Treceți la conținutul principal

Mirajul Black Friday si realitatea din magazine

[Later Edit] Cei de la eMAG s-au miscat foarte repede si mi-au furnizat informatii care atesta ca tigaile respective nu au fost in oferta eMAG inainte de 22 noiembrie. S-ar parea ca imagina respectiva este ce a crawluit google pe eMag pe 5 noiembrie - o pagina care nu era publica. Cei de la eMAG m-au asigurat ca nu exista vreo persoana in Romania care a luat inainte de 22 noiembrie respectivul set de tigai pentru ca acestea au fost comandate special pentru Black Friday. Tine cont de aceste noi informatii atunci cand citesti randurile de mai jos ce contin si sunt bazate pe informatii eronate despre oferta eMAG. 


Cred ca toata lumea a fost curioasa sa vada ce oferte extraordinare au avut magazinele de Black Friday-ul asta romanesc. Unii au cumparat, altii s-au multumit doar sa comenteze de cat de varza sunt reducerile, iar altii cica si-au luat tepe. Conform articolului de pe b365.ro ... eu fac parte din ultima categorie.

Vineri mi-am luat de la eMAG un set de 3 tigai si alte nimicuri pentru casa. Tigai ce s-au dovedit aseara a fi putin reduse fictiv:
O situație similară s-a constatat și în cazul tigăii Tefal Ingenio 3 piese (inducție), care pe 5 noiembrie se vindea cu 187,99 lei. Vineri, de Black Friday aceeași tigaie costa pe site-ul eMag cu 186,99 lei. Și în acest caz, era prezentată ca super ofertă, o reducere de 44% de la 339,99 lei.
Eh. Situatia nu este atat de simpla. Tigaile alea chiar au fost reduse de la 340 lei ... doar ca nu de Black Friday si nu doar la eMag si nici doar in Romania.

Cu putin timp liber poti sa descoperi ca setul respectiv se vinde cu 280 ron in Ungaria, 240 ron in Polonia sau 310 ron in Cehia. Brusc - pretul de 340 ron nu mai apare atat de fantezist - am putea sa spunem ca ele candva intr-o negura de timp chiar au fost pe la pretul neredus.

Buba ce a incins b365 este ca in mai toate tarile din Estul Europei (doar aici gasesti exact acest set) aceste tigai sunt la reducere: 20-30-35% fiecare dupa posibilitati. Practic setul de tigai se invarte in zona pe pret de 200 ron. Posibil sa fie o chestie facuta de Tefal la nivel regional, dar nu pot sa bag mana in foc pentru ca nu am gasit vreo informatie oficiala in acest sens.

Eh. Si unde e problema cu eMAG? Cel mai probabil aceste tigai sunt pe la reducerea de 40-45% de mult timp. Si cand zic mult timp, ma gandesc ca pe un site unguresc am vazut istoricul de pret pe ultimii 3 ani si acesta varia intr-un interval de 14 lei. Asa ca o sa presupun ca situatia asta este oarecum asemanatoare si la noi.

Si ce a facut eMAG? Pai a profitat de Black Friday si a scos in fata aceasta reducere pe care ei oricum o aveau de mult timp. Simplu nu? Da. Pentru ca si eu ca toata lumea am avut senzatia ca aceste oferte bune de pret sunt doar de Black Friday. Gresit. Ofertele (pentru majoritatea produselor) sunt prezente in magazin cu mult timp inainte de Black Friday si comerciantii profita de aceasta sete de oferte sa le scoata in fata.

Aveam de gand inainte de BF sa imi iau tigai? Nu chiar. Era o idee ce tot timpul era inlaturata cu relativa usurinta. Mi-au sarit in ochi tigaile pentru ca aveau 44% reducere? Da. Le-am cumparat pentru ca erau reduse cu 44%? Nu. Le-am luat pentru ca mi s-au parut ca sunt la un pret bun. Un pret pe care eram si am fost dispus sa il dau.

