Treceți la conținutul principal

Review-uri modeste: In cautarea evazivei beri marca proprie

Cine ma cunoaste personal imi stie apetitul pentru bere. Pasiunea pentru aceste lacrimi ale lui Ninkasi au mers atat de departe incat am inceput sa fac bere in casa. Presara peste asta cateva degustari de bere la care am participat alaturi de probabil ceva peste 100 de beri incercate si vei vedea ca incep sa am pretentii la titlul de cunoscator de bere.

Asa ca n-am putut sa scap de ocazia de face un review modest berilor marca proprie de prin cele mai populare super-hypero-extraordinaro market, dar este cam greu sa faci un articol 'best of' doar cu o singura bere. Ma asteptam sa strang 3-4 beri pe care sa le testez orbeste in doua situatii - rece ca gheata si caldut ca tocmai luat de pe raft. Eram dispus sa le dau note in vreo 7-8 categorii si apoi sa declar cea mai buna marca proprie. Ciuciu!

Real nu mai are. Cora s-ar parea ca n-a avut niciodata, iar Carrefour afirma ca E chiar acolo pe raft! Aaah. Inseamna ca s-a terminat - asta in 3-4 ori zile/magazine diferite. Singura ramasa in competitie si practic castigatoare prin neprezentarea celorlalti este Berea 365 de la Mega Image. Bere pe care nu o consider chiar atat de rea. Stiu! Nici mie nu prea imi vine sa cred ceea ce am scris, dar adevarul e ca berea 365 este baubila - in special daca e racita cum trebuie.

Cu 4% alcool si mai putin acidulata, Berea 365 intra cu succes in categoria berilor ieftine. Stiu ca nu pare cine stie ce performanta, dar cand am baut acum vreo 6 ani berea 1 (unu - marca proprie Carrefour) am avut senzatia ca cineva isi scursese sosetele murdare in doza mea. Practic era singura in categoria curiozitati pe care nu le voi mai incerca niciodata, asa ca ca nu e rau sa fii alaturi de berile de pana in 3 lei/doza.

Berea 365 costa 1.69 lei pe doza (3.38/litru), pret care e 5% mai mare ca regele tare si amarui al berilor ieftine - deci nici macar nu este cea mai ieftina din magazin. Cu toate acestea, 365 si Neumarkt sunt in continuare singurele beri sub 2 lei pe doza din Mega. Lucrurile stau mai bine la clasicul pet de doi litri - 365-ul are cel mai mic pret (4.69) si singurul care este sub valoarea psihologica de 5 lei dintre cei prezenti in magazin.

Beer tasting ad hoc in Praga :)

Te-am convins ca e o bere modesta, dar hai sa iti raspund la intrebarea Cat de modesta?. Daca e sa ne orientam dupa pret, ar trebui sa fie cam de doua ori mai proasta ca o bere populara buna (Heineken, Silva Neagra, Stella Artois, Holsten sau Ursus) si cam de patru-cinci ori ca o bere de import mai speciala.

Diferenta nu e chiar atat de mare. Este un compromis pe care il faci, dar dar nu este de 100% cum s-ar parea doar dupa pret. Despre cele de import nu ma voi lega in aceasta comparatie pentru ca diferentele sunt atat de mari incat e absurd. Diferenta reala cred ca e mai mult pe la un 15-20%.Trebuie sa recunosc ca e un 20% pentru care nu sunt dispus sa economisesc niste bani, dar nici n-as refuza o doza de 365 rece in favoarea unei beri calde din segmentul 3-5 lei.

De fapt aici vroiam sa ajung. Vorbesc de o bere blonda pasteurizata, iar savoarea sta mai mult in beri rosiatico-brune nepasteurizate - parerea mea. Cum nu-mi doream sa compar mere cu pere, m-am rezumat cumva la acest tip popular de bere de la noi in tara. Cunoscatorii stiu ca e alta lume dupa pragul de 5 lei.

Acestea fiind zise, inchei review-ul modest cu o nota de trecere pentru berea 365. Felicitari domnisoara!

