Treceți la conținutul principal

Biz Social Media Summit 2016 (rezumat)

Post #collectiv - social media is stronger.
N-am mai fost de mult timp la o conferință dedicată clienților, dar a fost liniștitor să văd că online-ul și social media-ul sunt în continuare viitorul. Este bine pentru mine din punct de vedere profesional și nici pentru brand-uri nu strică să audă iar și iar că online-ul e din ce în ce mai important. Poate așa îl vor integra în comunicare și nu îl lipesc la final cu niște social media manager.

Highlight-urile zilei au fost astea:

Mugur Pătrașcu a zis că 2005-2015 au fost anii de entuziasm in SM, iar din 2016 vin anii dedicați profesionalismului. Nu îl contrazic, dar parcă anii de pro SM sunt de vreo doi ani aici. Mi-a plăcut că a verbalizat ceea ce mulți gândesc: după #colectiv, influența social media nu o să mai fie trecută cu vederea la fel de ușor ca până acum. La final a anunțat că deschide o nouă agenție digital at the core Screen Native.

Cristi Manafu a terminat apoteotic prezentarea cu mesajul: Do the f***ing marketing for the year you actually live in. Mesaj care pare că a surprins și șocat o parte din sală (dacă e să mă iau după ce am văzut pe hashtag) - lucru pe care nu îl înțeleg pentru că e (să mi se scuze) un truism în opinia mea. Totuși e bine dacă măcar acum l-au înțeles cei șocați.

Chef Foa a avut și el o intervenție memorabilă: Viața e prea scurtă ca să mâncam prost.

Virginia Oțel de la Garanti a prezentat situația băncilor în social media: 19 din 36 sunt active pe Facebook, 7 pe Twitter și 16 pe LinkedIn/YouTube. Și doar 20% dintre clienți își urmăresc banca pe SM. E o oportunitate pentru industria asta mai puțin jucăușă să facă ceva ce să convingă restul de 80%.

S-a lansat campania #suntuntaran - Biz a decis ca termenul de țăran e folosit ca peiorativ mai ales că mulți sunt la prima-a doua generație de încălțați, așa că vor să îndrepte puțin imaginea țăranului român. Foarte draguță campania, doar că nu cred că pe țăranii autentici îi deranja denumirea asta. Pe site-ul http://suntuntaran.ro/ poți să recunoști și tu că ești un țăran.

Bogdan Nițu a vorbit despre sens. Lucrurile pe care le faci pentru clienți și pentru consumatori trebuie să facă aibă sens. Well... da.

La final, Zelist prin Cătălin Cincu a venit cu numărătoarea aka topurile bloggerilor. Surprinzător apar și eu în topul 50 cei mai influenți bloggeri generaliști. Zic surprinzător pentru că în ultimii 3 ani mi se pare că am lăsat-o din ce în ce mai moale cu blogul. Poate așa mă stimulez să scriu ceva mai des. Listele - pentru că sunt 14 liste de bloguri, vloguri și agenții - se găsesc aici.

Cam ăsta a fost Biz Social Media Summit 2016. Mix de oameni de PR, oameni de marketing, clienți, bloggeri și hibrizi din ăștia cu social media know how. Overall a fost o zi de vineri relaxantă și pe alocuri productivă.

Comentarii

Populare pe blog în ultima săptămână

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

Și ce faci când vine viitorul peste tine?

Știți care e cel mai surprinzător lucru la știrea că 10 edituri dau în judecată Bookster pentru cum funcționează modelul lor de business? Că le-a luat 7 ani să facă asta.

Șapte ani în care toată lumea credea că au o căsnicie fericită și că fiecare e mulțumit cu partea lui pe care o primește de la cele aproape 1000 de companii înrolate în sistem. 

Surpriză! Erau probleme în paradis, dar nu atât de mari încât a doua zi să se strângă toate editurile la o șuetă. Și au tăcut și au tot încasat bătaie fără să se clintească.

Nimeni de la nicio editură nu și-a zis: „Hai să ne facem Bookster-ul nostru!”. Nimeni nu s-a gândit la motivele pentru care Bookster prinde la corporatiști și cum ar putea să satisfacă această nevoie. Au stat cuminți și n-au schimbat nimic, iar rezultatul îl vedem acum după câțiva ani.

Să nu mă înțelegeți greșit, nu zic că ceea ce face Bookster este corect/moral pentru autori & edituri, dar îi apreciez pentru cum au exploatat această oportunitate de business. 

Și acum e …

In 8 luni de rulat tigari am economisit ...

Acum aproape 8 luni (fara 2-3 zile) m-am apucat sa imi rulez singur tigarile din motive financiare si de gust. Astazi am avut curiozitatea sa imi numar cutiile de filtre goale pe care le-am pastrat fix pentru postul asta. 16 cutii a cate 200 de filtre fiecare adica cam 3200 de tigari in 8 luni. Echivalentula a 160 de pachete de tigari. Wow. Mi se pare foarte mult. Dar tot raul spre bine. Lasati-ma sa va demonstrez.

Inainte fumam un pachet de tigari pe zi. M-am apucat acum de rulat tigari acum ~240 de zile si am fumat echivalentul a 160 de pachete de tigari. Drept urmare am fumat cu 80 de pachete mai putin decat inainte. Putin mai sanatos pentru ca tabachera mea scoate tigari subtiri si inainte eram cu Kent lung.