Treceți la conținutul principal

Google stie unde am fost miercurea trecuta toata ziua

Si nu doar miercurea trecuta. Stie pe unde am fost in fiecare zi,ora si cel putin jumatate de ora de cand am inceput sa folosesc Google Maps + Google Latitude pe telefon. Ce e Google Latitude? O aplicatie ce iti permite sa vezi pe unde sunt pe harta prietenii tai ce folosesc si ei la randul lor Latitude.

Intre timp Latitude a capatat posibilitatea de a vedea lista locurilor in care ai fost si cu ajutorul acesteia mi-am dat seama ca Google este un veritabil Big Brother si asta cu acordul meu. Bravo eu - you showed the man!

Nici nu iti trebuie GPS. Au o chestie foarte misto si utila bazata pe triangularea semnalului telefonic. Practic iti da pozitia aproximativa intr-un cerc cu o raza ce variaza intre 60-1100m prin Bucuresti. Partea cu adevarat utila este ca desi ei zic ca ai putea sa fii teoretic oriunde in acel cerc ... tu esti in realitate la max 50m de centrul semnalizat al acestuia.

Ce e cu adevarat Big Brotherish la mine este ca in fiecare zi la ora 12:00 Google Maps + Latitude isi sincronizeaza datele cu contul meu google. Iar ce e cu adevarat inspaimantator este ca aplicatia de pe mobil isi cauta singura locatia prin triangularea semnalului telefonic chiar daca am respectivul program inchis.

Asa se face ca de exemplu as putea sa va arat pe unde am fost miercurea trecuta (18 nov 09). Pot sa si rulez un mic filmulet cu traseul meu realizat din 72 de localizari triangulate de bunavoie si fara a deschide macar odata Google Maps si/sau Latitude.

Voila! Tot ce ai nevoie e un telefon fara gps conectat ocazional la net :))



Totusi sa fiu corect fata de Google. In apararea lor pot spune ca e treaba facuta cu mana mea. Am ales sa imi detecteze locatia (nu stiam totusi ca o sa o faca si fara ca aplicatia sa fie deschisa). Ei chiar imi trimit email-uri saptamanale sa ma anunte ce aplicatii au permisiune de la mine sa foloseasca datele din Google Latitude si sa imi aduca aminte ca alegera de a share-ui locatia mea poate sa fie schimbata oricand.

Dar te face sa te intrebi daca Big Brother este aici sau mai aproape decat credeai.

Comentarii

  1. Nitel spooky. Asta e. Era privacy-ului a apus, si e atat de mult sharing, incat nobody cares :)

    RăspundețiȘtergere
  2. pai oricum operatorul de telefonie stie cu exactitate unde ai fost, tot timpul cat ai avut baterie si semnal la telefon.

    RăspundețiȘtergere
  3. Deci ti-ai facut nevoile intre Rucar si Bran?:))

    RăspundețiȘtergere
  4. tu stii cat costa un soft de tracking angajati/masini prin GPS?

    RăspundețiȘtergere
  5. Triangularea in cauza ORICUM o fac automat retelele de telefonie mobila (nu numai ca functioneaza chiar daca ai telefonul inchis - ca doar si atunci iti arata daca ai semnal, deci schimba informatii cu antenele -, da' mai functioneaza o bucata de vreme (zeci de minute sau ore) chiar si dupa ce scoti bateria din mobil (dupa ce "moare" telefonul prin "epuizarea" bateriei, triangularea mai functioneaza zile in sir, daca nu saptamani). Procedand in acest fel initiezi doar impartasirea acestor cunostinte si cu restul lumii (incepand cu tine insuti si cu prietenii).

    RăspundețiȘtergere
  6. am inceput sa-l folosesc si eu. cu gps-ul activat papa ceva mai mult baterie dar arata exact locatia. dezavantaj ar fi si ca, odata lasat deschis ramene conectat non-stop la net si daca ai activat sa mearga netul prin 3g, tot asa .. iti rupe bateria. oricum .. e misto si cu alertele alea .. daca te aproprii de un prieten te poate notifica si prin sms, gratuit, desigur.

