Treceți la conținutul principal

E campanie ... e concurs?

Acum cateva saptamani, Blogalinitiative a anuntat o campanie pentru BCR refinantare - in care erau puse in joc 3 premii (1500 euro, ipaduri si telefoane htc). Recent, au aparut la Chinezu pe blog si rezultatele care pe mine m-au ingrijorat putin: 178 de bloggeri, 1854 mesaje pe twitter cu #refinantare si o audienta de 500 000 afisari pe zi. Se poate spune ca este o campanie de succes, dar problema sta in alta parte.

De fapt, e vorba despre campania care e mai mult concurs decat campanie. Doar 11 bloggeri se vor bucura de roadele muncii lor, iar ceilalati 167 vor ramane pe dinafara. Iar asta mi se pare ca face mai mult rau decat bine blogosferei mici (catre care a fost si adresata respectiva "campanie"). Se vor prefera pe viitor tot genul asta de concursuri in detrimentul campaniilor clasice si tot cativa bloggeri se vor bucura de premiil.
Bonus - jocul se strica si mai rau in momentul in care un A-lister prinde gustul unui astfel de concurs ce mizeaza in special pe cantitate si nu pe calitate (cantitate pe care el poate sa o furnizeze cu usurinta comparativ cu un blogger mic).

Atunci ce se schimba fata de situatia actuala in care bloggerii mici nu ciupesc nicio campanie? Pai, in esenta, nimic. Incepem sa vindem social media la kg si doar la kg? Nu ne mai intereseaza cine sunt cei 178? Vrem doar traficul adus de ei?

Consider ca este problema ce va duce la o rasturanre a balantei influencerilor precum si a bugetelor pentru bloggeri ca bloggeri si nu ca ciobani cu oi multe. Bloggerul isi pierde autoritatea si ajunge in aceeasi oala cu orice site cu x trafic.

Nu stiu ce sa va zic, dar parca nu pentru asta militam noi acum cativa ani.

Nu ma intelegeti gresit. Nu am o problema cu Chinezu sau Blogalinitiative si mai ales cu ideea din spatele concursului (campanii pentru bloggerii mici). Zic doar ca e un precedent periculos ce poate da de gandit oamenilor care pana acum faceau campanii cu bloggerii. Si rezultatul poate nu o sa fie pe gustul multora dintre bloggeri.

Comentarii

Postări Populare

Mileul de Aur - premiile neoficiale ale publicității

Industria creativă e puțin meschină. Din exterior se văd doar campaniile alea mișto unde s-au aliniat toate planetele posibile din univers, iar din interior sunt zile-luni-ani de făcut chestii mediocre pentru că cineva trebuie să le facă și pe alea. Orice banalitate de ambalaj, afiș publicitar, banner sau postare de social media a fost făcută de un om care visează să urce cândva pe scenă și să citească un discurs plictisitor de mulțumire.

Ei bine, ieri acești oameni au avut ocazia să facă asta la gala de premierea a Mileului de Aur. Un festival organizat mai mult ad-hoc pentru a râde puțin de creativitatea banală a industriei. Ca idee, la o categorie a câștigat un sticker alb de pus pe o fereastră pentru a ascunde un aer condiționat. Cu adevărat amuzant este că aia aparent era a 3-a versiune a respectivului sticker. Cam ăsta e nivelul de banalitate de care te mai lovești prin industria asta.

Dar și când urci pe scena aia, nebunie. Chiar dacă te înscrii și te votezi singur, cum a făcu…

Trailer: Pentru Romania (2018)

Deși am fost destul de critic în trecut cu filmele românești, mă bucură de fiecare dată când aflu câte ceva despre ce mai scoate cinematografia autohtonă. Ieri cam pe la prânz primesc un email cu o invitație de vizionare. Aveam alte pe cap așa că i-am dat cu marks as unread până azi dimineață când am avut niște minute libere.
...intr-o societate bantuita de indoiala, cu o scara a valorilor fundamentale subreda, dezordine sociala, crize politice, culturale sau economice, exista tentatia unui refugiu intr-un trecut al implinirii si al luminii. Acesta este Mitul Varstei de Aur, care, pentru societatea romaneasca de azi, este intruchipat intrucatva si de perioada Antichitatii, cand pe teritoriul actual al Romaniei locuiau triburi ale geto-dacilor.  " Pentru Romania " este filmul care aduce razboinicii daci in zilele noastre.
Doi razboinici daci ajung in prezent si descopera o Romanie care ii pune pe ganduri. Intriga filmului regizat de Andrei Barbat ii poarta pe protagonisti in…

10 lucruri pe care să le faci atunci când aplici la un job la care nu vrei să ajungi la interviu

Internetul e plin de oameni care te vor învăța ce trebuie să faci pentru a aplica pentru jobul visurilor tale, dar nimeni nu acoperă partea ailaltă. Partea aia când ai chef să te lamentezi puțin pe Internet că angajatorii sunt toți o apă și un pământ și mai bine te faci influencer de succes pentru că ai aplicat la zeci de job-uri și nici măcar unul nu te-a chemat la interviu.

E și asta o artă și din păcate este una destul de exclusivistă, dar stați fără griji că fac eu puțină lumină cu aceste sfaturi practice.

Pentru a maximiza șansele să fii ignorat, evită să parcurgi orice ghid de cum ar trebui să te prezinți pentru job-ul pe care ți-l dorești. De fapt aș sugera să trimiți CV-ul doar către job-ul care n-au nimic în comun cu parcursul tău profesional sau educațional de până acum. Cu cât mai diferite, cu atât mai bine. Arde-o cool cu angajatorul. Trântește-i un sunt leneș și foarte eficient, de asta nu trimit CV sau orice altceva. Hai să ne cunoaștem într-un email. Bagă-l în pitch. Tri…