pentru amenzi va exista un sistem de puncte, in functie de gravitatea abaterii. Cuantumul amenzilor va fi legat de salariul minim brut pe economie: un punct de penalizare va reprezenta 10% din salariul minim brut pe economie.

    Amenzile vor fi impartite in 5 clase:
  • clasa I : 2- 3 puncte de amenda
  • clasa a II-a : 4 sau 5 puncte-amenda
  • clasa a III-a: de la 6 la 8 puncte-amenda
  • clasa a IV-a: de la 9 la 20 puncte-amenda
  • clasa a V-a: de la 21 la 100 puncte-amenda


  • Clasa de amenda
    Situatii pentru care se aplica amenda

    Clasa I
  • nerespectarea obligatiei de a purta centura de siguranta
  • conducerea unui vehicul avariat peste termenul de 30 de zile de la data eliberarii documentului de constatare a avariei
  • Lasarea libera in timpul conducerii a volanului

  • Clasa a II-a
  • nerespectarea semnificatiei indicatoarelor si marcajelor de obligare
  • conducerea unui autovehicul care nu este dotat cu trusa medicala, triunghi reflectorizant si stingator, omologate
  • nerespectarea regulilor privind depasirea si a culorii rosii a semaforului

  • Clasa a III-a
  • conducerea unui autovehicul cu permis de conducere a carui valabilitate a expirat
  • nepastrarea distantei laterale suficiente fata de vehiculul care circula din sens opus

  • Clasa a IV-a
  • conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul al carui termen de valabilitate a inspectiei tehnice a expirat
  • detinerea, montarea sau folosirea in circulatia pe drumurile publice a dispozitivelor care perturba functionarea normala a dispozitivelor de masurare a vitezei (gen antiradare)
  • savarsirea de catre conducatorii de vehicule sau de catre pasageri de gesturi obscene, proferarea de injurii, adresarea de expresii jignitoare la adresa participantilor la trafic

  • Clasa a V-a
    se aplica doar persoanelor juridice
    Pentru depasirea cu mai mult de 30 km pe ora a vitezei maxime admise se vor aplica trei puncte de penalizare, iar pentru mai mult de 50 km la ora permisul va fi ridicat.
    Va amintim care sunt limitele maxime admise de viteza:
    • limita maxima de viteza in localitati este de 50 km/h
    • limitele maxime de viteza in afara localitatilor sunt:
      • pe autostrazi: 130 km/h
      • pe drumurile expres, nationale si europene: 100 km/h
      • pe celelalte categorii de drumuri: 90 km/h


    Viteza maxima admisa in afara localitatilor pentru conducatorii auto care au mai putin de un an practica de conducere este cu 20 km/h mai mica decat viteza maxima admisa pentru categoria din care fac parte autovehiculele conduse.

    Un alt element de noutate il constituie si faptul ca amenzile contraventionale de pina la 20 de puncte - amenda pot fi achitate pe loc agentului constatator, beneficiind de reducerea valorii amenzii la jumatate. Este important de retinut ca la cumularea a cel putin 15 puncte de penalizare se retine permisul de conducere.
    Via AutoBizz

    Comentarii

    1. S-ar putea sa intre in vigoare de la 1 decembrie. Asa zic aia de pe hotnews.

      RăspundețiȘtergere
    2. MAi ai variante pentru mobil. Vezi pe http://www.ghidmobil.com/ . E misto si poti citi cand te plictisesti: pe buda de ex.

      RăspundețiȘtergere
    3. Rusinica, rusinica...
      Acuma chiar stiu ca cineva nu imi citeste blogul http://alexbrie.net/myblog/Blog/805/cine-stie-noul-cod-rutier

      Cu alte cuvinte, mai ai o varianta: fragmente alese pe spranceana, mereu la indemana, pe mobilul tau(daca stie java MIDP 2.0). Vezi mai multe pe http://ghidmobil.com/

      RăspundețiȘtergere
    4. hmmm la volan mai greu se citeste codul ... mai trebuie sa tragi de volan ... mai bagi in viteza ... si cu a 3a mana sa iti tii telefonu` :D

      oricum asta de care am facut rost e frumos ... facut ... vechiul vs noul ... nici nu poti spune ca se compara cu aplicatia aia de telefon mobil.

      chiar asa de dragul dragului as face un sondaj cati din soferii cititori de blog au telefon cu java :D

      si da ... stiam de proiectul tau .. mi se pare oke ... dar sincer cum nu am telefon cu java si nici carnet ... sunt fix langa targetu` tau :D

      RăspundețiȘtergere
    5. Nu e nevoie de 94 de pagini! Se rezuma intregul Nou! (mai curat, mai uscat) cod rutier intr-un cuvant: nasol.

