Treceți la conținutul principal

La snowboarding în Bansko!

Umbla o vorbă prin târg că atunci când germanii au venit cu proiectul ăsta la noi pe Valea Prahovei, șpăgile cerute au fost mult mai mari ca ale bulgarilor așa că au preferat să investească în ce se numește acum Bansko. Fast forward 15 ani mai târziu și noi am reușit să mai punem 2 km de pârtie în comparație cu cei 75 pe care îi au bulgarii.

Am fost săptămâna trecută și am testat o bună parte din acești 75 de km. Nu există termen de comparație cu ce avem noi momentan în țară (Sinaia 17 km, Poiana Brașov 22 km, Predeal 8 km sau Azuga 7 km ). E o glumă sinistră să te gândești că oricare două stațiuni serioase de schi din afară au împreună mai mult domeniu schiabil ca cei 170 de km pe care noi îi avem împărțiți în 34 de stațiuni (o medie de 5 km de pârtie pe stațiune).



Despre Bansko pot să zic că e cam ca în Tirol, dar la jumătate de preț și cam trei sferturi din restul: înălțime, număr de instalații sau calitatea traseelor. Un compromis destul de bun pentru cei care vor să economisească niște bani.

Aici ai doar un vârf de 2746 m, 9 pârtii roșii, 8 albastre și două negre. Instalațiile nu sunt încălzite sau acoperite, dar sunt suficient de rapide încât să nu stai la coadă mai mult de 2-3 minute. Ski pass-ul de o zi este in jur de 30 de euro iar berea, vinul și cafeaua cam 3 euro. Mâncarea de pe pârtie nu este spectaculoasă, iar echipamentele pe care le închiriezi nu sunt modelele cele mai noi sau performante. Cred că e mai bine să îți aduci schiurile cu tine.

În schimb, te simți ca acasă. În restaurante ești ademenit cu o română destul de bunicică, meniul ai mari șanse să îl găsești și în română, iar cei mai mari mârlani din stațiune sunt fie alți români, fie ruși. Trăiască propaganda rusească!

Priveliștea din vârf
Majoritatea hotelurilor îți oferă shuttle-uri gratuite până la gondolă, iar dacă îți place somnul poți să stai și o oră - două la coada de la gondolă. În cazurile astea e mai bine să te duci cu mașina sau microbuzul până sus la ultima stație. Unele microbuze sunt gratuite dacă ai ski pass.

Cărnurile sunt îmbibate în coriandru, iar mâncarea tradițională este multă și pe gustul nostru. În plus, poți să negociezi de pe stradă o reducere de 10% sau primul rând de băuturi gratuit. Ospitalitatea bulgară cu care am fost obișnuiți la mare se regăsește și la munte.

Mai toate cazările au saună, iar în satul vecin la nici 5 km găsești 27 de izvoare termale.

Cam așa arată o pârtie roșie
Zăpada a fost bună deși era doar pe pârtie (50% din pârtii au tunuri de zăpadă), iar asta împreună cu înălțimea relativ scăzută poate să fie o problemă. Am prieteni care în anii trecuți n-au avut parte de toate pârtiile deschise. Nici nu știu când e o perioada bună de mers (25-31 ianuarie e testat că e ok), dar știu când nu vrei sa mergi: prima săptămână din februarie când e nu știu ce vacanță și Bansko se aglomerează brusc de copii.

Mi-a plăcut în Bansko, deși aș prefera oricând o Austria sau altceva mai departe de Românica și respectiv românași. Nu e vina lor că ne au pe noi vecini.

ps: There is not powder :/

TL;DR review (1- nu foarte; 5 - foarte):

  • Peisaje spectaculoase în varf: 3/5
  • Peisaje spectaculoase pe pârtie: 2/5
  • Dificultatea pârtiilor: 2/5
  • Starea pârtiilor: 4/5
  • Ușurința de a găsi powder: 1/5
  • Lungimea individuală a pârtiilor: 3/5
  • Factorul de aglomerație: 4/5

Comentarii

Postări Populare

Al Doilea Război Mondial și al său vlog săptămânal

Indy Neidell acum 4 ani a venit cu o idee genială pentru bărbați care au citit Sven Hassel în copilărie pasionații de istorie: un documentar cronologic pe YouTube pornit la comemorarea începutului Primului Război Mondial care săptămânal prezenta ce se întâmpla acum 100 de ani pe front. Practic e ca și cum ai urmări un mini jurnal de știri din timpul războiului.

4 ani mai târziu canalul are mai bine de 600 de video-uri care împreună au acumulat undeva pe la 145 de milioane de vizualizări, urmând ca acum în noiembrie să pregătească ultimul video odată cu terminarea războiului.  Primul video al proiectului a început puternic cu vreo 2.4 milioane de entuziaști, dar pe parcurs audiența s-a stabilizat pe la 140 000 de spectatori per episod.

Era de așteptat. Între cele două războaie, primul nu cred că este preferatul multora și scriind asta îmi dau seama cât de ușor poate să fie scos din context. Cu toate astea, cred că eram mai mulți care abia așteptam seria cu al Doilea Război Mondial să …

.calif se lansează la punct fix

Cele mai bune idei sunt în general extrem de simple și premizele de la care pleacă sunt pe înțelesul tuturor. Cam așa stă treaba și când vrei să faci o campanie mișto. Te gândești la niște insight-uri simple și încerci să construiești ceva mișto pe prima idee care îți trece prin cap. Idee care de mai multe ori decât e statistic acceptabil e și cea mai bună. Greul începe abia când vrei să convingi clientul de justețea cauzei tale.

Trecând peste produsele pe care le savurez ocazional cu plăcere, lucru care îmi place cel mai mult la Calif e că sunt fani ai ideilor astea simple. Îmi imaginez că discuția despre activarea de la Biz Seaside Camp a mers cam așa.
- Trebuie să facem ceva la camp că între timp ne-am rebranduit în .calif
- Punct. Punct și de la capăt. Punct fix. Hmmm.
- Ce mai e la punct fix? Săritura cu parașuta.
- Gata! Asta e.
- Luăm niște parașutiști să sară la punct fix.
.calif gen
- Haaahhahah. Haide să facem asta.  Și au făcut-o ieri.

Anul trecut livrau dill-uri și kebun…

Noroc cu datingul online pentru că altfel vedeam cupluri doar la zoo

Știu că nu s-a uitat nimeni aseară la #GospodarFărăPereche, dar aveți noroc cu mine că pot să vă fac un rezumat la ce se mai întâmplă în afara bulei. Ieri a fost prima emisiune unde gospodarii noștri single au dat pentru a nu știu câta oară cu realitatea crudă din zona de dating la țără. 

Oamenii noștri înainte de toate par să fie destul de muncitori. Unii cu mai mult noroc decât alții, dar în esență fiecare avea o curte îngrijită și o burtică de bere. Deci cumva înstăriți pentru că n-ai cum să fii sărac mort și să ai burtă de bere. Să faci burtă de bere este o investiție destul de mare de timp și bani.

Unii erau cu studii superioare, alții aveau ceva înclinații artistice, cert e că toți se curățau destul de bine într-un costum mai de Doamne-ajută sau măcar un trening din ăla mai bun. Personalități variate la fel de mult ca simțul umorului și al ridicolului pe care te aștepți să îl aibă o persoană care participă la o astfel de emisiune. Pe scurt, nici chiar Brad Pitts, dar nici Harve…