Treceți la conținutul principal

Care este prețul corect de vânzare pentru un produs second hand?

Discuție ieri referitoare la un Garmin Vivofit 1 care în acest moment e 249.99 la eMag

Recent a trebuit să o ard puțin pe niște forumuri și olx-uri pentru a vinde și cumpăra niște lucruri, ocazie cu care am observat că românii nu știu să își aleagă prețul pentru produsul pe care îl vând. Pe Olx sunt o grămadă care vor să vândă mai scump ca în magazin. Care se strâmbă și evită întrebarea dacă îi întrebi de istoria produsului, garanție sau cu ce vine în cutie.

La vânzare lucrurile stau la fel. Pe forumuri prețul nu este negociabil este un fel de lipici pentru afaceriștii care ți-l iau gratis și îți mai dau și două palme după. Nimeni nu pare să citească și să înțeleagă textul unui anunț. Dar lasă că măcar problema prețului pentru mărunțișuri electro-casnice o rezolvam acum.

Prima regulă când vinzi ceva este că în momentul în care ai achiziționat un produs, acesta a pierdut automat cel puțin 25% din prețul de revânzare chiar dacă îl dai a doua zi - e mai eficient să trimiți produsul înapoi la magazin și să-ti recuperezi banii în cele 30 de zile legale.

Produsele care sunt achiziționate de mai puțin de 3 luni poți să le pui la vânzare la un 30% în condițiile în care arată perfect. N-ai factura la produs? E fără garanție? E luat pe ceva combinație din afara? Redus 40%. Fără explicații și fără golăneală. Asta în condițiile în care produsul e în cutie sigilat sau folosit extrem de puțin.

Pentru cele ieșite din garanție (produs apărut de mai mult de 2-3 ani) și/sau folosite excesiv reducerea să fie trecută de jumătate. Chiar aș sugera un 60-70%. Ce mai vrei de la el? Ți-ai făcut treaba cu el. Nu poți să îl vinzi ca nou.

Dacă respecți regulile astea o să fie ok. Nu o sa dureze mici eternități să îți vinzi produsul - pe forumuri sunt oameni care nu-și dau seama că prețul e greșit și stau cu lunile cu anunț valabil odată la câteva zile. Iar ca cumpărător, când vezi un astfel de preț îți dai seama că omul care îl vinde nu este idiot.

E mai plăcut și mai ușor să faci afaceri cu oameni care nu sunt idioți.

Comentarii

  1. Nu ai luat in calcul brand-ul. Ca un mic exemplu: produsele Apple.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Brand-ul dă prețul inițial. Reputația de service e altă chestie care contează, dar asta doar dacă produsul mai are garanție sau certificatul de garanție. În esență, ceea ce am scris eu e din perspectiva celui care cumpără. Vrei să vinzi ceva ieftin, urmează pașii, vrei să te chinui cu el, trage de preț câteva săptămâni sau chiar luni și tot cam la același preț ajungi.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Populare pe blog în ultima săptămână

The Irishman: hai un opt din zece

Cuprins de o neașteptată mândrie națională, aseară m-am uitat la "The Irishman". Mai mult forțat pentru că m-am convins că nu sunt în target după ce am citit vreo câteva review-uri. Cu toate astea am cedat într-un moment temporar de slăbiciune. Patru ore jumătate mai târziu eram la fel de entuziasmat de film ca în momentul în care am apăsat play.

De ce?

Pentru că subiectul filmului nu e ceva ce m-a pasionat vreodată. Am văzut și eu ca tot omul seria The Godfather și ceva Sopranos, ba chiar am și jucat niște Mafia la viața mea, dar nu pot spune că am făcut vreo pasiune pe subiectul ăsta.

Poate și din cauza aceasta mi se pare că filmul a fost mai încet decât ar fi trebuit să fie sau mai bine spus că a durat semnificativ mai mult decât poate era necesar. Raportat la un film de cinematograf. Și asta mi se pare că toată lumea greșește prin review-uri: îl compară cu ceva ce ar vedea la cinema.

The Irishman mi s-a părut că a fost de la început gândit pentru Netflix. Pentru văzut ac…

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

Prăjeală românească

Am citit (link) despre producțiile record de ulei alimentar reciclat în supermarketurile Auchan și m-am crucit. Cred că s-au crucit și ei

10 000 litri de ulei alimentar colectat pentru reciclare în toate cele 33 de magazine. Prag pe care sperau să îl depășească la sfârșitul lui 2020!!!

De fapt le-a luat doar 5 săptămâni să treacă de 10k după ce au extins programul în toată țara și au avut o campanie care oferea produse pentru fiecare 0.5 litri de ulei adus pentru reciclat.

Vă dați seama câte șnițele cu cartofi prăjiți și-au dat viața pentru a atinge performanța asta?

Eu cred că mă chinui de 2-3 ani să umplu un borcan de 750 ml cu ulei alimentar și nu prea îmi iese treaba. Am ajuns la performanța de mi-a și expirat o sticlă de ulei de floarea soarelui după o chinuitoare vacanță prezidențială de vreo doi ani.

În rest, să trăiască tigăile anti-aderente cumpărate la Black Friday-uri. Două-trei-picături de ulei și mi-am făcut treaba. Când am chef să o ard arogant scot grill-ul electric ș…