Cam despre asta e vorba cu Black Friday: produsul il observi pentru ca are reducerea babana, dar pana la urma il cumperi doar daca ti se pare ca este un pret potrivit. Si pentru ca vorbeam in titlu de mirajul BF - reducere speciala de BF nu au toate produsele. Nu stau magazinele fara promotii ca asteapta BF. Unele au ofertele alea de mult timp, dar aproape nimeni nu le observa inainte de BF.

Sa moara reducerile fictive, dar traiasca pretul corect :)

Comentarii

Postări Populare

Al Doilea Război Mondial și al său vlog săptămânal

Indy Neidell acum 4 ani a venit cu o idee genială pentru bărbați care au citit Sven Hassel în copilărie pasionații de istorie: un documentar cronologic pe YouTube pornit la comemorarea începutului Primului Război Mondial care săptămânal prezenta ce se întâmpla acum 100 de ani pe front. Practic e ca și cum ai urmări un mini jurnal de știri din timpul războiului.

4 ani mai târziu canalul are mai bine de 600 de video-uri care împreună au acumulat undeva pe la 145 de milioane de vizualizări, urmând ca acum în noiembrie să pregătească ultimul video odată cu terminarea războiului.  Primul video al proiectului a început puternic cu vreo 2.4 milioane de entuziaști, dar pe parcurs audiența s-a stabilizat pe la 140 000 de spectatori per episod.

Era de așteptat. Între cele două războaie, primul nu cred că este preferatul multora și scriind asta îmi dau seama cât de ușor poate să fie scos din context. Cu toate astea, cred că eram mai mulți care abia așteptam seria cu al Doilea Război Mondial să …

.calif se lansează la punct fix

Cele mai bune idei sunt în general extrem de simple și premizele de la care pleacă sunt pe înțelesul tuturor. Cam așa stă treaba și când vrei să faci o campanie mișto. Te gândești la niște insight-uri simple și încerci să construiești ceva mișto pe prima idee care îți trece prin cap. Idee care de mai multe ori decât e statistic acceptabil e și cea mai bună. Greul începe abia când vrei să convingi clientul de justețea cauzei tale.

Trecând peste produsele pe care le savurez ocazional cu plăcere, lucru care îmi place cel mai mult la Calif e că sunt fani ai ideilor astea simple. Îmi imaginez că discuția despre activarea de la Biz Seaside Camp a mers cam așa.
- Trebuie să facem ceva la camp că între timp ne-am rebranduit în .calif
- Punct. Punct și de la capăt. Punct fix. Hmmm.
- Ce mai e la punct fix? Săritura cu parașuta.
- Gata! Asta e.
- Luăm niște parașutiști să sară la punct fix.
.calif gen
- Haaahhahah. Haide să facem asta.  Și au făcut-o ieri.

Anul trecut livrau dill-uri și kebun…

Noroc cu datingul online pentru că altfel vedeam cupluri doar la zoo

Știu că nu s-a uitat nimeni aseară la #GospodarFărăPereche, dar aveți noroc cu mine că pot să vă fac un rezumat la ce se mai întâmplă în afara bulei. Ieri a fost prima emisiune unde gospodarii noștri single au dat pentru a nu știu câta oară cu realitatea crudă din zona de dating la țără. 

Oamenii noștri înainte de toate par să fie destul de muncitori. Unii cu mai mult noroc decât alții, dar în esență fiecare avea o curte îngrijită și o burtică de bere. Deci cumva înstăriți pentru că n-ai cum să fii sărac mort și să ai burtă de bere. Să faci burtă de bere este o investiție destul de mare de timp și bani.

Unii erau cu studii superioare, alții aveau ceva înclinații artistice, cert e că toți se curățau destul de bine într-un costum mai de Doamne-ajută sau măcar un trening din ăla mai bun. Personalități variate la fel de mult ca simțul umorului și al ridicolului pe care te aștepți să îl aibă o persoană care participă la o astfel de emisiune. Pe scurt, nici chiar Brad Pitts, dar nici Harve…