Treceți la conținutul principal

Biz Social Media Summit 2016 (rezumat)

Post #collectiv - social media is stronger.
N-am mai fost de mult timp la o conferință dedicată clienților, dar a fost liniștitor să văd că online-ul și social media-ul sunt în continuare viitorul. Este bine pentru mine din punct de vedere profesional și nici pentru brand-uri nu strică să audă iar și iar că online-ul e din ce în ce mai important. Poate așa îl vor integra în comunicare și nu îl lipesc la final cu niște social media manager.

Highlight-urile zilei au fost astea:

Mugur Pătrașcu a zis că 2005-2015 au fost anii de entuziasm in SM, iar din 2016 vin anii dedicați profesionalismului. Nu îl contrazic, dar parcă anii de pro SM sunt de vreo doi ani aici. Mi-a plăcut că a verbalizat ceea ce mulți gândesc: după #colectiv, influența social media nu o să mai fie trecută cu vederea la fel de ușor ca până acum. La final a anunțat că deschide o nouă agenție digital at the core Screen Native.

Cristi Manafu a terminat apoteotic prezentarea cu mesajul: Do the f***ing marketing for the year you actually live in. Mesaj care pare că a surprins și șocat o parte din sală (dacă e să mă iau după ce am văzut pe hashtag) - lucru pe care nu îl înțeleg pentru că e (să mi se scuze) un truism în opinia mea. Totuși e bine dacă măcar acum l-au înțeles cei șocați.

Chef Foa a avut și el o intervenție memorabilă: Viața e prea scurtă ca să mâncam prost.

Virginia Oțel de la Garanti a prezentat situația băncilor în social media: 19 din 36 sunt active pe Facebook, 7 pe Twitter și 16 pe LinkedIn/YouTube. Și doar 20% dintre clienți își urmăresc banca pe SM. E o oportunitate pentru industria asta mai puțin jucăușă să facă ceva ce să convingă restul de 80%.

S-a lansat campania #suntuntaran - Biz a decis ca termenul de țăran e folosit ca peiorativ mai ales că mulți sunt la prima-a doua generație de încălțați, așa că vor să îndrepte puțin imaginea țăranului român. Foarte draguță campania, doar că nu cred că pe țăranii autentici îi deranja denumirea asta. Pe site-ul http://suntuntaran.ro/ poți să recunoști și tu că ești un țăran.

Bogdan Nițu a vorbit despre sens. Lucrurile pe care le faci pentru clienți și pentru consumatori trebuie să facă aibă sens. Well... da.

La final, Zelist prin Cătălin Cincu a venit cu numărătoarea aka topurile bloggerilor. Surprinzător apar și eu în topul 50 cei mai influenți bloggeri generaliști. Zic surprinzător pentru că în ultimii 3 ani mi se pare că am lăsat-o din ce în ce mai moale cu blogul. Poate așa mă stimulez să scriu ceva mai des. Listele - pentru că sunt 14 liste de bloguri, vloguri și agenții - se găsesc aici.

Cam ăsta a fost Biz Social Media Summit 2016. Mix de oameni de PR, oameni de marketing, clienți, bloggeri și hibrizi din ăștia cu social media know how. Overall a fost o zi de vineri relaxantă și pe alocuri productivă.

Comentarii

Populare pe blog în ultima săptămână

The Irishman: hai un opt din zece

Cuprins de o neașteptată mândrie națională, aseară m-am uitat la "The Irishman". Mai mult forțat pentru că m-am convins că nu sunt în target după ce am citit vreo câteva review-uri. Cu toate astea am cedat într-un moment temporar de slăbiciune. Patru ore jumătate mai târziu eram la fel de entuziasmat de film ca în momentul în care am apăsat play.

De ce?

Pentru că subiectul filmului nu e ceva ce m-a pasionat vreodată. Am văzut și eu ca tot omul seria The Godfather și ceva Sopranos, ba chiar am și jucat niște Mafia la viața mea, dar nu pot spune că am făcut vreo pasiune pe subiectul ăsta.

Poate și din cauza aceasta mi se pare că filmul a fost mai încet decât ar fi trebuit să fie sau mai bine spus că a durat semnificativ mai mult decât poate era necesar. Raportat la un film de cinematograf. Și asta mi se pare că toată lumea greșește prin review-uri: îl compară cu ceva ce ar vedea la cinema.

The Irishman mi s-a părut că a fost de la început gândit pentru Netflix. Pentru văzut ac…

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

Prăjeală românească

Am citit (link) despre producțiile record de ulei alimentar reciclat în supermarketurile Auchan și m-am crucit. Cred că s-au crucit și ei

10 000 litri de ulei alimentar colectat pentru reciclare în toate cele 33 de magazine. Prag pe care sperau să îl depășească la sfârșitul lui 2020!!!

De fapt le-a luat doar 5 săptămâni să treacă de 10k după ce au extins programul în toată țara și au avut o campanie care oferea produse pentru fiecare 0.5 litri de ulei adus pentru reciclat.

Vă dați seama câte șnițele cu cartofi prăjiți și-au dat viața pentru a atinge performanța asta?

Eu cred că mă chinui de 2-3 ani să umplu un borcan de 750 ml cu ulei alimentar și nu prea îmi iese treaba. Am ajuns la performanța de mi-a și expirat o sticlă de ulei de floarea soarelui după o chinuitoare vacanță prezidențială de vreo doi ani.

În rest, să trăiască tigăile anti-aderente cumpărate la Black Friday-uri. Două-trei-picături de ulei și mi-am făcut treaba. Când am chef să o ard arogant scot grill-ul electric ș…