Comentarii

  1. Sa incerci si Argus de la Lidl. Au destule sortimente (nefiltrata, blonda cu tequila etc.), e foarte ieftina iar la calitate concureaza cu berile medii

    RăspundețiȘtergere
  2. Din cate stiu, da. Review:

    RăspundețiȘtergere
  3. problema la 365 este ca are o gramada de mizerii.

    Argusu de la lidl l-am baut cu noduri. e rea de tot

    RăspundețiȘtergere
  4. cat timp liber sa ai sa faci un articol despre asa ceva? :)))))

    RăspundețiȘtergere
  5. In apararea mea, internetul e plin de oameni cu prea mult timp liber :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Chiar ma gandeam sa mai scriu si despre alte produse pentru ca am gasit unele foarte miste si unele mai putin.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Al Doilea Război Mondial și al său vlog săptămânal

Indy Neidell acum 4 ani a venit cu o idee genială pentru bărbați care au citit Sven Hassel în copilărie pasionații de istorie: un documentar cronologic pe YouTube pornit la comemorarea începutului Primului Război Mondial care săptămânal prezenta ce se întâmpla acum 100 de ani pe front. Practic e ca și cum ai urmări un mini jurnal de știri din timpul războiului.

4 ani mai târziu canalul are mai bine de 600 de video-uri care împreună au acumulat undeva pe la 145 de milioane de vizualizări, urmând ca acum în noiembrie să pregătească ultimul video odată cu terminarea războiului.  Primul video al proiectului a început puternic cu vreo 2.4 milioane de entuziaști, dar pe parcurs audiența s-a stabilizat pe la 140 000 de spectatori per episod.

Era de așteptat. Între cele două războaie, primul nu cred că este preferatul multora și scriind asta îmi dau seama cât de ușor poate să fie scos din context. Cu toate astea, cred că eram mai mulți care abia așteptam seria cu al Doilea Război Mondial să …

.calif se lansează la punct fix

Cele mai bune idei sunt în general extrem de simple și premizele de la care pleacă sunt pe înțelesul tuturor. Cam așa stă treaba și când vrei să faci o campanie mișto. Te gândești la niște insight-uri simple și încerci să construiești ceva mișto pe prima idee care îți trece prin cap. Idee care de mai multe ori decât e statistic acceptabil e și cea mai bună. Greul începe abia când vrei să convingi clientul de justețea cauzei tale.

Trecând peste produsele pe care le savurez ocazional cu plăcere, lucru care îmi place cel mai mult la Calif e că sunt fani ai ideilor astea simple. Îmi imaginez că discuția despre activarea de la Biz Seaside Camp a mers cam așa.
- Trebuie să facem ceva la camp că între timp ne-am rebranduit în .calif
- Punct. Punct și de la capăt. Punct fix. Hmmm.
- Ce mai e la punct fix? Săritura cu parașuta.
- Gata! Asta e.
- Luăm niște parașutiști să sară la punct fix.
.calif gen
- Haaahhahah. Haide să facem asta.  Și au făcut-o ieri.

Anul trecut livrau dill-uri și kebun…

Strongbow - de ceva vreme lansata si la noi in 3 sortimente

Lansarea efectiva a fost acum vreo 3-4 saptamani, dar am evitat sa scriu despre asta inainte sa o localizez offline intr-un supermarket. Oho si cat de greu a fost sa fac asta. Am vanat in Carrefour-ul si Mega Image-ul de la Piata Unirii de parca viata mea depindea de asta.

Cred ca m-ati vazut p-acolo. Cu ochii mijiti, eram cel nehotarat la raionul de beri de import. Ocazional faceam 13-14 si pe la cele cu arome si chiar pe la sucuri - de unde sa stiu unde naiba ar pune ei cidrul (mai are rost sa zic si de mere?).

Gata cu panica! intr-un tarziu au bagat si la mine in cartier cidru Strongbow.


Ce as putea sa zic despre Strongbow? Este un hard cider (4.5% alcool) si la noi in tara vine in trei variante: gold apple, red berries si elderflower. Gold e cel clasic de care probabil ai mai baut prin irish pub-uri, cel de soc nu este pentru toata lumea datorita aromei puternice, iar cel de fructe de padure pare o varianta mai domolita a unui Framboise.

Dupa ce am testat intensiv toate variantele…