Treceți la conținutul principal

Pokemon Go - doar pentru că ești afară nu înseamnă că nu farmezi

Pokemon Go Farming Offline


Farming, pentru cei care nu sunt familiari cu termenul ăsta din industria jocurilor pe calculator, e să faci același lucru iar și iar în speranța că vei aduna suficient X pentru a face obiectul Y care e mai puternic ca ce aveai tu până acum și care te ajută să aduni mai ușor X+1 pentru a face Y+1. Procesul în sine putând să se continue la infinit, dacă jocul e făcut mișto gen Diablo 3, și în general fiind destul de frustrant după o anumită perioadă.

Pokemon Go a prins în draci atât în rândul gamerilor, cât și al celor care nu au treabă cu jocurile, dar asta nu înseamnă că jocul e altceva decât un farm-fest. Ok! Poate este puțin mai distractiv momentan că vine cu factorul ăsta de noutate trebuie să ieși din casă, dar asta nu schimbă fundamental conceptul care îl are în spate.

Caută pokestop-uri pentru a prinde armate de pokemoni pentru a putea upgrada unu amărât dintre ei ca să îl duci la un gym ca să îți iei bătaie de la un jucător mai dedicat ca tine. Este o poveste fără sfârșit cum ar spune BUG.

Problema e că povestea asta o să se fâstâcească destul de repede. Entuziasmul oamenilor de a bate jumătate de oraș pe jos o să dispară în momentul în care majoritatea își vor da seama că nu sunt buni la singurul end-game al jocului. Că tot ce au făcut până acum e inutil dacă n-au stropit totul cu niște bani reali. Sau că lipsa unui skill real la jocul ăsta înseamnă că tot timpul vor fi la mila zeului Random.

Păcat de toate brandurile astea care acum se dau cu capul de pereți să facă ceva cu Pokemoni că e pe val și trebuie atins demograficul ăsta tânăr pentru că în câteva săptămâni hype-ul o să dispară și oamenii se vor plictisi să facă farmingul ăsta offline. Moment în care maniacii or să fie și mai greu de înfrânt și jocul și mai frustrant din punctul ăsta de vedere.

Cel mai potent Pokemon al meu are 330-340 power și n-am văzut gym care să fie păzit de ceva sub 700 power - asta ieri, azi probabil că toți au peste mie. A fost fun, acum să ne întoarcem la jocurile noastre mai serioase. Măcar vom putea să ne lăudăm în fața nepoților că am supraviețuit Marii Vânători de Pokemoni din 2016.

Comentarii

Populare în ultima săptămână

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

De unde îmi iau bere mai specială pentru acasă

Dacă ești și tu ca mine, câteodată vrei doar să ajungi acasă și să bei o bere mai specială. Ceva ce nu se găsește cu ușurință prin supermarket-uri. E bună și aia, dar de obicei marile lanțuri de supermarket-uri nu prea își schimbă portofoliu de beri locale/de import suficient de des încât să te surprindă ceva la raft.

Dacă ești din București ai mai multe opțiuni de locuri unde poți merge să cumperi bere artizanală, iar dacă nu ești o poți face online unde mai plătești ~20 de lei costul de livrare.

Cea mai variată ofertă cred că o găsești la The Beer Institute, un start-up al unor prieteni ce deja și-au deschis a doua locație în Agora Floreasca. Cred că le merge bine având în vedere că s-au extins la câteva luni după ce au deschis primul magazin în incinta Carrefour-ului de lângă Cambridge School of Bucharest de la Romană. Sunt foarte activi pe pagina de Facebook și nu cred că trece vreo săptămână fără să facă vreun eveniment pentru pasionații de bere artizanală.

Dacă ai poftă de ceva …

E 2019 și nu mai poți să faci conținut video prost

Nu zic că nu este ok să fii călcat de propria mașină pe muzica lui Drake sau să mănânci detergent, dar producția video a acestor experiențe trebuie să fie la un anumit nivel calitativ minim: iluminare bună, calitate HD, sunet decent, filmare stabilizată și un minim de editare/colorare.

Duse sunt zilele alea când putea să o arzi spartan cu un telefon, o filmare tremurată, sunet de canal și pixeli pe ecran aproape cât capul tău. Îmi pare rău. E 2019 și ștacheta a fost ridicată foarte sus de producătorii de conținut video din afară. Mai toate canalele serioase de tech filmează 8K cu RED-uri pentru a avea un conținut relevant din punct de vedere calitativ cât mai mult timp.

Pentru că degeaba ai tu cel mai informativ/distractiv video din lume dacă îmi sângerează ochii când mă uit la el. Și cumva oamenii și-au dat seama că dacă tot investesc timp în a crea conținut video, atunci trebuie să se asigure că acesta să aibă o durată de viață cât mai lungă.

Scriu rândurile astea ca urmare a unei …