Treceți la conținutul principal

in 2009 probabil unul din doi romani a zburat

Si mi-as sustine titlul daca as reusi sa gasesc niste date statistice din 2009 (ins si eurostat fail). Totusi am gasit niste informatii destul de interesante despre situatia companiilor romanesti de zbor pentru anul trecut. Enjoy.
In 1999, numarul pasagerilor era de doar doua milioane, in timp ce numarul de miscari ale aeronavelor (aterizari si decolari) a fost de 48.240. In 2008, numarul pasagerilor era cu 350% mai mare (in total 9 .076.566 pasageri) , in timp ce numarul de miscari ale aeronavelor crescuse cu 211%, ajungand la 150.120.
Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti (AIHCB) a inregistrat in anul 2009 un total de 4.483.661 pasageri, cu 11% mai putin fata de anul 2008, cand pe acest aeroport au fost procesati 5.064.230 pasageri (incluzand si traficul transferat temporar de pe Aeroportul Baneasa in perioada 29 septembrie - 12 octombrie 2008).
Pentru anul 2009, la Aeroportul Baneasa cifrele arata peste 2.005.000 pasageri, fata de 1.760.000 pasageri in 2008 , inregistrand astfel o crestere de 13,92 % .
În contextul recesiunii economice globale, Compania TAROM a transportat (date înregistrate pentru lunile ianuarie – noiembrie şi estimări pentru luna decembrie) în anul 2009, 1.722.430 de pasageri, realizând astfel un grad de încărcare mediu (load factor) de 55,56% pe cursele regulate externe şi 58,88% pe cursele regulate interne.
In timpul anului trecut, Blue Air a inregistrat o crestere de 55% a numarului de pasageri, atingand pragul de 1.710.685 de persoane. Grad mediu de ocupare a aeronavelor de 75%.
Compania aeriana Lufhansa, cea mai mare companie aeriana de linie din Europa, a transportat anul trecut circa 600.000 de pasageri pe cursele din si catre Romania, in crestere cu 6% fata de anul precedent.
Wizz Air a transportat 1,65 milioane pasageri in relatia cu Romania, in 2009, si 7,8 milioane pasageri la nivel de grup.
Carpatair a transportat anul trecut 502.000 pasageri, in scadere cu 16% fata de 2008, iar gradul mediu de ocupare al aeronavelor a scazut de la 68% in 2008, la 60% anul trecut.
În 2009, şansele ca un zbor comercial să sfârşească tragic au fost mai puţin de unu la un milion, conform datelor ICAO. Mai exact, 0,71 avioane pierdute la un milion de zboruri în toată lumea, adică 685 de victime dintr-un total de 2,3 miliarde de pasageri. În 1945, primul an de statistici, fuseseră 247 de victime la doar nouă milioane de pasageri. De atunci, aviaţia a învăţat din fiecare dintre miile de greşeli.

Comentarii

  1. Statistic se poate spuna ca 1 din 2 a zburat, dar realist cred ca procentul este mult mai mic. Sunt aceiasi oameni care zboara de multe ori pe an, in delegatii, turism, afaceri sau pur si simplu capsunari veniti si plecati cu low-cost.

    Acum ceva vreme zicea la stiri de o negresa din Timisoara care se prostitua in Bucuresti, calatorea saptamanal cu avionul pe ruta asta. Se dau peste cap statisticile.

    RăspundețiȘtergere
  2. @nwradu - tocmai de asta am zis si probabil :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Populare pe blog în ultima săptămână

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

In 8 luni de rulat tigari am economisit ...

Acum aproape 8 luni (fara 2-3 zile) m-am apucat sa imi rulez singur tigarile din motive financiare si de gust. Astazi am avut curiozitatea sa imi numar cutiile de filtre goale pe care le-am pastrat fix pentru postul asta. 16 cutii a cate 200 de filtre fiecare adica cam 3200 de tigari in 8 luni. Echivalentula a 160 de pachete de tigari. Wow. Mi se pare foarte mult. Dar tot raul spre bine. Lasati-ma sa va demonstrez.

Inainte fumam un pachet de tigari pe zi. M-am apucat acum de rulat tigari acum ~240 de zile si am fumat echivalentul a 160 de pachete de tigari. Drept urmare am fumat cu 80 de pachete mai putin decat inainte. Putin mai sanatos pentru ca tabachera mea scoate tigari subtiri si inainte eram cu Kent lung.

Și ce faci când vine viitorul peste tine?

Știți care e cel mai surprinzător lucru la știrea că 10 edituri dau în judecată Bookster pentru cum funcționează modelul lor de business? Că le-a luat 7 ani să facă asta.

Șapte ani în care toată lumea credea că au o căsnicie fericită și că fiecare e mulțumit cu partea lui pe care o primește de la cele aproape 1000 de companii înrolate în sistem. 

Surpriză! Erau probleme în paradis, dar nu atât de mari încât a doua zi să se strângă toate editurile la o șuetă. Și au tăcut și au tot încasat bătaie fără să se clintească.

Nimeni de la nicio editură nu și-a zis: „Hai să ne facem Bookster-ul nostru!”. Nimeni nu s-a gândit la motivele pentru care Bookster prinde la corporatiști și cum ar putea să satisfacă această nevoie. Au stat cuminți și n-au schimbat nimic, iar rezultatul îl vedem acum după câțiva ani.

Să nu mă înțelegeți greșit, nu zic că ceea ce face Bookster este corect/moral pentru autori & edituri, dar îi apreciez pentru cum au exploatat această oportunitate de business. 

Și acum e …