Treceți la conținutul principal

Care este prețul corect de vânzare pentru un produs second hand?

Discuție ieri referitoare la un Garmin Vivofit 1 care în acest moment e 249.99 la eMag

Recent a trebuit să o ard puțin pe niște forumuri și olx-uri pentru a vinde și cumpăra niște lucruri, ocazie cu care am observat că românii nu știu să își aleagă prețul pentru produsul pe care îl vând. Pe Olx sunt o grămadă care vor să vândă mai scump ca în magazin. Care se strâmbă și evită întrebarea dacă îi întrebi de istoria produsului, garanție sau cu ce vine în cutie.

La vânzare lucrurile stau la fel. Pe forumuri prețul nu este negociabil este un fel de lipici pentru afaceriștii care ți-l iau gratis și îți mai dau și două palme după. Nimeni nu pare să citească și să înțeleagă textul unui anunț. Dar lasă că măcar problema prețului pentru mărunțișuri electro-casnice o rezolvam acum.

Prima regulă când vinzi ceva este că în momentul în care ai achiziționat un produs, acesta a pierdut automat cel puțin 25% din prețul de revânzare chiar dacă îl dai a doua zi - e mai eficient să trimiți produsul înapoi la magazin și să-ti recuperezi banii în cele 30 de zile legale.

Produsele care sunt achiziționate de mai puțin de 3 luni poți să le pui la vânzare la un 30% în condițiile în care arată perfect. N-ai factura la produs? E fără garanție? E luat pe ceva combinație din afara? Redus 40%. Fără explicații și fără golăneală. Asta în condițiile în care produsul e în cutie sigilat sau folosit extrem de puțin.

Pentru cele ieșite din garanție (produs apărut de mai mult de 2-3 ani) și/sau folosite excesiv reducerea să fie trecută de jumătate. Chiar aș sugera un 60-70%. Ce mai vrei de la el? Ți-ai făcut treaba cu el. Nu poți să îl vinzi ca nou.

Dacă respecți regulile astea o să fie ok. Nu o sa dureze mici eternități să îți vinzi produsul - pe forumuri sunt oameni care nu-și dau seama că prețul e greșit și stau cu lunile cu anunț valabil odată la câteva zile. Iar ca cumpărător, când vezi un astfel de preț îți dai seama că omul care îl vinde nu este idiot.

E mai plăcut și mai ușor să faci afaceri cu oameni care nu sunt idioți.

Comentarii

  1. Nu ai luat in calcul brand-ul. Ca un mic exemplu: produsele Apple.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Brand-ul dă prețul inițial. Reputația de service e altă chestie care contează, dar asta doar dacă produsul mai are garanție sau certificatul de garanție. În esență, ceea ce am scris eu e din perspectiva celui care cumpără. Vrei să vinzi ceva ieftin, urmează pașii, vrei să te chinui cu el, trage de preț câteva săptămâni sau chiar luni și tot cam la același preț ajungi.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Al Doilea Război Mondial și al său vlog săptămânal

Indy Neidell acum 4 ani a venit cu o idee genială pentru bărbați care au citit Sven Hassel în copilărie pasionații de istorie: un documentar cronologic pe YouTube pornit la comemorarea începutului Primului Război Mondial care săptămânal prezenta ce se întâmpla acum 100 de ani pe front. Practic e ca și cum ai urmări un mini jurnal de știri din timpul războiului.

4 ani mai târziu canalul are mai bine de 600 de video-uri care împreună au acumulat undeva pe la 145 de milioane de vizualizări, urmând ca acum în noiembrie să pregătească ultimul video odată cu terminarea războiului.  Primul video al proiectului a început puternic cu vreo 2.4 milioane de entuziaști, dar pe parcurs audiența s-a stabilizat pe la 140 000 de spectatori per episod.

Era de așteptat. Între cele două războaie, primul nu cred că este preferatul multora și scriind asta îmi dau seama cât de ușor poate să fie scos din context. Cu toate astea, cred că eram mai mulți care abia așteptam seria cu al Doilea Război Mondial să …

.calif se lansează la punct fix

Cele mai bune idei sunt în general extrem de simple și premizele de la care pleacă sunt pe înțelesul tuturor. Cam așa stă treaba și când vrei să faci o campanie mișto. Te gândești la niște insight-uri simple și încerci să construiești ceva mișto pe prima idee care îți trece prin cap. Idee care de mai multe ori decât e statistic acceptabil e și cea mai bună. Greul începe abia când vrei să convingi clientul de justețea cauzei tale.

Trecând peste produsele pe care le savurez ocazional cu plăcere, lucru care îmi place cel mai mult la Calif e că sunt fani ai ideilor astea simple. Îmi imaginez că discuția despre activarea de la Biz Seaside Camp a mers cam așa.
- Trebuie să facem ceva la camp că între timp ne-am rebranduit în .calif
- Punct. Punct și de la capăt. Punct fix. Hmmm.
- Ce mai e la punct fix? Săritura cu parașuta.
- Gata! Asta e.
- Luăm niște parașutiști să sară la punct fix.
.calif gen
- Haaahhahah. Haide să facem asta.  Și au făcut-o ieri.

Anul trecut livrau dill-uri și kebun…

Strongbow - de ceva vreme lansata si la noi in 3 sortimente

Lansarea efectiva a fost acum vreo 3-4 saptamani, dar am evitat sa scriu despre asta inainte sa o localizez offline intr-un supermarket. Oho si cat de greu a fost sa fac asta. Am vanat in Carrefour-ul si Mega Image-ul de la Piata Unirii de parca viata mea depindea de asta.

Cred ca m-ati vazut p-acolo. Cu ochii mijiti, eram cel nehotarat la raionul de beri de import. Ocazional faceam 13-14 si pe la cele cu arome si chiar pe la sucuri - de unde sa stiu unde naiba ar pune ei cidrul (mai are rost sa zic si de mere?).

Gata cu panica! intr-un tarziu au bagat si la mine in cartier cidru Strongbow.


Ce as putea sa zic despre Strongbow? Este un hard cider (4.5% alcool) si la noi in tara vine in trei variante: gold apple, red berries si elderflower. Gold e cel clasic de care probabil ai mai baut prin irish pub-uri, cel de soc nu este pentru toata lumea datorita aromei puternice, iar cel de fructe de padure pare o varianta mai domolita a unui Framboise.

Dupa ce am testat intensiv toate variantele…