Treceți la conținutul principal

2016 și pierderea de sub control a rețelei sociale pe care procrastinezi

Twitter si Instagram trec de pe afisarea cronologica pe afisarea bazata pe un algoritm.

Twitter și Instagram erau rețelele sociale care îmi plăceau cel mai mult și asta doar dintr-un singur motiv: nu încercau să-mi bage pe gât un algoritm de afișare a feed-ului meu. Nu trăiau cu impresia că pot să înțeleagă ce vreau să vad, așa că îmi afișau totul în ordine cronologică. Totuși, de anul ăsta au decis că nu mai merge cu cronologia, e momentul să trecem pe un algoritm de afișare.

De ce? Pentru ca isteții de la Twitter au zis ca este extrem de dificil să vezi cronologic tweet-urile atunci când urmărești sute sau mii de utilizatori, iar Instagram pentru că Facebook. Scuză-mă, dar dacă urmărești 3000 de conturi pe Twitter, sunt ferm convins nu te interesează ce scrie fiecare dintre ele. Cam așa consider că stau lucrurile și pe Instagram și pe orice altă rețea socială. Nu ai cum să urmărești atât de mulți oameni și nu înțeleg de ce nu au limitat asta la un număr rezonabil de mare de la început.

Dar problema de azi este acest algoritm de afișare. Algoritm care sunt ferm convins că va eșua într-o formă sau alta pentru că mă uit la Facebook cu jind și la ce ciorbă de potroace a cu newsfeed-ul meu.

Am prieteni apropiați cărora nu le vă update-urile pentru că Facebook a decis că nu sunt interesat de ei. Să nu mai zic că nu mai văd nimic de la domnișoară de când am schimbat canalul de chit chat din timpul zilei din Facebook Messenger în Google Hangouts. Păi ce super algoritm ai nea Facebook de nu îți dai seama că îmi faci "scandal" în casă când nu am un răspuns la întrebarea Ai văzut ce am poză am făcut și am pus pe Facebook?

Exemplele pot continua, iar cei care au pagini în administrare pe Facebook cred ca au înțeles cel mai bine puterea financiară pe care o impune un algoritm de afișare. Ceva asemănător mă aștept să văd în perioada următoare cu Twitter și Instagram. Engagement-ul organic sărind în hău și contentul de calitate spânzurat în spatele a 60 de secunde de scroll. Cu toate astea, sper din toată inima să mă înșel, n-am chef să mă apuc să snapchat-uiesc că sunt prea bătrân pentru asta.

Mai multe pe subiect: anuntul pe blogul Twitter si Instagram

Populare în ultima săptămână

Opinie nepopulară legată de mersul la vot

Problema asta cu îndemnurile de a ieși la vot stă în faptul că se fac între ăia care oricum ies la vot.

- Ieși la vot pentru că zeci de motive pertinente! - Da! Ce bine ai zis-o, ia-ți like-ul bine meritat. Ne vedem la vot.  - Ce mișto, uite câte like-uri am și oameni care zic că vin la vot. Sigur de data asta o să fie altfel. 
Doar că nu e. 
Se va ieși la vot ca și până acum. 
Până la ora zece deja au votat jumătate dintre morții satelor românești și aproape toți ăia care încă sunt în viață. La ora 13 avem deja primele sondaje care prevestesc nepăsarea ăstora de pe comercial. 
Dar cum se poate așa? Doar am dat cu toții like și share. 
Nu chiar.  Prințesa de pe Instagram n-a promis nimic de gen, nici măcar într-un story. Dani Mocanu era prea preocupat să mai cumpere 2-3 uniforme de mascați pentru următorul său hitJumătate din ăia de 18-19 ani n-au timp pentru că trebuie să facă un videouri în care să numere greșelile noii piese 5Gang. Studenții sunt prea mahmuri după o seară de pomină în …

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

Nu mai donați căcaturi!

Pe bune.

Dacă nu puteți să îl mai puteți purta voi nu înseamnă că cineva mai sărac îl va purta cu mândrie.

Nu mai umiliți săracii cu haine rupte care au trecut de mult de vremea în care puteau să devină cu mândrie cârpe de șters pe jos.

Donatul e despre lucruri de care nu mai ai nevoie nu despre lucruri pe care ai vrea să le arunci.

Destul de rezonabil, nu?

Acum vreo săptămână eram la deschiderea The Empty Shop, un magazin temporar din Promenada unde poți dona hainele de care nu mai nevoie, și printre discursurile interminabile și opulența gratuită pentru un astfel de eveniment, cineva de la Crucea Roși a amintit așa în treacăt că lucrurile pe care le donăm ar trebui să fie cât de cât de calitate.

Vă dați seama cât de gravă este situația dacă la un eveniment privat cineva a simțit să zică asta pe scenă?

În altă ordine de idei, mai poți până pe 19 mai să donezi hainele pe care nu le mai porți/vrei la Empty Shop.