Care este prețul corect de vânzare pentru un produs second hand?
Discuție ieri referitoare la un Garmin Vivofit 1 care în acest moment e 249.99 la eMag |
Recent a trebuit să o ard puțin pe niște forumuri și olx-uri pentru a vinde și cumpăra niște lucruri, ocazie cu care am observat că românii nu știu să își aleagă prețul pentru produsul pe care îl vând. Pe Olx sunt o grămadă care vor să vândă mai scump ca în magazin. Care se strâmbă și evită întrebarea dacă îi întrebi de istoria produsului, garanție sau cu ce vine în cutie.
La vânzare lucrurile stau la fel. Pe forumuri prețul nu este negociabil este un fel de lipici pentru afaceriștii care ți-l iau gratis și îți mai dau și două palme după. Nimeni nu pare să citească și să înțeleagă textul unui anunț. Dar lasă că măcar problema prețului pentru mărunțișuri electro-casnice o rezolvam acum.
Prima regulă când vinzi ceva este că în momentul în care ai achiziționat un produs, acesta a pierdut automat cel puțin 25% din prețul de revânzare chiar dacă îl dai a doua zi - e mai eficient să trimiți produsul înapoi la magazin și să-ti recuperezi banii în cele 30 de zile legale.
Produsele care sunt achiziționate de mai puțin de 3 luni poți să le pui la vânzare la un 30% în condițiile în care arată perfect. N-ai factura la produs? E fără garanție? E luat pe ceva combinație din afara? Redus 40%. Fără explicații și fără golăneală. Asta în condițiile în care produsul e în cutie sigilat sau folosit extrem de puțin.
Pentru cele ieșite din garanție (produs apărut de mai mult de 2-3 ani) și/sau folosite excesiv reducerea să fie trecută de jumătate. Chiar aș sugera un 60-70%. Ce mai vrei de la el? Ți-ai făcut treaba cu el. Nu poți să îl vinzi ca nou.
Dacă respecți regulile astea o să fie ok. Nu o sa dureze mici eternități să îți vinzi produsul - pe forumuri sunt oameni care nu-și dau seama că prețul e greșit și stau cu lunile cu anunț valabil odată la câteva zile. Iar ca cumpărător, când vezi un astfel de preț îți dai seama că omul care îl vinde nu este idiot.
E mai plăcut și mai ușor să faci afaceri cu oameni care nu sunt idioți.
Nu ai luat in calcul brand-ul. Ca un mic exemplu: produsele Apple.
RăspundețiȘtergereBrand-ul dă prețul inițial. Reputația de service e altă chestie care contează, dar asta doar dacă produsul mai are garanție sau certificatul de garanție. În esență, ceea ce am scris eu e din perspectiva celui care cumpără. Vrei să vinzi ceva ieftin, urmează pașii, vrei să te chinui cu el, trage de preț câteva săptămâni sau chiar luni și tot cam la același preț ajungi.
Ștergere