Treceți la conținutul principal

Care este prețul corect de vânzare pentru un produs second hand?

Discuție ieri referitoare la un Garmin Vivofit 1 care în acest moment e 249.99 la eMag

Recent a trebuit să o ard puțin pe niște forumuri și olx-uri pentru a vinde și cumpăra niște lucruri, ocazie cu care am observat că românii nu știu să își aleagă prețul pentru produsul pe care îl vând. Pe Olx sunt o grămadă care vor să vândă mai scump ca în magazin. Care se strâmbă și evită întrebarea dacă îi întrebi de istoria produsului, garanție sau cu ce vine în cutie.

La vânzare lucrurile stau la fel. Pe forumuri prețul nu este negociabil este un fel de lipici pentru afaceriștii care ți-l iau gratis și îți mai dau și două palme după. Nimeni nu pare să citească și să înțeleagă textul unui anunț. Dar lasă că măcar problema prețului pentru mărunțișuri electro-casnice o rezolvam acum.

Prima regulă când vinzi ceva este că în momentul în care ai achiziționat un produs, acesta a pierdut automat cel puțin 25% din prețul de revânzare chiar dacă îl dai a doua zi - e mai eficient să trimiți produsul înapoi la magazin și să-ti recuperezi banii în cele 30 de zile legale.

Produsele care sunt achiziționate de mai puțin de 3 luni poți să le pui la vânzare la un 30% în condițiile în care arată perfect. N-ai factura la produs? E fără garanție? E luat pe ceva combinație din afara? Redus 40%. Fără explicații și fără golăneală. Asta în condițiile în care produsul e în cutie sigilat sau folosit extrem de puțin.

Pentru cele ieșite din garanție (produs apărut de mai mult de 2-3 ani) și/sau folosite excesiv reducerea să fie trecută de jumătate. Chiar aș sugera un 60-70%. Ce mai vrei de la el? Ți-ai făcut treaba cu el. Nu poți să îl vinzi ca nou.

Dacă respecți regulile astea o să fie ok. Nu o sa dureze mici eternități să îți vinzi produsul - pe forumuri sunt oameni care nu-și dau seama că prețul e greșit și stau cu lunile cu anunț valabil odată la câteva zile. Iar ca cumpărător, când vezi un astfel de preț îți dai seama că omul care îl vinde nu este idiot.

E mai plăcut și mai ușor să faci afaceri cu oameni care nu sunt idioți.

Comentarii

  1. Nu ai luat in calcul brand-ul. Ca un mic exemplu: produsele Apple.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Brand-ul dă prețul inițial. Reputația de service e altă chestie care contează, dar asta doar dacă produsul mai are garanție sau certificatul de garanție. În esență, ceea ce am scris eu e din perspectiva celui care cumpără. Vrei să vinzi ceva ieftin, urmează pașii, vrei să te chinui cu el, trage de preț câteva săptămâni sau chiar luni și tot cam la același preț ajungi.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Și tu câtă fericire ai pierdut când ți-ai mărit numărul de followers de 25 ori pe Instagram?

Cred că toți cei care se vor uita la video-ul ăsta se vor împărți imediat în două categorii. Prima a celor care vor trade rapid concluzia că social media și faima nu aduc fericirea, a doua a celor care vor spune că e de fapt o maturizare oarecum de așteptat la vârsta respectivă. Cred că este evident după titlu în ce categorie fac parte.

Dacă e să mă iau după Internet, fata respectivă este ceva produs al industriei de fabricat vedete din nimic. Tot ce este posibil pentru că până azi n-am auzit de ea și e improbabil să mă apuc acum să îi urmăresc cariera muzicală. Cu toate astea, ideea video-ului de mai sus mi se pare foarte tare și Vanity Fair iar a dovedit că știe extrem de bine cu ce se mănâncă socialul ăsta pe pâine.

Și ca să mă întorc la acest video, spuneți-mi voi că nu este undeva în top 5 cele mai triste pe care le-ați văzut în istoria recentă. Cum într-un an de zile zâmbetul și optimismul sunt înlocuite de stres și singurătate.

Hashtag atât de trist.

Să dăm cu sad reaction și …

eMAG: Formare preț în Black Friday

Dezavantajul de a scrie ultimul despre un eveniment e că tot ce era de spus deja a fost spus. Cam așa m-am trezit eu azi când am vrut să pune blog câteva gânduri despre întâlnirea anuală cu cei de la eMAG. Pe Cetin l-a interesat mai mult situația afilierii, pe Răzvan despre market place, Radu planurile lor de viitor, Marius despre Black Friday, iar Alex a pus pe blog într-un mod exemplar tot ce s-a vorbit joia trecută. Eu ce aș pune pe blog în plus?

M-am gândit să zic vreo două lucruri despre prețuri și reduceri. Fie că e vorba de Black Friday sau cine știe ce promoție din cursul anului, oamenii au în general părerea că prețurile nu sunt la nivelul corect. Sunt prea mari, acum două luni era mai ieftin sau alte probleme de gen.

Problema cred că este mai mult de percepție. Mulți au impresia că atunci când vine BF trebuie ca totul să fie la niște prețuri ridicol de mici. Minim jumătate. Recomandabil la un sfert față de cât e în restul timpului. Ideal ar fi ca magazinul sa se roage de ti…

Burgeri de Centenar la McDonald's

Centenarul ăsta a băgat toate brand-urile în priză și fiecare se gândește ce twist românesc ar putea să ofere și ei la rândul lor. Nu zic că pentru 99% din populație această aniversare nu prea contează pentru că poate mă înșel și n-am chef de scandal în weekend, dar în esență nu e nimic rău în acest efort colectiv de a zice ceva de România.

Asta se întâmplă și cu McDonald's care, ca în fiecare toamnă, pune pe tăvile doritorilor produse în ediții limitate. De data asta e vorba de 3 burgerași de inspirație românească cu ingrediente locale. Burgeri pe care am apucat să îi testez în avanpremieră joia asta. Cei 3 burgeri n-au vreo denumire anume așa că s-ar putea să fie dificil de găsit prin meniu, dar astea sunt ingredientele lor:

Burgerul cu carne de porc conține o chiflă pufoasă presărată cu mălai la care se adaugă un sos de muștar, ceapă prăjită, castraveți murați, praz, un mix de varză albă și sfeclă roșie.Burgerul de pui conține carne de pui de la Transavia într-o crustă cu ierbu…