Treceți la conținutul principal

in 2009 probabil unul din doi romani a zburat

Si mi-as sustine titlul daca as reusi sa gasesc niste date statistice din 2009 (ins si eurostat fail). Totusi am gasit niste informatii destul de interesante despre situatia companiilor romanesti de zbor pentru anul trecut. Enjoy.
In 1999, numarul pasagerilor era de doar doua milioane, in timp ce numarul de miscari ale aeronavelor (aterizari si decolari) a fost de 48.240. In 2008, numarul pasagerilor era cu 350% mai mare (in total 9 .076.566 pasageri) , in timp ce numarul de miscari ale aeronavelor crescuse cu 211%, ajungand la 150.120.
Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti (AIHCB) a inregistrat in anul 2009 un total de 4.483.661 pasageri, cu 11% mai putin fata de anul 2008, cand pe acest aeroport au fost procesati 5.064.230 pasageri (incluzand si traficul transferat temporar de pe Aeroportul Baneasa in perioada 29 septembrie - 12 octombrie 2008).
Pentru anul 2009, la Aeroportul Baneasa cifrele arata peste 2.005.000 pasageri, fata de 1.760.000 pasageri in 2008 , inregistrand astfel o crestere de 13,92 % .
În contextul recesiunii economice globale, Compania TAROM a transportat (date înregistrate pentru lunile ianuarie – noiembrie şi estimări pentru luna decembrie) în anul 2009, 1.722.430 de pasageri, realizând astfel un grad de încărcare mediu (load factor) de 55,56% pe cursele regulate externe şi 58,88% pe cursele regulate interne.
In timpul anului trecut, Blue Air a inregistrat o crestere de 55% a numarului de pasageri, atingand pragul de 1.710.685 de persoane. Grad mediu de ocupare a aeronavelor de 75%.
Compania aeriana Lufhansa, cea mai mare companie aeriana de linie din Europa, a transportat anul trecut circa 600.000 de pasageri pe cursele din si catre Romania, in crestere cu 6% fata de anul precedent.
Wizz Air a transportat 1,65 milioane pasageri in relatia cu Romania, in 2009, si 7,8 milioane pasageri la nivel de grup.
Carpatair a transportat anul trecut 502.000 pasageri, in scadere cu 16% fata de 2008, iar gradul mediu de ocupare al aeronavelor a scazut de la 68% in 2008, la 60% anul trecut.
În 2009, şansele ca un zbor comercial să sfârşească tragic au fost mai puţin de unu la un milion, conform datelor ICAO. Mai exact, 0,71 avioane pierdute la un milion de zboruri în toată lumea, adică 685 de victime dintr-un total de 2,3 miliarde de pasageri. În 1945, primul an de statistici, fuseseră 247 de victime la doar nouă milioane de pasageri. De atunci, aviaţia a învăţat din fiecare dintre miile de greşeli.

Comentarii

  1. Statistic se poate spuna ca 1 din 2 a zburat, dar realist cred ca procentul este mult mai mic. Sunt aceiasi oameni care zboara de multe ori pe an, in delegatii, turism, afaceri sau pur si simplu capsunari veniti si plecati cu low-cost.

    Acum ceva vreme zicea la stiri de o negresa din Timisoara care se prostitua in Bucuresti, calatorea saptamanal cu avionul pe ruta asta. Se dau peste cap statisticile.

    RăspundețiȘtergere
  2. @nwradu - tocmai de asta am zis si probabil :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

15 minute de palme transpirate: cum s-a aterizat ieri pe aeroportul din Düsseldorf

Zborul a devenit atât de tehnologizat că atunci când spui pilot te gândești la un gigel ce face integrame pe toată durata zborului. Păi nu mai e ca acum 40-50 de ani când să fii pilot însemna ceva. Acum te urci în avion, apeși câteva butoane și calculatorul face totul. Apoi te trântește la pământ un video ca cel de mai sus unde te uiți ca vițelul la poartă.

Filmul e de ieri din timpul furtunii Friederike, cea mai puternică din ultimii 11 ani, care s-a făcut remarcată prin vânturi de până la 140km/h - asta dacă n-am greșit eu conversia din noduri în km/h.

Mă gândeam că la astfel de vânturi se închide aeroportul, dar s-ar părea că băieții ăștia experți în rebusuri și integrame se pricep și la a pune avionul pe pistă în siguranță. Aici a mai contat și scula cu care lucrau că unora le-au trebuit câte 3 încercări, dar majoritatea și-au adus pasagerii în siguranță în aeroportul în care trebuiau să ajungă.

Câteva highlight-uri din filmuleț:

13:40 - băi băiete, cred că au dus avionul direct …

Toate glumele alea despre millennials sunt adevărate

Din când în când mai apare câte un articol care ne pune în cârcă tot ce nu merge bine în lumea asta. Ba e vina noastră că nu vrem să cumpărăm case și preferăm să stăm în chirie. Ba că nu putem să ne convingem părinții să nu mai voteze ce votează pentru că nu avem respectul lor. Ba că nu avem acest respect că suntem generația care pleacă cel mai târziu d'acasă. Ba că nu avem șapcă și tot felul de bazaconii de gen.

Până aseară îmi spuneam bătrânii ăștia au luat-o razna și trebuie neapărat să găsească un țap ispășitor pentru consecvența cu care tot fac alegeri neinspirate, dar aseară mi-am dat seama că tot ce se spune e adevărat. Suntem o generație slabă.

Mă uitam aseară un reality show destul de tristuț față de ce oferă ProTv-ul în general, Ferma Vedetelor pe numele lui, unde două bucăți de millennials și-au luat bătaie de la doi aproape-pensionari rablagiți în două probe de îndemânare.

Două tipe în putere n-au fost în stare să bată o Rona Hartner operată la menisc în urmă cu două …

Am păcătuit pe Instagram, am dat în patima hashtag-urilor

Cam prin perioada când mă zbăteam să trec de 1000 de urmăritori pe Instagram, mi-a venit ideea asta creață de a vedea dacă abuzul de hash tag-uri are vreun efect long term asupra contului meu. Așa că m-am pus pe studiat problema și am răsfoit vreo două duzini de hashtag-uri pentru a vedea care e situația din teritoriu.

Stăteam bine de tot. Pozele erau o țâră mai artistice ca majoritatea celor prezente pe hash tag-uri, textele scrise nițel mai bine, viața cam tot p-acolo de spectaculoasă - mi-am zis că nu am cu să eșuez chit că nu puteam să pun un selfie-decolteu din când în când. Măcar asta să fie problema de plafonare când ajung la suta de mii de fani.

M-am pus pe treabă și am downloadat o aplicație de generat hash tag-uri și am început să fac combinații de n luate câte m ori de fiecare dată când mai urcam câte ceva pe Instagram. Și am ținut-o așa vreo 2-3 luni până când a venit momentul să trag linie și să văd recolta la hectar.

Pozele duduiau de like-uri primite de la tot felul de…