Treceți la conținutul principal

Bloguri vs Jurnalism

Meci intrat parca in prelungiri. Analistii ar declara la unison ca jurnalismul inca nu a pierdut lupta pentru suprematie .... dar parca cifrele arata altceva. Sa fie acesta rezumatul conferintei de astazi de la Centrul Cultural American?

Raspunsul inca nu ma grabesc sa il dezvelesc. Despre ce s`a vorbit cred ca e foarte clar din pozele slideurilor prezentate (pe care le`am pus mai jos) ... daca sunteti foarte curiosi aruncati acum o privire peste ele. Temele propuse au fost 3 fiecare beneficiind de cate un pahar de cola/cafea si o portie de saratele sau socializare la o tigara.

  • Blogging, Jurnalism & Credibilitate
  • Blogging - Aspecte Legale si Financiare
  • Blogging – Activism Social

Cam scurte aceste pauze (care nu prea au fost de socializare) ... pentru o masa rotunda. As fi absurd daca m`as plange de organizare in conditiile in care a iesit foarte bine. Nu am fost bombardat cu informatii noi dar scopul informativ s`a atins cu destul de multa usurinta.

Am descoperit ca statistic vorbind doar 30% din americani cititori de bloguri ... lectureaza un blog personal ~ implicit cam scriu degeaba pentru publicul meu american vorbitor de romana. S`a mai vorbit de dreptul la replica care ar trebui acordat in cazul unei insemnari mai agresive. Astfel s`a punctat credibilitatea ca factor determinant in castigarea bataliei aprige vs media clasica.

Intr`o oarecare masura s`a incercat compunerea unui raspuns frumos la intrebarea " Ce sunt blogurile? " Apoi s`a ornat frumos cu niste exemple de implicare sociala a acestor necunoscute (supranumit si ca activism social). Cum iti afecteaza blogul locul de munca? a fost alta intrebare care a fost ridicata si pasata "if clause"-ului.

A fost interesant si am fost bombardat efectiv de exemple relevante cu rolul de a sustine argumentarea. Iubesc exemplele ... poate si din cauza asta mi`a placut atat de mult si am ramas pana la final (eu si aprox 20% din cei prezenti initial).

Data aleasa acestui eveniment (care totusi este unul nesemnificativ) in cursul saptamanii a afectat gradul de participare ... dar nu si comunicarea. Discutiile au fost deschise intre vorbitori si public fapt ce a schimbat oarecum ritmul monoton al genului acesta de conferinte.

Am inteles ulterior ca filmul de inceput (If You Can’t Beat ‘Em, Blog ‘Em<) este unul din categoria " de vizionat " si cam asta e singurul regret legat de evenimentul asta.


Comentarii

  1. Interesant ! Insa cred ca vor trebui din ce in ce mai multea stfel de conferinte pana sa se trezeasca unii dintre cetateni si pana sa inteleaga ideea bloggingului si ablogurilor in general !
    Andrei... ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. o sa treaca mult timp pana or sa inteleaga ca IE 6 te umple cu troiani ... dar rabdare este.

    RăspundețiȘtergere
  3. "armata de zombi care citesc acest blog..." :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Populare în ultima săptămână

Cele 10 lucruri care îți vor distruge restaurantul

Pe la începutul anului s-a deschis pe lângă mine un loc care avea potențial să devină destinația favorită de ieșit la bere pe vreme rea sau friguroasă. Începuseră bine și cred că nu era săptămână în care să merg pe acolo de cel puțin două ori.

Lucrurile au mers așa o perioadă și păreau că vor rezista primului an în probabil cea mai saturată zona de going out a Bucureștiului. Asta până când n-a mai mers. Nu s-au curățat, dar am fost acum vreo două zile p-acolo și cam bătea vântul. Aveau doar două mese ocupate din 25 cât cred că are pe două etaje. 
Și probabil că patronul nu înțelege cum a ajuns în situația asta în nici măcar jumătate de an de la lansare așa că m-am gândit să îl ajut cu niște răspunsuri. Nu exact despre pub-ul lui restaurant, dar prin listă probabil că va regăsi câteva greșeli pe care le-a făcut și el.

1. Muzica care este mult prea tare. Ăsta e un blestem al nostru ca specie pentru că nu reușim să înțelegem că omul nu prea are chef de țipat peste masă atunci când mănân…

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

În marketing există prezumția de nevinovăție?

Adică dacă eu am impresia că tu ai făcut ceva ilegal pentru a îți promova afacerea, dar este destul de improbabil ca cineva să poată demonstra asta, pot să te consider din prima vinovat sau chiar trebuie dovezi palpabile? Vorba aia, nu se apucă nimeni să îți facă campanie de awareness pentru că te urăște.

Asta e dilema mea de azi și am un exemplu concret cunoscut bucureștenilor.

Pe de-o parte Capitala s-a umplut în ultimele două luni de graffiti-uri cu "I ❤️ Buchetino", pe de alta florăria de luxBuchetino zice că nu are nicio legătură sau că ești cont fals vechi de 10 ani dacă le zici ceva de presupusul vandalism.

Chit că are sediul la nici 350 de metri de graffiti-ul de pe Biblioteca Națională a României și că e singurul brand cu numele asta din țară. Chit că formularea asta a mai folosit-o anul trecut magazinul din Londra sau tatăl antreprenoarei acum vreo două zile. N-au fost ei.

Și chiar dacă există o urmă de îndoială, n-ai cum să fii sigur fără dovezi.

Acum între noi f…