Treceți la conținutul principal

cand publicitatea mincinoasa este premiata

Preludiul incepe cam asa. Avem o scoala oarecare de advertaizing din asta ... sa ii zicem adc*ro .... care incearca sa invete tinerii cu ambitii corporatiste si ceva creativitate wannabe cum se face advertaizing pe bune. Un scurt rand de aplauze si hai sa continuam.

La aceasta minunatie de scoala tinerii invatacei primesc briefuri. Gen tema pentru acasa. Ultimul brief de la editia de anul acesta a fost legat de conceperea unei campanii de autopromovare. Un tanar creativ care e probabil consumator de scandaluri otevistice intre vedete de carton a venit cu o idee geniala.

Hai sa reeditam scandalul sexy braileanca vs roxy manelista. Cu alte cuvinte hai sa avem doi oameni din advertaizing care se cearta pe posibilitatea de angajare a unui tanar elev al scolii adcro. Pe cine sa punem in rolul principal? De ce nu tocmai pe acest zdrobitor de inimi corporatiste care a venit cu ideea? Si cine sa fie "fetele" care se cearta pe potenta lui creativa? Pai simplu ... doi oameni din doua agentii diferite ...... sa le zicem Pila si Serban.

Nu-i asa numele au ceva potential de telenovela? Avand scenariul si cei 3 protagonisti s-a inceput campania. Intre timp s-a si terminat cu marea iesire din dulap (in engleza parca suna mai bine) care denota nitica mandrie corporatista.

Foarte tare frate ... desi eu ma cam intreb daca chestia asta nu nitel venerica pentru imaginea participantilor. Oare o astfel de minciuna (eu tot zic ca e minciuna indiferent de cum vrei sa o dai) ar trebui sa imi dea fluturasi in stomac sau o senzatie de murdarie persistenta in urma violului de incredere la care am fost supus?

Intr-un mod ironic povestea s-a desfasurat (cel putin din punctul meu de vedere) pe meca advertaizarilor din .ro  - un site care cu asta se ocupa. Dar unde vine ironia ... pai siteul acesta ce se vrea serios intr-un interval de 12 zile a trecut de la
Superscandal.. Şerban Alexandrescu s-a supărat pe bunul său coleg de breaslă, Pilă, şi intenţionează să se retragă din Şcoala ADC*RO
 (am accentuat eu superscandal ca sa se prinda si cititorii mei cu 8 clase) ... la

... au pus la cale ştirea bombă. Ea reprezintă, de fapt, rezolvarea neconvenţională a ultimului brief din cadrul Şcolii ADC*RO
 Pai acum ma intreb si eu .... voi ca site de informare din aceasta industrie exotica .. nu v-ati facut de ras ca dati stiri din astea? Ce incredere sa mai am in voi daca un tanar publicitar wannabe va manipuleaza pentru buna sa nota 10?

Sa nu fim rautaciosi si sa insistam pe vina site-ului respectiv. Problema mai mare este legata de acest low senzational in care elitismul advertaizingului se scalda fara nici o jena. Acest plusvaloare adus unei industrii si asa schiopatande de idei bune.

Cu adevarat amuzant mi se pare problema de etica si moralitate pe care o ridica acest viol in grup. Parca doar in dragoste si in razboi totul este permis. Sa fie advertaizingul noul copil din flori al celor doi?

Eu totusi parca as vrea ca oamenii care imi fac campania de whatever suma de bani munciti de mine sa fie nitel mai creativi decat otv-ul. Nu stiu de ce. Nu vreau sa disciminez. Asa sunt eu. Poate nitel arogant ... poate elitist wannabe. Dar ce stiu eu? Poate chiar asa vinzi. Poate asta este asocierea de brand. Poate asa trebuie sa fii sa poti face reclame pentru semintari si bautorii de bere la pet.

Cateodata imi vine sa ma angajez in advertising...ca nu pare chiar asa de greu. Eu la campania asta as fi pus si niste sext tape-uri si poze incomode pentru personajele campanie.

Comentarii

  1. demonstreaza ca esti mai bun, incearca scoala adc, vezi ce-ti iese.
    fara demo acest post parte o simpla oftica si atat.

    RăspundețiȘtergere
  2. @anonim - din pacate ... tind sa cred ca nu ai inteles nimic din aceasta insemnare.

    pacat

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Populare în ultima săptămână

Ultimele vestigii ale civilizației noastre or să fie mașinile de la Charm Studio

50 de ani de acum înainte când or să vină niște hamsteri din ăștia verzi care vor să facă primul contact și vor descoperi cu surprindere că am reușit să ne ducem dracului cu toții, ce credeți că o să mai stea în picioare pe planeta asta? Exact! Mașinile de la studiourile de videochat.

Parcate în aceleași loc de vreo doi ani, ele sunt mărturie a impotenței noastre colective sau mai bine spus a primăriei sau cine naiba e responsabil cu ridicarea mașinilor abandonate pe trotuar. Este imposibil să nu poți face nimic în acest sens tu oraș de reședință pentru Catredală!

Dar nu despre asta doream să scriu, am un challenge pe a fi sau a nu fi lepră pe care cumva aș vrea să îl câștig, ci despre stilul glam de videochatistă.

Dacă te-ai uitat la o reclamă la videochat, le-ai văzut pe toate. Căprioara e puțin falită și abătută până când se hotărăște că vrea să devină colegă cu niște fete de o frumusețe îndoielnică chiar și după niște standarde 144p. Ăla e declic-ul care practic îi schimbă viața …

Dă-i peste bot cu video-ul ăsta când mai zice "pe vremea mea..."

Cazurile extreme de pe vremea mea le vezi anual prin jurul zilei mele de naștere când aproape-centenarii de peste tot îl plâng pe Împușcatul pentru că "era rău, dar măcar aveai serviciu și casă asigurată', dar alea mai ușoare le vezi ori de câte ori se vorbește de generația asta nouă care vine din urmă: gen z.

Multe reproșuri referitoare la cum ăștia tineri fac lucrurile diferit față de cum le-am făcut noi sunt destul de pertinente și relevante contextului actual de îți-măsor-valoarea-în-like-uri-și-subscriberi, dar sunt destule cazuri de gratuități specifice generation gap-ului.

Eu când eram mic mă jucam pe stradă și stăteam afară toată ziua. Țevi cu cornete, bărcuțe în băltoacele interminabile, bombe cu carbid și alte nebunii din astea! Dar uit că pe vremea aia trecea o mașină la 20 de minute pe stradă sau de câte ori a fost pupată cine știe ce icoană de nu mi-am pierdut vederea printre toate bombele în țevi de PVC date.

Ca să nu mai cad în capcana asta sau ca să îmi fie ma…

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…