Treceți la conținutul principal

Care este cuvantul anului in industria online .ro?

Acum ceva vreme twitter a fost declarat cel mai popular cuvant din limba engleza in 2009. Cristi Manafu (link) arunca o idee pe blog a lui Emilian Nedelcu (link) despre care ar fi cuvantul anului in dot ro. Pune la dispozitie si un mic poll in care te roaga sa alegi dintre: Twitter, Facebook, Blog, New Media, Google, E-commerce, Hi5 si oricare altul ales de tine.

Pornind de la asta m-am gandit sa vad care sunt cele mai populare cuvinte folosite in online-ul romanesc in ultimele 365 de zile (7 decembrie 2008-2009). Nu se vrea a fi un studiu ci mai degraba o curiozitate personala.

Rezultatele sunt date de Google. S-au cautat termenii doar in textele (nu in linkuri) prezente pe site-urile scrise in limba romana (nu doar din romania) si crawl-uite in ultimul an.

Cuvinte caracteristice pentru online-ul romanesc (cautare - numar de rezultate)


  • Twitter - 24,600,000
  • Criza - 12,800,000
  • Mobile - 2,680,000
  • Magazin Online - 2,050,000
  • SEO - 2,120,000
  • Banner - 2,140,000
  • Youtube - 2,120,000
  • 2.0 - 2,110,000
  • SATI - 2,060,000
  • Spam - 2,050,000
  • Wordpress - 2,010,000
  • E-commerce - 2,010,000
  • Jobs - 2,000,000
  • Antreprenor - 2,000,000
  • New Media - 1,970,000
  • Wikipedia - 1,940,000
  • F5 - 1,880,000
  • Gmail - 1,750,000
  • Publicitate Online - 1,730,000
  • Hi5 - 1,710,000
  • Facebook - 1,680,000
  • Trilulilu - 1,570,000
  • Bio - 1,370,000
  • Interactiv - 1,310,000
  • Okidoki - 1,240,000
  • Faliment - 1,210,000
  • Neogen - 1,200,000
  • Bannere - 897,000
  • Zelist - 865,000
  • Boom - 859,000
  • Investitie - 793,000
  • Networking - 743,000
  • Bloggeri - 664,000
  • Netbridge - 568,000
  • Zoso - 488,000
  • Comert Electronic - 480,000
  • Trafic.ro - 464,000
  • Branding - 436,000
  • Publisher - 375,000
  • Adsense - 370,000
  • Emag - 369,000
  • Social Media - 359,000
  • Viral - 344,000
  • Investitor - 328,000
  • Manafu - 317,000
  • Video - 233,000
  • Online - 231,000
  • Blog - 222,000
  • Internetics - 219,000
  • Yahoo - 211,000
  • Google - 208,000
  • Metropotam - 200,000
  • Roblogfest - 196,000
  • Retele Sociale - 117,000
  • Startup - 123,000
  • Webstock - 120,000
  • Relansat - 110,000
  • IAB - 96,900
  • nihasa - 32,100 ;)
  • Campanii Online - 21,600
  • Monetizare - 19,300
Alin Zainescu pe acelasi principiu a cautat cuvantul anului in presa (link)


Top cautari in ultimul an conform google :
  1. jocuri
  2. youtube
  3. yahoo
  4. hi5
  5. filme
  6. dictionar 
  7. you 
  8. radio
  9. muzica
  10. google
Sunt sigur ca am mai scapat ceva cuvinte ... puteti sa mai propuneti si voi.

Comentarii

  1. Cristi Manafu a fost drăguţ să promoveze o iniţiativă MONEY.ro, nu este ideea lui.

    Multumesc pentru ca ai completat si tu chestionarul. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. jocuri.... asta a fost tot timpul printre primele cuvinte de cautat

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Populare pe blog în ultima săptămână

Și ce faci când vine viitorul peste tine?

Știți care e cel mai surprinzător lucru la știrea că 10 edituri dau în judecată Bookster pentru cum funcționează modelul lor de business? Că le-a luat 7 ani să facă asta.

Șapte ani în care toată lumea credea că au o căsnicie fericită și că fiecare e mulțumit cu partea lui pe care o primește de la cele aproape 1000 de companii înrolate în sistem. 

Surpriză! Erau probleme în paradis, dar nu atât de mari încât a doua zi să se strângă toate editurile la o șuetă. Și au tăcut și au tot încasat bătaie fără să se clintească.

Nimeni de la nicio editură nu și-a zis: „Hai să ne facem Bookster-ul nostru!”. Nimeni nu s-a gândit la motivele pentru care Bookster prinde la corporatiști și cum ar putea să satisfacă această nevoie. Au stat cuminți și n-au schimbat nimic, iar rezultatul îl vedem acum după câțiva ani.

Să nu mă înțelegeți greșit, nu zic că ceea ce face Bookster este corect/moral pentru autori & edituri, dar îi apreciez pentru cum au exploatat această oportunitate de business. 

Și acum e …

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

In 8 luni de rulat tigari am economisit ...

Acum aproape 8 luni (fara 2-3 zile) m-am apucat sa imi rulez singur tigarile din motive financiare si de gust. Astazi am avut curiozitatea sa imi numar cutiile de filtre goale pe care le-am pastrat fix pentru postul asta. 16 cutii a cate 200 de filtre fiecare adica cam 3200 de tigari in 8 luni. Echivalentula a 160 de pachete de tigari. Wow. Mi se pare foarte mult. Dar tot raul spre bine. Lasati-ma sa va demonstrez.

Inainte fumam un pachet de tigari pe zi. M-am apucat acum de rulat tigari acum ~240 de zile si am fumat echivalentul a 160 de pachete de tigari. Drept urmare am fumat cu 80 de pachete mai putin decat inainte. Putin mai sanatos pentru ca tabachera mea scoate tigari subtiri si inainte eram cu Kent lung.