Treceți la conținutul principal

Bluo

Azi m`am dus iar la LOAD ( deja cred ca stiti ca inseamna Linux Open Alternative Days - daaaa !! we love linux ) pentru prezentarea lu` Vladimir Oane legata de proiectul celor de la metromind. Proiect simplu intitulat Bluo ... de fapt tot proiectul este axat pe intuitivitate si simplitate ... asa ca numele este chiar inspirat.

Dar tot vorbesc despre proiect si nu am spus exact in ce consta el ... ei bine este un CMS ( content management system ) si in loc sa vorbesc despre ce e ala un CMS mai bine va zic ca wordpress este un CMS si am incheiat povestea. Dar Bluo nu este inca un soft de realizat bloguri ... desi Vladimir zicea ca s`au gandit ca pe viitor sa includa si facilitatea asta in el.

Bluo este realizat in sprijinul celor mai certati cu webdesignul .... sa nu zic IT. Cu el poti sa iti realizezi un site foarte usor ... adica foarte usor. Nu stiu daca m`ati inteles de prima oara ... dar este chiar teribil de usor. Pe mine personal m`a impresionat modul foarte intuitiv de a realiza ceva. Are rost sa zic si cat de bine arata site`urile? Eu am fost dat pe spate .. si vad site`uri de vreo 7 ani ... dar pentru un user care nu e familiarizat cu webdesignul ... si care reuseste foarte usor sa faca el asta ... pai cred ca va ramane inmarmurit.

Dar nu asta e frumusetea lu` Bluo ... ci multitudinea de taskuri pe care el le face in background ... fara a mai deranja utilizatorul ( utilizator care probabil nici nu stie de ce are nevoie de taskurile respective ) . Si cand am zis taskuri sa nu va ganditi la ceva malefic .. ci doar lucruri benefice de care end userul nu trebui sa isi bata capul.

Vladimir nu m`a cumparat cu bere ... pur si simplu prezentarea si utilizarea ulterioara a demo-ului ( da , este un demo pe site ... aruncati o privire asupra lui ) m`a impresionat profund. Pot spune ca astept cu interes varianta pentru bloguri ... si daca pentru wordpress nu as fi parasit blogspotul ... poate pentru bluo as face asta ... daca stau sa ma gandesc bine si poate pentru serendipity dar aia e alta mancare de peste.

In alta ordine de idei .. LOAD mi`a placut .. si iar specific ca nu am fost cumparat cu un maimutoi .. ci pur si simplu am aflat lucruri noi si mi`am mai largit nitel orizonturile ( ciudata expresie ... cea cu largit orizonturi ... pentru ca plecand de la sensul initial al cuvantului orizont .. s`a trecut la o plurificare absurda ... ca deh nu or sa fie 2 orizonturi ... ma rog .. poate ma insel ... era un fel de observatie asa pe langa subiect ... oricum nu am expertiza necesara pentru aceasta analiza *hehehe* sa zic asa ) .

Comentarii

  1. cand am zis de ce bine arata m`am referit la site`urile de prezentare de la LOAD si chiar la metromind.ro care e facut daca nu ma insel cu bluo ... demo-ul ala e nitel fucked up ca aspect grafic.

    de ce fucked up ? pentru ca toata lumea se logheaza cu admin si face ce schimbari il tai capul .

    RăspundețiȘtergere
  2. nihasa - postu asta e la misto sau ai consumat inainte sa scrii? :D

    RăspundețiȘtergere
  3. sustin ^

    main features: (?!)
    * poti da copy paste din word (vezi tinymce, nu e meritul bluo)
    * rss (a devenit deja standard, nu te mai lauzi cu asa ceva)
    * cross-browser ("merge ireprosabil pe IE si Firefox" - pai nu asa ar trebui sa mearga? am ajuns sa ne laudam ca merge ireprosabil?)
    * alerte prin e-mail (no comment - it's a fucking newsletter)

    as fi apreciat daca avea:
    * cod xhtml 1.1 valid (zic 1.1 pentru ca site-urile pe care le genereaza si asa nu sunt foarte complexe)
    * module prin a caror instalare si dezinstalare (one click) sa aduca facilitati. vrea omul un seo [basic shit - metatag-uri, keywords, calcularea densitatii cuvintelor, etc] (instaleaza modulul "seo" si are seo - right out of the box)
    * si multe altele, dar ma grabesc acum (consultanta, pe mail :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Mie mi`a placut ca e o unealta buna pentru cei care vor sa faca un website si nu au cunostinte tehnice. Probabil ca majoritatea oamenilor care imi citesc blogul nu or sa aprecieze asta ... dar pentru voi exista alte CMS-uri mai complexe.

    RăspundețiȘtergere
  5. bluo se adreseaza oamenilor neciopliti. si cum Romania e plina de asa ceva, bluo va avea succes ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. Bluo e foarte slab, si nu am inteles legatura cu LOAD din moment ce nu este distribuit (si) sub o licenta Open Source.

    RăspundețiȘtergere
  7. 100% de acord cu ce au zis baietii, CMS-ul ala e cam bleg (nu prea are cine stie ce module), si e cam scump (300$ fata de subdreamer, care e 50$ si e foarte cunoscut).

