Treceți la conținutul principal

Pai si cum facem Zelist mai bun?

Referitor la discutiile care au acaparat blogosfera in ultimele 2-3 zile, cred ca am uitat sa fim si constructivi. Nu e nimic rau sa mai dai cu bocancu sau sa tragi de ureche, dar parca dormi mai impacat atunci cand oferi si o solutie problemei prezentate. Cu ideea asta in cap, m-am intrebat cum as face eu un Zelist Ze Top mai bun.

In primul rand as elimina blogurile inactive de X luni (sa zicem trei). Daca nu poti sa te tii de blogging, poate nu e cazul sa oferi scor altor bloguri. In cazul meu, 90% din blogurile care ma linkeaza sunt moarte de peste 3 ani. 

Deja cu aceasta miscare am eliminat 87.5% din top + scorul pe care il ofereau aceastea. Pare un lucru drastic, dar e firesc sa se intample asa cand ai doar 11 000 de bloguri active din 88 000. 

Urmatorul pas e sa limitezi scorul pe care un blog de pe wordpress.com sau blogger.com poate sa il ofere altor bloguri. Nu pare echitabil, dar nici ei nu au luat bloggingul atat de serios incat sa se supere. 

Acum deja parca avem un Zelist mai curat, ne bucuram de el si incepem sa avem grija la abuzuri. Faci in asa fel incat un blog nu mai trimita scor dupa ce a link-uit in articole alt blog de mai mult de 3 ori pe luna. Este suficient. Am inteles ca sunteti prieteni si faceti multe lucruri impreuna... 



Dar l-as face si putin competitiv. As degrada saptamanal scorul in functie de locul pe care il ocupi. Esti in primii 500? Pierzi 3% scor pe saptamana. Esti in primii 250? Pierzi 5%. Esti in top 50? 7%. Doar asa ca sa nu incepi sa slackuiesti si sa te faci comod. Vrei sa fii cat mai sus in top, apuca-te si scrie articole pe care se le preia si alti bloggeri. 

Si topul asta l-as numi Zelist 2.0 si l-as explica pana la fiecare sub indice folosit in formula de calcul. In plus, as pune si un buton de report, doar asa in ideea ca mi-a scapat ceva.

Taaaddaaa! Ochiometric pare ca am rezolva problema. 

Comentarii

Postări Populare

Mileul de Aur - premiile neoficiale ale publicității

Industria creativă e puțin meschină. Din exterior se văd doar campaniile alea mișto unde s-au aliniat toate planetele posibile din univers, iar din interior sunt zile-luni-ani de făcut chestii mediocre pentru că cineva trebuie să le facă și pe alea. Orice banalitate de ambalaj, afiș publicitar, banner sau postare de social media a fost făcută de un om care visează să urce cândva pe scenă și să citească un discurs plictisitor de mulțumire.

Ei bine, ieri acești oameni au avut ocazia să facă asta la gala de premierea a Mileului de Aur. Un festival organizat mai mult ad-hoc pentru a râde puțin de creativitatea banală a industriei. Ca idee, la o categorie a câștigat un sticker alb de pus pe o fereastră pentru a ascunde un aer condiționat. Cu adevărat amuzant este că aia aparent era a 3-a versiune a respectivului sticker. Cam ăsta e nivelul de banalitate de care te mai lovești prin industria asta.

Dar și când urci pe scena aia, nebunie. Chiar dacă te înscrii și te votezi singur, cum a făcu…

Trailer: Pentru Romania (2018)

Deși am fost destul de critic în trecut cu filmele românești, mă bucură de fiecare dată când aflu câte ceva despre ce mai scoate cinematografia autohtonă. Ieri cam pe la prânz primesc un email cu o invitație de vizionare. Aveam alte pe cap așa că i-am dat cu marks as unread până azi dimineață când am avut niște minute libere.
...intr-o societate bantuita de indoiala, cu o scara a valorilor fundamentale subreda, dezordine sociala, crize politice, culturale sau economice, exista tentatia unui refugiu intr-un trecut al implinirii si al luminii. Acesta este Mitul Varstei de Aur, care, pentru societatea romaneasca de azi, este intruchipat intrucatva si de perioada Antichitatii, cand pe teritoriul actual al Romaniei locuiau triburi ale geto-dacilor.  " Pentru Romania " este filmul care aduce razboinicii daci in zilele noastre.
Doi razboinici daci ajung in prezent si descopera o Romanie care ii pune pe ganduri. Intriga filmului regizat de Andrei Barbat ii poarta pe protagonisti in…

10 lucruri pe care să le faci atunci când aplici la un job la care nu vrei să ajungi la interviu

Internetul e plin de oameni care te vor învăța ce trebuie să faci pentru a aplica pentru jobul visurilor tale, dar nimeni nu acoperă partea ailaltă. Partea aia când ai chef să te lamentezi puțin pe Internet că angajatorii sunt toți o apă și un pământ și mai bine te faci influencer de succes pentru că ai aplicat la zeci de job-uri și nici măcar unul nu te-a chemat la interviu.

E și asta o artă și din păcate este una destul de exclusivistă, dar stați fără griji că fac eu puțină lumină cu aceste sfaturi practice.

Pentru a maximiza șansele să fii ignorat, evită să parcurgi orice ghid de cum ar trebui să te prezinți pentru job-ul pe care ți-l dorești. De fapt aș sugera să trimiți CV-ul doar către job-ul care n-au nimic în comun cu parcursul tău profesional sau educațional de până acum. Cu cât mai diferite, cu atât mai bine. Arde-o cool cu angajatorul. Trântește-i un sunt leneș și foarte eficient, de asta nu trimit CV sau orice altceva. Hai să ne cunoaștem într-un email. Bagă-l în pitch. Tri…