    RăspundețiȘtergere
  7. @calin - pe blogul asta nu avem culoare politica.

    RăspundețiȘtergere
  8. Analytics si acum asta ? .. eu am plecat cu lanterna prin munti :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Al Doilea Război Mondial și al său vlog săptămânal

Indy Neidell acum 4 ani a venit cu o idee genială pentru bărbați care au citit Sven Hassel în copilărie pasionații de istorie: un documentar cronologic pe YouTube pornit la comemorarea începutului Primului Război Mondial care săptămânal prezenta ce se întâmpla acum 100 de ani pe front. Practic e ca și cum ai urmări un mini jurnal de știri din timpul războiului.

4 ani mai târziu canalul are mai bine de 600 de video-uri care împreună au acumulat undeva pe la 145 de milioane de vizualizări, urmând ca acum în noiembrie să pregătească ultimul video odată cu terminarea războiului.  Primul video al proiectului a început puternic cu vreo 2.4 milioane de entuziaști, dar pe parcurs audiența s-a stabilizat pe la 140 000 de spectatori per episod.

Era de așteptat. Între cele două războaie, primul nu cred că este preferatul multora și scriind asta îmi dau seama cât de ușor poate să fie scos din context. Cu toate astea, cred că eram mai mulți care abia așteptam seria cu al Doilea Război Mondial să …

.calif se lansează la punct fix

Cele mai bune idei sunt în general extrem de simple și premizele de la care pleacă sunt pe înțelesul tuturor. Cam așa stă treaba și când vrei să faci o campanie mișto. Te gândești la niște insight-uri simple și încerci să construiești ceva mișto pe prima idee care îți trece prin cap. Idee care de mai multe ori decât e statistic acceptabil e și cea mai bună. Greul începe abia când vrei să convingi clientul de justețea cauzei tale.

Trecând peste produsele pe care le savurez ocazional cu plăcere, lucru care îmi place cel mai mult la Calif e că sunt fani ai ideilor astea simple. Îmi imaginez că discuția despre activarea de la Biz Seaside Camp a mers cam așa.
- Trebuie să facem ceva la camp că între timp ne-am rebranduit în .calif
- Punct. Punct și de la capăt. Punct fix. Hmmm.
- Ce mai e la punct fix? Săritura cu parașuta.
- Gata! Asta e.
- Luăm niște parașutiști să sară la punct fix.
.calif gen
- Haaahhahah. Haide să facem asta.  Și au făcut-o ieri.

Anul trecut livrau dill-uri și kebun…

Noroc cu datingul online pentru că altfel vedeam cupluri doar la zoo

Știu că nu s-a uitat nimeni aseară la #GospodarFărăPereche, dar aveți noroc cu mine că pot să vă fac un rezumat la ce se mai întâmplă în afara bulei. Ieri a fost prima emisiune unde gospodarii noștri single au dat pentru a nu știu câta oară cu realitatea crudă din zona de dating la țără. 

Oamenii noștri înainte de toate par să fie destul de muncitori. Unii cu mai mult noroc decât alții, dar în esență fiecare avea o curte îngrijită și o burtică de bere. Deci cumva înstăriți pentru că n-ai cum să fii sărac mort și să ai burtă de bere. Să faci burtă de bere este o investiție destul de mare de timp și bani.

Unii erau cu studii superioare, alții aveau ceva înclinații artistice, cert e că toți se curățau destul de bine într-un costum mai de Doamne-ajută sau măcar un trening din ăla mai bun. Personalități variate la fel de mult ca simțul umorului și al ridicolului pe care te aștepți să îl aibă o persoană care participă la o astfel de emisiune. Pe scurt, nici chiar Brad Pitts, dar nici Harve…