In weekend am fost la Raliul Sibiului (mai mult in interes de serviciu) sa vad si eu cu ce se mananca un raliu. Am vazut un Sibiu plin de curiosi si pasionati ai sporturilor cu motor. Un oras ce clocotea sub zgomotul gingas al motoarelor turate. Plin de oameni si piloti. O simbioza ciudata pe care o vedeai la orice terasa intre oamenii din echipe si oameni normali.
Vineri seara am fost pe o speciala (Santa) de noapte ce a strans mii de oameni si mult praf. Atat de mult praf incat ecartul de placare intre masini a fost marit la 4 si respectiv 3 minute. Atat de mult praf incat am ajuns grizonat la hotel.
Atat de mult praf incat jumatate dintre piloti spuneau ca si-au oprit proiectoarele pentru ca nu vedeau nimic de praful ridicat de cei dinainte. Atat de mult praf ca nu avea cum sa nu ti se schiteze un zambet cand auzeai din padure motorul masinii ce urma sa vina.
|
Si era o zona atat de linistita inainte de etapa :) |
Au fost mii de oameni sa vada super speciala 7. Masinile parcate se intindeau pe 2-3 km iar valurile de oameni care plecau la 12-1 nu se mai opreau. Impresionant pentru o zona destul de greu accesibila.
Toate masinile dupa super speciala cu praf ajungeau la o spalatorie amplasata pe drum asa ca la o ora doua dupa etapa straluceau incet in intuneric in parcul auto.
|
masina lui Bogdan Marisca sambata pe la 3 dimineata |
Sambata la cortul
Ursus Fara Alcool am ras alaturi de mecanicii si pilotii ce venisera sa se joace pe PS3 Grand Turismo 3 (in cockpit-ul cu volan). Am asistat si la o competitie ad hoc in care un mecanic a provocat un pilot la o cursa cu toate assisturile off si damage real. 5 minute 20 de secunde pilotul termina cele 2 ture presarate de mistouri la greu din partea mecanicilor. Gluma gluma dar cand a venit randul mecanicilor ei abia au scos 6 minute si ceva la prima tura. E destul de clar de ce unii piloteaza masini si altii le pregatesc :)
Profit de ocazie si vreau sa va zis ca am aflat ca Dirt 3 este simulatorul care se apropie cel mai mult de experienta de raliu (asa zicea un pilot) iar Grand Turismo 3 mai mult de cea de circuit.
Alta chestie de lauda referitoare la Raliul Sibiului e ca este pentru prima oara cand un raliu romanesc este etapa in Intercontinental Rally Challenge (fratele mai mic al WRC-ului). Raliul a fost atat de dur incat e pentru prima oara in istoria IRC cand diferenta intre castigator si locul de este de 5 minute 30 de secunde. Lucru care nu poate decat sa ma bucure.
|
Castigatorul a fost Andreas Mikkelsen campionul en titre al IRC. |
Sambata seara a urmat petrecerea ce a marcat sfarsitul raliului. A tinut pana dimineata si lumea s-a simtit bine. S-au urcat pe masini. Au cantat si au dansat. Nebunie va zic. Eu am rezistat abia pana pe la 6??? cand foamea si oboseala si-au spus cuvantul si a trebuit sa ma duc ca un titirez la singura saormerie non stop din Sibiu.
|
cred ca Old City s-a numit clubul ... extrem de cald pentru cati oameni eram |
Acum regret ca la 6 dimineata nu am avut inspiratia sa fotografiez copia rapciugoasa a lui Lil John ce ameninta fetele la saormerie ca le va scoate de pe google (oh snap o saormerie necunoscuta mai putin pe google). Atunci am preferat doar sa rad de el :))
Duminica m-am intors pe noua autostrada (A3) care surprinzator m-a facut sa ma simt de parca am parasit tara semn ca se pot face si la noi lucruri misto. Mai au mult de lucru la ea (benzinarii, iesiri, spatii de servicii, telefoane etc) dar momentan arata bine. Mi-am dat seama exact ce e atat de special la ea de te face sa te simti ca in afara: garduletul de pe stanga. Celalalte autostrazi de la noi parca nu il au.
Pub-ul se numeste Oldies...
RăspundețiȘtergereDa. multumesc
RăspundețiȘtergere