in 2009 probabil unul din doi romani a zburat

Si mi-as sustine titlul daca as reusi sa gasesc niste date statistice din 2009 (ins si eurostat fail). Totusi am gasit niste informatii destul de interesante despre situatia companiilor romanesti de zbor pentru anul trecut. Enjoy.
In 1999, numarul pasagerilor era de doar doua milioane, in timp ce numarul de miscari ale aeronavelor (aterizari si decolari) a fost de 48.240. In 2008, numarul pasagerilor era cu 350% mai mare (in total 9 .076.566 pasageri) , in timp ce numarul de miscari ale aeronavelor crescuse cu 211%, ajungand la 150.120.
Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti (AIHCB) a inregistrat in anul 2009 un total de 4.483.661 pasageri, cu 11% mai putin fata de anul 2008, cand pe acest aeroport au fost procesati 5.064.230 pasageri (incluzand si traficul transferat temporar de pe Aeroportul Baneasa in perioada 29 septembrie - 12 octombrie 2008).
Pentru anul 2009, la Aeroportul Baneasa cifrele arata peste 2.005.000 pasageri, fata de 1.760.000 pasageri in 2008 , inregistrand astfel o crestere de 13,92 % .
├Än contextul recesiunii economice globale, Compania TAROM a transportat (date ├«nregistrate pentru lunile ianuarie – noiembrie ┼či estim─âri pentru luna decembrie) ├«n anul 2009, 1.722.430 de pasageri, realiz├ónd astfel un grad de ├«nc─ârcare mediu (load factor) de 55,56% pe cursele regulate externe ┼či 58,88% pe cursele regulate interne.
In timpul anului trecut, Blue Air a inregistrat o crestere de 55% a numarului de pasageri, atingand pragul de 1.710.685 de persoane. Grad mediu de ocupare a aeronavelor de 75%.
Compania aeriana Lufhansa, cea mai mare companie aeriana de linie din Europa, a transportat anul trecut circa 600.000 de pasageri pe cursele din si catre Romania, in crestere cu 6% fata de anul precedent.
Wizz Air a transportat 1,65 milioane pasageri in relatia cu Romania, in 2009, si 7,8 milioane pasageri la nivel de grup.
Carpatair a transportat anul trecut 502.000 pasageri, in scadere cu 16% fata de 2008, iar gradul mediu de ocupare al aeronavelor a scazut de la 68% in 2008, la 60% anul trecut.
├Än 2009, ┼čansele ca un zbor comercial s─â sf├ór┼čeasc─â tragic au fost mai pu┼úin de unu la un milion, conform datelor ICAO. Mai exact, 0,71 avioane pierdute la un milion de zboruri ├«n toat─â lumea, adic─â 685 de victime dintr-un total de 2,3 miliarde de pasageri. ├Än 1945, primul an de statistici, fuseser─â 247 de victime la doar nou─â milioane de pasageri. De atunci, avia┼úia a ├«nv─â┼úat din fiecare dintre miile de gre┼čeli.

Comentarii

  1. Statistic se poate spuna ca 1 din 2 a zburat, dar realist cred ca procentul este mult mai mic. Sunt aceiasi oameni care zboara de multe ori pe an, in delegatii, turism, afaceri sau pur si simplu capsunari veniti si plecati cu low-cost.

    Acum ceva vreme zicea la stiri de o negresa din Timisoara care se prostitua in Bucuresti, calatorea saptamanal cu avionul pe ruta asta. Se dau peste cap statisticile.

    R─âspunde╚Ťi╚śtergere
  2. @nwradu - tocmai de asta am zis si probabil :)

    R─âspunde╚Ťi╚śtergere

Trimite╚Ťi un comentariu

Postări populare în ultima lună

Cat de bine dormi in noaptea de dinainte de plecare?

In 8 luni de rulat tigari am economisit ...