Treceți la conținutul principal

De ce e atât de scump biletul de avion?

Pentru că taxe.

În filmulețul de mai jos băiatul ăsta explică costurile aferente unui zbor cu avionul. E amuzant că zice scump pentru un zbor de doar 80 de dolari, dar să îl iertăm că e american și că s-a chinuit vreo 30 de ore să facă filmulețul ăsta.

Folosește ca exemplu un A320 plin și o distantă (NY-DC) de 330 de km. Automat prețul este puțin eronat că nici o companie nu își face calculele cu avioane pline. În plus, Reddit-ul l-a atenționat că a stâlcit puțin salariile personalului de bord, dar în ansamblu prețul calculat de el este unul corect pentru respectiva distanță unde există un grad ridicat de competivitate.



Atunci cum există ofertele alea la prețuri de nimic?

  • Păi au cumpărat avioane eficiente la prețuri scăzute (Ryanair și-a făcut flota după 11 septembrie când nimeni nu cumpăra avioane)
  • Zboară către aeroporturi (secundare) cu taxe mai scăzute de aterizare/decolare
  • Au mai multe curse în aceeași zi și nu plătesc cazare pentru personal 
  • Nu oferă mâncare sau băutură gratuită în timpul zborului
  • Nu plătesc curățenia avionului în aeroporturi - personalul se ocupă de aspectul ăsta
  • Avionul parcat mai departe de terminal și îmbarcarea se face pe scară
  • Turism - unele destinații sunt subvenționate de statul/zona respectivă

Și apoi te gândești că un București - Sibiu e vreo 1000 de euro și durează în jur de 10 ore.

#opulență

Comentarii

Postări Populare

Al Doilea Război Mondial și al său vlog săptămânal

Indy Neidell acum 4 ani a venit cu o idee genială pentru bărbați care au citit Sven Hassel în copilărie pasionații de istorie: un documentar cronologic pe YouTube pornit la comemorarea începutului Primului Război Mondial care săptămânal prezenta ce se întâmpla acum 100 de ani pe front. Practic e ca și cum ai urmări un mini jurnal de știri din timpul războiului.

4 ani mai târziu canalul are mai bine de 600 de video-uri care împreună au acumulat undeva pe la 145 de milioane de vizualizări, urmând ca acum în noiembrie să pregătească ultimul video odată cu terminarea războiului.  Primul video al proiectului a început puternic cu vreo 2.4 milioane de entuziaști, dar pe parcurs audiența s-a stabilizat pe la 140 000 de spectatori per episod.

Era de așteptat. Între cele două războaie, primul nu cred că este preferatul multora și scriind asta îmi dau seama cât de ușor poate să fie scos din context. Cu toate astea, cred că eram mai mulți care abia așteptam seria cu al Doilea Război Mondial să …

.calif se lansează la punct fix

Cele mai bune idei sunt în general extrem de simple și premizele de la care pleacă sunt pe înțelesul tuturor. Cam așa stă treaba și când vrei să faci o campanie mișto. Te gândești la niște insight-uri simple și încerci să construiești ceva mișto pe prima idee care îți trece prin cap. Idee care de mai multe ori decât e statistic acceptabil e și cea mai bună. Greul începe abia când vrei să convingi clientul de justețea cauzei tale.

Trecând peste produsele pe care le savurez ocazional cu plăcere, lucru care îmi place cel mai mult la Calif e că sunt fani ai ideilor astea simple. Îmi imaginez că discuția despre activarea de la Biz Seaside Camp a mers cam așa.
- Trebuie să facem ceva la camp că între timp ne-am rebranduit în .calif
- Punct. Punct și de la capăt. Punct fix. Hmmm.
- Ce mai e la punct fix? Săritura cu parașuta.
- Gata! Asta e.
- Luăm niște parașutiști să sară la punct fix.
.calif gen
- Haaahhahah. Haide să facem asta.  Și au făcut-o ieri.

Anul trecut livrau dill-uri și kebun…

Noroc cu datingul online pentru că altfel vedeam cupluri doar la zoo

Știu că nu s-a uitat nimeni aseară la #GospodarFărăPereche, dar aveți noroc cu mine că pot să vă fac un rezumat la ce se mai întâmplă în afara bulei. Ieri a fost prima emisiune unde gospodarii noștri single au dat pentru a nu știu câta oară cu realitatea crudă din zona de dating la țără. 

Oamenii noștri înainte de toate par să fie destul de muncitori. Unii cu mai mult noroc decât alții, dar în esență fiecare avea o curte îngrijită și o burtică de bere. Deci cumva înstăriți pentru că n-ai cum să fii sărac mort și să ai burtă de bere. Să faci burtă de bere este o investiție destul de mare de timp și bani.

Unii erau cu studii superioare, alții aveau ceva înclinații artistice, cert e că toți se curățau destul de bine într-un costum mai de Doamne-ajută sau măcar un trening din ăla mai bun. Personalități variate la fel de mult ca simțul umorului și al ridicolului pe care te aștepți să îl aibă o persoană care participă la o astfel de emisiune. Pe scurt, nici chiar Brad Pitts, dar nici Harve…