Treceți la conținutul principal

cand publicitatea mincinoasa este premiata

Preludiul incepe cam asa. Avem o scoala oarecare de advertaizing din asta ... sa ii zicem adc*ro .... care incearca sa invete tinerii cu ambitii corporatiste si ceva creativitate wannabe cum se face advertaizing pe bune. Un scurt rand de aplauze si hai sa continuam.

La aceasta minunatie de scoala tinerii invatacei primesc briefuri. Gen tema pentru acasa. Ultimul brief de la editia de anul acesta a fost legat de conceperea unei campanii de autopromovare. Un tanar creativ care e probabil consumator de scandaluri otevistice intre vedete de carton a venit cu o idee geniala.

Hai sa reeditam scandalul sexy braileanca vs roxy manelista. Cu alte cuvinte hai sa avem doi oameni din advertaizing care se cearta pe posibilitatea de angajare a unui tanar elev al scolii adcro. Pe cine sa punem in rolul principal? De ce nu tocmai pe acest zdrobitor de inimi corporatiste care a venit cu ideea? Si cine sa fie "fetele" care se cearta pe potenta lui creativa? Pai simplu ... doi oameni din doua agentii diferite ...... sa le zicem Pila si Serban.

Nu-i asa numele au ceva potential de telenovela? Avand scenariul si cei 3 protagonisti s-a inceput campania. Intre timp s-a si terminat cu marea iesire din dulap (in engleza parca suna mai bine) care denota nitica mandrie corporatista.

Foarte tare frate ... desi eu ma cam intreb daca chestia asta nu nitel venerica pentru imaginea participantilor. Oare o astfel de minciuna (eu tot zic ca e minciuna indiferent de cum vrei sa o dai) ar trebui sa imi dea fluturasi in stomac sau o senzatie de murdarie persistenta in urma violului de incredere la care am fost supus?

Intr-un mod ironic povestea s-a desfasurat (cel putin din punctul meu de vedere) pe meca advertaizarilor din .ro  - un site care cu asta se ocupa. Dar unde vine ironia ... pai siteul acesta ce se vrea serios intr-un interval de 12 zile a trecut de la
Superscandal.. Şerban Alexandrescu s-a supărat pe bunul său coleg de breaslă, Pilă, şi intenţionează să se retragă din Şcoala ADC*RO
 (am accentuat eu superscandal ca sa se prinda si cititorii mei cu 8 clase) ... la

... au pus la cale ştirea bombă. Ea reprezintă, de fapt, rezolvarea neconvenţională a ultimului brief din cadrul Şcolii ADC*RO
 Pai acum ma intreb si eu .... voi ca site de informare din aceasta industrie exotica .. nu v-ati facut de ras ca dati stiri din astea? Ce incredere sa mai am in voi daca un tanar publicitar wannabe va manipuleaza pentru buna sa nota 10?

Sa nu fim rautaciosi si sa insistam pe vina site-ului respectiv. Problema mai mare este legata de acest low senzational in care elitismul advertaizingului se scalda fara nici o jena. Acest plusvaloare adus unei industrii si asa schiopatande de idei bune.

Cu adevarat amuzant mi se pare problema de etica si moralitate pe care o ridica acest viol in grup. Parca doar in dragoste si in razboi totul este permis. Sa fie advertaizingul noul copil din flori al celor doi?

Eu totusi parca as vrea ca oamenii care imi fac campania de whatever suma de bani munciti de mine sa fie nitel mai creativi decat otv-ul. Nu stiu de ce. Nu vreau sa disciminez. Asa sunt eu. Poate nitel arogant ... poate elitist wannabe. Dar ce stiu eu? Poate chiar asa vinzi. Poate asta este asocierea de brand. Poate asa trebuie sa fii sa poti face reclame pentru semintari si bautorii de bere la pet.

Cateodata imi vine sa ma angajez in advertising...ca nu pare chiar asa de greu. Eu la campania asta as fi pus si niste sext tape-uri si poze incomode pentru personajele campanie.

