Treceți la conținutul principal

in 2009 probabil unul din doi romani a zburat

Si mi-as sustine titlul daca as reusi sa gasesc niste date statistice din 2009 (ins si eurostat fail). Totusi am gasit niste informatii destul de interesante despre situatia companiilor romanesti de zbor pentru anul trecut. Enjoy.
In 1999, numarul pasagerilor era de doar doua milioane, in timp ce numarul de miscari ale aeronavelor (aterizari si decolari) a fost de 48.240. In 2008, numarul pasagerilor era cu 350% mai mare (in total 9 .076.566 pasageri) , in timp ce numarul de miscari ale aeronavelor crescuse cu 211%, ajungand la 150.120.
Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti (AIHCB) a inregistrat in anul 2009 un total de 4.483.661 pasageri, cu 11% mai putin fata de anul 2008, cand pe acest aeroport au fost procesati 5.064.230 pasageri (incluzand si traficul transferat temporar de pe Aeroportul Baneasa in perioada 29 septembrie - 12 octombrie 2008).
Pentru anul 2009, la Aeroportul Baneasa cifrele arata peste 2.005.000 pasageri, fata de 1.760.000 pasageri in 2008 , inregistrand astfel o crestere de 13,92 % .
În contextul recesiunii economice globale, Compania TAROM a transportat (date înregistrate pentru lunile ianuarie – noiembrie şi estimări pentru luna decembrie) în anul 2009, 1.722.430 de pasageri, realizând astfel un grad de încărcare mediu (load factor) de 55,56% pe cursele regulate externe şi 58,88% pe cursele regulate interne.
In timpul anului trecut, Blue Air a inregistrat o crestere de 55% a numarului de pasageri, atingand pragul de 1.710.685 de persoane. Grad mediu de ocupare a aeronavelor de 75%.
Compania aeriana Lufhansa, cea mai mare companie aeriana de linie din Europa, a transportat anul trecut circa 600.000 de pasageri pe cursele din si catre Romania, in crestere cu 6% fata de anul precedent.
Wizz Air a transportat 1,65 milioane pasageri in relatia cu Romania, in 2009, si 7,8 milioane pasageri la nivel de grup.
Carpatair a transportat anul trecut 502.000 pasageri, in scadere cu 16% fata de 2008, iar gradul mediu de ocupare al aeronavelor a scazut de la 68% in 2008, la 60% anul trecut.
În 2009, şansele ca un zbor comercial să sfârşească tragic au fost mai puţin de unu la un milion, conform datelor ICAO. Mai exact, 0,71 avioane pierdute la un milion de zboruri în toată lumea, adică 685 de victime dintr-un total de 2,3 miliarde de pasageri. În 1945, primul an de statistici, fuseseră 247 de victime la doar nouă milioane de pasageri. De atunci, aviaţia a învăţat din fiecare dintre miile de greşeli.

Comentarii

  1. Statistic se poate spuna ca 1 din 2 a zburat, dar realist cred ca procentul este mult mai mic. Sunt aceiasi oameni care zboara de multe ori pe an, in delegatii, turism, afaceri sau pur si simplu capsunari veniti si plecati cu low-cost.

    Acum ceva vreme zicea la stiri de o negresa din Timisoara care se prostitua in Bucuresti, calatorea saptamanal cu avionul pe ruta asta. Se dau peste cap statisticile.

    RăspundețiȘtergere
  2. @nwradu - tocmai de asta am zis si probabil :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Al Doilea Război Mondial și al său vlog săptămânal

Indy Neidell acum 4 ani a venit cu o idee genială pentru bărbați care au citit Sven Hassel în copilărie pasionații de istorie: un documentar cronologic pe YouTube pornit la comemorarea începutului Primului Război Mondial care săptămânal prezenta ce se întâmpla acum 100 de ani pe front. Practic e ca și cum ai urmări un mini jurnal de știri din timpul războiului.

4 ani mai târziu canalul are mai bine de 600 de video-uri care împreună au acumulat undeva pe la 145 de milioane de vizualizări, urmând ca acum în noiembrie să pregătească ultimul video odată cu terminarea războiului.  Primul video al proiectului a început puternic cu vreo 2.4 milioane de entuziaști, dar pe parcurs audiența s-a stabilizat pe la 140 000 de spectatori per episod.

Era de așteptat. Între cele două războaie, primul nu cred că este preferatul multora și scriind asta îmi dau seama cât de ușor poate să fie scos din context. Cu toate astea, cred că eram mai mulți care abia așteptam seria cu al Doilea Război Mondial să …

.calif se lansează la punct fix

Cele mai bune idei sunt în general extrem de simple și premizele de la care pleacă sunt pe înțelesul tuturor. Cam așa stă treaba și când vrei să faci o campanie mișto. Te gândești la niște insight-uri simple și încerci să construiești ceva mișto pe prima idee care îți trece prin cap. Idee care de mai multe ori decât e statistic acceptabil e și cea mai bună. Greul începe abia când vrei să convingi clientul de justețea cauzei tale.

Trecând peste produsele pe care le savurez ocazional cu plăcere, lucru care îmi place cel mai mult la Calif e că sunt fani ai ideilor astea simple. Îmi imaginez că discuția despre activarea de la Biz Seaside Camp a mers cam așa.
- Trebuie să facem ceva la camp că între timp ne-am rebranduit în .calif
- Punct. Punct și de la capăt. Punct fix. Hmmm.
- Ce mai e la punct fix? Săritura cu parașuta.
- Gata! Asta e.
- Luăm niște parașutiști să sară la punct fix.
.calif gen
- Haaahhahah. Haide să facem asta.  Și au făcut-o ieri.

Anul trecut livrau dill-uri și kebun…

Strongbow - de ceva vreme lansata si la noi in 3 sortimente

Lansarea efectiva a fost acum vreo 3-4 saptamani, dar am evitat sa scriu despre asta inainte sa o localizez offline intr-un supermarket. Oho si cat de greu a fost sa fac asta. Am vanat in Carrefour-ul si Mega Image-ul de la Piata Unirii de parca viata mea depindea de asta.

Cred ca m-ati vazut p-acolo. Cu ochii mijiti, eram cel nehotarat la raionul de beri de import. Ocazional faceam 13-14 si pe la cele cu arome si chiar pe la sucuri - de unde sa stiu unde naiba ar pune ei cidrul (mai are rost sa zic si de mere?).

Gata cu panica! intr-un tarziu au bagat si la mine in cartier cidru Strongbow.


Ce as putea sa zic despre Strongbow? Este un hard cider (4.5% alcool) si la noi in tara vine in trei variante: gold apple, red berries si elderflower. Gold e cel clasic de care probabil ai mai baut prin irish pub-uri, cel de soc nu este pentru toata lumea datorita aromei puternice, iar cel de fructe de padure pare o varianta mai domolita a unui Framboise.

Dupa ce am testat intensiv toate variantele…