    In plus, intr-o lume plina ochi de CMS-uri open source foarte bune (a se vedea opensourcecms.com), au avut si oamenii astia ideea geniala de a face inca unul, dar pe bani :D How (un)cool is that?

    RăspundețiȘtergere
  8. joomla anyone?!

    si NOT FREE?! Ce treaba are cu linux?! PHP poti rula si pe windows. Ce cauta acolo?

    Oh... ii zic lu' nea' directoru' de la firma X ca ruleaza pe windows si e ieftin si reliable. Poc, am mai ars un prost.

    Morons.

    RăspundețiȘtergere
  9. Mda....ce usor e sa scuipam!
    Nu a auzit nimeni ce am spus dar toti sariti sa dati cu pietre! Nu vreau sa va conving pentru ca nu am cum.
    Oricum: comentariile voastre nu fac decat sa intareasca spusele mele de la LOAD.
    Cat depre de ce nu e open..... cand e o conferinta despre open-source? O sa fie la mementul potrivit. Oricum jumate din cei de la conferinta aveau solutii closed source ce rulau pe Linux, iar restul erau distribuitori: vezi Suse sau RedHat. By the way... de ce sa dai bani pe Suse Pro cand poti sa-l iei si gratis nu?

    RăspundețiȘtergere
  10. Eu am spus ca este slab pentru ca am incercat Bluo. Din pacate, nu am reusit nici macar sa il instalez, pentru ca folosesc o versiune recenta de php (5) si cu anumite setari (error_reporting: E_STRICT pentru cunoscatori), Bluo este inutilizabil.
    Dupa standardele mele daca nu merge este foarte slab.
    Licenta insa mi s-a parut foarte bine scrisa (nu e o gluma).

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Al Doilea Război Mondial și al său vlog săptămânal

Indy Neidell acum 4 ani a venit cu o idee genială pentru bărbați care au citit Sven Hassel în copilărie pasionații de istorie: un documentar cronologic pe YouTube pornit la comemorarea începutului Primului Război Mondial care săptămânal prezenta ce se întâmpla acum 100 de ani pe front. Practic e ca și cum ai urmări un mini jurnal de știri din timpul războiului.

4 ani mai târziu canalul are mai bine de 600 de video-uri care împreună au acumulat undeva pe la 145 de milioane de vizualizări, urmând ca acum în noiembrie să pregătească ultimul video odată cu terminarea războiului.  Primul video al proiectului a început puternic cu vreo 2.4 milioane de entuziaști, dar pe parcurs audiența s-a stabilizat pe la 140 000 de spectatori per episod.

Era de așteptat. Între cele două războaie, primul nu cred că este preferatul multora și scriind asta îmi dau seama cât de ușor poate să fie scos din context. Cu toate astea, cred că eram mai mulți care abia așteptam seria cu al Doilea Război Mondial să …

.calif se lansează la punct fix

Cele mai bune idei sunt în general extrem de simple și premizele de la care pleacă sunt pe înțelesul tuturor. Cam așa stă treaba și când vrei să faci o campanie mișto. Te gândești la niște insight-uri simple și încerci să construiești ceva mișto pe prima idee care îți trece prin cap. Idee care de mai multe ori decât e statistic acceptabil e și cea mai bună. Greul începe abia când vrei să convingi clientul de justețea cauzei tale.

Trecând peste produsele pe care le savurez ocazional cu plăcere, lucru care îmi place cel mai mult la Calif e că sunt fani ai ideilor astea simple. Îmi imaginez că discuția despre activarea de la Biz Seaside Camp a mers cam așa.
- Trebuie să facem ceva la camp că între timp ne-am rebranduit în .calif
- Punct. Punct și de la capăt. Punct fix. Hmmm.
- Ce mai e la punct fix? Săritura cu parașuta.
- Gata! Asta e.
- Luăm niște parașutiști să sară la punct fix.
.calif gen
- Haaahhahah. Haide să facem asta.  Și au făcut-o ieri.

Anul trecut livrau dill-uri și kebun…

Noroc cu datingul online pentru că altfel vedeam cupluri doar la zoo

Știu că nu s-a uitat nimeni aseară la #GospodarFărăPereche, dar aveți noroc cu mine că pot să vă fac un rezumat la ce se mai întâmplă în afara bulei. Ieri a fost prima emisiune unde gospodarii noștri single au dat pentru a nu știu câta oară cu realitatea crudă din zona de dating la țără. 

Oamenii noștri înainte de toate par să fie destul de muncitori. Unii cu mai mult noroc decât alții, dar în esență fiecare avea o curte îngrijită și o burtică de bere. Deci cumva înstăriți pentru că n-ai cum să fii sărac mort și să ai burtă de bere. Să faci burtă de bere este o investiție destul de mare de timp și bani.

Unii erau cu studii superioare, alții aveau ceva înclinații artistice, cert e că toți se curățau destul de bine într-un costum mai de Doamne-ajută sau măcar un trening din ăla mai bun. Personalități variate la fel de mult ca simțul umorului și al ridicolului pe care te aștepți să îl aibă o persoană care participă la o astfel de emisiune. Pe scurt, nici chiar Brad Pitts, dar nici Harve…