Comentarii

  1. demonstreaza ca esti mai bun, incearca scoala adc, vezi ce-ti iese.
    fara demo acest post parte o simpla oftica si atat.

    RăspundețiȘtergere
  2. @anonim - din pacate ... tind sa cred ca nu ai inteles nimic din aceasta insemnare.

    pacat

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

15 minute de palme transpirate: cum s-a aterizat ieri pe aeroportul din Düsseldorf

Zborul a devenit atât de tehnologizat că atunci când spui pilot te gândești la un gigel ce face integrame pe toată durata zborului. Păi nu mai e ca acum 40-50 de ani când să fii pilot însemna ceva. Acum te urci în avion, apeși câteva butoane și calculatorul face totul. Apoi te trântește la pământ un video ca cel de mai sus unde te uiți ca vițelul la poartă.

Filmul e de ieri din timpul furtunii Friederike, cea mai puternică din ultimii 11 ani, care s-a făcut remarcată prin vânturi de până la 140km/h - asta dacă n-am greșit eu conversia din noduri în km/h.

Mă gândeam că la astfel de vânturi se închide aeroportul, dar s-ar părea că băieții ăștia experți în rebusuri și integrame se pricep și la a pune avionul pe pistă în siguranță. Aici a mai contat și scula cu care lucrau că unora le-au trebuit câte 3 încercări, dar majoritatea și-au adus pasagerii în siguranță în aeroportul în care trebuiau să ajungă.

Câteva highlight-uri din filmuleț:

13:40 - băi băiete, cred că au dus avionul direct …

Toate glumele alea despre millennials sunt adevărate

Din când în când mai apare câte un articol care ne pune în cârcă tot ce nu merge bine în lumea asta. Ba e vina noastră că nu vrem să cumpărăm case și preferăm să stăm în chirie. Ba că nu putem să ne convingem părinții să nu mai voteze ce votează pentru că nu avem respectul lor. Ba că nu avem acest respect că suntem generația care pleacă cel mai târziu d'acasă. Ba că nu avem șapcă și tot felul de bazaconii de gen.

Până aseară îmi spuneam bătrânii ăștia au luat-o razna și trebuie neapărat să găsească un țap ispășitor pentru consecvența cu care tot fac alegeri neinspirate, dar aseară mi-am dat seama că tot ce se spune e adevărat. Suntem o generație slabă.

Mă uitam aseară un reality show destul de tristuț față de ce oferă ProTv-ul în general, Ferma Vedetelor pe numele lui, unde două bucăți de millennials și-au luat bătaie de la doi aproape-pensionari rablagiți în două probe de îndemânare.

Două tipe în putere n-au fost în stare să bată o Rona Hartner operată la menisc în urmă cu două …

Am păcătuit pe Instagram, am dat în patima hashtag-urilor

Cam prin perioada când mă zbăteam să trec de 1000 de urmăritori pe Instagram, mi-a venit ideea asta creață de a vedea dacă abuzul de hash tag-uri are vreun efect long term asupra contului meu. Așa că m-am pus pe studiat problema și am răsfoit vreo două duzini de hashtag-uri pentru a vedea care e situația din teritoriu.

Stăteam bine de tot. Pozele erau o țâră mai artistice ca majoritatea celor prezente pe hash tag-uri, textele scrise nițel mai bine, viața cam tot p-acolo de spectaculoasă - mi-am zis că nu am cu să eșuez chit că nu puteam să pun un selfie-decolteu din când în când. Măcar asta să fie problema de plafonare când ajung la suta de mii de fani.

M-am pus pe treabă și am downloadat o aplicație de generat hash tag-uri și am început să fac combinații de n luate câte m ori de fiecare dată când mai urcam câte ceva pe Instagram. Și am ținut-o așa vreo 2-3 luni până când a venit momentul să trag linie și să văd recolta la hectar.

Pozele duduiau de like-uri primite de la tot felul de…