Treceți la conținutul principal

Statiunea Transalpina - un loc linistit de mers la snowboarding/schi

Inainte de Craciun am fost in cautarea zapezii. Am ajuns pe la Voineasa. De fapt pe langa Lacul Vidra. Acolo se zvonea ca era singura zapada decenta. N-am fost dezamagit. Dupa un drum prin campii inverzite, la 20 km de partie am vazut putina bruma pe jos. La 10 km deja era zapada, iar pe la vreo 5 km puteai sa gasesti zone in care ajungeai pana la brau in zapada.

privelistea de dimineata cu nitel iz comunist dat de hotelul parasit din stanga

Statiunea Transalpina e deschisa de vreo 2 ani (2012) si inca mai au mult de lucru. Lipsesc lucrurile care o fac o statiune in adevaratul sens al cuvantului. Totusi, nu pot sa zic ca ma plang de asta. Densitatea de pantofari pe partie era aproape de 0.

O urcare era 20 de lei pentru adulti, dar oamenii sunt simpatici si cateodata iti mai dau cate una de copii - depinde cat de mare ai barba. Ski pass-ul pe o zi era 100 de lei, iar pe jumatate (dupa 13:30) plateai 60.

apre ski-ul din statiunea Transalpina te rasplateste cu o priveliste superba

Din pacate mai sunt si lucruri iritante. Gondola intr-o dimineata de luni a pornit abia pe la 11 - cand ne-am strans vreo 20 de oameni. Partia are doar 2 km si e destul de usurica, desi te rasplateste cu o priveliste de vis. In plan sunt vreo 9, dar gondola mergea doar pana la prima statie. Totusi, aveau tunuri de zapada pe intreaga lungime si se invredniceau cu ratracul.

In zona nu ai locuri de cazare sau de mancat. O sa fie - stiu pe cineva care are teren in zona si vrea sa faca niste vile dragute - dar momentan nu e nimic. Un sandvis si o nefiltrata (7.5 lei) poti sa bagi la apres ski-ul de sus, dar cam atat in materie de mancare ok. Mai erau si niste gratarangi, dar nu ne-au fost recomandati de niste oameni ce frecventau zona.

Lacul Vidra troneaza si cand urci si cand cobori
Asta e si motivul pentru care lipsesc pantofarii si prietesele. Nu ai ce sa faci in afara de a te da. Eu nu ma plang. Sunt satul de inghesuiala de pe Valea Prahovei. Partia a fost excelenta - prima zi cu niste pietre, dar s-a rezolvat in dimineata urmatoare dupa ce a trecut ratracul.

Statiunea Transalpina este work in progress momentan. Poate se vor schimba multe in anii ce urmeaza sa vina, dar dupa cum zicea Feri (proprietarul apres ski-ului)  -  in 2013 n-au mai miscat nimic pentru extindere si imbunatatire. Asa ca e de mers acum cat inca e putin salbatica.

Totusi, cireasa de pe tort a zonei respective vor ramane oamenii. Sunt foarte amabili si saritori. Ne-au ajutat enorm cand ne-am uitat ski-urile la apres ski sau cand unuia dintre noi i s-a rupt un surub de la legatura placii de snowboard.

Preturile sunt alt atu puternic al zonei - apa 3 lei in varf de munte, ceaiul 5 lei si doza de bere 6.5 lei. Nici cu preturile de la gondola nu-mi este rusine. Am inteles ca in 2012 erau nogociabile, fapt ce s-a pastrat si in 2013 in zilele mai lente.

Si de final - am pus un pin pe harta unde era prima statie a gondolei (link). Poate va intereseaza sa vedeti zona si imprejurimile.

Comentarii

Populare pe blog în ultima săptămână

Și ce faci când vine viitorul peste tine?

Știți care e cel mai surprinzător lucru la știrea că 10 edituri dau în judecată Bookster pentru cum funcționează modelul lor de business? Că le-a luat 7 ani să facă asta.

Șapte ani în care toată lumea credea că au o căsnicie fericită și că fiecare e mulțumit cu partea lui pe care o primește de la cele aproape 1000 de companii înrolate în sistem. 

Surpriză! Erau probleme în paradis, dar nu atât de mari încât a doua zi să se strângă toate editurile la o șuetă. Și au tăcut și au tot încasat bătaie fără să se clintească.

Nimeni de la nicio editură nu și-a zis: „Hai să ne facem Bookster-ul nostru!”. Nimeni nu s-a gândit la motivele pentru care Bookster prinde la corporatiști și cum ar putea să satisfacă această nevoie. Au stat cuminți și n-au schimbat nimic, iar rezultatul îl vedem acum după câțiva ani.

Să nu mă înțelegeți greșit, nu zic că ceea ce face Bookster este corect/moral pentru autori & edituri, dar îi apreciez pentru cum au exploatat această oportunitate de business. 

Și acum e …

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

In 8 luni de rulat tigari am economisit ...

Acum aproape 8 luni (fara 2-3 zile) m-am apucat sa imi rulez singur tigarile din motive financiare si de gust. Astazi am avut curiozitatea sa imi numar cutiile de filtre goale pe care le-am pastrat fix pentru postul asta. 16 cutii a cate 200 de filtre fiecare adica cam 3200 de tigari in 8 luni. Echivalentula a 160 de pachete de tigari. Wow. Mi se pare foarte mult. Dar tot raul spre bine. Lasati-ma sa va demonstrez.

Inainte fumam un pachet de tigari pe zi. M-am apucat acum de rulat tigari acum ~240 de zile si am fumat echivalentul a 160 de pachete de tigari. Drept urmare am fumat cu 80 de pachete mai putin decat inainte. Putin mai sanatos pentru ca tabachera mea scoate tigari subtiri si inainte eram cu Kent lung.