      RăspundețiȘtergere

    Trimiteți un comentariu

    Postări Populare

    Al Doilea Război Mondial și al său vlog săptămânal

    Indy Neidell acum 4 ani a venit cu o idee genială pentru bărbați care au citit Sven Hassel în copilărie pasionații de istorie: un documentar cronologic pe YouTube pornit la comemorarea începutului Primului Război Mondial care săptămânal prezenta ce se întâmpla acum 100 de ani pe front. Practic e ca și cum ai urmări un mini jurnal de știri din timpul războiului.

    4 ani mai târziu canalul are mai bine de 600 de video-uri care împreună au acumulat undeva pe la 145 de milioane de vizualizări, urmând ca acum în noiembrie să pregătească ultimul video odată cu terminarea războiului.  Primul video al proiectului a început puternic cu vreo 2.4 milioane de entuziaști, dar pe parcurs audiența s-a stabilizat pe la 140 000 de spectatori per episod.

    Era de așteptat. Între cele două războaie, primul nu cred că este preferatul multora și scriind asta îmi dau seama cât de ușor poate să fie scos din context. Cu toate astea, cred că eram mai mulți care abia așteptam seria cu al Doilea Război Mondial să …

    .calif se lansează la punct fix

    Cele mai bune idei sunt în general extrem de simple și premizele de la care pleacă sunt pe înțelesul tuturor. Cam așa stă treaba și când vrei să faci o campanie mișto. Te gândești la niște insight-uri simple și încerci să construiești ceva mișto pe prima idee care îți trece prin cap. Idee care de mai multe ori decât e statistic acceptabil e și cea mai bună. Greul începe abia când vrei să convingi clientul de justețea cauzei tale.

    Trecând peste produsele pe care le savurez ocazional cu plăcere, lucru care îmi place cel mai mult la Calif e că sunt fani ai ideilor astea simple. Îmi imaginez că discuția despre activarea de la Biz Seaside Camp a mers cam așa.
    - Trebuie să facem ceva la camp că între timp ne-am rebranduit în .calif
    - Punct. Punct și de la capăt. Punct fix. Hmmm.
    - Ce mai e la punct fix? Săritura cu parașuta.
    - Gata! Asta e.
    - Luăm niște parașutiști să sară la punct fix.
    .calif gen
    - Haaahhahah. Haide să facem asta.  Și au făcut-o ieri.

    Anul trecut livrau dill-uri și kebun…

    Noroc cu datingul online pentru că altfel vedeam cupluri doar la zoo

    Știu că nu s-a uitat nimeni aseară la #GospodarFărăPereche, dar aveți noroc cu mine că pot să vă fac un rezumat la ce se mai întâmplă în afara bulei. Ieri a fost prima emisiune unde gospodarii noștri single au dat pentru a nu știu câta oară cu realitatea crudă din zona de dating la țără. 

    Oamenii noștri înainte de toate par să fie destul de muncitori. Unii cu mai mult noroc decât alții, dar în esență fiecare avea o curte îngrijită și o burtică de bere. Deci cumva înstăriți pentru că n-ai cum să fii sărac mort și să ai burtă de bere. Să faci burtă de bere este o investiție destul de mare de timp și bani.

    Unii erau cu studii superioare, alții aveau ceva înclinații artistice, cert e că toți se curățau destul de bine într-un costum mai de Doamne-ajută sau măcar un trening din ăla mai bun. Personalități variate la fel de mult ca simțul umorului și al ridicolului pe care te aștepți să îl aibă o persoană care participă la o astfel de emisiune. Pe scurt, nici chiar Brad Pitts, dar nici Harve…